Gå til innhold

date flere

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva foretrekker dere?

Og etter hvor mange dater bør man ta opp temaet?

Risikerer jo å møte på den ene mens man er på date med den andre også... har ikke skjedd, men kan jo skje - men tenker at det er enda mer turn off å nevne det også. Både fordi de kan tenke at jeg er for seriøs - eller det helt motsatte - liker jo de to jeg dater - så vil ikke skremme bort noen av de enda!

...jeg er 30, og har bare kysset en av de - så ganske anstendig enn så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva foretrekker dere?

Risikerer jo å møte på den ene mens man er på date med den andre også... har ikke skjedd, men kan jo skje - men tenker at det er enda mer turn off å nevne det også. Både fordi de kan tenke at jeg er for seriøs - eller det helt motsatte - liker jo de to jeg dater - så vil ikke skremme bort noen av de enda!

Fin måte å starte et forhold på det - med såkalte "hvite løgner". Bare kysset en foreløpig ja - det varer nok ikke så lenge, men for all del, ingen av de finner det sikkert ut. Så kjør dobbeltløp og knull begge to, før du vurderer hvem som blir din "heldige" utvalgte.

Fyf...KG as! :kjefte:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri datet flere enn en om gangen. MED MINDRE det har vært tydelig at det ikke blir noen utvikling med en person, og jeg omtrent samtidig blir spurt ut av en annen.

Dobbeltløp, aldri.

Selv om Lillekrise er litt sinna om dagene, så er jeg faktisk litt enig med'n. Jeg har droppet fyrer som har datet flere samtidig. Så viktig er det ikke å få seg partner at man må helgardere seg til en hver tid.

På meg virker det som det å få seg kjæreste har blitt som shopping. Prøver til det ikke passer mer. Dette er ikke angrep på deg TS, jeg har også datet masse, og prøvd og prøvd. Men til slutt måtte jeg gi meg. For jeg glemte å ta med det faktum at forelskelse kan være et stort pluss når man skal finne noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har datet 2 gutter for noen år siden. Samtidig altså.. Jeg har på date med begge 2 ganger hver. Men det skjedde faktisk aldri noe med noen av dem. Også fant jeg ut at ingen av dem var noe for meg så..

Så lenge man ikke ligger med alle man dater, er det vel greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg har seriedatet og dobbeltdatet og tredobbeltdatet, kanskje til og med firedobbeldatet en periode jeg var på nettsjekkesteder. Altså kaffekopptreff for å finne ut om det var noe kjemi. Så lenge man ikke har et forhold med noen av dem, ser jeg ikke problemet.

Når man har kysset, så er man over grensen for å treffe andre til kaffe. Tenker jeg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seriedatet og dobbeltdatet og tredobbeltdatet, kanskje til og med firedobbeldatet en periode jeg var på nettsjekkesteder. Altså kaffekopptreff for å finne ut om det var noe kjemi. Så lenge man ikke har et forhold med noen av dem, ser jeg ikke problemet.

Når man har kysset, så er man over grensen for å treffe andre til kaffe. Tenker jeg, da.

Det kan vel ikke være helt lett å bli kjent med noen hvis man ikke engang husker hva de heter da men ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Hva foretrekker dere?

Så lenge de ikke får vite om hverandre er det i grunn greit. Med tanke på hvor sjelden dating faktisk fører til noe forhold synes jeg ikke man trenger å ha dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ikke være helt lett å bli kjent med noen hvis man ikke engang husker hva de heter da men ;) hehe

Nah, de fleste kvinner klarer da å holde rede på mer enn én ting om gangen.... ;-)

Jeg kunne godt ha dobbeldatet, så lenge det bare var på kaffekopp-nivå. Herlighet, jeg treffer da venner på kafé, jeg går ut med (mannlige) kolleger og tar en pils - hva er forskjellen, liksom?

Om en date skulle se meg på f.eks. kafé med en mann, så trenger da ikke dette å være en date? Kan være en barndomsvenn som er i byen og vi møtes. Eller noe annet uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Å møtes over en kopp kaffe eller noe, er jo helt uskyldig. Det er jo for å finne ut om man har noe til felles eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah, de fleste kvinner klarer da å holde rede på mer enn én ting om gangen.... ;-)

Jeg kunne godt ha dobbeldatet, så lenge det bare var på kaffekopp-nivå. Herlighet, jeg treffer da venner på kafé, jeg går ut med (mannlige) kolleger og tar en pils - hva er forskjellen, liksom?

Om en date skulle se meg på f.eks. kafé med en mann, så trenger da ikke dette å være en date? Kan være en barndomsvenn som er i byen og vi møtes. Eller noe annet uskyldig.

Ja, det er jo en morsom myte det der ;) hehe

Problemet jeg har med det er at det tar tid og innsats å bli bedre kjente. Jeg syns de personlige egenskapene er vel så viktig som utseende etc. Ikke lett å få noe riktig inntrykk av disse basert på en times kaffe. Og spesielt ikke når det er flere ulike personer man skal forholde seg til. Men folk er sikkert veldig forskjellige på dette området også hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Lillekrise er litt sinna om dagene, så er jeg faktisk litt enig med'n. Jeg har droppet fyrer som har datet flere samtidig. Så viktig er det ikke å få seg partner at man må helgardere seg til en hver tid.

:fnise: Ble litt mindre sinna nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sara_*

Om det er såkalt uskyldig dating så synes jeg i prinsippet det er greit man dater flere - men jeg tror ikke de du dater vil synes det er så greit. Er nok i beste fall litt turn off om du forteller det, i verste fall en dealbreaker.

De kan lett føle at de er med i en konkurranse og du virker kanskje ikke så ekstremt interessert når du må teste andre kandidater so to speak. Personlig liker jeg å tro at jeg er så fantastisk at det ikke ville vært noe poeng for han å ta en eneste slurk kaffe med ei annen.

Så jeg ville gjort det i skjul ;)

Men jeg ville egentlig aldri gjort det, jeg er ikke helt med på denne amerikanske datingkulturen. Når jeg en sjelden gang går på en date så er det med en fyr jeg er rimelig interessert i fra før, og da er jeg helt oppslukt og fokusert på han og ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er 35 og dater 5 menn. Treffrer de ikke så veldig ofte (naturlig nok), da det er travelt i hverdagen, men ser de og er sammen med de av og til. Noen går jeg på kino med, andre ut til middag eller lager mat hjemme hos en av de. Har sex med kun 3 av de. Vil snart velge en! Den snille, tøffe og mest ansvarlige av de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Formålet med en date er å ende i et forhold. Da er det én om gangen så lenge en skal treffes (på ny).

Eneste som kommer ved siden er andre en vil treffe uten potensiale for forhold i tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater 9 stk, og ingen vet om hverandre.. har litt dårlig samvittighet men klarer ikke velge... tenker litt mer på 2 av dem da, er blitt litt bortskjemt så må vel velge noen bort etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grytidlig i kaffetreff-fasen kan det forsvares å treffe noen flere, men i det man tar steget over til å ville bli bedre kjent med hverandre for å se om det kan ende i et forhold for så å videre bli fysiske, da syns ikke jeg det er greit å sjonglere med flere for å se hvem som passer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_OsloMann
eg er 35 og dater 5 menn. Treffrer de ikke så veldig ofte (naturlig nok), da det er travelt i hverdagen, men ser de og er sammen med de av og til. Noen går jeg på kino med, andre ut til middag eller lager mat hjemme hos en av de. Har sex med kun 3 av de. Vil snart velge en! Den snille, tøffe og mest ansvarlige av de...

Enkelte av dere damer er så korttenkte og egoistiske at det er helt utrolig. Men artig å se dere utfolde dere i idiotiet, da. Og hvor blir det av alle de sinte reaksjonene fra andre damer? Er jo opplagt at om ei dame kom til KG og skrev at hun nettopp hadde funnet ut at typen hun har datet i noen måneder, dater 4 andre også, og puler på to av dem (i tillegg til henne). Hun hadde nok fått mye sympati, og fyren ville vel bli kalt for drittsekk, taper og mye annet rart.. Ville han ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jente_84_*
Hva foretrekker dere?

Ærlig talt, jeg skjønner ikke helt tankegangen bak dette. Tror du virkelig mennene hadde fortsatt å gått ut med deg hvis de visste om hverandre? Hvis den ene visste at du hadde kysset den andre? Hvis de visste at du satt her på KG og sa at du liker begge to og ikke vil "skremme de bort". Hvorfor skal du ha lov til å leke med disse mennenes følelser på denne måten?

Ærlig talt syns jeg du fortjener at du er på date med den ene også treffer dere den andre, bare fordi disse mennene faktisk fortjener noe bedre enn å bli ydmyket av deg bare fordi du ikke klarer å bestemme deg. Ærlig talt! Jeg hadde sendt daten min ut døra hvis jeg hadde hørt et knyss om at han datet flere samtidig: Jeg fortjener faktisk ikke å sammenlignes og vurderes opp mot et annet menneske, jeg fortjener å bli betraktet og opplevd alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jente_84_*
Hva foretrekker dere?

Ærlig talt, jeg skjønner ikke helt tankegangen bak dette. Tror du virkelig mennene hadde fortsatt å gått ut med deg hvis de visste om hverandre? Hvis den ene visste at du hadde kysset den andre? Hvis de visste at du satt her på KG og sa at du liker begge to og ikke vil "skremme de bort". Hvorfor skal du ha lov til å leke med disse mennenes følelser på denne måten?

Ærlig talt syns jeg du fortjener at du er på date med den ene også treffer dere den andre, bare fordi disse mennene faktisk fortjener noe bedre enn å bli ydmyket av deg bare fordi du ikke klarer å bestemme deg. Ærlig talt! Jeg hadde sendt daten min ut døra hvis jeg hadde hørt et knyss om at han datet flere samtidig: Jeg fortjener faktisk ikke å sammenlignes og vurderes opp mot et annet menneske, jeg fortjener å bli betraktet og opplevd alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...