Gå til innhold

Mazzis bok

Mazilla

Anbefalte innlegg

Gjest Ansjoni
-lage middag (serranoskinkesurret kyllingfilet med hvitvinsdampa grønnsaker, tagliatelle og fløtesaus)

:sikle:

Det hørtes ut som en herlig middag!!

:spise:

Åssen grønnsaker, og hvordan lager du dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags gave? :hoppe: Ble han glad? :lur:

Ny barbermaskin. Hadde egentlig tenkt å gi han det til bursdagen om noen måneder, men nå orka jeg ikke å høre mer klaging over å måtte bruke barberhøvel... :sjenert:

tenkte jeg skulle inspirere deg til husvask slik du etterlyste, men synes du har vært så flink ellers idag at jeg gidder ikke allikevel.

:ler:

Da så.. Da får vi vel bare fortsette et liv i kaos blant rot og hybelkaniner.. ;)

:sikle:

Det hørtes ut som en herlig middag!!

:spise:

Åssen grønnsaker, og hvordan lager du dem?

I dag tror jeg det blir gulrøtter, asparges og brokkoli. Skulle hatt sukkererter også, men glemte å kjøpe. Bare kutter i passelige biter, svisser kjapt med litt smør og hakka hvitløk, pluss godt med salt og pepper, heller på litt hvitvin og lar det stå til det er passe ferdig, mens grønnsakene enda er crispy og gode. Nam nam :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='Mazilla' date='25.08.2009 (14:09) ' post='7222832'

I dag tror jeg det blir gulrøtter, asparges og brokkoli. Skulle hatt sukkererter også, men glemte å kjøpe. Bare kutter i passelige biter, svisser kjapt med litt smør og hakka hvitløk, pluss godt med salt og pepper, heller på litt hvitvin og lar det stå til det er passe ferdig, mens grønnsakene enda er crispy og gode. Nam nam :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen ble knallgod, om jeg får si det selv! :rolleyes: La en generøs mengde parmesan under "flappen" på kyllingfiletene, drysset over grovkvernet pepper og litt salt, og pakka de inn i serranoskinke og putta de i ovnen. Sammen med tilbehøret ble det kanskje litt i overkant fancy på en helt alminnelig tirsdag, men pytt sann... :fnise:

Nå har jeg lyst til å bare krype sammen under dyna med boka mi. :Gjesp: Tror jeg skal gjøre det jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lyst til å bare krype sammen under dyna med boka mi. :Gjesp: Tror jeg skal gjøre det jeg :Nikke:

Høres deilig ut.

Skulle gjerne gjort det samme, men det er CSI Miami idag og det må jeg ha med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes så godt ut! :sikle: Aldri smakt noe slikt.. Er asparges godt? Jeg har så lyst til å smake på det, men vet ikke helt hva jeg skal ha det til, så kylling går ann? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asparges er nydelig til det meste! Må være fersk da, hermetisk holder ikke! :riste: Bare husk å knekk av den nederste biten, for den kan være litt treen. Jeg pleier ikke å skrelle den, men noen gjør det. Den kan enten trekkes i litt vann med salt og evt smør i, i 3-4 minutter, dampes med hvitvin som jeg gjorde i går, eller min favoritt: Bakt i ovnen med serranoskinke og parmesan.. :sikle: Har sikkert en haug med andre bruksmåter også (f.eks i aspargessuppe og salater), men dette er sånn jeg pleier å bruke den. Kan brukes til alt av kjøtt, og sikkert fisk også.

Det var dagens reklame fra opplysningskontoret for asparges... :ler:

Nå har jeg allerede vært oppe en time, selv om jeg ikke hadde trengt det. Har rydda litt i noen papirer og bretta to maskiner med tøy, og nå "koser" jeg meg med knekkebrød og appelsinjuice. Frokost er ikke min sterkeste side.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på deg da jeg spiste frokost idag.

I Sverige kjøpte jeg en eske "Semper Flingor och Rôda bær" som jeg tok litt av til frokosten.

Skeptisk, for glutenfri frokostblanding synes jeg har vært guffene greier.

Men denne fra Semper..... :strix:

Smaken var veldig lik Kellogs All Bran Flakes og med jordbær og bringebær i....

Jeg måtte liksom bare fortelle deg det!!

Kjempe godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei kokke du er da! Høres ut som om du er litt av en reser på kjøkkenet :) Namenam! :nigo: Jeg har også spist knekkebrød og juice til frokost i dag, hehe.. Standardfrokost her i huset :fnise: Fryktelig spennende! Nå buuurde jeg skrive religionvitenskapoppgave, men ser det ut som om jeg gidder å begynne! Det har vært sånn en pangstart på semesteret, hehe :fnise: Hvordan går det på skolen med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på deg da jeg spiste frokost idag.

I Sverige kjøpte jeg en eske "Semper Flingor och Rôda bær" som jeg tok litt av til frokosten.

Skeptisk, for glutenfri frokostblanding synes jeg har vært guffene greier.

Men denne fra Semper..... :strix:

Smaken var veldig lik Kellogs All Bran Flakes og med jordbær og bringebær i....

Jeg måtte liksom bare fortelle deg det!!

Kjempe godt!!

Oi, den skal jeg se etter neste gang jeg er i Sverige! :jepp: Jeg har forsvåvidt funnet en som jeg synes er helt grei, ihvertfall med biola istedet for melk, men husker ikke hva den heter...

For ei kokke du er da! Høres ut som om du er litt av en reser på kjøkkenet :) Namenam! :nigo: Jeg har også spist knekkebrød og juice til frokost i dag, hehe.. Standardfrokost her i huset :fnise: Fryktelig spennende! Nå buuurde jeg skrive religionvitenskapoppgave, men ser det ut som om jeg gidder å begynne! Det har vært sånn en pangstart på semesteret, hehe :fnise: Hvordan går det på skolen med deg? :)

Jeg liker å lage mat, spesielt å eksperimentere litt med selvkomponerte idéer. Man lærer seg jo etterhvert å forestille seg hvilke smaker som kan passe sammen og ikke ;) Har forsåvidt kommet i gang med semesteret, ihvertfall i det ene faget. Skal ha en muntlig presentasjon i morra, så har ikke hatt noe annet valg enn å sette i gang! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting skjer fort i denne dagboken skjønner jeg!! Er første gang inne og er allerede side 7 :fnise:

Leste resten av referatet ditt nå, og det hørtes ut som det ble en fantastisk middag og hyggelig kveld! :rødme: men jeg er fortsatt spent på hva den sko-leken var for noe? :sjenert:

Håper du har en bra dag! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asparges er nydelig til det meste! Må være fersk da, hermetisk holder ikke! :riste: Bare husk å knekk av den nederste biten, for den kan være litt treen. Jeg pleier ikke å skrelle den, men noen gjør det. Den kan enten trekkes i litt vann med salt og evt smør i, i 3-4 minutter, dampes med hvitvin som jeg gjorde i går, eller min favoritt: Bakt i ovnen med serranoskinke og parmesan.. :sikle: Har sikkert en haug med andre bruksmåter også (f.eks i aspargessuppe og salater), men dette er sånn jeg pleier å bruke den. Kan brukes til alt av kjøtt, og sikkert fisk også.

Det var dagens reklame fra opplysningskontoret for asparges... :ler:

Takk takk! Da må jeg prøve det :)

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Presentasjon allerede altså! Wow! Håper du klarer det helt superdupert :)

Til deg som spurte hva sko-leken i bryllupet er så har jeg en forklaring på det om det er okei :fnise: Det er for å finne ut hvor godt paret kjenner hverandre. Så om den som leder leken spør for eksempel: "Hvem lager mest mat i heimen?", da skal brud og brudgom ha en herresko og en damesko, og deretter løfte den skoen som hører til den personen som lager mest mat hjemme. Om det er mannen, så skal herreskoen løftes etc :) Moro lek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazzi er du blitt husmor på din gifte dager?? :)

Du er så flink at :klemmer:

Jeg får noen rykk iblant, men stort sett er jeg nok en ekstremt dårlig husmor! :ler:

Ting skjer fort i denne dagboken skjønner jeg!! Er første gang inne og er allerede side 7 :fnise:

Leste resten av referatet ditt nå, og det hørtes ut som det ble en fantastisk middag og hyggelig kveld! :rødme: men jeg er fortsatt spent på hva den sko-leken var for noe? :sjenert:

Håper du har en bra dag! :hug:

Velkommen hit! :vinke: Har hatt en ganske bra dag, i grunnen. Svar på sko-leken har Miam gitt her allerede gitt! :jepp:

Takk takk! Da må jeg prøve det :)

Ha en fin dag :klem:

Ja, prøv! :jepp: Ha en fin kveld! :)

Presentasjon allerede altså! Wow! Håper du klarer det helt superdupert :)

Til deg som spurte hva sko-leken i bryllupet er så har jeg en forklaring på det om det er okei :fnise: Det er for å finne ut hvor godt paret kjenner hverandre. Så om den som leder leken spør for eksempel: "Hvem lager mest mat i heimen?", da skal brud og brudgom ha en herresko og en damesko, og deretter løfte den skoen som hører til den personen som lager mest mat hjemme. Om det er mannen, så skal herreskoen løftes etc :) Moro lek!

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...