Redhead Skrevet 7. august 2003 #1 Del Skrevet 7. august 2003 Hvor lenge bør panel få tørke før man maler det?. Vi har lagt panel som skal males, men vi må vel vente ei stund før vi gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppelure iil Skrevet 7. august 2003 #2 Del Skrevet 7. august 2003 Hvor lenge den må tørke aner jeg ikke. Men jeg vet at dere bør bruke kvistlakk på kvistene i panelen før dere maler. Dette for å hindre at de faller ut med tid og stunder. Og det er en sååååååååååååå kjedelig jobb :-) P.s Starter på samme prosjektet selv til høsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #3 Del Skrevet 7. august 2003 Panel du kjøper skal jo være tørket skikelig på forhånd, men noen svinnsprekker vil du nok få. Vet ikke helt hvor lenge dere bør vente, men et triks for at svinnsprekkene ikke skal bli særlig synlig er å male første strøket før dere slår opp panelen. Da vil ikke den trehvite fargen synes i sprekkene. Kvistlakken som Snuppelure skriver om er også viktig for å hindre at kvistene lyser gjennom malingen som gule flekker. Synes spesielt godt under hvitmaling. Forresten, det er viktig å oppbevare panelen i samme temperaturforhold som der den skal være en liten stund før dere begynner å sette den opp, slik at panelen justerer seg etter forholdene. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 7. august 2003 #4 Del Skrevet 7. august 2003 Tja, jeg er faktisk ikke sikker på dette jeg heller, men det bør en trevarehandel vite eller en malingsbutikk. Selv mener jeg å ha hørt at når panel er satt opp på veggene bør det være der ca 1 år før man maler det, men muligens er dette bare noe jeg innbiller meg... Vi har iallfall fått panel flere steder i huset i sommer, og kommer ikke til å male det før neste år uansett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 7. august 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 7. august 2003 Tja, jeg er faktisk ikke sikker på dette jeg heller, men det bør en trevarehandel vite eller en malingsbutikk. Selv mener jeg å ha hørt at når panel er satt opp på veggene bør det være der ca 1 år før man maler det, men muligens er dette bare noe jeg innbiller meg... Vi har iallfall fått panel flere steder i huset i sommer, og kommer ikke til å male det før neste år uansett... Neste år!! Blir alt for lenge å vente til da , vi tar det vel i løpet av høsten regner jeg med. Når det gjelder oppbevaringstemperatur som Gjest skriver om, tror jeg ikke det er noe problem. Det har vært like varmt både ute og inne mens vi har holdt på (tropevarme kalles det visst ). Takk for tips om kvistlakk Snuppelure, det skal vi kjøpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå