Gå til innhold

Første dag som arb. ledig

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Leia_*
Skrevet

Jeg har mann, barn og hus. Hadde en deltidsjobb (mellom 8 og 3 timers arbeidsdag, 6 dager i uka.) Nå er det pga nedskjeringer bare en dag i uka, 4 timer.

I dag er første mandagen jeg er hjemme. Barna er i barnehagen og mannen er på jobb.

Jeg har mye å gjøre her hjemme. Vaske klær, rydde, vaske. Om jeg bare vil kan jeg ha noe å gjøre dagen lang, hver dag her.

Men alikevel har jeg ikke lyst til å gjøre noe som helst. Mest lyst til å legge meg på sofan og slumre.

Føler meg matt.. Ansiktet mitt henger..

Det er rart. Jeg likte jobben, med det var ikke sånn at jeg heller ville jobbe enn å vært hjemme. Gledet meg til å hjem når dagen var over.

Men nå er jeg lei meg for at jeg ikke har noen jobb..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært heilt arbeidsledig siden nyttår eg, kan si det er utrolig kjedelig, men eg kunne ikkje fordra jobben min (som eg fikk sparken fra pga nedskjæringer), så det er bedre enn å jobbe. Vurderer prøve finne meg ein deltidsjobb ein plass som eg liker, med forhåpentligvis ein jobb som eg liker.

Skrevet

det er noe som er med selvfølelsen som blir berørt. Vite at man er overflødig. Husker selv åssen det var. Jeg lot dagene gå til jobbintervju i lang tid. Og fikk napp.

Dagene imellom var ikke lyse egentlig. Vanskelig å vite åssen man skal strukturere dagen, og få pnegene til å gå opp i opp, og gjerne ha litt xtra etterpå. Men men...vi er vel alle innom denne stasjonen en eller flere ganger i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...