Gå til innhold

tidligere sexpartnere..

Gjest brede

Anbefalte innlegg

Antall sexpartnere sier en del om en person, så jeg vil vite. Hadde jeg møtt en mann som hadde hatt så mange som 50 sexpartnere, så hadde jeg styrt unna denne mannen, fordi et så høyt antall, vitner om en person som har en ganske slapp holdning til mennesklige relasjoner og sex. En som har hatt så mange, har på en måte brukt opp seg selv, og sannsynligheten for at du treffer en av hans erobringer i butikken, vennekretsen og i nabolaget er ganske stor. Det ville jeg synes var ubehagelig.

Men det motsatte, kan også fortelle en del om en person. Om man treffer en på 40, med kun en eller ingen erfaring på dette området, så kan det jo tyde på at han er litt av en einstøing når det gjelder det motsatte kjønn.

Jeg ville nok også ha visst litt om hva slags sex partnerern min har hatt også, men jeg vil ikke vite absolutt ALLE detaljer, tror jeg. Litt hensyn må man ta, synes jeg. Skal man fortelle om tidligere sexpartnere, må man gå varsomt frem, siden dette er et tema som er ganske ømtålig for de fleste. Det hele dreier seg om hvordan man forteller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ha et forhold der vi kan være åpne om vår seksuelle fortid. Hvis jenta har en fortid jeg ikke ville kunne leve med å kjenne til ville hun ikke være riktig jente for meg uansett. Nå liker jeg jo at jenter har sterke drifter og har ikke noe imot at hun har en ganske vill fortid, så jeg er kanskje ikke helt representativ på det området. Likevel tror jeg nok jeg ville ønsket å vite uansett. For det som ikke betyr noe for meg vil heller ikke skape problemer når det blir avslørt, og hvis det er noe som ville skape problemer er det jo i tilfelle fordi det betyr noe for meg.

Hva legger du i å være åpen om?

Er det nødvendig for deg å vite alle detaljer? Hvem, hva, når, hvor ofte og hvordan?

Og når det ikke spiller noen rolle for deg med tidligere erfaringer, hvorfo rmå du vite hva hun gjorde med Roar da hun var 17 år? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, Suzy, den kvinnen jeg er nå er ikke den samme jeg var da jeg hadde min seksuelle debut i midten av tjueårene... Og takk og lov for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, Suzy, den kvinnen jeg er nå er ikke den samme jeg var da jeg hadde min seksuelle debut i midten av tjueårene... Og takk og lov for det!

My point excactly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha et forhold der vi kan være åpne om vår seksuelle fortid. Hvis jenta har en fortid jeg ikke ville kunne leve med å kjenne til ville hun ikke være riktig jente for meg uansett. Nå liker jeg jo at jenter har sterke drifter og har ikke noe imot at hun har en ganske vill fortid, så jeg er kanskje ikke helt representativ på det området. Likevel tror jeg nok jeg ville ønsket å vite uansett. For det som ikke betyr noe for meg vil heller ikke skape problemer når det blir avslørt, og hvis det er noe som ville skape problemer er det jo i tilfelle fordi det betyr noe for meg.

Hva legger du i å være åpen om?

Er det nødvendig for deg å vite alle detaljer? Hvem, hva, når, hvor ofte og hvordan?

Det vesentlige er at man ikke legger skjul på noe eller forsøker å pynte på historien. Hvis man har gjort mye rart er det jo nesten utenkelig at man skal huske på alt, så her handler det ikke om å fortelle alle detaljer, men at man forteller i grove trekk hva man har gjort og heller ikke legger skjul på detaljer der det er naturlig.

Og når det ikke spiller noen rolle for deg med tidligere erfaringer, hvorfo rmå du vite hva hun gjorde med Roar da hun var 17 år? :klø:

Her tror jeg du har misforstått: For meg spiller det jo en rolle, jeg setter faktisk veldig pris på å høre om hennes tidligere opplevelser. Men selv om jeg ikke skulle hatt denne interessen ville jeg nok likevel ønsket å vite, ikke alle detaljer, men alt som ville berørt meg om jeg fikk vite. Tommelfingerregelen er: Ville han reagere om han visste? I så fall er det fordi dette betyr noe for ham. Og jeg vil altså ønske å vite det som betyr noe for meg.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes noen ganger det kan være litt spennende å høre det hvis han har gjort noe spesielt pirrende med noen andre. Men jeg trenger ikke høre akkurat om hvem det er eller om de var lenge sammen. Det er den seksuelle opplevelsen som gjør det spennende, at han har vært med på det og det tidligere, med en annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vesentlige er at man ikke legger skjul på noe eller forsøker å pynte på historien. Hvis man har gjort mye rart er det jo nesten utenkelig at man skal huske på alt, så her handler det ikke om å fortelle alle detaljer, men at man forteller i grove trekk hva man har gjort og heller ikke legger skjul på detaljer der det er naturlig.

Om jeg forstår deg rett nå så vil du vite, rett og slett fordi det en slags sekuell legning å tenne på hva hun har gjort med andre - før og samtidig med deg??

Her tror jeg du har misforstått: For meg spiller det jo en rolle, jeg setter faktisk veldig pris på å høre om hennes tidligere opplevelser. Men selv om jeg ikke skulle hatt denne interessen ville jeg nok likevel ønsket å vite, ikke alle detaljer, men alt som ville berørt meg om jeg fikk vite. Tommelfingerregelen er: Ville han reagere om han visste? I så fall er det fordi dette betyr noe for ham. Og jeg vil altså ønske å vite det som betyr noe for meg.

Dette argumentet forstår jeg ikke i det hele tatt.

Jeg må bare ta utgangspunkt i meg selv, men jeg kan ikke komme på en eneste ting jeg har gjort som jeg ville sensurert bort, rett og slett fordi jeg ikke ser at mine tidligere handlinger spiller noen rolle for min nåværende partner. Jeg klarer ikke å se at noe jeg har gjort med noen skal ha noen slags innvirkning på det forholdet jeg har nå.

Og av samme grunn kan jeg ikke forstå hvorfor jeg skulle redegjøre for noe som helst overfor min nåværende partner - like lite som jeg ønsker å vite ting utover hans seksuelle preferanser - om angår meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å fortelle samboeren om hvordan jeg har hatt sex med ulike menn, vi har heller ikke hatt noen diskusjon om hvor mange vi har hatt. Men klart, jeg skjønner jo at han har hatt sex med eksen, og omvendt.

Og om jeg anser det som relevant for oss, så kan jeg fortelle enkelte detaljer. Selv ønsker jeg ikke å vite noe om detaljer eller noenting.

Ellers, enig med Suzy og Kate W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg forstår deg rett nå så vil du vite, rett og slett fordi det en slags sekuell legning å tenne på hva hun har gjort med andre - før og samtidig med deg??

Ja, om det ikke akkurat er en legning er det i hvert fall noe jeg tenner på.

Dette argumentet forstår jeg ikke i det hele tatt.

Jeg må bare ta utgangspunkt i meg selv, men jeg kan ikke komme på en eneste ting jeg har gjort som jeg ville sensurert bort, rett og slett fordi jeg ikke ser at mine tidligere handlinger spiller noen rolle for min nåværende partner. Jeg klarer ikke å se at noe jeg har gjort med noen skal ha noen slags innvirkning på det forholdet jeg har nå.

Og av samme grunn kan jeg ikke forstå hvorfor jeg skulle redegjøre for noe som helst overfor min nåværende partner - like lite som jeg ønsker å vite ting utover hans seksuelle preferanser - om angår meg nå.

Nå har vi jo sett at tidligere erfaringer i visse tilfeller kan ha stor betydning. Det er ikke så mange dagene siden det var heftig debatt om en et par der hun hadde fått en sperre for analsex etter at hun i sitt forrige forhold hadde vekslet mellom å bli tatt analt og å suge ham - rett fra analen. Jeg har selv opplevd at kjæresten min har rast fra seg og mistet litt av interessen for ulike varianter av sex, og da hadde jo fortiden hennes en direkte påvirkning på forholdet.

