Gå til innhold

Visa debit / visa credit


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal bestille flybilletter via Norwegian, og må velge kredittkorttype. Jeg kan velge mellom Visa credit (40 kr i gebyr) eller Visa debit. Hva er forskjellen? Jeg har helt vanlig Visa med bank axept bakpå det.

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du bank axept er det nok et debetkort. Forskjellen er om det trekkes rett fra kontoen din, eller om det er et kredittkort hvor du får regning i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bruker denne gamle tråden.

Jeg prøver å bestille flybilletter på nettet for første gang (Norwegian).

Mitt problem er også Visa debit/visa credit. Når jeg skal betale trykker jeg på Visa debit og skriver inn kortnummeret men det blir ikke godtatt. Jeg har gjort det et par ganger for å forsikre meg om at jeg har skrevet riktig nummer men det hjelper ikke. :frown:

Har googlet litt men finner ikke riktig noe som kan hjelpe meg.

Er det noen her som har en ide om hva jeg gjør feil?

( Har et helt vanlig Visakort.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARGH det der er noe nytt de har begynt med. Jeg skulle bestille hoteller i Spania, så viste det seg at det ikke går ann å bruke "vanlig" visa/minibankkort, men må bruke kredittkort. Jeg har hørt litt med folk rundt meg, og det sies at flere og flere går over til denne ordningen. Hva med oss som ikke har kredittkort? Og hadde jeg hatt det hadde det vært luksusfellen.no next.

Ganske frustrerende ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARGH det der er noe nytt de har begynt med. Jeg skulle bestille hoteller i Spania, så viste det seg at det ikke går ann å bruke "vanlig" visa/minibankkort, men må bruke kredittkort. Jeg har hørt litt med folk rundt meg, og det sies at flere og flere går over til denne ordningen. Hva med oss som ikke har kredittkort? Og hadde jeg hatt det hadde det vært luksusfellen.no next.

Ganske frustrerende ja :(

Hva for slags "nytt" er det du mener her?

Og på hvilke nettsider får du ikke brukt et debetkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "nytt" mener jeg at du kan ikke bestille fly/hotell ol med vanslig visa kort. Men du må bruke kredittkort. Jeg er for all del ikke sikker, men jeg har spurt endel rundt meg og har fått det samme svaret.

Det er litt den trenden amerikanerene har drevet med i alle år, alt skal handles på kreditt...

Som sagt, jeg er ikke sikker, men har opplevd det på flere sider som selger produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å bestille flybilletter på nettet for første gang (Norwegian).

Mitt problem er også Visa debit/visa credit. Når jeg skal betale trykker jeg på Visa debit og skriver inn kortnummeret men det blir ikke godtatt. Jeg har gjort det et par ganger for å forsikre meg om at jeg har skrevet riktig nummer men det hjelper ikke. :frown:

( Har et helt vanlig Visakort.)

Det var jeg som kom med dette problemet og håpet noen kunne svare på hvorfor det ikke fungerer.

Takk for svar Personlig12. :) Hvis du har rett så vet jeg ikke riktig hva jeg skal gjøre, i skrivende stund. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som kom med dette problemet og håpet noen kunne svare på hvorfor det ikke fungerer.

Takk for svar Personlig12. :) Hvis du har rett så vet jeg ikke riktig hva jeg skal gjøre, i skrivende stund. :(

Ja visst det er det som er skjedd der også... Håpløst igrunn. Håper det ordner seg for deg, jeg ville ringt til Norwegian om jeg var deg :) Det må da være en løsning tenker jeg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "nytt" mener jeg at du kan ikke bestille fly/hotell ol med vanslig visa kort. Men du må bruke kredittkort. Jeg er for all del ikke sikker, men jeg har spurt endel rundt meg og har fått det samme svaret.

Det er litt den trenden amerikanerene har drevet med i alle år, alt skal handles på kreditt...

Som sagt, jeg er ikke sikker, men har opplevd det på flere sider som selger produkter.

Vil du gi meg linker til noen sider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du gi meg linker til noen sider?

Det skulle jeg gjerne gitt deg, jeg har lett etter dette selv nå i noen dager men finner ingenting. Det kan virke som om noen selskaper bare har innført en slik ordning. Jeg bestilte på booking.com. Det ene hotellet gikk greit med vanlig visa, mens det andre måtte jeg til med kredittkort. Så det kan være noen hoteller og flyselskaper som kun aksepterer kredittkort. Jeg har som skrevet tidligere hørt flere som har dette problemet. Det samme gjaldt når vi skulle betale leiebilen.

Beklager at jeg ikke har noe mer info enn som så, jeg skulle gjerne visst mer om det selv, for jeg syns det er ganske så håpløst om verden skal bli slik. Leve på kreditt, men det er jo det amerikanerene har gjort lenge, så det overasker meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle jeg gjerne gitt deg, jeg har lett etter dette selv nå i noen dager men finner ingenting. Det kan virke som om noen selskaper bare har innført en slik ordning. Jeg bestilte på booking.com. Det ene hotellet gikk greit med vanlig visa, mens det andre måtte jeg til med kredittkort. Så det kan være noen hoteller og flyselskaper som kun aksepterer kredittkort. Jeg har som skrevet tidligere hørt flere som har dette problemet. Det samme gjaldt når vi skulle betale leiebilen.

Beklager at jeg ikke har noe mer info enn som så, jeg skulle gjerne visst mer om det selv, for jeg syns det er ganske så håpløst om verden skal bli slik. Leve på kreditt, men det er jo det amerikanerene har gjort lenge, så det overasker meg ikke.

Ja. Men der kom du jo med en link.

Jeg var nysgjerrig på dette av generelle årsaker, da jeg jobber litt med sånne ting ovenfor andre, for å si det enkelt.

Men, det ser ut til at du har rett.

Jeg gikk inn på booking.com. Gikk på FAQ angåpende betaling og kort og fant fort denne beskjeden:

"Generally hotels cannot accept a debit card to guarantee a booking. However, there are some exceptions. You will be able see if it is possible during the booking process."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja visst det er det som er skjedd der også... Håpløst igrunn. Håper det ordner seg for deg, jeg ville ringt til Norwegian om jeg var deg :) Det må da være en løsning tenker jeg. :klemmer:

Hei Personlig12.

Jeg fant ut av det. Jeg hadde laget mellomrom mellom hvert fjerde siffer, som på kortet (kortnummeret), og det var feil. :rolleyes:

Prøvde nå å skrive tallene uten mellomrom og der satt det.

Nå er alt i boks og snart er det ut på tur. :danse:

Takk for at du prøvde å hjelpe meg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Personlig12.

Jeg fant ut av det. Jeg hadde laget mellomrom mellom hvert fjerde siffer, som på kortet (kortnummeret), og det var feil. :rolleyes:

Prøvde nå å skrive tallene uten mellomrom og der satt det.

Nå er alt i boks og snart er det ut på tur. :danse:

Takk for at du prøvde å hjelpe meg. :klemmer:

Å så godt for deg, da var ikke Norwegian så dumme at de hadde gjort det samme som jeg slet med da. Heldigvis har jeg en fin kjæreste med kredittkort :)

Ha en strålende tur :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Dere vet at dere må ha penger på kontoen kortet er knyttet til for å få bestille? Jeg bestiller billetter (og annet!) over internett og hos Norwegian stadig vekk. Betalingen begynner alltid med at jeg setter inn penger på kontoen kortet er knyttet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...