Gå til innhold

tidligere sexpartnere..

Gjest brede

Anbefalte innlegg

Og her er vi ved det sentrale punkt i problemstillingen: Mannen som elsker deg bør vite nok om deg til at han velger å være med deg uten på noen måte å være ført bak lyset. Hvis det er en fare for at han hadde valgt annerledes om han hadde hatt mer kunnskap om din fortid er forholdet bygget på løgn og fortielse.

Hva i alle dager mener du med dette??

Om jeg hadde vært prostituert kunne jeg se at mitt tidligere "sexliv" kunne være en dealbreaker, men rent bortsett fra det...?

Om mannen virkelig elsker meg så spør han meg hva jeg liker, hva jeg tenner på, utforsker og leker sammen med meg til vi finner ut hvem vi er seksuelt sammen og jeg er likeledes mot ham. Det er snakk om hva vi kan ha sammen ikke hva vi har gjort før hverandre.

Nå må du huske på at dette ikke handler om deg. Jeg mistenker deg ikke for noe som helst jeg, jeg kjenner deg jo ikke. Det jeg snakker om er meg selv og den åpenheten jeg ønsker i et forhold. Om dette blir for stor åpenhet for deg er det helt greit, vi kommer vel neppe til å bli kjærester uansett. ;)

Jeg ønsker altså åpne linjer, og mistenker selvsagt ikke at hun skal ha hemmeligheter som ville bety noe for meg, personlig ville jeg til og med ha kunnet leve godt med at kjæresten min hadde prøvd seg som prositiuert så faren for at hun skulle ha gjort noe jeg ikke ville kunne leve med er heller liten, men jeg vil at vi skal ha åpenhet om vår seksuelle fortid. Enkelt og greit.

Men dette ville jeg nok ønsket også om jeg hadde mindre sans for seksuelt utagerende jenter. Og som en hovedregel mener jeg man bør fortelle det man tror partneren vil kunne ha interesse av. I mange tilfeller mistenker jeg at jenter holder tilbake informasjon nettopp i tilfeller der de tror det kunne betydd noe for forholdet. Og det blir feil.

Hva som er uten betydning merker du når du forteller ham om fortiden din. Det som er avgjørende for meg er at hun ikke holder noe tilbake fordi hun mistenker at jeg ville reagert negativt.

Men skjønner du ikke hva jeg sier da?

Jeg holder ikke noe tilbake fordi han vil reagere negativt - jeg ser ikke noe poeng i å fortelle.

Mener du seriøst at jeg må sette meg ned med fyren jeg dater så snart som råd er og fortelle ham om alle partnere jeg har hatt - i detalj - så han kan stole på meg??? :overrasket:

Edit: Skrivefeil

Nei, hva dere skal gjøre må være helt opp til dere. Jeg foretrekker imidlertid åpenhet og ser det som naturlig å fortelle hverandre om vår fortid, ikke på første date, men når det faller naturlig, ved ulike anledninger når man lærer hverandre å kjenne. Det er vel naturlig at man forteller de store linjer og de mest dramatiske opplevelser først, så dukker andre episoder opp etter hvert, som det faller seg. Det vil jo ikke være snakk om en lang sammenhengende alvorlig samtale, men om fortellinger som faller inn i den naturlige dialogen mellom to kjærester.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest74

Her sporer det litt av. Kristian82 er sinnsvakt opptatt av antall og cuckold har sine spesielle interesser som navnet også sier. Det jeg tenker på trådstarter er at dama har "lest" at det er "sunt" og bli "vist" hvem man har hatt sex med. Jeg tror man har forskjellige grenser der; noen takler det ,noen liker det og andre får bilder de aldri klarer å få ut av hodet. Vet dama di hva hun takler? En annan ting jeg stusser over, du lurer på om hun vil gjøre deg sjalu. Dette får meg til å tro at dere er utrygge på hverandre og burde jobbe med det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sporer det litt av. Kristian82 er sinnsvakt opptatt av antall og cuckold har sine spesielle interesser som navnet også sier. Det jeg tenker på trådstarter er at dama har "lest" at det er "sunt" og bli "vist" hvem man har hatt sex med. Jeg tror man har forskjellige grenser der; noen takler det ,noen liker det og andre får bilder de aldri klarer å få ut av hodet. Vet dama di hva hun takler? En annan ting jeg stusser over, du lurer på om hun vil gjøre deg sjalu. Dette får meg til å tro at dere er utrygge på hverandre og burde jobbe med det først.

:opplyser: Ikke sinnsykt opptatt av det, syns det bare er naturlig å vite antallet til en kjæreste. Aldri vært noe problem med xer, de fleste av de har lurt på mitt antall også.

Men skal innrømme at jeg har en radar for tråder som omhandler emnet, og at jeg sånn sett maler og kverner av gårde som en kaffekvern om det samme gamle temaet og argumentene, det kan være sant. :Nikke:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest74

Javisst kaffekvern. Mener faktisk at det viktigste er hvordan du har behandlet dine ekser/sexpartnere og ikke hvem, hva, hvor og hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst kaffekvern. Mener faktisk at det viktigste er hvordan du har behandlet dine ekser/sexpartnere og ikke hvem, hva, hvor og hvorfor.

Min selvkritikk og selvironi var ikke ment for å gi deg tillatelse til å kalle meg kaffekvern. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest74

Ups... Tar kritikk for det. Hvis det hjelper kan du kalle meg for noe. Veldig bra selvkritikk, men har du noe respons på de andre lure tingene jeg sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ups... Tar kritikk for det. Hvis det hjelper kan du kalle meg for noe. Veldig bra selvkritikk, men har du noe respons på de andre lure tingene jeg sa?

At det viktigste er hvordan du har behandlet dine exer og tidligere partnere? Jo, jeg ser at det også såklart teller. Om du er i hat-krangel med alle jenter/gutter du tidligere har hatt et forhold til så er jo ikke det verdens beste ting, samme som om du var utro mot dine 3 tidligere kjærester osv. Også enig i at - for min del - bryr jeg meg ikke om hvem, hva, hvordan og når...men hvor mange, det bryr jeg meg om. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For egen del har jeg ikke noe interesse av å høre hva, hvor eller med hvem. Men det er helt utenkelig for meg å ha en kjæreste-samboer-gifte meg, uten å vite en dritt om dama har hatt 2 eller 48 sexpartnere. Skjønner ikke hvorfor det bør vinkles i retning av - "så du skal ha navn,klokkeslett,stillinger, og penis lengde på alle jeg har hatt sex med?" - bare for å latterliggjøre en annen sin mening og spissformulere det såpass at motparten virker "psycho".

Det er en rekke gutter og jenter som mener at hvilket forhold man har til uforpliktende sex og partnerantall, har vesentlig betydning for hvor aktuell og interessant man er som partner. Må være en helt ærlig sak å ville ta dette med i vurderingen av om - Thea - er noe å satse på.

Nå latteliggjorde jeg ikke Cuckold i det hele tatt, men stilte et sjokkert spørsmål, fordi jeg syns det han vil ha er langt i overkant av hva jeg mener det er greit å kreve i et forhold. Jeg syns det blir bisarr når det kommer til slike detaljer.

Jeg syns faktisk antall også er irrelevant - i detalj. Kan godt være enig i at det er ok å vite om det er snakk om under 10 eller over 30, men det holder. Utfra det kan jeg jo danne meg et bilde av hvor erfaren vedkommende er.

Det er greit at man ikke vil ha en partner som har hatt ONS, men å hevde (som endel gjør) at hvor mange partnere du har hatt forteller noe om deg som person er bare tull. Det forteller kanskje at du en gang i tjueåra var mye på by'n, men det definerer ikke et menneske.

