kristian82 Skrevet 26. august 2009 #101 Del Skrevet 26. august 2009 Poenget (det jeg diskuterer) er at jeg mener det er feil å anta at man kan trekke slutninger omkring et menneskes personlighet basert på antallet partnere. Det står jeg for. Jeg mener det er naturlig sunn fornuft å si følgende: Veronica på 28 år, har hatt 9 partnere, hun får ikke så mye ut av uforpliktende ONS og mener sex skal deles med personer hun har følelser for - i alle fall som hovedregel. Hun har således hatt sex med 6 av de i forhold, 1 elsker og 2 ONS. Frida på 28 år, har hatt 24 partnere. Hun syns sex er sex, og trenger ingen følelsesmessig tilknyttning for å få utbytte og for å ha sex. Hun har hatt sex med 7 stykk i forhold, 3 elskere, og 14 ONS. Hvem verden lever du i, om du ikke klarer å se at NÅR DET KOMMER TIL SYN PÅ EGEN SEKSUALITET OG SYN PÅ UFORPLIKTENDE SEX, så er disse to damene ulike? - Og således ÅPENBART har ULIK personlighet på dette området! At det går ann å nekte for det syns jeg egentlig faller på sin egen urimlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. august 2009 #102 Del Skrevet 26. august 2009 Der tar du helt feil. Det er bevist at jo flere partnere man har hatt, jo større er sjangsen for at man vil være utro. Derfor kan man trekke slutninger om ett menneskes personlighet basert på antallet partnere. Det skulle jeg gjerne sett noe statistikk på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 26. august 2009 #103 Del Skrevet 26. august 2009 Det skulle jeg gjerne sett noe statistikk på Et fett med statistikken men det jeg skrev ovenfor da, det er du helt uenig i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. august 2009 #104 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg mener det er naturlig sunn fornuft å si følgende: Veronica på 28 år, har hatt 9 partnere, hun får ikke så mye ut av uforpliktende ONS og mener sex skal deles med personer hun har følelser for - i alle fall som hovedregel. Hun har således hatt sex med 6 av de i forhold, 1 elsker og 2 ONS. Frida på 28 år, har hatt 24 partnere. Hun syns sex er sex, og trenger ingen følelsesmessig tilknyttning for å få utbytte og for å ha sex. Hun har hatt sex med 7 stykk i forhold, 3 elskere, og 14 ONS. Hvem verden lever du i, om du ikke klarer å se at NÅR DET KOMMER TIL SYN PÅ EGEN SEKSUALITET OG SYN PÅ UFORPLIKTENDE SEX, så er disse to damene ulike? - Og således ÅPENBART har ULIK personlighet på dette området! At det går ann å nekte for det syns jeg egentlig faller på sin egen urimlighet. Ja i dette eksempelet har "Frida" og "Veronica" et ulikt syn på sex, men å si at den ene eller den andre av dem er utrivelig, langsint, vanskelig å ha med å gjøre, urimelig osv er vel alldeles umulig basert på dette eksempelet - eller hva? Og de sistnevnte egenskapene er vel strengt tatt mer vesentlige i det lange løp, er de ikke? Altså: Antallet partnere er uvesentlig, det er kommunikasjon og andre egenskaper som teller. Og du - det heter hvilken verden lever du i. Skal du skjelle meg ut kan du i det minste være ortografisk korrekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. august 2009 #105 Del Skrevet 26. august 2009 Et fett med statistikken men det jeg skrev ovenfor da, det er du helt uenig i? Jeg har svart nå - en ting av gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #106 Del Skrevet 26. august 2009 Eller det kan bety at han/hun har vært i et langvarig monogamt forhold. Jeg er ca 40. Jeg har kun hatt 2 sexpartnere de siste 22 årene. Det ene forholdet varte i 14 år. Det andre forholdet varte i 7 år. Men du er vel ikke så hemmelighetsfull at ikke din partner har fått med seg at du har vært omtrent sammenhengende i forhold de siste 22 årene, og at et antall på 2 da betyr at du har vært trofast, og ikke sier noe om at du skulle være sexsky... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #107 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg mener det er naturlig sunn fornuft å si følgende: Veronica på 28 år, har hatt 9 partnere, hun får ikke så mye ut av uforpliktende ONS og mener sex skal deles med personer hun har følelser for - i alle fall som hovedregel. Hun har således hatt sex med 6 av de i forhold, 1 elsker og 2 ONS. Frida på 28 år, har hatt 24 partnere. Hun syns sex er sex, og trenger ingen følelsesmessig tilknyttning for å få utbytte og for å ha sex. Hun har hatt sex med 7 stykk i forhold, 3 elskere, og 14 ONS. Hvem verden lever du i, om du ikke klarer å se at NÅR DET KOMMER TIL SYN PÅ EGEN SEKSUALITET OG SYN PÅ UFORPLIKTENDE SEX, så er disse to damene ulike? - Og således ÅPENBART har ULIK personlighet på dette området! At det går ann å nekte for det syns jeg egentlig faller på sin egen urimlighet. Kari tar ikke lett på følelseslivet sitt, og blir sjelden forelsket. Fra hun var 17 til 22 hadde hun et seriøst forhold. Da hun var 28, forelsket hun seg alvorlig for annen gang, i deg. Hvor mange ganger synes du det er legitimt at hun har opplevd sex på de 6 årene hun var singel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 26. august 2009 #108 Del Skrevet 26. august 2009 Ja i dette eksempelet har "Frida" og "Veronica" et ulikt syn på sex, men å si at den ene eller den andre av dem er utrivelig, langsint, vanskelig å ha med å gjøre, urimelig osv er vel alldeles umulig basert på dette eksempelet - eller hva? Og de sistnevnte egenskapene er vel strengt tatt mer vesentlige i det lange løp, er de ikke? Altså: Antallet partnere er uvesentlig, det er kommunikasjon og andre egenskaper som teller. Og du - det heter hvilken verden lever du i. Skal du skjelle meg ut kan du i det minste være ortografisk korrekt Langsint,utrivelig osv.? Hva har det med saken å gjøre? :klø: Tidligere sa du - sexpartnere sier ingenting om personligheten. Nå tok jeg et eksempel - da sier du, ja de har et ulikt syn på sex,men sier ikke noe om hun er langsint, utrivelig og at antall partnere er uvesentelig siden det er kommunikasjon som teller. Herregud - bestem deg da, hva diskuterer vi?? Jeg diskuterer at som eksempelet ovenfor, så har man ulik personlighet på sexplanet - forhold til egen seksualitet. At du nå begynner å dra inn at det ikke tells, at det er viktig med kommunikasjon osv. anser jeg bare som en erklæring om at debatten er tapt, jeg har vel ikke sagt at andre deler ved personligheten ikke er viktig, jeg har sagt at forhold til sex og partnere OGSÅ er en del av personligheten, og en del av personligheten som for meg I tillegg til andre ting er viktig. Du nektet jo noen innlegg ovenfor for at det overhodet sa noe om personligheten, så du nyanserer og nyanserer... Ortografisk korrekt..Det er en egen rettskrivingstråd her på forumet, foreslår du går ditt jeg. Svært begrenset hvor mye jeg gidder å vektlegge rettskriving og kommabruk osv. på et innlegg. Nok en gang tegn på at du ikke har noe bedre å komme med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 26. august 2009 #109 Del Skrevet 26. august 2009 Kari tar ikke lett på følelseslivet sitt, og blir sjelden forelsket. Fra hun var 17 til 22 hadde hun et seriøst forhold. Da hun var 28, forelsket hun seg alvorlig for annen gang, i deg. Hvor mange ganger synes du det er legitimt at hun har opplevd sex på de 6 årene hun var singel? Om hun har pult noe stort mer enn 12-13 ULIKE menn på de 6 årene, så er hun ikke interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #110 Del Skrevet 26. august 2009 Om hun har pult noe stort mer enn 12-13 ULIKE menn på de 6 årene, så er hun ikke interessant. Altså kan hun ha hatt sex to ganger årlig, hvis hun ikke har holdt seg med det mange kaller "pulevenner". Er ikke det litt gnient? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. august 2009 #111 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Langsint,utrivelig osv.? Hva har det med saken å gjøre? :klø: Tidligere sa du - sexpartnere sier ingenting om personligheten. Nå tok jeg et eksempel - da sier du, ja de har et ulikt syn på sex,men sier ikke noe om hun er langsint, utrivelig og at antall partnere er uvesentelig siden det er kommunikasjon som teller. Herregud - bestem deg da, hva diskuterer vi?? Jeg ANER virkelig ikke hva du diskuterer, men jeg diskuterer hvorvidt antallet sexpartnere skal være avgjørende for om man kan ha et forhold til vedkommende OG om antallet sexpartnere er et trekk i personligheten eller ikke. Jeg mener - fortsatt - nei (om du ikke har fått med deg det) og syntes jeg poengterte det godt med å si at det er helt andre egenskaper som teller når man skal gå inn i et forhold og at synet på sex er en mening, omtrent på lik linje med å foretrekke gul over rødt og ikke et personlighetstrekk). Brått begynner visst du å nyansere: Jeg diskuterer at som eksempelet ovenfor, så har man ulik personlighet på sexplanet - forhold til egen seksualitet. Så langt har jeg forstått deg som at om en dame på 23 har hatt 20 partnere så kan hun godt ha en personlighet som mor Theresa (sett bort fra nonnestatusen ) - da er hun uaktuell for deg uansett - altså ser du helt bort fra vedkommendes personlighet og mener at hennes seksuelle adferd inntil hun traff deg er personlighetsanalyse god nok. Du mener altså at antallet sexpartnere sier hvordan et menneske er og du ønsker ikke å se forbi denne forestillingen. Jeg er uenig i ditt syn og mener du går glipp av mye ved å dømme andre på denne måten. Nå er jeg ferdig med å debattere - vi kan vel konkludere med at vi er uenige, rett og slett? Edit: Div skrivefeil Endret 27. august 2009 av Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 27. august 2009 #112 Del Skrevet 27. august 2009 Altså kan hun ha hatt sex to ganger årlig, hvis hun ikke har holdt seg med det mange kaller "pulevenner". Er ikke det litt gnient? Om dama har vært singel i 6 år bør hun i alle fall ikke ha pult mer enn 12-13 ulike menn nei. Hvorfor klarer hun ikke å få seg en fast elsker? Hvorfor klarer hun ikke å ha sex med samme kar mer enn 1 gang? Hvorfor kan hun ikke løse kåtheten på andre måter enn å måtte knulle en ukjent kar? Det finnes jo noe som heter fingring/dildo, som bør kunne gjøre så man ikke må ha en ny mann hver helg selv om man er singel. Delte meninger, men selv om jeg er singel så puler jeg ikke en dame hver gang jeg er kåt og har sjangs, da hadde jeg vel sikkert hatt 50 sexpartnere og det er jeg IKKE interessert i. Foretrekker en dame som tenker som meg. Å sette "grensa" ved 12-14 partnere totalt er også en grense som utelukker svært få jenter. Utrolig mindretall av damer i 20 årene som har pult fra 15 - 20 stykk og oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 27. august 2009 #113 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Nå er jeg ferdig med å debattere - vi kan vel konkludere med at vi er uenige, rett og slett? Edit: Div skrivefeil Ja, helt enig, så jeg unnlater å kommentere innlegget ditt - debatten er ferdig. Endret 27. august 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #114 Del Skrevet 27. august 2009 Om dama har vært singel i 6 år bør hun i alle fall ikke ha pult mer enn 12-13 ulike menn nei. Hvorfor klarer hun ikke å få seg en fast elsker? Hvorfor klarer hun ikke å ha sex med samme kar mer enn 1 gang? Hvorfor kan hun ikke løse kåtheten på andre måter enn å måtte knulle en ukjent kar? Det finnes jo noe som heter fingring/dildo, som bør kunne gjøre så man ikke må ha en ny mann hver helg selv om man er singel. Delte meninger, men selv om jeg er singel så puler jeg ikke en dame hver gang jeg er kåt og har sjangs, da hadde jeg vel sikkert hatt 50 sexpartnere og det er jeg IKKE interessert i. Foretrekker en dame som tenker som meg. Å sette "grensa" ved 12-14 partnere totalt er også en grense som utelukker svært få jenter. Utrolig mindretall av damer i 20 årene som har pult fra 15 - 20 stykk og oppover. Vet du, det kan være tusen grunner. Ensomhet, mangel på nærhet, vansker med å sette grenser, å leve i en tro på at man ikke er noe verdt og at det eneste man har å gi av seg selv som er interessant er sex. Og så videre. Det kan handle om tusen ting. Og et menneske forandrer seg. Man kan lære å sette grenser, man kan lære at folk ikke fortjener sex med deg bare fordi de var greie å sa hei! Man kan lære at man er verdifull som person uten å nedverdige seg selv med sex. Man kan lære å skille mellom folk (menn) som later som for å få sex, og de menn som faktisk bryr seg. Man utvikler seg igjennom et helt liv. Det er trasig om du eller andre møter drømmejenta, og avskriver henne fordi hun brukte tid på finne et fast holdepunkt i seg selv hva sex angår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjoko Skrevet 27. august 2009 #115 Del Skrevet 27. august 2009 Der tar du helt feil. Det er bevist at jo flere partnere man har hatt, jo større er sjangsen for at man vil være utro. Derfor kan man trekke slutninger om ett menneskes personlighet basert på antallet partnere. hvor er dette bevist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 27. august 2009 #116 Del Skrevet 27. august 2009 Der tar du helt feil. Det er bevist at jo flere partnere man har hatt, jo større er sjangsen for at man vil være utro. Derfor kan man trekke slutninger om ett menneskes personlighet basert på antallet partnere. hvor er dette bevist? http://www.klara-klok.no/wips/440185332/caseId/1041641247 Det kan godt være at man finner enda klarere belegg for påstanden hvis man leter litt, dette var bare det første som kom opp når jeg googlet spørsmålet. Personlig har jeg jo sansen for jenter som synes sex er spennende, som har hatt mye sex og som ikke alltid knytter sex opp mot kjærlighet. Jeg har ingen problemer med jenter som har hatt sex med mange. Men jeg skjønner selvsagt også menn som tenker annerledes. Det er vel ikke så fryktelig dristig å hevde at antall sexpartnere sier noe om din personlighet; seksualiteten er jo del av din personlighet. Og om hun har hatt sex med 10-20 forskjellige menn hvert år opp til i dag skal det vel mer til å holde seg til deg og bare deg resten av livet. Det er selvsagt ikke slik at det er umulig å snu helt om, men for menn som ville oppleve det som en katastrofe om hun hadde seg med en annen vil det være naturlig å gå etter jenter med litt færre seksualpartnere på den seksuelle CV-en. For meg er det heller omvendt. Men det henger selvsagt sammen med at jeg liker jenter som er litt ville. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 27. august 2009 #117 Del Skrevet 27. august 2009 Om dama har vært singel i 6 år bør hun i alle fall ikke ha pult mer enn 12-13 ulike menn nei. Hvorfor klarer hun ikke å få seg en fast elsker? Hvorfor skal hun gidde å ha en fast elsker? Hvorfor klarer hun ikke å ha sex med samme kar mer enn 1 gang? Hvorfor skal hun gidde å ha sex med samme kar mer enn 1 gang? Hvorfor kan hun ikke løse kåtheten på andre måter enn å måtte knulle en ukjent kar? Hvorfor kan hun ikke løse kåtheten me å knulle en ukjent kar også? Det finnes jo noe som heter fingring/dildo, som bør kunne gjøre så man ikke må ha en ny mann hver helg selv om man er singel. Hvorfor skal en nektes en ny mann hver helg når en er singel? Delte meninger, men selv om jeg er singel så puler jeg ikke en dame hver gang jeg er kåt og har sjangs, da hadde jeg vel sikkert hatt 50 sexpartnere og det er jeg IKKE interessert i. Bullshit! Så høyt på"strå er du ikke. Kvinner har betydelig større tilgang på sex enn va menn har. Foretrekker en dame som tenker som meg. Å sette "grensa" ved 12-14 partnere totalt er også en grense som utelukker svært få jenter. Utrolig mindretall av damer i 20 årene som har pult fra 15 - 20 stykk og oppover. Jeg tror du har en ovreraskelse fremfor deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 27. august 2009 #118 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Hvorfor skal hun gidde å ha en fast elsker? Hvorfor skal hun gidde å ha sex med samme kar mer enn 1 gang? Hvorfor kan hun ikke løse kåtheten me å knulle en ukjent kar også? Hvorfor skal en nektes en ny mann hver helg når en er singel? Bullshit! Så høyt på"strå er du ikke. Kvinner har betydelig større tilgang på sex enn va menn har. Jeg tror du har en ovreraskelse fremfor deg Nei, er nok en sannhet uten særlig modifikasjoner at flertallet av jenter i 20-30 års alderen, har UNDER 15 partnere. Så ikke noe problem å finne de. Til svaret på alle dine andre "hvorfor ikke..."? Så kan hun gjøre akkurat som hun vil, men hun får ta høyde for at noen menn da styrer unna henne. Høyt på strå? Hehe...Tror du hadde blitt overrasket. Endret 27. august 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 27. august 2009 #119 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Vet du, det kan være tusen grunner. Ensomhet, mangel på nærhet, vansker med å sette grenser, å leve i en tro på at man ikke er noe verdt og at det eneste man har å gi av seg selv som er interessant er sex. Og så videre. Det kan handle om tusen ting. Og et menneske forandrer seg. Man kan lære å sette grenser, man kan lære at folk ikke fortjener sex med deg bare fordi de var greie å sa hei! Man kan lære at man er verdifull som person uten å nedverdige seg selv med sex. Man kan lære å skille mellom folk (menn) som later som for å få sex, og de menn som faktisk bryr seg. Man utvikler seg igjennom et helt liv. Det er trasig om du eller andre møter drømmejenta, og avskriver henne fordi hun brukte tid på finne et fast holdepunkt i seg selv hva sex angår. Blir vel samme som at jenter avskriver gutter som har pga dårlig selvtillit vært horekunde i 10 år og pult 30 prostituerte. Eller gutter som har bodd hjemme til de er 33 fordi at de ikke klarte å flytte fra mor og far, før de nå har blitt 34. Eller menn som har bedratt alle sine tidligere kjærester fordi de FØR ikke hadde selvkontroll. Osv. Osv. Thats life! Mulig det er trist, men er bare fakta. Endret 27. august 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GjesteCronos Skrevet 28. august 2009 #120 Del Skrevet 28. august 2009 Altså kan hun ha hatt sex to ganger årlig, hvis hun ikke har holdt seg med det mange kaller "pulevenner". Er ikke det litt gnient? Nei, det er det ikke. (Etter min mening) Men det er jo hva hver enkelt synes som er viktig. Om man bor på et middels stort sted, og hun har hatt sex med 25 stykker, vil sjansen være stor for at man ganske ofte løper inn i folk som har hatt kuken både her og der inni dama di, og DESSVERRE, det frister ikke. Andre menn synes dog at det er helt ok, så det er håp for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå