Gå til innhold

Anna Lovindas svømmeskole og hemmelige vinkjeller

Anna Lovinda

Anbefalte innlegg

Tenkte denne kunne muntre deg opp i dag:

• I went to the store the other day, and I was in there for only about 5 minutes. When I came out there was a damn motorcycle cop writing a parking ticket. So I went up to him and said, "Come on, buddy, how about giving a girl a break?" He ignored me and continued writing the ticket. So I called him a pencil-necked Nazi. He glared at me and started writing another ticket for having worn tires! So I called him a piece of horse s**t. He finished the second ticket and put it on the windshield with the first. Then he started writing a third ticket! This went on for about 20 minutes. The more I abused him, the more tickets he wrote.

I didn't care. My car was parked around the corner.

I try to have a little fun each day. It's important.

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nå søt, også, Liten. Du kan få være Ludo-dommer....eller kanskje vi skulle spille noe som Liten kan være med på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg skal spille meg i seng *pingle*. Er bomull i hodet, våknet med en vidunderlig forkjølelse i morges.

Så slipper jeg at dere spiller fra meg lommepengene mine også. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, som jeg er fristet til å skrive mer i dagboken min enn det som er tillatt her på KG.

Jeg har sendt diverse PM'er til Gry, og nå får man jo bare vente og se. Tviler på om det blir endringer i de etiske grensene til KG.

Det som plager meg mest ved denne saken, er forskjellsbehandlingen. Hvilke signaler sender den ut? Det er altså ok å lyve om ting, bli fersket, rapportert, og så bare fortsette på løgnene sine som om ingen ting har hendt.

Hvis man derimot stiller personer kritiske spørsmål ved ting som skurrer, blir man moderert over en lav sko, under påskuddet "personhets". Dette blir bare for latterlig - hvis så skulle være tilfelle.

Jeg synes ikke at KG skal være seg bekjent av å huse individer som presenterer stygge løgner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger dette her også:

Vi oppfordrer dere ellers til å være høflige, vise "god folkeskikk", og opptre lignende som dere ville gjort i diskusjoner ansikt til ansikt.

Dette er sakset fra KGs regler for bruk.

Hovedproblemet med denne formuleringen er at den åpner for å være veldig subjektiv. Hva en legger i "god folkeskikk", kan være noe helt annet enn en annen mener.

Det samme gjelder hvordan man opptrer "i diskusjoner ansikt til ansikt". Noen blir lett voldelige når de slipper opp for argumenter. Andre lyver så det renner, og finner dette helt naturlig.

Dette er hoved-dilemmaet til de som modererer stedet. Folk tolker rett og slett folkeskikk foskjellig.

KG har hittil lagt listen svært lavt, nermest ikke-eksisterende når det gjelder å fantasere. Dette synes jeg er trist. Jeg synes at KG ville vært tjent med å ha grenser for hva som er akseptable fantasier eller ikke.

Selvsagt er det umulig å sjekke opp enhver bruker, og det er ikke det jeg sier at man skal være nødt til å gjøre. Det hadde vært en umulig jobb med de ressurser KG råder over. Det jeg stiller spørsmål ved er tilfeller der brukerne selv finner ut "sannheter" om andre brukere. Skal det da ikke reageres overhodet fra KGs ledelse? Skal man da bare kunne gjemme seg bak "internett-unnskyldningen"? (Dette er internett, og her kan folk få være hvem de vil)

Grenser og reaksjoner handler om signaler. Signaler til omverdenen om hva man finner akseptabelt eller ikke. Jeg føler at KG ville være tjent med å sette noen klare etiske grenser også når det gjelder hva man synes det er akseptabelt å fantasere om.

Jeg synes KG er et flott sted, som desverre blir ødelagt av en manglende vilje til å ta et standpunkt også her. Kg mister mye av seriøsiteten og tyngden sin, ved å ikke sette disse etiske grensene.

Jeg håper og tror at siste ord ikke er sagt i denne saken. For hvis KG velger å beholde den nåværende politikken på området løgn og virkelighet, er det fritt frem for enhver å dikte opp det man måtte ønske. Både i mer eller mindre alvorlig grad. Uten at noen reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke: Jepp, LH.

Jeg tror nok de fleste her er enige i prinsippet om å skulle bevege seg innenfor området "etisk forsvarlig", "skikk og bruk" og så videre. Det er bare så utrolig vanskelig å finne en metode for å konkretisere grenselinjene mellom lovlig og ikke lovlig i så måte.

Samme hvordan man vrir og vrenger på dette, så forblir man subjektiv. Det er ikke til å komme unna så lenge det handler om hvert enkelt individ og dets unike oppfatning av rett og galt.

Det jeg sier her er derimot - etter min oppfatning - ingen unnskyldning for KG til ikke å reagere når overtramp blir gjort.

Utfordringen ligger i å finne en mer konkret definisjon av hva et overtramp er i forhold til KG's retningslinjer, og å skolere moderatorene deretter slik at brukerne blir vurdert ut fra et så samkjørt ståsted som mulig.

Jeg har respekt for at dette ikke er noen enkel utfordring å ta fatt på, men tror det er en oppgave som samtlige nettsteder av en viss størrelse vil stå overfor i tiden som kommer. Internet er et medium som opptar mer og mer av hverdagen vår, og da må etiske retningslinjer flyttes inn også der på lik linje med slik det ellers fungerer i dagliglivet.

Hvis ikke dette lar seg gjøre, bør nok "PÅ EGET ANSVAR" og hva det innbefatter signaliseres langt tydeligere for den enkelte bruker enn hva som gjøres i dag. Noe som definitivt ville ødelegge Kardemomme-stemningen. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å' date=' som jeg er fristet til å skrive mer i dagboken min enn det som er tillatt her på KG.[/quote']

Og du kan tro vi er nysgjerrige. :o :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...