En annen ting er at min erfaring er at det KUN er de jentene som har hatt masse sex med mange ulike menn, som også - gjerne p.ga. en kombinasjon at de ikke kan stå for det, det liker å gi seg ut for å være en annen type jente enn de egentlig er - ikke vil snakke om tidligere partnere/antall. Har man intet å skjule, så er det et fåtall som gidder å legge noe prestisje i det å NEKTE å i en setning si antall partnere til kjæresten - når det for partneren er viktig å vite det.

Og vips var vi tilbake på "you're damned if you do and you're damned if you don't". For om jeg vil si hvor mange jeg har hatt så vil du jo dumpe meg og om jeg ikke sier det så vil du også dumpe meg, for det kan du jo ikke leve med. (Merk: Jeg bruker jeg og du billedlig her)

Nektet å fortelle? Vel om det virkelig betydde mye for ham så hadde jeg ikke nektet, men jeg ser ikke noe poeng i det - og jeg har genuint null interesse for å vite det nøyaktige antallet hans heller - eller andre detaljer utover hans generelle preferanser og fantasier. Men meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg personlig liker at dama har hatt en spennende seksuell fortid prøver jeg jo å tenke såpass prinsipielt at jeg tenker utover denne bestemte fetisjen. Jeg vet med meg selv at jeg hadde ønsket åpenhet om vår seksuelle fortid også om jeg overhodet ikke hadde tent på dette. For meg er det ønskelig å komme under huden på hverandre, få se alle sider av den andre, og da er det viktig at man ikke bare presenterer de sider av fortiden som er uproblematiske.

Om det er noe man vegrer seg for å fortelle er det vel gjerne en grunn til det, og da er det nettopp på slike områder prøven står om du er villig til å vise ham alle sider av deg - eller om du skal holde ting skjult som ville kunne hatt betydning for hvordan han oppfatter deg. Jeg tror ikke jeg kunne vært sammen med noen som hadde valgt det siste. Fortiden er en del av deg, du er ikke nøyaktig den du var for tre år siden, men den du var for tre år siden er en del av historien om hvem du er i dag.

Uansett er tommelfingerregelen: Det som ikke betyr noe for meg vil heller ikke skape problemer når det blir avslørt, og hvis det er noe som ville skape problemer er det jo i tilfelle fordi det betyr noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips var vi tilbake på "you're damned if you do and you're damned if you don't". For om jeg vil si hvor mange jeg har hatt så vil du jo dumpe meg og om jeg ikke sier det så vil du også dumpe meg, for det kan du jo ikke leve med. (Merk: Jeg bruker jeg og du billedlig her)

Nektet å fortelle? Vel om det virkelig betydde mye for ham så hadde jeg ikke nektet, men jeg ser ikke noe poeng i det - og jeg har genuint null interesse for å vite det nøyaktige antallet hans heller - eller andre detaljer utover hans generelle preferanser og fantasier. Men meg om det.

Nettopp... Og FniseKrise, det er akkurat der jeg mener det blir feil, mulig det har med alder å gjøre? Men da jeg var på din alder :fnise: så var det mer "vanlig" at man skulle oppgi tall og antall. For min del ble det veldig lite greit, da han brukte det mot meg i en hver debatt.

Hvordan kunne jeg være så glad i sex når jeg ikke hadde pult flere? Skjønner? Da hadde jeg vel jugd da...

Jeg har ingenting å skjule når det kommer til antall, men for meg har ikke det noe å si for trivsel i forholdet. Heller motsatt.

Om en person er en rundbrenner med bindingsangst så vil man merke det på svært mange andre ting enn akkurat antallet partnere, mener jeg. Det handler om hvor i livet man er nå, og ikke hvor man var for si ti-femten år siden.

