Gå til innhold

date flere

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har ikke forstått at det at du sier NEI ikke er noe interessant alternativ da altså?

Det er jo akkurat derfor menn lyver slik at du ikke skal si - nei.

Men det er jo bullshit, hva hvis jeg var tiltrukket, men ikke kunne se for meg et forhold med mannen, men hadde lyst på sex. Da kunne jeg sagt ja til det.

Jeg hadde derimot ikke sagt ja til å ha sex med en som latet som om jeg var kvinnen i hans liv, dersom jeg ikke syns han var interresant for mer enn sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo bullshit, hva hvis jeg var tiltrukket, men ikke kunne se for meg et forhold med mannen, men hadde lyst på sex. Da kunne jeg sagt ja til det.

Jeg hadde derimot ikke sagt ja til å ha sex med en som latet som om jeg var kvinnen i hans liv, dersom jeg ikke syns han var interresant for mer enn sex.

Mulig du er et unntak, men jeg tror nok at de fleste jenter/kvinner fortsatt ønsker seg og håper på drømme-prinsen. Dette blir da lett å utnytte for de som syns det er helt greit å utnytte andre med tomt prat. Noe jeg personlig ikke syns er akseptabelt. Men jeg er ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du pule, så ikke si jeg er kvinnen i ditt liv, si at du vil pule med meg, og har jeg lyst til det sier jeg ja, har jeg ikke lyst sier jeg nei.

Og så sier dere at VI er kompliserte,,,, PFØY!

Fullstendig enig.

Steinar, selv om man er på jakt etter Mr. Right, så kan man muligens finne på å .... ha det moro med Mr. Right Now en liten stund. Men ikke hvis han seiler under falskt flagg og later som jeg er drømmedama, som KateW sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig enig.

Steinar, selv om man er på jakt etter Mr. Right, så kan man muligens finne på å .... ha det moro med Mr. Right Now en liten stund. Men ikke hvis han seiler under falskt flagg og later som jeg er drømmedama, som KateW sier.

Problemet er bare at "du" ikke vet at han seiler under falskt flagg og later som du er drømmedama, før det er for sent.

Det å late som du er drømmedama er selvfølgelig bare en strategi i dette tilfellet, men det er jo umulig for deg å vite om han virkelig mener det eller ikke.

Ellers kan sikkert 2 mennesker bare være interessert i hverandre fysisk og ingenting annet. Men da blir jo det en helt annen strategi.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hvis jeg ikke er særlig interessert i han (annet enn som Mr. Right Now), og han later som om jeg er drømmedama, da sier jeg nei takk og går videre. Fordi vi da ikke har samme hensikter.

Enkelt penkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, hvis jeg ikke er særlig interessert i han (annet enn som Mr. Right Now), og han later som om jeg er drømmedama, da sier jeg nei takk og går videre. Fordi vi da ikke har samme hensikter.

Enkelt penkelt.

Jepp, det er en enkel penkel løgn som kvinner forteller seg selv etter at de er blitt dumpet av en mann de er hodestups forelsket i og har hatt masse sex med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at det i utgangspunktet ikke er mulig å stole på andre mennesker.

Men sånn er det, og sånn har det alltid vært.

Det eneste man egentlig vet, det er at den andre parten - et eller annet menneske man møter - er motivert og styrt av sine egne interesser og behov - mao sitt ego.

Dermed kan det bare fungere (for et par) når begges interesser og behov er sammenfallende.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Og denne strategien som jeg for lengst har erfart at mange menn kjører - å innbille meg (nå for tiden, PRØVE å innbille meg) at jeg er kvinnen i deres liv - er nettopp årsaken til at jeg dater flere menn samtidig. Det viser seg jo nemlig å være mer enn bortkastet tid - og ikke minst følelser - å satse på en om gangen.

Jeg kjører helt klart 1. Kaffe 2. Vin og klining 3. Puling, selv om jeg ikke gidder å sjekke google og skattelister. Jeg klarer meg nemlig fint på egen hånd og trenger ingen forsørger. Og har FOR LENGST mistet troen på at noen skulle finne på å støtte meg som sjelevenn i noen som helst vanskelig situasjon. Når det blir vanskelig i livet, det er nettopp tidspunktet da menn stikker av det! Uansett hva de har kalt seg, 'kjæreste' eller ikke.

Jeg ser nå kun etter de indre verdiene:

- Om han har bra motorsykkel, båt eller i det minste en hytte.

Strategien 1, 2 og 3 med flere har følgende fordeler for meg:

- Jeg får masse oppmerksomhet

- Jeg får mange tilbud å velge i, både middager, byturer, mc-turer, båtturer, spa-opphold, helg på høyfjellshotell, for å nevne noe. Altså action hver helg! :-)

- Jeg har alltid noen jeg kan pule som stiller opp på kort varsel, når jeg får lyst på sex

- Hvis jeg mot formodning skulle ønske meg en av dustene som kjæreste, så er det fortsatt mulig å oppnå, siden han tror jeg er 'anstendig'. Jeg forteller sef ingen at jeg dater flere samtidig. Her gjelder kun 'hvite' løgner. Og menn definerer helt klart kvinner som venter til tredje date med sex, som anstendig - mens de andre er horer og bare skal pules. Så mann får jo hva mann ber om!

Dere bekymrer dere for de stakkars mennenes følelser? Beklager, men jeg betviler sterkt at de har noen! I hvert fall at de skulle ha noen følelser for noen andre enn seg selv. Mine 10 års erfaring med menn etter min skilsmisse har lært meg følgende:

- Store ord og fakter og vakre sanger i begynnelsen

- Så snart vi er blitt 'kjærester', så sitter jeg stort sett i sofaen og venter på en mann som ikke kommer fordi alt annet enn meg er mye mer interessant

- Så snart det blir litt humpete i livet mitt, så forsvinner han

Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Og denne strategien som jeg for lengst har erfart at mange menn kjører - å innbille meg (nå for tiden, PRØVE å innbille meg) at jeg er kvinnen i deres liv - er nettopp årsaken til at jeg dater flere menn samtidig. Det viser seg jo nemlig å være mer enn bortkastet tid - og ikke minst følelser - å satse på en om gangen.

Jeg kjører helt klart 1. Kaffe 2. Vin og klining 3. Puling, selv om jeg ikke gidder å sjekke google og skattelister. Jeg klarer meg nemlig fint på egen hånd og trenger ingen forsørger. Og har FOR LENGST mistet troen på at noen skulle finne på å støtte meg som sjelevenn i noen som helst vanskelig situasjon. Når det blir vanskelig i livet, det er nettopp tidspunktet da menn stikker av det! Uansett hva de har kalt seg, 'kjæreste' eller ikke.

Jeg ser nå kun etter de indre verdiene:

- Om han har bra motorsykkel, båt eller i det minste en hytte.

Strategien 1, 2 og 3 med flere har følgende fordeler for meg:

- Jeg får masse oppmerksomhet

- Jeg får mange tilbud å velge i, både middager, byturer, mc-turer, båtturer, spa-opphold, helg på høyfjellshotell, for å nevne noe. Altså action hver helg! :-)

- Jeg har alltid noen jeg kan pule som stiller opp på kort varsel, når jeg får lyst på sex

- Hvis jeg mot formodning skulle ønske meg en av dustene som kjæreste, så er det fortsatt mulig å oppnå, siden han tror jeg er 'anstendig'. Jeg forteller sef ingen at jeg dater flere samtidig. Her gjelder kun 'hvite' løgner. Og menn definerer helt klart kvinner som venter til tredje date med sex, som anstendig - mens de andre er horer og bare skal pules. Så mann får jo hva mann ber om!

Dere bekymrer dere for de stakkars mennenes følelser? Beklager, men jeg betviler sterkt at de har noen! I hvert fall at de skulle ha noen følelser for noen andre enn seg selv. Mine 10 års erfaring med menn etter min skilsmisse har lært meg følgende:

- Store ord og fakter og vakre sanger i begynnelsen

- Så snart vi er blitt 'kjærester', så sitter jeg stort sett i sofaen og venter på en mann som ikke kommer fordi alt annet enn meg er mye mer interessant

- Så snart det blir litt humpete i livet mitt, så forsvinner han

Sorry!

Din innstilling og dine erfaringer beviser akkurat mitt poeng over - nemlig at alle mennesker i hovedsak er styrt av sitt EGO. Men positivt er det absolutt ikke dessverre - hverken din oppførsel eller dine uheldige erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg i det, Steinar! Det er ikke slik jeg ønsker å ha det. En gang i tiden var jeg ute etter ærlighet, trofasthet og kjærlighet, jeg også. Men man tilpasser seg realitetene, ikke sant, hvis man vil slippe å sitte i sofaen alene og savne noen som sjelden dukker opp, eller med stadig kjærlighetssorg. Det er jo ikke sunt det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg i det, Steinar! Det er ikke slik jeg ønsker å ha det. En gang i tiden var jeg ute etter ærlighet, trofasthet og kjærlighet, jeg også. Men man tilpasser seg realitetene, ikke sant, hvis man vil slippe å sitte i sofaen alene og savne noen som sjelden dukker opp, eller med stadig kjærlighetssorg. Det er jo ikke sunt det heller.

Folk er åpenbart forskjellige. Jeg personlig har ingen interesse av noen annen enn den jenta som beviser overfor meg at hun er "den rette". Og det har fortsatt ikke skjedd, så da er jeg heller alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Det er trist at det i utgangspunktet ikke er mulig å stole på andre mennesker.

Men sånn er det, og sånn har det alltid vært.

Det eneste man egentlig vet, det er at den andre parten - et eller annet menneske man møter - er motivert og styrt av sine egne interesser og behov - mao sitt ego.

Dermed kan det bare fungere (for et par) når begges interesser og behov er sammenfallende.

Det har du nok helt rett i, du peker egentlig på kjernen i parrelasjoner.

Og: etter noen år blir de bare venner uansett, parene altså. De naive tror forelskelsen skal vare i alle år, mens andre hevder den bare tar nye former.

Seriedatere som meg (og George Clooney) nyter nuet, og beymrer oss ikke over manglende barn og barnebarn, eller romkamerat på eldrehjemmet - ennå.

Andre venner av meg som er i parforhold på tiende året, der både ett og tre barn har kommet, sier de at det er vennskapet og at de kan prate åpent med hverandre og si i fra om det er noe, som er det avgjørende og at det ikke er som i begynnelsen av forholdet. Forelskelse er visst helt annerledes.

Jeg vet nei men ikke hva jeg skal velge. Det er mye som taler for og i mot både singletilværelse og seriedating som det er med parforhold. Nå har også jeg erfart menn fra det punktet der de har vært gift i over 20 år og barna blir store og parforholdet deres høres bare helt rutine ut.

Hvorfor skal det være det beste idealet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har du nok helt rett i, du peker egentlig på kjernen i parrelasjoner.

Og: etter noen år blir de bare venner uansett, parene altså. De naive tror forelskelsen skal vare i alle år, mens andre hevder den bare tar nye former.

Seriedatere som meg (og George Clooney) nyter nuet, og beymrer oss ikke over manglende barn og barnebarn, eller romkamerat på eldrehjemmet - ennå.

Andre venner av meg som er i parforhold på tiende året, der både ett og tre barn har kommet, sier de at det er vennskapet og at de kan prate åpent med hverandre og si i fra om det er noe, som er det avgjørende og at det ikke er som i begynnelsen av forholdet. Forelskelse er visst helt annerledes.

Jeg vet nei men ikke hva jeg skal velge. Det er mye som taler for og i mot både singletilværelse og seriedating som det er med parforhold. Nå har også jeg erfart menn fra det punktet der de har vært gift i over 20 år og barna blir store og parforholdet deres høres bare helt rutine ut.

Hvorfor skal det være det beste idealet?

Hva som er best for den enkelte vil være forskjellig. Men mennesket er utviklet over millioner av år til å leve i parforhold med hensyn på å få barn i sammen for å føre arten videre. Det som har endret seg de siste 100 årene er at folk nå som regel blir betydelig eldre enn 40 år, noe som ikke skjedde tidligere. Dermed blir det selvfølgelig fort flere serie-forhold etter at barna er ute av redet. Etter krigen har det jo også blitt vanlig at kvinner får (lang) utdannelse, og det utsetter jo når seriøse forhold startes og barna blir født.

Forelskelse er faktisk en form for galskap - dette er visstnok vitenskaplig bevist - som sjelden varer lengre enn ca 6 mnder. Derfor må man ALDRI basere seg bare på forelskelse! hehe

Derimot vil jo et forhold der man har store praktiske fordeler av hverandre være til begges fordel. F.eks økonomi, vennskap, fellesskap, samt sex (inkl barn) og kos selvfølgelig. Men dette forutsetter altså kompatible personligheter, noe som åpenbart ikke er helt lett å finne uten en god porsjon flaks i dette tilfeldighetenes spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beviser overfor deg at hun er "den rette". Ja, det er nettopp det. Dere menn 'venter på' "den rette". Og det er ikke rent få krav hun skal tilfredsstille. Og BEVISE det må hun også! Dette vesenet finnes faktisk ikke!!! Det er derfor vi normale, og faktisk slett ikke så verst, damene får servert høytflyvende vyer til å begynne med, for så å bli dumpet så det synger så snart vi viser det første tegn på vanlig menneskelighet etter et par uker. Så, ja, sier ikke mer.... Ikke rart vi ender med å date flere om gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Fullstendig enig.

Ja, jeg støtter det som Kate W og du sier om dette: det er ålreit å oppleve ting langs veien frem til målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjestdeluxe
Det er derfor vi normale, og faktisk slett ikke så verst, damene får servert høytflyvende vyer til å begynne med, for så å bli dumpet så det synger så snart vi viser det første tegn på vanlig menneskelighet etter et par uker. Så, ja, sier ikke mer.... Ikke rart vi ender med å date flere om gangen!

:ler::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

@Gjest i innlegg 49

Velkommen i klubben!

Biter meg merke i at når en, tilsynelatende kvinne, soier det samme som undertegnede så møtes hun med lett bekreftende nikking. Mens nå jeg sier de samme tingene om kvinner så får en så ørene flagrer...

Dette er en fantastisk verden. Kvinner kan ikke elske, mens menn antas å ikke kunne elske. Om du "gjest" tar til takke med en mann med to barn, leid leilighet, 4 år gammel bil og nesten middels inntekt så kan du oppleve å bli elsket. Men det manglet nok for mye materialistiske goder der til at du noen som helst gang ville ha giddet å tenke tanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beviser overfor deg at hun er "den rette". Ja, det er nettopp det. Dere menn 'venter på' "den rette". Og det er ikke rent få krav hun skal tilfredsstille. Og BEVISE det må hun også! Dette vesenet finnes faktisk ikke!!! Det er derfor vi normale, og faktisk slett ikke så verst, damene får servert høytflyvende vyer til å begynne med, for så å bli dumpet så det synger så snart vi viser det første tegn på vanlig menneskelighet etter et par uker. Så, ja, sier ikke mer.... Ikke rart vi ender med å date flere om gangen!

Det å bevise at hun er "den rette" betyr egentlig ikke noe mer enn at hun viser meg klart og tydelig at det er meg og bare meg hun er interessert i og vil ha.

Er det nødvendig å måtte konkurrere med flere andre så gir det meg et meget uheldig inntrykk. Derfor er det selvfølgelig et krav fra min side at det ikke forekommer "dating" av andre samtidig.

Men jeg tviler faktisk ikke på at det ikke finnes mange slike "vesener" i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA, HA, gjest #49 her. Jeg ELSKET faktisk en mann som tjente halvparten av det jeg tjener, ikke eide nåla i veggen, eide ikke en gang sine egne fire vegger, derimot masse forbruksgjeld, en unge med ekstra utfordringer hadde han også, bilen var slett ikke 4 år, den var 10. Jeg tilbød ham halvparten av mine verdier, all min støtte, all den sex han kunne tenke seg, og spanderte både det ene og det andre, ferietur for ham og sønnen blant annet. Han sang også sine søte sanger de første ukene, for så å dumpe meg etter to år på et tidspunkt hvor jeg hadde trengt ham som aller mest. Jeg sier som Miranda i S&S: I have tried the fat and the poor and the old. They are all the same!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...