Men i tillegg til slike åpenbare eksempler er det nok også mange jenter som holder ting tilbake nettopp fordi de aner at han ikke ville være likegyldig til det om han fikk vite. I alle slike tilfeller er det for min del ønskelig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi jo sett at tidligere erfaringer i visse tilfeller kan ha stor betydning. Det er ikke så mange dagene siden det var heftig debatt om en et par der hun hadde fått en sperre for analsex etter at hun i sitt forrige forhold hadde vekslet mellom å bli tatt analt og å suge ham - rett fra analen. Jeg har selv opplevd at kjæresten min har rast fra seg og mistet litt av interessen for ulike varianter av sex, og da hadde jo fortiden hennes en direkte påvirkning på forholdet.

Men i tillegg til slike åpenbare eksempler er det nok også mange jenter som holder ting tilbake nettopp fordi de aner at han ikke ville være likegyldig til det om han fikk vite. I alle slike tilfeller er det for min del ønskelig å vite.

Jeg skal ikke legge meg inn på antagelser om hva mange jenter gjør, men jeg tenker nå slik at både jenter og gutter gjør og forsøker mye ulikt - og ikke alt faller i smak.

Når det gjelder slike ting som tråden med hun som var ferdig med analsex - vel, det ser for meg ut som en klassisk "you're damned if you do - and damned if you don't" situasjon, for om jenta i dette tilfellet bare hadde sagt at hun ikke ville ha analsex så hadde hun vel neppe sluppet unna med det, men blitt møtt med argumenter som "du vet jo ikke om du liker det før du har prøvd" og om hun da sier at jeg har prøvd og likte det ikke - så kan fyre dumpe henne fordi hun har gjort det med en annen og ikke ham :roll:

Nå har jeg ikke så mange klare sperrer - endel ting vet jeg at jeg ikke vil uten å ha forsøkt, andre har jeg forsøkt og ikke likt, men syns det er ok å forsøke igjen med en ny partner osv... Poenget er at dette har lite med mine foregående partnere å gjøre og jeg ser dermed ikke hvorfor de skal måtte og ønske å forholde seg til Suzy som 18 åring når det er en helt annen seksuell Suzy enn dagens utgave som er betraktelig eldre.

Jeg skjønner at dette er noe du tenner på, men så sant det ikke er en gjensidig del av tenningsmønsteret vil jeg fortsatt hevde at det er helt uvesentlig for det nåværende forholdet hva slags sex (og med hvor mange) man har hatt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der menn (JA, generaliserer) rett og slett ikke forstår. For meg handler sexlivets spennendehet, og utfordring og tenning om ikke å ha en manual som heter: "Dette har jeg gjort så dette liker jeg" Men om å lære å kjenne partner uten en erfaringsmanual med tall og stillinger.

Jeg er åpen seksuelt, jeg har til dags dato ikke opplevd noe, eller fantasert/blitt fortalt om fantasier som har avtent meg. Men ved å fortelle dette tidlig i et forhold vil svært mange menn se på meg som en eller annen oversexualisert vixen som ikke kan være i et forhold, fordi jeg er så jævlig vill etter sex. FEIL.

Sier jeg derimot, og dette er også sant, at jeg debuterte seksuelt i midten av tjueårene blir jeg også fort utsilt som sexpartner fordi jeg ikke har nok erfaring. OGSÅ FEIL.

Det overdebatterte eksempelet med analsex. Jeg tenner på at partner er kåt. Da blir jeg kåt. Blir en mann overkåt av rumpa mi og har lyst til å pule den, da har man analsex. Om en mann maser "har du hatt analsex før, få prøve da!" så er det ikke akkurat like hot og tennende. Det er situasjonen, respekt for hverandre og tenningsmønsteret som par som vil diktere hvordan sexlivet er i et forhold, ikke tidligere erfaringer. Jeg vil ikke dele seng med min og hans ekser, men med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_forundret_*
Det er der menn (JA, generaliserer) rett og slett ikke forstår. For meg handler sexlivets spennendehet, og utfordring og tenning om ikke å ha en manual som heter: "Dette har jeg gjort så dette liker jeg" Men om å lære å kjenne partner uten en erfaringsmanual med tall og stillinger.

Jeg er åpen seksuelt, jeg har til dags dato ikke opplevd noe, eller fantasert/blitt fortalt om fantasier som har avtent meg. Men ved å fortelle dette tidlig i et forhold vil svært mange menn se på meg som en eller annen oversexualisert vixen som ikke kan være i et forhold, fordi jeg er så jævlig vill etter sex. FEIL.

Sier jeg derimot, og dette er også sant, at jeg debuterte seksuelt i midten av tjueårene blir jeg også fort utsilt som sexpartner fordi jeg ikke har nok erfaring. OGSÅ FEIL.

Det overdebatterte eksempelet med analsex. Jeg tenner på at partner er kåt. Da blir jeg kåt. Blir en mann overkåt av rumpa mi og har lyst til å pule den, da har man analsex. Om en mann maser "har du hatt analsex før, få prøve da!" så er det ikke akkurat like hot og tennende. Det er situasjonen, respekt for hverandre og tenningsmønsteret som par som vil diktere hvordan sexlivet er i et forhold, ikke tidligere erfaringer. Jeg vil ikke dele seng med min og hans ekser, men med ham.

Ja, det blir som Suzy kaller det "en klassisk "you're damned if you do - and damned if you don't" situasjon" .

Jeg har ennå ikke klart å få inn i hodet at hvis det er en stilling man ikke liker fordi man har prøvd det før så har man rast fra seg og gjør ikke noe spennende lenger - jeg klarer bare ikke å forstå at det ligger noen automatisk kobling der.

Jeg vet at mannen min har hatt sex med andre før meg, men trenger ikke vite hva han gjorde med dem. Ingen har rast fra seg og moro har vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir som Suzy kaller det "en klassisk "you're damned if you do - and damned if you don't" situasjon" .

Jeg har ennå ikke klart å få inn i hodet at hvis det er en stilling man ikke liker fordi man har prøvd det før så har man rast fra seg og gjør ikke noe spennende lenger - jeg klarer bare ikke å forstå at det ligger noen automatisk kobling der.

Jeg vet at mannen min har hatt sex med andre før meg, men trenger ikke vite hva han gjorde med dem. Ingen har rast fra seg og moro har vi.

Og en stilling kan funke som gress med en partner, pga anatomi, og være helt bortastet med en annen av samme grunn.

Men dersom en kjæreste vet at jeg har drevet omvendt-oppned-cowgirl-med høyrevridning-og-buksevann, og dermed FORLANGER at jeg skal gjøre det med han fordi jeg må det dersom jeg elsker ham og gjorde det med Truls som hadde 18,45 cm pikk (alt forklart og fortalt tidlig i forholdet da fortiden skulle berettes om) da har ikke jeg et moro sexliv med partner iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og en stilling kan funke som gress med en partner, pga anatomi, og være helt bortastet med en annen av samme grunn.

Nemlig!

Derfor er det godt mulig jeg vil forsøke noe jeg ikke likte med en annen partner om igjen med en ny fordi det er en annen partner, en annen kjemi osv - samtidig som jeg vet om ting jeg ikke har lyst til å prøve med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder slike ting som tråden med hun som var ferdig med analsex - vel, det ser for meg ut som en klassisk "you're damned if you do - and damned if you don't" situasjon, for om jenta i dette tilfellet bare hadde sagt at hun ikke ville ha analsex så hadde hun vel neppe sluppet unna med det, men blitt møtt med argumenter som "du vet jo ikke om du liker det før du har prøvd" og om hun da sier at jeg har prøvd og likte det ikke - så kan fyre dumpe henne fordi hun har gjort det med en annen og ikke ham :roll:

Jeg vet ikke hvor enkelte debattanter har det fra at TS ikke hadde tatt initiativ til analsex tidligere. Tvert imot skrev han så vidt jeg husker at han først hadde fått greie på historien bak sykehusoppholdet og e-coli-infeksjonen. Så alt tyder vel på at han hadde spurt om analsex tidligere, altså uten å vite hva hun hadde opplevd i sitt forrige forhold.

Jeg tror faktisk det blir vanskeligere å forholde seg til slik kunnskap jo lenger det har gått, jo lenger man har levet i uvitenhet. For som mennesker handler vi hele tiden utfra den kunnskap vi har, og om jeg først etter mange år får vite at den uskyldige jenta jeg har delt et kjedelig og forsiktig sexliv med har vært veldig vill helt opp til hun traff meg, vil dette være mye bitrere enn å få vite det med det samme.

Får jeg vite det idet vi blir sammen vil jeg kanskje ikke være så tilbakeholdende og forsiktig med å foreslå eksperimentering, og om hun skulle være helt ferdig med alt som heter spennende sex vil jeg i det minste vite at hun ikke alltid har vært sånn og at hun har gitt mer til andre. Om dette er noe jeg likevel kan leve med vil i tilfelle være min vurdering, et valg jeg må ta.

Og her er vi ved det sentrale punkt i problemstillingen: Mannen som elsker deg bør vite nok om deg til at han velger å være med deg uten på noen måte å være ført bak lyset. Hvis det er en fare for at han hadde valgt annerledes om han hadde hatt mer kunnskap om din fortid er forholdet bygget på løgn og fortielse.

Nå har jeg ikke så mange klare sperrer - endel ting vet jeg at jeg ikke vil uten å ha forsøkt, andre har jeg forsøkt og ikke likt, men syns det er ok å forsøke igjen med en ny partner osv... Poenget er at dette har lite med mine foregående partnere å gjøre og jeg ser dermed ikke hvorfor de skal måtte og ønske å forholde seg til Suzy som 18 åring når det er en helt annen seksuell Suzy enn dagens utgave som er betraktelig eldre.

Jeg skjønner at dette er noe du tenner på, men så sant det ikke er en gjensidig del av tenningsmønsteret vil jeg fortsatt hevde at det er helt uvesentlig for det nåværende forholdet hva slags sex (og med hvor mange) man har hatt før.

Hva som er uten betydning merker du når du forteller ham om fortiden din. Det som er avgjørende for meg er at hun ikke holder noe tilbake fordi hun mistenker at jeg ville reagert negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel lite som tyder på at TS i den aktuelle tråden først nå hadde begynt å spørre om analsex. De hadde jo vært sammen en god stund og det var først han hadde fått vite sannheten om e-coli-infeksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Og her er vi ved det sentrale punkt i problemstillingen: Mannen som elsker deg bør vite nok om deg til at han velger å være med deg uten på noen måte å være ført bak lyset. Hvis det er en fare for at han hadde valgt annerledes om han hadde hatt mer kunnskap om din fortid er forholdet bygget på løgn og fortielse.

Hva i alle dager mener du med dette??

Om jeg hadde vært prostituert kunne jeg se at mitt tidligere "sexliv" kunne være en dealbreaker, men rent bortsett fra det...?

Om mannen virkelig elsker meg så spør han meg hva jeg liker, hva jeg tenner på, utforsker og leker sammen med meg til vi finner ut hvem vi er seksuelt sammen og jeg er likeledes mot ham. Det er snakk om hva vi kan ha sammen ikke hva vi har gjort før hverandre.

Hva som er uten betydning merker du når du forteller ham om fortiden din. Det som er avgjørende for meg er at hun ikke holder noe tilbake fordi hun mistenker at jeg ville reagert negativt.

Men skjønner du ikke hva jeg sier da?

Jeg holder ikke noe tilbake fordi han vil reagere negativt - jeg ser ikke noe poeng i å fortelle.

Mener du seriøst at jeg må sette meg ned med fyren jeg dater så snart som råd er og fortelle ham om alle partnere jeg har hatt - i detalj - så han kan stole på meg??? :overrasket:

Edit: Skrivefeil

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forundringspakken
Hva i alle dager mener du med dette??

Om jeg hadde vært prostituert kunne jeg se at mitt tidligere "sexliv" kunne være en dealbreaker, men rent bortsett fra det...?

Om mannen virkelig elsker meg så spør han meg hva jeg liker, hva jeg tenner på, utforsker og leker sammen med meg til vi finner ut hvem vi er seksuelt sammen og jeg er likeledes mot ham. Det er snakk om hva vi kan ha sammen ikke hva vi har gjort før hverandre.

Men skjønner du ikke hva jeg sier da?

Jeg holder ikke noe tilbake fordi han vil reagere negativt - jeg ser ikke noe poeng i å fortelle.

Mener du seriøst at jeg må sette meg ned med fyren jeg dater så snart som råd er og fortelle ham om alle partnere jeg har hatt - i detalj - så han kan stole på meg??? :overrasket:

Hovedsaken er at den sexen du har hatt med andre SKAL du også ha med den du er sammen med nå, han skal ikke føle seg utenfor fordi du har hatt annen type sex med andre menn. Det kan godt være at det er bare akkurat denne stillingen som du nekter, men for noen er det da et klart svar på at du har rast fra deg. Forstå det den som vil, for meg er det ikke like klart.

Denne er jeg helt enig i: Om mannen virkelig elsker meg så spør han meg hva jeg liker, hva jeg tenner på, utforsker og leker sammen med meg til vi finner ut hvem vi er seksuelt sammen og jeg er likeledes mot ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel lite som tyder på at TS i den aktuelle tråden først nå hadde begynt å spørre om analsex. De hadde jo vært sammen en god stund og det var først han hadde fått vite sannheten om e-coli-infeksjonen.

E-coli aside... For den tråden er den mest dustete jeg har lest her inne, kanskje med unntak av den om "finnes det muskler i kjøtt". Sorry, men e-coli av å suge pikk med egne bakterier på? Neppe...

Hva har det med når man spør og ikke spør å gjøre? Man spør ikke om sex, man HAR, eller TAR. Mas er avtennende, rett og slett.

POENGET mitt, er at jeg vil bygge mitt sexliv sammen med den partneren jeg har. Jeg tenner på det partneren min tenner på, i stor grad.

DERSOM min partner hadde ment og følt at det hadde vært en bit av seksuell spenning og lek å snakke om andre i senga, så kunne jeg vurdert det som et alternativ.

Men ikke fordi han basert på det skulle danne seg et intrykk av hvordan jeg er seksuelt, eller om jeg er en hore eller ikke. Det får han finne ut sammen med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For egen del har jeg ikke noe interesse av å høre hva, hvor eller med hvem. Men det er helt utenkelig for meg å ha en kjæreste-samboer-gifte meg, uten å vite en dritt om dama har hatt 2 eller 48 sexpartnere. Skjønner ikke hvorfor det bør vinkles i retning av - "så du skal ha navn,klokkeslett,stillinger, og penis lengde på alle jeg har hatt sex med?" - bare for å latterliggjøre en annen sin mening og spissformulere det såpass at motparten virker "psycho".

Det er en rekke gutter og jenter som mener at hvilket forhold man har til uforpliktende sex og partnerantall, har vesentlig betydning for hvor aktuell og interessant man er som partner. Må være en helt ærlig sak å ville ta dette med i vurderingen av om - Thea - er noe å satse på.

En annen ting er at min erfaring er at det KUN er de jentene som har hatt masse sex med mange ulike menn, som også - gjerne p.ga. en kombinasjon at de ikke kan stå for det, det liker å gi seg ut for å være en annen type jente enn de egentlig er - ikke vil snakke om tidligere partnere/antall. Har man intet å skjule, så er det et fåtall som gidder å legge noe prestisje i det å NEKTE å i en setning si antall partnere til kjæresten - når det for partneren er viktig å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...