Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #1 Del Skrevet 7. august 2003 Rart at et slikt punkt må nåes før noen i det heletatt blir bekymret engang!! :x http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=599230 Har noen av dere noen gang tatt en titt på sol.no sine diskusjons sider? Særlig under emnet politikk?? Der er det fritt frem å reklamere for hvilken som helst ekstrem rettning man enn skulle ønske å forpeste planeten med. Det har blitt sendt utallige klager til Sol på mangelen av sensur når det gjelder stygge bla.rasistiske uttalelser uten at noe blir gjort med det. Greit nok mange vil si dette er unge dumme mennesker og ikke noe å bry seg om, men det finnes de andre unge dumme menneskene som faller for slikt. Sol har også blitt politianmeldt men uten at det har ført til noe forbedring av noe slag, det var visst rasistene, nazistene som seiret med staten norge bak ryggen i ytringsfrihetens navn. Tragisk, rett og slett! Er det ingenting som kan gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 7. august 2003 #2 Del Skrevet 7. august 2003 Er det ingenting som kan gjøres? Vi skal i alle fall holde dette forumet fritt for denslags. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 7. august 2003 #3 Del Skrevet 7. august 2003 ytringsfrihet er jo bra men bare så lenge man sier ting folk liker å høre ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 7. august 2003 #4 Del Skrevet 7. august 2003 Synes gjest sa det bra i en annen tråd, jeg: Loven om ytringsfrihet gjelder ikke her! Dette er et sensurert medium som kan nærmest sammenlignes med en avis hvor Gry, Hege og de andre moderatorene har et redaktøransvar. Og en redaktør kan nekte å ta inn innlegg og bestemme hva slags profil mediet skal ha. Du kan ikke forlange å få si hva du vil i avisen eller på TV med henvisning til ytringsfriheten! Heller ikke her. Ytringsfriheten skal sikre at du ikke blir straffet for hva du mener og sier. Den skal ikke sikre at du får medier til å spre dine meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #5 Del Skrevet 7. august 2003 ytringsfrihet er jo bra men bare så lenge man sier ting folk liker å høre ikke sant? Jøss, merkelig kommentar... Hva har det med saken å gjøre når rasisme er inne i bildet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 7. august 2003 #6 Del Skrevet 7. august 2003 ikke merkelig det vel skal ikke ytringsfrihet gjelde for alle da også nazister selvom de har meninger vi ikke liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 7. august 2003 #7 Del Skrevet 7. august 2003 ikke merkelig det vel skal ikke ytringsfrihet gjelde for alle da også nazister selvom de har meninger vi ikke liker I veldig stor grad så gjør den det. Svært få blir dømt for rasistiske utsagn. Dette er en vanskelig avveining mellom små gruppers rett til beskyttelse (som staten forplikter seg til), og ytringsfrihet. Norge er dømt flere ganger for brudd på ytringsfrihet, men det handler mer om æreskrenkelser enn rasisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 7. august 2003 #8 Del Skrevet 7. august 2003 Rasistiske, satanistiske, nasistiske ol utsagn, eller innlegg med en undertone av disse "ismene http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0 Våre regler er klare. Så får denne form for "ytringsfrihet" finne sted i et annet forum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #9 Del Skrevet 7. august 2003 må jo si da at jeg ikke er enig i nazistenes meninger.. men de må få mene og si hva de vil kan ikke hate alle som er uenig med meg.. kan faktisk forstå noen av de som blir nazister.. tenk deg at du blir truet og banket opp av en gjeng med utlendinger i en lengre periode... åsså kommer de noen bort til deg (nazister) og sier bli med oss vi skal passe på deg... hvem hadde ikke sagt ja da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #10 Del Skrevet 7. august 2003 Ja det virker som Nazistene ofte får mere forståelse enn refs... skammelig! Det er ofte unge mennesker som trenger hjelp og søker det på feil plass. Ille å bli banket eller mobbet av utlendinger, men ikke noe mindre ille å bli banket eller mobbet av nordmenn... En drittsekk er en drittsekk uansett farge! Jeg forøvrig mener at slike budskap som formidler at noen mennesker er mindre verdt enn andre helt klart burde totalt forbys, det er søren meg skremmende å lese slike rasistiske innlegg, jeg får helt vondt på vegne av de som må føle en slik trussel fra omverdnen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 8. august 2003 #11 Del Skrevet 8. august 2003 hvordan klarte du å tolke utsagnet mitt rasistisk da har jeg slengt dritt om noen kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. august 2003 #12 Del Skrevet 9. august 2003 Det er alvorlig at unger blir rekruttert til et slikt miljø. Det er et sterkt miljø og de er flinke til å knytte bånd og gi gruppen og medlemmene en sterk identitet. Men den forfekter et skremmende menneskesyn. Unger har ikke nok oversikt til å kunne vurdere hverken sannhetsgehalt eller konsekvenser av det disse gruppene prediker, og blir fort villige - og kanskje også voldelige - medlemmer. Om noe kan gjøres - helt klart. Det er nok å etablere noen alternativ, andre grupper der unge mennesker føler at de hører hjemme. Og det enkleste - og billigste - er å sørge for at ungdomsklubber og andre fritidstilbud til ungdom IKKE nedlegges fordi en eller annen politikker vil ha et "minnesmerke" over seg selv, som ei bru eller noe sånt. Og så får vi som er mot rassisme tilkjennegi dette litt tydeligere, og med gode argumenter. Dette handler jo veldig om verdier. Og mener vi at alle mennesker er like verdifulle, så får vi flagge det, da, og argumentere i senk de som mener noe annet. Foreldre har en kjempeviktig rolle. Det holder ikke å si: "Respekt for menneskeverd og alle mennesker er like verdifulle...." mens man over maten ved middagsbordet klager over: "de j*vla svartingene som bare kommer hit for å snylte. Forbrytere er de alle sammen" Sist gang det var en oppblomstring i disse miljøene, ble det gjort en kraftinnsats på holdnings- og verdiområdet, og det hjalp. Men den kampen må vi faktisk kjøre hele tiden. Ble litt lang, dette - man..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 9. august 2003 #13 Del Skrevet 9. august 2003 jeg mener at utlendinger somdriver kriminalitet i norge faktisk er ganske utakknemlige.. her får de en sjanse tilå kommetil norge og få et bedre liv også driver de bare med sånn dritt. men de fleste utlendinger er jo ålreite da.. men de som er kriminelle ødelegger for de andre fordi utlendeinger får et dårlig rykte osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 9. august 2003 #14 Del Skrevet 9. august 2003 er enig med lurven jeg, er ikke rasist men jeg er enig med det siste der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2003 #15 Del Skrevet 9. august 2003 Jeg vet ikke... kan ikke si at jeg er så kjent med at Nordmenn er engler og utlendinger er de som oppfører seg dårlig. Jeg ble mobbet på skolen noe som har ødelagt mitt liv, og det var ikke utlendinger som sto for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 9. august 2003 #16 Del Skrevet 9. august 2003 ikke merkelig det vel skal ikke ytringsfrihet gjelde for alle da også nazister selvom de har meninger vi ikke liker jo, det skal den. Vi må tåle å vite at d finnes mennesker som ikke har samme meninger som oss. Aprobos Nazister pg rasister..De finnes i begge leirer. Hva med lille Pakistan hvor d finnes 3 generasjon innvandrere som ikke kan finne ut av norsk samfunn og norsk språk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 9. august 2003 #17 Del Skrevet 9. august 2003 ja det er en latterlig unnskyldning for å begå kriminelle handlinger da at man kommer fra en annen kultur og ikke forstår språket og sånn.. og muslimer er også rasister for de mener at de somikke er muslimer ikke være sammen med en muslim at de ikke er verdige snakk om å sette seg selv høyt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 9. august 2003 #18 Del Skrevet 9. august 2003 For å følge resonnementet ditt litt videre, lurven- da er man selvsagt rasist hvis man er norsk og mener at norske ikke skal være sammen med muslimer også? bare for å få bekreftet det opplagte... rasisme går begge veier, min venn, men det er ikke bra for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 9. august 2003 #19 Del Skrevet 9. august 2003 synes det går litt langt når det blir ståhei og fakkeltog gjennom halve oslo fordi en svart blir drept av en gjeng med hvite, mens når en hvit blir drept av en gjeng med svarte så blir det ikke snakket om nesten. hvor er moralen her da? dessuten er det ikke bare hvite som er rasister, det finnes jo nesten ikke mer rasistiske folk enn feks negre og ja, muslimene, som blir helt gale dersom ungene deres blir sammen med en av annen hudfarge, og at de svarte kan si at de er stolte av hudfargen sin og bli respektrert for det, men hvis en hvit sier det samme blir han kalt rasist med en gang. akkurat det liker jeg overhodet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 9. august 2003 #20 Del Skrevet 9. august 2003 Iset: Hvis du tenker på benjamin-saken, så var vel fakkeltoget like mye for at han var en gutt som aldri rakk å bli voksen en gang? Når drapet var rasistisk motivert, blir det bare litt verre. Rasisme-drap og rasisme i det hele tatt er fryktelig, samme hvilken vei det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå