Gjest meg... Skrevet 18. august 2009 #1 Del Skrevet 18. august 2009 jeg har en som har skrevet noe på siden min og som jeg skjønner lite av og lurer på om noen kan hjelpe meg å tyde det.. tror det er noe kjærlighets greier.. A Cada dia q passa, Meu amor Almenta e as saudades... E muitassss. Har søkt litt på nettet, men fant lite ut.. noe med kjærlighet og lengsel..muitass er mye? Hadde vært takknemlig for svar skjønner ikke helt hvorfor dette ble skrevet :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jeg_* Skrevet 18. august 2009 #2 Del Skrevet 18. august 2009 Søke i ordbok?? Dette fant jeg i ordbok: Hver dag rosin min elskling mang en Mange av ordene fantes ikke i ordboka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. august 2009 #3 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) jeg har en som har skrevet noe på siden min og som jeg skjønner lite av og lurer på om noen kan hjelpe meg å tyde det.. tror det er noe kjærlighets greier.. A Cada dia q passa, Meu amor Almenta e as saudades... E muitassss. Har søkt litt på nettet, men fant lite ut.. noe med kjærlighet og lengsel..muitass er mye? Hadde vært takknemlig for svar skjønner ikke helt hvorfor dette ble skrevet :/ Jeg får håpe du får svar fra noen som kan portugisisk. Jeg lærte litt portugisisk for et par år siden, men husker ikke noe særlig av det. Det jeg antar vedkommende har skrevet, er noe sånt som "For hver dag som går, lengter jeg etter deg, min elskede Almenta, mye ..." ---------------------------------------------------------------------------------------------- Nå begynner det å demre for meg. Det var bruken av store forbokstaver som forvirret meg. Jeg leste Almenta som et navn, men er nesten sikker på at det skal være alimentar, som betyr å næres, vokse, øke. Da blir setningen annerledes enn hva jeg først skrev. For hver dag som går, næres (vokser) min kjærlighet, og lengselen (savnet) er stor (stort). Endret 19. august 2009 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 18. august 2009 #4 Del Skrevet 18. august 2009 tusen takk for svar da ble jeg litt klokere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :) Skrevet 19. august 2009 #5 Del Skrevet 19. august 2009 Et lite forsøk fra meg.. Etter det jeg kan huske fra omgang med portugisere for lenge siden. For hver dag som går, er min kjærlighet den samme, og savnet... Mye (stort?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Euforia Skrevet 21. august 2009 #6 Del Skrevet 21. august 2009 jeg har en som har skrevet noe på siden min og som jeg skjønner lite av og lurer på om noen kan hjelpe meg å tyde det.. tror det er noe kjærlighets greier.. A Cada dia q passa, Meu amor Almenta e as saudades... E muitassss. Har søkt litt på nettet, men fant lite ut.. noe med kjærlighet og lengsel..muitass er mye? Hadde vært takknemlig for svar skjønner ikke helt hvorfor dette ble skrevet :/ For hver eneste dag som går, vokser kjærligheten min for deg så utrolig mye. Og jeg savner deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #7 Del Skrevet 21. august 2009 Jeg får håpe du får svar fra noen som kan portugisisk. Jeg lærte litt portugisisk for et par år siden, men husker ikke noe særlig av det. Det jeg antar vedkommende har skrevet, er noe sånt som "For hver dag som går, lengter jeg etter deg, min elskede Almenta, mye ..." ---------------------------------------------------------------------------------------------- Nå begynner det å demre for meg. Det var bruken av store forbokstaver som forvirret meg. Jeg leste Almenta som et navn, men er nesten sikker på at det skal være alimentar, som betyr å næres, vokse, øke. Da blir setningen annerledes enn hva jeg først skrev. For hver dag som går, næres (vokser) min kjærlighet, og lengselen (savnet) er stor (stort). Jeg vil tro at det stemmer mer pga det var ikke snakk om noen som het almenta.. så jeg takker igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå