Gjest Gjest_Gro_* Skrevet 22. august 2009 #1 Del Skrevet 22. august 2009 Etter at det ble slutt med min ex for et par år siden, ble jeg utrolig såret. Etter et halvt års tid begynte jeg å date menn igjen. Jeg datet flere på en gang, og etterhvert utviklet det seg til forhold. Problemet mitt er at jeg ikke klarte å bestemme meg for hvem jeg skulle velge, så resultatet er nå at jeg er sammen med tre forskjellige stykker samtidig (som ikke vet om hverandre). Siden jeg bor sentralt på østlandet er det ikke noe problem siden ingen av dem bor i samme by som meg, men i forskjellige kommuner i nærheten. Jeg nyter å bli begjært, og får påspandert middager, helgeturer, osv. Det eneste problemet er at jeg nå begynner å føle meg fanget, lurer på å dumpe alle sammen og komme meg videre livet mitt, men samtidig er det jo spennende å holde på. Hva mener dere ? Er jeg "gal" som holder på slik, eller er det noe dere også ville gjort ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #2 Del Skrevet 22. august 2009 Etter at det ble slutt med min ex for et par år siden, ble jeg utrolig såret. Etter et halvt års tid begynte jeg å date menn igjen. Jeg datet flere på en gang, og etterhvert utviklet det seg til forhold. Problemet mitt er at jeg ikke klarte å bestemme meg for hvem jeg skulle velge, så resultatet er nå at jeg er sammen med tre forskjellige stykker samtidig (som ikke vet om hverandre). Siden jeg bor sentralt på østlandet er det ikke noe problem siden ingen av dem bor i samme by som meg, men i forskjellige kommuner i nærheten. Jeg nyter å bli begjært, og får påspandert middager, helgeturer, osv. Det eneste problemet er at jeg nå begynner å føle meg fanget, lurer på å dumpe alle sammen og komme meg videre livet mitt, men samtidig er det jo spennende å holde på. Hva mener dere ? Er jeg "gal" som holder på slik, eller er det noe dere også ville gjort ? Du bryr deg ihvertfall ikke mye om andre mennesker...bare lek og kast. Forkastelig. Kunne aldri gjort noe slikt selv nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. august 2009 #3 Del Skrevet 22. august 2009 Etter at det ble slutt med min ex for et par år siden, ble jeg utrolig såret. Etter et halvt års tid begynte jeg å date menn igjen. Jeg datet flere på en gang, og etterhvert utviklet det seg til forhold. Problemet mitt er at jeg ikke klarte å bestemme meg for hvem jeg skulle velge, så resultatet er nå at jeg er sammen med tre forskjellige stykker samtidig (som ikke vet om hverandre). Siden jeg bor sentralt på østlandet er det ikke noe problem siden ingen av dem bor i samme by som meg, men i forskjellige kommuner i nærheten. Jeg nyter å bli begjært, og får påspandert middager, helgeturer, osv. Det eneste problemet er at jeg nå begynner å føle meg fanget, lurer på å dumpe alle sammen og komme meg videre livet mitt, men samtidig er det jo spennende å holde på. Hva mener dere ? Er jeg "gal" som holder på slik, eller er det noe dere også ville gjort ? Hvis de tre ikke vet om hverandre, så er det i hvertfall både umoralsk og uansvarlig. Kommer ingenting positivt ut av dette surret ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #4 Del Skrevet 22. august 2009 Det eneste problemet er at jeg nå begynner å føle meg fanget, lurer på å dumpe alle sammen og komme meg videre livet mitt, men samtidig er det jo spennende å holde på. Hva mener dere ? Er jeg "gal" som holder på slik, eller er det noe dere også ville gjort ? Det er vel neppe det eneste problemet. Det er jo også et problem for tre andre menneske som hver på sin kant trolig har følelse for deg. Jeg synes ikke du høres gal ut, da ville du neppe stillt spørsmålstegn ved din egen oppførsel på den måten du gjør. Men jeg mener du høres svært egoistisk ut, og nei, det er neppe noe jeg ville ha gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 22. august 2009 #5 Del Skrevet 22. august 2009 Kjør på! det er ikke ofte en kan leve livet sitt på kanten på dette viset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. august 2009 #6 Del Skrevet 23. august 2009 Kjør på! det er ikke ofte en kan leve livet sitt på kanten på dette viset Utifra din kommentar her så antar jeg da at du godt kunne tenkt deg å være en av disse 3? Herregud, det er i hvertfall ikke vettet som hindrer deg forstår jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 23. august 2009 #7 Del Skrevet 23. august 2009 Utifra din kommentar her så antar jeg da at du godt kunne tenkt deg å være en av disse 3? Herregud, det er i hvertfall ikke vettet som hindrer deg forstår jeg. Jeg mener bare at folk får leve sitt liv slik de selv ønsker. Såfremt at de er villige til å ta konsekvensen av livet de lever. Gjør hva du vil, men tenk gjennom hva resultatet kan/vil bli. Folk sine ryggmargsreflekser av svar er som regel alt annet enn gjennomtenkte og tilpasset situasjonen det spørres om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #8 Del Skrevet 23. august 2009 Hadde jeg enda hatt ett forhold, og du har tre! Noen som har det! Men spøk til side, kan ikke skjønne at du synes det er noe alright å ha det på denne måten, men så lenge det funker for deg får du vel bare holde på... Faren er vel at du har blitt kynisk og kan få problemer med å få et normalt forhold til å funke senere. Og til spørsmålet ditt, nei dette er ikke noe jeg ville ha gjort. Og selv om jeg ikke gidder være noen moralsk pekefinger synes jeg du burde tenke over hvordan de tre du holder på med hadde følt det dersom de visste hva du driver med. Du skriver at du ble utrolig såret da det ble slutt med exen din, er denne følelsen noe du har lyst til å påføre andre? Kan godt hende de bare leker med deg også, men så lenge de ikke vet hva som foregår er det en stor sjanse for at du ender opp med å såre en eller flere... Men om du driter i det så for all del, knock your self out! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 23. august 2009 #9 Del Skrevet 23. august 2009 Etter at det ble slutt med min ex for et par år siden, ble jeg utrolig såret. Så derfor er det ok at du leker med andre menneskers følelser? Fy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pomeline Skrevet 23. august 2009 #10 Del Skrevet 23. august 2009 Dette er ikke noe jeg ville gjort. Skjønner jo at det sikkert er kjekt å få påspandert masse greier, men likevel. Nei, dette var ikke bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #11 Del Skrevet 23. august 2009 Når du lurer disse mennene og driver et spill, er du jo ikke i kontakt med deg selv og ditt følelsesliv. Dette er sannsynligvis en konsekvens av at du ble så såret etter ditt forrige brudd. Vil råde deg til å bearbeide dette bruddet og bli sann mot deg selv. Da vil du ikke lenger ha behov for å lure noen, og vil opparbeide mer respekt for andre. Kanskje vil du klare å satse på en av disse mennene og involvere deg mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brutal_dame Skrevet 23. august 2009 #12 Del Skrevet 23. august 2009 Jeg mener bare at folk får leve sitt liv slik de selv ønsker. Enig. Bare det ikke går utover andre. Noe det antagelig vil i dette tilfellet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #13 Del Skrevet 23. august 2009 Kan vel ikke være så vanskelig å forstå at du har noen problemer med deg selv her? Gå i terapi og få kontakt med følelsene dine, bli bevisst ditt handlingsmønster. Når du har klart det, vil du ikke lenger ha interesse av å utnytte og føre andre bak lyset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flakseflakse Skrevet 23. oktober 2009 #14 Del Skrevet 23. oktober 2009 hei du. så frustrende, men samtidig spennende periode for deg... Har du hørt om polyamori? det er ikke sikkert monogami er det rette for alle, uten at alternativet er utroskap. Men det er viktig å være ærlig, i