Gå til innhold

Anna Lovindas svømmeskole og hemmelige vinkjeller

Anna Lovinda

Anbefalte innlegg

Jeg noterer meg at det har skjedd saker og ting i mitt sovende fravær. Jeg synes - i rettferdighetens navn - at jeg også bør få si mitt i kjølvannet av hurlumheien, og ikke bli moderert grunnet tidsforskjellen.

En bruker er borte. Jeg ser at det fortsatt er mange som skylder på meg og andre som "sørget" for at dette skjedde. Ser ikke disse at dette blir helt feil? Misforstå meg rett; jeg trekker ingen paraleller til eksempelet mitt. Likhetstrekk er det (det er derfor jeg bruker det), men jeg sier på ingen måte at jeg anser meg for å være en "lovens vokter".

Hva ville skjedd hvis man ikke reagerte når urett ble begått? Hva ville skjedd hvis man istedenfor å reagere brukte argumentet "vi er jo bare mennesker, vi er i besittelse av fri vilje, og kan derfro handle akkurat som det passer oss." Hva om lovens voktere kjørte denne politikken hver gang det skjedde noe som i dag kalles kriminelle handlinger?

Jeg sier ikke at det som skjedde her på Kg er en kriminell handling. Det som skjedde her befinner seg i den gråsonen som kalles normer, skikker og sedvaner.

Hva skulle skjedd hvis det virkelige samfunnet vi lever i ikke styrtes av normer og sedvaner, men kun av de skrevne lover og regler? Hva hadde skjedd hvis ikke adferden vår hadde vært regulert av "god folkeskikk" i tillegg til det man kan dømmes for og enten bøtelegges eller settes i fengsel for?

Fantasier har jeg , tro det eller ikke; ingen ting i mot. Det er sundt å fantasere, ha drømmer og lengsler. Ei heller synes jeg det er galt å pynte litt på sannheten en gang i blant. Vi er mennesker; dette er en del av vår natur og deler av vår selvoppholdelse.

Å kalle det som skjedde i etterkant en "heksejakt" blir misbruk av ordets betydning, og også en fornermelse mot såkalte "hekser". Heksene det var snakk om, var vanlige mennesker. Nei, det blir kanskje feil. De var ikke vanlige. De var ekstraordinære mennesker, som i de fleste tilfeller ga av seg selv mer en forventet og påkrevd. De var omsorgsfulle og medlidne mer enn men kunne forventet.

Den brukeren som nå er borte var ingen heks. Ergo ingen heksejakt.

Selvsagt skal KG ha mangfold. Selvsagt skal KG være et fargerikt sted! Det er det da ingen som har ytret motforestillinger mot.

Jeg er glad for den avgjørelsen som ble tatt. Det eneste ankepunktet jeg måtte ha, er at KG ikke endrer politikken offisielt. Kanskje KG satser på signaleffekten. Dette er ikke nok, mener jeg. Ikke etter all den viraken som ble forårsaket av et fantasiliv som tok overhånd.

Dette er mine siste ord om saken på konkret grunnlag. Jeg synes fortsatt vi skal ha en aktiv generell diskusjon som den Zirine startet.

Innlegget er endret. Hege, daglig leder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vanessa

Hei på deg Lady Heather! Hvem er det bilde av på avataren din? Ser du har skiftet, på den forrige lurte jeg på om det kunne være Monica Lewinsky, men nå ser jeg jo at det er det ikke... :oops:

Forøvrig - helt enig i det forrige innlegget ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Vanessa :D

Avataren min er Megan Mullally, hun som spiller Karen Walker i Will&Grace. Jeg digger damen. Derfor avataren. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og tror at innlegget over får stå i sin umodererte utgave i boken min. Med andre ord: Helt i fred for moderatorers moderering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting, siden et er en del som sutrer og klager over at "ikke alle er enige og bare er glade i hverandre" her inne.

Hva i huleste gjør disse her inne i et diskusjonsforum? En diskusjon vil nødvendigvis innebære at ikke alle er enige til enhver tid. Hvis ikke folk har forskjellige meninger, ville det ha vært et merkelig diskusjonsforum.

Så hvis man er blant disse sarte "fredsdyrkerne"; ta konsekvensene av det og start et eget forum for folk som er enige til enhver tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solen skinner og jeg skal på konsert til helgen. Hva kunne vel vært bedre enn det? Jeg kjenner at jeg har brukt av meg selv mer enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt her inne på KG.

Nå er jeg imidlertid klar til å børste av meg støvet og starte på nytt. Selvsagt vil skepsisen min være et hakk større nå. Noe annet ville være unaturlig.

Jeg tror for eksempel ikke en døyt på at Bertha er en appelsin eller en pannekake, ei heller at Revetispa er en rev. Vigfa er selvsagt ikke en apekatt, og Madam Felle er ikke en cowboy-stjerne (selv om kanskje drømmer om å være det... :sjarmor: ).

Jeg er ikke lettlurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Solen skinner og jeg skal på konsert til helgen. Hva kunne vel vært bedre enn det? Jeg kjenner at jeg har brukt av meg selv mer enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt her inne på KG.

Nå er jeg imidlertid klar til å børste av meg støvet og starte på nytt. Selvsagt vil skepsisen min være et hakk større nå. Noe annet ville være unaturlig.

Jeg tror for eksempel ikke en døyt på at Bertha er en appelsin eller en pannekake, ei heller at Revetispa er en rev. Vigfa er selvsagt ikke en apekatt, og Madam Felle er ikke en cowboy-stjerne (selv om kanskje drømmer om å være det... :sjarmor: ).

Jeg er ikke lettlurt!

Hei hei du

Hva vet vel du om hva jeg er? :roll: kryper fornærmet ut :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg vet om at du er en cowboy-stjerne? Alt, skal jeg si deg, min godeste Madam Felle. For det første er det ingen som ser slik ut som det du hevder å gjøre i avataren din. For det andre er det bare slik det er. Jeg har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror for eksempel ikke en døyt på at Bertha er en appelsin eller en pannekake...

Ja, det tok jo sin tid... :roll: Kan jeg få det glasset med pærebrus nå, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Hva jeg vet om at du er en cowboy-stjerne? Alt' date=' skal jeg si deg, min godeste Madam Felle. For det første er det ingen som ser slik ut som det du hevder å gjøre i avataren din. For det andre er det bare slik det er. Jeg har rett.[/quote']

Ser ikke jeg slik ut som på avartaren min? Det var en nyhet for meg, tror jeg må finne meg et speil og granske det nærmere :sjarmor:

Kjekt å ha deg tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tok jo sin tid... :roll: Kan jeg få det glasset med pærebrus nå, tror du?

Grunnen til at det såpass lang tid med denne erkjennelsen, er at man gjerne vil tro godt om de man liker....jeg liker både deg, pannekaker og appelsiner. Følgelig var det vanskelig å skjønne at du ikke var noen av delene.

Selvsagt kan du få et glass pærebrus, Bertha. Selv om det er mandag. (Eller kanskje nettopp derfor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Donpedro, da. Du har selv sagt at du har kort hår. Du kan da ikke påstå at du ligner Angelina på en prikk da? Hvis du har kort hår, er det flere prikker som ikke ligner. Følgelig er det ikke på en prikk.

Og når vi nå er inne på det: Punky er selvsagt ikke Punky Brewster, Zirine er ikke Ørn-Bjørn, Floga er ikke en flue, Jordbær er ikke naken hele tiden, Mie har ikke bare et øye, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donpedro, da. Du har selv sagt at du har kort hår. Du kan da ikke påstå at du ligner Angelina på en prikk da? Hvis du har kort hår, er det flere prikker som ikke ligner. Følgelig er det ikke på en prikk.

quote]

Vel, for å være ærlig så kan jeg røpe at enten jeg eller Angelina bruker parykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt med ærlige personer nå og da.... :roll: Ja, ja, så sier vi det da. Donpedro er Angelina....*sukker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt Donpedro og kan bevitne at hun ligner Angelina på en prikk ! Nå hadde jeg og Zirine riktignok inntatt noen flasker rødvin på forhånd - men det hadde ingen - jeg gjentar INGEN innvirkning på min oppfattelsesevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt Donpedro og kan bevitne at hun ligner Angelina på en prikk ! Nå hadde jeg og Zirine riktignok inntatt noen flasker rødvin på forhånd - men det hadde ingen - jeg gjentar INGEN innvirkning på min oppfattelsesevne.

Tacker i all beskjedenhet. Rettferdigheten og ærligheten varer lengst.

Pssst! Du får penger etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bevise at det ike er sant: Her er bilder av deg og Zirine etter de 14 flaskene med rødvin :eeeh: Zirine og :sprettoy: Punky.

I rest my case

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...