Min mann må være så trygg på sin egen seksualitet at om jeg har pult en eller fem eller tredve, så lenge jeg er her nå, elsker ham og har passet meg selv så jeg ikke har sykdommer eller annet grums, så skjønner jeg faktisk ikke at han må vite antallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det motsatte, kan også fortelle en del om en person. Om man treffer en på 40, med kun en eller ingen erfaring på dette området, så kan det jo tyde på at han er litt av en einstøing når det gjelder det motsatte kjønn.

Eller det kan bety at han/hun har vært i et langvarig monogamt forhold.

Jeg er ca 40. Jeg har kun hatt 2 sexpartnere de siste 22 årene. Det ene forholdet varte i 14 år. Det andre forholdet varte i 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noe man vegrer seg for å fortelle er det vel gjerne en grunn til det, og da er det nettopp på slike områder prøven står om du er villig til å vise ham alle sider av deg - eller om du skal holde ting skjult som ville kunne hatt betydning for hvordan han oppfatter deg. Jeg tror ikke jeg kunne vært sammen med noen som hadde valgt det siste. Fortiden er en del av deg, du er ikke nøyaktig den du var for tre år siden, men den du var for tre år siden er en del av historien om hvem du er i dag.

Og her er vi vel ved sakens kjerne når det gjelder din og min ulike oppfatning av nettopp dette: Jeg ser ikke at ulike seksuelle handlinger fra min fortid er noen nøkkel til de ulike sidene av meg - ikke antallet partnere eller hva jeg har eksperimentert med. Det som viser meg er snarere mine fantasier, preferanser og hvor åpen jeg er om å forsøke/utforske ulike ting med han som er min utkårede akkurat nå. Jeg snakker gjerne helt åpent om min seksualitet og fabulerer, spekulerer, diskuterer den med alle sine sider - men jeg kan ikke akseptere at jeg må presentere en form for seksuell selvangivelse for å kunne gi ham et bilde av meg som partner. Det er rett og slett urimelig og jeg ber heller ikke om det samme tilbake. Jeg ser på veldig mange andre ting når jeg forsøker å sammenfatte hva slags person han er og jeg ser ikke om han har tatt ei annen jente i rumpa som en side av hans personlighet.

Ja, jeg går ut fra mine egne følelser i dette (jfr ditt tidligere svar), men du gjør det samme, så det tror jeg trygt vi kan holde utenom som et moment i debatten. Selv om jeg redegjør for min oppfatning i saken ser jeg det som generelt det vi diskuterer.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og her er vi vel ved sakens kjerne når det gjelder din og min ulike oppfatning av nettopp dette: Jeg ser ikke at ulike seksuelle handlinger fra min fortid er noen nøkkel til de ulike sidene av meg - ikke antallet partnere eller hva jeg har eksperimentert med. Det som viser meg er snarere mine fantasier, preferanser og hvor åpen jeg er om å forsøke/utforske ulike ting med han som er min utkårede akkurat nå. Jeg snakker gjerne helt åpent om min seksualitet og fabulerer, spekulerer, diskuterer den med alle sine sider - men jeg kan ikke akseptere at jeg må presentere en form for seksuell selvangivelse for å kunne gi ham et bilde av meg som partner. Det er rett og slett urimelig og jeg ber heller ikke om det samme tilbake. Jeg ser på veldig mange andre ting når jeg forsøker å sammenfatte hva slags person han er og jeg ser ikke om han har tatt ei annen jente i rumpa som en side av hans personlighet.

Ja, jeg går ut fra mine egne følelser i dette (jfr ditt tidligere svar), men du gjør det samme, så det tror jeg trygt vi kan holde utenom som et moment i debatten. Selv om jeg redegjør for min oppfatning i saken ser jeg det som generelt det vi diskuterer.

Jeg oppfatter det ikke som at jeg avleverer noen selvangivelse når jeg gir min partner innsyn i min fortid på andre områder, så hvorfor skulle man plutselig opptre så helt annerledes og kunstig når det er snakk om seksuelle erfaringer?

Historien er interessant når du skal blir kjent med et menneske, særlig gjelder det henne du vil stå aller nærmest og leve i tosomhet med. Det vil jo alltid være nok av småhistorier man aldri får delt med seg, men det er noe annet. Da handler det ikke om bevisst å stenge den andre ute.

Slik jeg ser det er tråden om han som etter lang tid plutselig fikk vite sannheten om kjærestens e-coli-infeksjon et typisk eksempel på noe hun absolutt burde fortalt på et tidligere tidspunkt. Dette angikk ham jo, hennes erfaringer med den forrige kjæresten hadde påvirket henne og lagt føringer for seksuallivet deres.

Jeg tror det kan være ulike grunner til at mennesker velger å holde den seksuelle fortiden skjult. For det er jo sjelden man nekter å fortelle om andre ting, f.eks hvem man har hatt som venner, hvor man har reist, hva man har drevet med av sport, organisasjoner man har vært engasjert i osv osv. Det er vel i tilfelle bare på det seksuelle området man velger å holde fortiden skjult for han man skal dele livet med.

En grunn til å holde den seksuelle fortiden skjult kan være at man har gitt andre menn mer enn man kan tenke seg å gi sin nåværende kjæreste, og at man er redd han vil mislike at han må finne seg i å få mindre. En annen grunn kan være at man frykter at han skal miste respekten for deg eller se på deg med andre øyne om han visste hva du faktisk har gjort i livet. I begge disse tilfellene betyr hemmelighold faktisk å frata ham kunnskap han trenger for å velge deg for den du er. Om han kan leve med at du har gitt mer til andre bør det være hans valg.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ikke tåle at det kanskje ikke er alle menn, som etter å ha blitt kjent med deg finner ut at du ikke har hans type dame? Du ønsker heller å forsøke å "juge" deg til ett forhold? Trodde greia var, selv om du er jente, at det var interessant å finne en mann som likte deg og alt ved deg. Ikke finne en mann som egentlig ikke hadde hatt noe interesse av deg og syns du er løs - i alle fall hadde syns det om han hadde vist fortiden din.

Uansett så er du bare "damned if you do, osv." om antallet ditt er skyhøyt, så nok en gang forstår jeg at det er best å lyve/unnlate å si/å si at det ikke tells noe. Hadde jeg pult 40 stykk og 10 horer, så hadde jeg kanskje unnlatt å snakket om antall partnere og sagt det hørte fortiden til jeg også, hadde bare fått satse på at hun aldri fant det ut og at jeg måtte belaglegge meg på å jatte med og være "enig" når temaer som horekunder, folk som puler mye rundt osv. hadde kommet opp - måtte gitt meg ut for å være en annen enn den jeg er, og en slik uekte og falsk relasjon hadde sikkert vært fantastisk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ikke tåle at det kanskje ikke er alle menn, som etter å ha blitt kjent med deg finner ut at du ikke har hans type dame? Du ønsker heller å forsøke å "juge" deg til ett forhold? Trodde greia var, selv om du er jente, at det var interessant å finne en mann som likte deg og alt ved deg. Ikke finne en mann som egentlig ikke hadde hatt noe interesse av deg og syns du er løs - i alle fall hadde syns det om han hadde vist fortiden din.

Uansett så er du bare "damned if you do, osv." om antallet ditt er skyhøyt, så nok en gang forstår jeg at det er best å lyve/unnlate å si/å si at det ikke tells noe. Hadde jeg pult 40 stykk og 10 horer, så hadde jeg kanskje unnlatt å snakket om antall partnere og sagt det hørte fortiden til jeg også, hadde bare fått satse på at hun aldri fant det ut og at jeg måtte belaglegge meg på å jatte med og være "enig" når temaer som horekunder, folk som puler mye rundt osv. hadde kommet opp - måtte gitt meg ut for å være en annen enn den jeg er, og en slik uekte og falsk relasjon hadde sikkert vært fantastisk bra.

Ang det å pule rundt. Si du hadde møtt en jente som du syntes var fantastisk, rett og slett. Så viser det seg at hun har vært singel fra hun var 18 til hun ble 28 - når hun møtte deg. Si at hun har møtt en fyr per år, og har hatt en greie med ham i noen måneder, men til slutt viste det seg alltid at de ikke passet sammen ,eller at den ene dumpet den andre, flyttet eller hva det skulle være.

Da vil jo hun ha ligget med ti stykker .

Vil du si at det er å være løs på tråden eller horete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nettopp... Og FniseKrise, det er akkurat der jeg mener det blir feil, mulig det har med alder å gjøre? Men da jeg var på din alder :fnise: så var det mer "vanlig" at man skulle oppgi tall og antall. For min del ble det veldig lite greit, da han brukte det mot meg i en hver debatt.

Hvordan kunne jeg være så glad i sex når jeg ikke hadde pult flere? Skjønner? Da hadde jeg vel jugd da...

Jeg har ingenting å skjule når det kommer til antall, men for meg har ikke det noe å si for trivsel i forholdet. Heller motsatt.

Om en person er en rundbrenner med bindingsangst så vil man merke det på svært mange andre ting enn akkurat antallet partnere, mener jeg. Det handler om hvor i livet man er nå, og ikke hvor man var for si ti-femten år siden.

Min mann må være så trygg på sin egen seksualitet at om jeg har pult en eller fem eller tredve, så lenge jeg er her nå, elsker ham og har passet meg selv så jeg ikke har sykdommer eller annet grums, så skjønner jeg faktisk ikke at han må vite antallet.

Samme svaret som Suzy fikk passer vel på her også.

Forøvrig enig at det å være frisk er viktigst.

Men helt uenig i at fortid er fortid og dermed punktum. Så drømmemannen på 35, han kan med god samvittighet unnlate å fortelle deg om at han fra han var 20-32 har hatt sex med 40 prostituerte? Eller at han i en alder av 29 hadde stor apetitt på unge jenter og hadde sex med tretten 16åringer i løpet av et år?

Er man trygg på sin egen seksualitet...hmm....dårlig argument spør du meg. For min del er grunnen til at jeg ikke vil ha en kjæreste med 40 partnere ikke at jeg tror at jeg vil falle igjennom i forhold til hennes omfattende CV og erfaring, er vel heller at jeg ikke vil ha en kjæreste som jeg syns er løs og som på et vesentlig område avviker fullstendig fra meg når det gjelder holdninger, tanker og preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang det å pule rundt. Si du hadde møtt en jente som du syntes var fantastisk, rett og slett. Så viser det seg at hun har vært singel fra hun var 18 til hun ble 28 - når hun møtte deg. Si at hun har møtt en fyr per år, og har hatt en greie med ham i noen måneder, men til slutt viste det seg alltid at de ikke passet sammen ,eller at den ene dumpet den andre, flyttet eller hva det skulle være.

Da vil jo hun ha ligget med ti stykker .

Vil du si at det er å være løs på tråden eller horete?

10 Stykk har jeg overhodet ikke noe problem med! :)

Det er de som har pult masse rundt jeg er uinteressert i - 16-17 stykk og oppover begynner å bli uinteressant, over 20 er uaktuelt.

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke? Ok. ...Hva er det vi mener med "mange" i denne tråden da???

16,17 og oppover, spesielt over 20 stykk er det jeg anser som aaalt for mange til at jeg er interessert.

Så er absolutt ikke slik at jeg kun skal ha jomfruer hehe, dama kan seff ha hatt kjærester, elsker og ons, hun må imidlertid klart å begrense tryne sitt littegrann opp igjennom årene, om jeg skal ha noen interesse av henne. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...