lengden. Hva om du forteller alle om hverandre, så kan de får mulighet til å velge selv, slik at de "velger" for deg. Det kan jo tenkes at utfallet blir annerledes enn du tror...? har ikke lest alle svarene dine, så vet ikke om dette har blitt nevnt før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. oktober 2009 #15 Del Skrevet 23. oktober 2009 Etter at det ble slutt med min ex for et par år siden, ble jeg utrolig såret. Etter et halvt års tid begynte jeg å date menn igjen. Jeg datet flere på en gang, og etterhvert utviklet det seg til forhold. Problemet mitt er at jeg ikke klarte å bestemme meg for hvem jeg skulle velge, så resultatet er nå at jeg er sammen med tre forskjellige stykker samtidig (som ikke vet om hverandre). Siden jeg bor sentralt på østlandet er det ikke noe problem siden ingen av dem bor i samme by som meg, men i forskjellige kommuner i nærheten. Jeg nyter å bli begjært, og får påspandert middager, helgeturer, osv. Det eneste problemet er at jeg nå begynner å føle meg fanget, lurer på å dumpe alle sammen og komme meg videre livet mitt, men samtidig er det jo spennende å holde på. Hva mener dere ? Er jeg "gal" som holder på slik, eller er det noe dere også ville gjort ? Gal er du ikke, men det kan virke som du er litt needy? Jeg kan forstå følelsen av å trenge oppmerksomhet og omtanke når man har blitt såret, og jeg kan nok godt forstå at man i en startfase kan date flere på en gang også, før det blir seriøst og man finner ut hvem man vil gå videre med, OM noen av dem er interessante som noe mer. Jeg kan også forstå at det er mulig å få sterke følelser for mer en èn person, og er man ærlig om dette og alle innvolverte vet og aksepterer, ser jeg ikke noen grunn for meg til å fordømme det. Jeg har derimot ikke spesiellt sans for å være seriøst innvolvert med flere på en gang, som i sammen med. Uten at disse andre vet om hverandre. For meg blir det ufølsomt og fryktelig egosentert. Det får meg til å tvile på om du egentlig bryr deg noe om disse mennene, for i mitt hode blir det litt at gjør du det, bryr deg om dem altså, så ville du vel ikke med viten og vilje utsatt dem for den samme sorgen som du selv satt med for ikke så lenge siden? Du vil ikke DEM mye godt når du holder dem for narr slik. Og til spørsmålet; nei, jeg kunne aldri vært sammen med flere på en gang, som ikke visste om hverandre og frivillig var en del av dette "flermanneriet" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-M Skrevet 25. oktober 2009 #16 Del Skrevet 25. oktober 2009 Du leker med andre menneskers følelser, og kaster bort tiden deres. Prøv å sett deg selv inn i en tilsvarende situasjon om det var du som var en av de som ikke visste at det var flere involvert. Tviler på at du hadde likt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vamp Skrevet 25. oktober 2009 #17 Del Skrevet 25. oktober 2009 Er jeg "gal" som holder på slik, eller er det noe dere også ville gjort ? Definitivt ikke. Hadde du vært åpen om dette med guttene du surrer med så hadde det stilt seg anderledes. Men slik du velger å gjøre det nå så leker du deg med tre forskjellige individer som sannsynligvis kommer til å bli skikkelig såra om det kommer for dagen. Dette er bare trist og respektløst ovenfor de du leker deg med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 25. oktober 2009 #18 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg undres litt over at du har tid til det. Jeg synes det høres veldig slitsomt ut å ha forhold til tre på en gang. Men går ut ifra at du ikke har kontakt med alle tre hver dag. Det er jeg vant til å ha i forhold. Du bør gjøre det slutt alle tre, slik du foreslår. Eller du kan beholde én, og gjøre det slutt med to. Prøv å sette deg inn i deres situasjon. Hvordan hadde du følt det om du hadde en kjæreste som var utro mot deg med to andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå