Gå til innhold

Trening mot nye høyder


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Okey, godt å vite! Jeg er veldig glad i brød selv, men føler lissom at jeg må ha brød! Spiser faktisk ikke såmye av ris og poteter, kanskje engang i uken! Men jeg føler at både ris og poteter er et naturlig innslag i en alminnelig middag. Hva erstatter man det med lissom? :klø:

Proteinpannekake ja, er dette godt? Smaker det som alminnelig pannekake?

Jeg synes også det er vanskelig å kutte helt ut poteter og ris, det må liskom til i en skikkelig middag ;). Så da prøver jeg heller å spise litt mindre av det, og mer grønnsaker. Alle monner drar jo :)

Jeg synes de pannekakene jeg linket til er kjempegode :sikle: Men er nok masse kunstig tilsetning, de er nemlig veldig søte. Finnes mange oppskrifter på slike ting ute på nettet, men jeg har ikke prøvd det. Har nå bestilt ny ladning fra PF..

-----------------------

Var på morgenspinning i går, litt mer futt enn første gangen heldigvis :) En god start på helgen, men fy søren så trøtt og sliten jeg ble utover kvelden. Så det ble tidlig :natti:

Nå er planen en tur på rulleski, håper det ikke blir alt for mye (mot)vind. Det blir også en test om armen er bra igjen, det kjennes nemlig veldig mye bedre ut. Men merker litt murring i korsryggen nå, det er jammen ikke mange dager uten styrke før den begynner å gi beskjed. Får være flink med core-øvelser etter turen i dag, og se om det ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lørdagens trening:

14 km på rulleski. Tung i kroppen, så det gikk trått. Ikke ble det bedre av sterk vind heller :forvirret: Gikk ganske greit med armen, men kjente litt helt mot slutten av turen. Så tror den har hatt godt av hvile. Korsryggen var heller ikke helt fornøyd, men gjorde mage/rygg øvelser da jeg kom hjem og i dag virker det mye bedre.

Tror jeg brygger på en forkjølelse, men satser på at en rolig joggetur i dag ikke vil gjøre noen skade. Burde ikke jogget på asfalt, men kjenner på meg at jeg ikke orker å kjøre noe sted etter det er blitt mørkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :yvonne:

Rulleski ja, det må være en god trening! Høres både morsomt og slitsom ut, hvertfall med slik sterk vind som du forteller. Men da ble det en god trening da....Da har du vært produktiv i helgen ja, det er bra! :trene: Er du klar for ny uke, nye muligheter da? Ønsker deg en fin start på uken hvertfall :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :yvonne:

Rulleski ja, det må være en god trening! Høres både morsomt og slitsom ut, hvertfall med slik sterk vind som du forteller. Men da ble det en god trening da....Da har du vært produktiv i helgen ja, det er bra! :trene: Er du klar for ny uke, nye muligheter da? Ønsker deg en fin start på uken hvertfall :yvonne:

Må innrømme at dørstokkmila ble for lang søndag, det ble ingen joggetur :sjenert: Gikk tur med en venninne i ca 1 time og da orket jeg rett og slett ikke ut en gang til på kvelden. Så jeg klarte ikke ukas mål helt, men satser på å komme sterker tilbake denne uka. Som du sier, nye muligheter! ;)

Mandag 9.november:

Tempotrening på ellipsemaskin, totalt 30 min.

Deretter styrke, tok det litt rolig for å teste armen litt forsiktig. Funket heldigvis bra :)

- Strake markløft (rumenske?) 2*12, 20 kg. 1*10, 6 kg ettbeins

- Bulgarsk utfall 2*12

- Chins assist 3*10, -45 kg

- Manualroing 3*10, 12 kg

- Floorpress med manualer 3*10, 10 kg

- Litt mage/rygg til slutt

Og vekta fortsetter å krype nedover!! Selv om jeg skeiet skikkelig ut i helgen. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at dørstokkmila ble for lang søndag, det ble ingen joggetur :sjenert: Gikk tur med en venninne i ca 1 time og da orket jeg rett og slett ikke ut en gang til på kvelden. Så jeg klarte ikke ukas mål helt, men satser på å komme sterker tilbake denne uka. Som du sier, nye muligheter! ;)

Jaja men du var hvertfall i aktivitet da, det er bra;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering uke 47:

Nok en treningsuke ikke etter planen :forvirret:

Ble kun 3 treninger, fredag og søndag i tillegg til mandagen.

Fredag: Rolig joggetur, ca 12.5 km. Klarte å få vondt i et kne etter ca 8 km og måtte gå siste biten. Har ikke turt å jogge siden.. :sur:

Søndag: Rulleski, 14 km

---------------------------------

Mandag 16.november:

Spinning, 55 min

---------------------------------

Spent på resten av treningsuka, formen er ikke på topp. Brygger på en forkjølelse som ikke klarer å bestemme seg for om den skal bryte skikkelig ut... Hvis jeg ikke er verre enn nå prøver jeg meg på en rolig trening i morgen. Kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du brygger på en forkjølelse, skal du være forsiktig med kroppen! Ingen vil ha forkjølelse i disse tider så pass på deg selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...