Gå til innhold

Er det noen av dere som mener at sex før eksteskapet er synd

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi prøvde å holde oss, men klarte det ikke helt.

Grunn:

Vi mener; sex i ekteskapet vil fungere godt hvis kjemien fungerer på de andre planene først.

Mitt råd, først kjærlighet, så tillit - ekteskap, deretter sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
BANG!  

* slamrer døren og går ut av diskusjonen mens hun ryster sint på hodet*: :frustrert:  "Det er jo for f... ingen som gidder å høre hva jeg sier....!!"

kjære lille venn!

dette er et diskusjonsforum og ikke et diktatur.. du kan altså ikke bestemme hva slags svar du skal få..

folk her inne deler (de fleste i alle fall) ikke ditt syn men forsøker likevel å sette seg inn i temaet.. og da blir du sint..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Poenget er ikke at de ikke delte henens syn, men at de svarte på noe helt annet.

Hun spurte etter erfaringer med å klare/prøve å vente til man er gift, om erfaringer med å ikke ha klart det man prøver på, eller å ha klart det, og de fleste svarer at å vente, nei, det ser de ingen grunn til.

Om jeg spør: "Er Helles et fint land å feriere i?", og derer svarer "Nei, vi liker ikke Liberia!" så hadde ikke jeg heller sett vitsen med å fortsette diskusjonen. Poenget er altså: det er ikke det at hun ikke får de svar hun vil ha, men at hun får svar på noe helt ANNET enn hun spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Poenget er altså: det er ikke det at hun ikke får de svar hun vil ha' date=' men at hun får svar på noe helt ANNET enn hun spør om.[/quote']

so what?

det er slik det er... man kan ikke tvinge frem svar man vil ha..

jeg har da ingen erfaring med dette utifra hennes syn...

men jeg vet da likevel litt om valg av tidspunkt å begynne å ha sex osv

og hva er det som er så galt med å "utvide" temaet litt.. det kan vel gi insikt for noen og enhver?

slå dører og bli sint er liten vist i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hva er det som er så galt med å "utvide" temaet litt.. det kan vel gi insikt for noen og enhver?

Gjest, en av moderatorenes oppgave er å sørge for at trådene holder seg til det opprinnelige temaet. Om du vil "utvide" temaet litt, bør du heller lage din egen tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jomfru marian

Hei Tiit (hvis du fortsatt er her)!

Synes det er et veldig interessant spørsmål du stiller, jeg. Mannen min og jeg ville vente, det var viktig for oss begge to. Men det er klart det kan bli vanskelig i blant. Og for oss ble det naturligvis en utvikling i hva vi gjorde/godtok. Hadde noen runder om det, men vi 'klarte det', vil jeg si - vi sov sammen iblant det siste året før vi gifta oss (bodde langt fra hverandre), men hadde ikke samleie før bryllupsnatta (eksotisk, folkens?). For oss var det veldig fint å vente - spenningen stiger, alle sommerfuglene i magen overlever ventetiden, ting er fine og spennende, og man får oppdage seg selv og hverandre gradvis. Nå har vi vært gift i fem år, og samlivet blir bare bedre og bedre - også det seksuelle, synes jeg. Helt topp, og absolutt noe å prøve for dere som rister på hodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde sex før ekteskapet. Jeg ser likevel verdien av å vente. Jeg kjenner mange som har klart det og de har veldig bra ekteskap. Skilsmisseprosenten er høyere blant dem som har hatt mange partnere enn blant dem som kun har hatt en.

Den teorien med å prøve varen først synes jeg ikke noe om.

Er det slik at dere hadde forlatt kjærestene deres om de ikke hadde vært så gode i senga? Er det bare sex som betyr noe?

Jeg vil heller ha en vare som er ubrukt enn å ha en vare som er prøvd av mange.

Det er mange faktorer som er viktige i forhold.

Kjærlighet, tillit, vennskap, troskap mm. Sex er også viktig, men først dersom de andre faktorene er til stede.

Mange har sex første kvelden de treffer hverandre. Mange flytter også sammen veldig raskt. Er det så mye bedre?

De som venter med sex kjenner stort sett partneren når de flytter sammen med h*n. De som flytter sammen etter kort tid tar et stort sprang med en de har hatt sex med, men som de kanskje ikke kjenner så godt på andre måter.

Jeg sier ikke at sex før ekteskapet er galt. Det jeg mener er at man bør kjenne hverandre godt før man har sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes ikke sex før ekteskap er synd!

Da har isåfall jeg syndet, Oh, Gud Allmektige, tilgi meg!!

Nei, uff, beklager :wink:

De som vil spare seg til ekteskapet må gjerne gjøre det,

jeg ser ikke noe problem med det, om begge er av samme oppfatning!

Man skal, uansett, ikke ha sex før man føler seg klar :wink:

(Man bør ikke, for det kan ødelegge senere sexopplevelser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, synes det er en kjempe DUM ide. Hva om man oppdager at mannen du giftet deg med kun hadde 3 centimeter penis ( i stående posisjon)...Fy flate! Nei, man må prøve ut fyren før man vet om han er ...hehe...you know...

Det hadde vært Krise, det!!!!!!

:sjarmor:

Dette er er så urealistisk at det er usakelig. Det ville være usannsynlig

om ikke gutten hadde hatt reisning før og visste hvor lang den var.

Og hvis han viste den var tre cm så ville det vært svært spesielt

at han ikke hadde snakket med jenta på forhånd om det. Det at man venter

med å ha sex til man gifter seg betyr ikke at man ikke snakker om sex

og hva man kan tenke seg å gjøre og ikke. Det betyr heller ikke at den

andres kropp kommer som en fullstendig overraskelse på

brylluppsnatta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilsmisseprosenten er høyere blant dem som har hatt mange partnere enn blant dem som kun har hatt en.  

Statistikk, takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...