Gå til innhold

Tør du?.... (om oversikt over penger som går ut)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg tør ikke åpne nettbanken og se over utskriftene! Iiik!

Men jeg må, fordi jeg driver og skal sette opp et budsjett.

Skal gjøre noe i høst som kommer til å koste flesk.

Gud, jeg gruer meg til å se hvor mye jeg bruker på underholdning, hudpleie, klær... :o

Ikke vet jeg om jeg har råd til dette i lengden heller.

Må vel revurdere et par dyre vaner. :x

Skal jeg?.... :-?

:manner seg opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å hoppe i det.

Du er heldig dersom du har poster du kan skjære ned på - da greier du alltids å trikse til budsjettet på en måte. Utrolig hva man kan klare seg uten.

Og ingen har vondt av å leve litt knapt mht fornøyelser og velvære, dersom de skal nå litt mer langsiktige mål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har jeg oversikten... Og herreguuuud....

ikke rart jeg ikke klarer å spare noe! :o

Blir skremt av meg selv!

Finnes det noe behandlingsopplegg for shopoholikere her i landet? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest særdeles anonym

Dette er mine tall fra de TO SISTE MND..... ( :o Så mye penger brukt på bare 2 mnd!...)

Klær: 3397 kr

Makeup/hupleie/parfyme: 2899 kr

Hårpleie (inkl frisør): 1312 kr

Trening: 816 kr

DVD/underholdning: 586 kr

Bøker (både fag- og skjønnlitteratur): 1453 kr

Legebesøk: 164 kr

Div. abbonementer: 252 kr

Apotek/vesker/foto/gaver: 926 kr

Utstyr til barnet vårt: 1775 kr

Spise ute: 195 kr

Og dette er fra MIN konto... :o Lurer på hvordan mannens ser ut?

Heldigvis at vi har felles regningskonto i tillegg... Jiiizes....

Nå, jenter... Synes dere dette er mye forbruk på 2 MND?

:o :o :o :o :o :o :o :o

Lurer på hva jeg skal kutte ned på...

ser dere hvorfor jeg ble skremt av å skulle sjekke bankutskriftene, eller?? :oops:

Jeg som har bare litt over 10000 per mnd i lønn.... :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, jeg syntes dette var høyt forbruk ja. Hvis det er sånn at det er nødvendig med kutt, så synes jeg du har endel opplagte kuttposter, feks klær og velværeprodukter. Igjen, helt ærlig, steiler litt når jeg ser hvor mye du har brukt på disse tingene. Ikke for det, jeg bruker en del på dette selv, men mitt forbruk ligger likevel langt under ditt - og jeg tjener dobbelt så mye som deg (ikke skjønner jeg hvordan du makter dette forbruket på bare 10.000 i måneden).

Videre er det sikkert mulig å kutte en del på abonnementer. Les blader på nett feks. Og bøker. Bruk gjerne biblioteket i stedet. Der kan du også låne filmer, sånn at du kan kutte i DVD/Underholdningsposten.

Lykke til i kuttinga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Klær: 3397 kr

Makeup/hupleie/parfyme: 2899 kr

Jeg reagerte veldig på de to tallene der!!! :o :o :o

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte veldig på de to tallene der!!! :o :o :o

Clea

Det kommer jo veldig an på da, om det er tilsvarende tall hver måned, eller om det går i bølger. Jeg har meg gjerne en raid med kleskjøp på høsten. Da går det lett et større beløp enn det den anonyme her nevner. Like så før jul, før spesielle begivenheter og før ferier. Men så går det selvfølgelig mindre beløp andre måneder. og er jeg fri for ansiktskrem er jeg stort sett fri for renseprodukter også, og jeg gidder ikke løpe til byen et par uker senere og kjøpe en og en flaske. Så da går det et stort beløp når jeg førs handler makeup/hudpleie. Men om det går så mye hver måned står det ikke i samsvar med inntekta i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest særdeles anonym

Noe av pengene har, som Ragnhild illustrerer, gått til ting som må fornyes kanskje bare hver 3. mnd.

Og klærne... :o :roll::lol: :oops:

Kuttes kraftig ned på fra nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Du tjener litt over 10000 i måneden, og mat+regninger kommer i tillegg... du MÅ ha en partner som tjener langt bedre enn deg.

Jeg tjener omtrent det samme som deg, og kan love en ting: klær og sminkepostene mine har stått i null de siste to åra, nettopp av økonomiske årsaker (det går utmerket godt ann å bruke klær som ikke er helt nye, og å få nye i gaver, nemlig... Og sminken min varer "en evighet" enda det er billige merker) Frisør har jeg ikke sett på over et år heller (det lider håret mitt litt av, så dit skal jeg en tur etterhvert, bare klippe litt av tuppene)

Dette er poster du lett kan spare masse på (kur for shoppoholikere: opprett flere konti (gratis greie, brukbar rente hos skandiabanken) som du overfører pengene til når de kommer på konto, og gi deg bare "ukelønn" til forbruk, slik at du ikke HAR masse penger på den kontoen bankkortet er tilknyttet. Da er det ikke så lett å bruke dem...

Sett opp ett litt stramt budsjett, og belønn deg selv om du klarer å holde det.

Du klarer det om du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...