Gå til innhold

Øvre øyelokksoperasjon hos privat øyelege

Gjest Ikke fornøyd

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke fornøyd

Ble operert av en privatpraktiserende øyelege som lovet gode resultater fordi hun "hadde bare gode resultat" med de hun hadde operert: øvre øyelokksoperasjon.

Hun opererte, og det gjorde kjempevondt. Bedøvelse lokalt var pyton og bare ekkelt. i mange uker etterpå fikk jeg dobbeltsyn (fordi hun hadde presset så hardt på øynene) og det var fryktelig. Jeg ringte øyelegen, og hun sa at hun aldri hadde hørt om den mulige risikoen med temporært eller permanent dobbeltsyn! På Google.com vet "alle" øyeleger om at det er en mulig konsekvens.

Heldigvis ble synet normalt igjen etter 1,5 mnd - men øyelegen har ikke klart å legge arrene rett i globallinjen (slik man faktisk skal): hun har lagt de litt over, og det er merkbare overflødige hudfoldere igjen over der. Hun har også laget arrene utover til sidene av øynene, og de er røde og stygge, selv om jeg har brukt salve hver kveld i 2 mnd.

Jeg var til en etterkontroll, og hun sa bare "det så vel fint ut?!" Jeg viste til en venn som hadde gjennomgått samme operasjon, med et meget bra resultat, slik det skal være etter boken: ingen synbare arr og alt overflødig var fjernet.

Da sa hun bare "vi øyeleger er (i motsetning til plastikkirurger) forsiktige og fjerner heller for lite enn for mye". Jeg fortalte at jeg knapt merket at hun hadde fjernet noe særlig, og at jeg får komme tilbake for å fjerne mer om noen mnd.

Da må jeg gjennom samme elendigheten igjen!

Dette betalte jeg en god del tusenlapper for, og hun må reoperere fordi hun gjorde en dårlig jobb - men hun går selv rundt og tror hun er flink?!

¨

Hun er klønete til å sy...så hvordan vite om hun ikke kødder det til andre gangen?! Det er tross alt i ansiktet og alt er synbart...

Det blir bare krise om hun på nytt skal kutte og sy et par sting helt ute ved øyesidene, for hun vil vel ikke klare å få det nøyaktig på samme linje/sted som de er fra før...

Noen tips???!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia,huff så kjipt å høre..Jeg gjorde det for noen år siden,fikk det dekka.Sålenge lokka ligger nedpå øyevippene får man det dekket av staten sa den øyelegen jeg gikk til,så da gikk jeg klar med en gang.Hos meg tok han så det holdt,som han sa og det var privat og ble fornøyd.heldigvis.Men vet ikke om jeg hadde gått til samme igjen men om du kan få det gratis med klage så sjønner jeg du vil ordne det men helt ærlig så vet jeg ikke..Skummle greier Lykke til uansett ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,huff så kjipt å høre..Jeg gjorde det for noen år siden,fikk det dekka.Sålenge lokka ligger nedpå øyevippene får man det dekket av staten sa den øyelegen jeg gikk til,så da gikk jeg klar med en gang.Hos meg tok han så det holdt,som han sa og det var privat og ble fornøyd.heldigvis.Men vet ikke om jeg hadde gått til samme igjen men om du kan få det gratis med klage så sjønner jeg du vil ordne det men helt ærlig så vet jeg ikke..Skummle greier Lykke til uansett ;-))

Jeg forsøkte først å få det offentlig dekket, men da skal visst alderen være over 40 (minst!) og øyelokkene skal visst henge nedover til asfalten.

Hun som gjorde denne fiaskoen må selvsagt følge opp med gratis korrigering, det skulle bare mangle. Jeg betaler ikke ekstra for en elendig øyelege som selv tror hun er strålende flink. Ingen av pasientene hadde visst klaget eller hatt problemer etterpå. Det var da svært, tenker jeg da.

Hun gjorde en klønete og ufiks jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte først å få det offentlig dekket, men da skal visst alderen være over 40 (minst!) og øyelokkene skal visst henge nedover til asfalten.

Hun som gjorde denne fiaskoen må selvsagt følge opp med gratis korrigering, det skulle bare mangle. Jeg betaler ikke ekstra for en elendig øyelege som selv tror hun er strålende flink. Ingen av pasientene hadde visst klaget eller hatt problemer etterpå. Det var da svært, tenker jeg da.

Hun gjorde en klønete og ufiks jobb.

Heia for noe tull!!Jeg var godt under 40! Viktig i detta landet og undersøke med flere leger sjønner jeg,de har jo jugd deg rett opp i ansiktet!!Detta hadde jeg konfrontert legen min med.Jeg kjenner flere i 20 åra som har gjort det.Huff,detta er jo pyton for deg.Hm..legg ut en tråd om ho som gjorde det å se om andre her har vært der..He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg gjennom samme elendigheten igjen!

Dette betalte jeg en god del tusenlapper for, og hun må reoperere fordi hun gjorde en dårlig jobb - men hun går selv rundt og tror hun er flink?!

¨

Hun er klønete til å sy...så hvordan vite om hun ikke kødder det til andre gangen?! Det er tross alt i ansiktet og alt er synbart...

Det blir bare krise om hun på nytt skal kutte og sy et par sting helt ute ved øyesidene, for hun vil vel ikke klare å få det nøyaktig på samme linje/sted som de er fra før...

Noen tips???!!

Det må du da absolutt ikke. Om du er så misfornøyd så går du ikke tilbake til samme lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei. Jeg er også for ung til å få det dekket, og har bestemt meg for å gjennomføre operasjonen med egne penger. Men jeg lurer litt på hvordan jeg skal gjøre dette. Har noen der ute gode tips om veldig dyktige øyeplastikkleger, og hvor mye en konsultasjon evt. vil koste? I osloområdet helst. Var innom collosseumklinikken for konsultasjon for en stund siden, men ble plutselig litt usikker på hvordan ting fungrer... Vet det er to avdelinger som utfører øyelokssoperasjon; den for plastisk kirurgi og øyelegeavdelingen, og det var på sistnevnte jeg var. Er det forskjellig person som utfører disse operasjonene per avdeling? Og gjør de noen forskjell? Jeg har veldig angst for å havne skevt ut og bli ulykkelig og deprimert... sliter nok fra før av, mye takket være øyelokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Annonse

Gjest Cecilie

Jeg har ei mor som gikk til Stortingsklinikken ((klikk for hjemmeside)og ble operert for tunge øyelokk og seks uker senere kan jeg knapt se at hun har noen operasjonsarr og hun har fått tilbake symmetrien på øynene.

Det kostet ca. 700 kr med alt for hvert øye, men mor har frikort og da betalte hun kun for materiell! :)

Mor synes det var litt ubehagelig i tiden rett etter operasjonen, men nå er hun strålende fornøyd siden hun kan se mer naturlig enn hun gjorde tidligere. Legen var fra India, men hun var meget god i norsk så det la ikke mor merke til første gangen:) De hadde virkelig kort ventetid. Jeg tror det var under en måned, eller noe i nærheten, for min gamle mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...