Gå til innhold

Annikkens Antegnelser

Annikken

Anbefalte innlegg

Uke 9: 3 dager, Ca 1 t 30 min

Uke 10

Mandag: 45 min styrke

Økta i dag var bare helt :bolledeig: !! Tok meg ut på ALLE øvelsene, det skalv i biceps og rumpe og lår da jeg var ferdig. Var nesten litt vanskelig å gå, SÅ kjørt var jeg!! 45 min høres liksom lite ut, men det var 45 jævli effektive minutter, rett fra det ene til det andre!

Har virkelig fått tilbake iveren. Takk, jenter :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da har jeg glemt å logge igjen... dumma. Men det har ikke vært supermye trening i forrige uke -- stod på ski på lørdag, så var helt kake i beina på søndag. Bra med litt frisk luft ;)

Uka her har bare vært kål pga den hælvettes jobben. Nå blir det ferietur og så påske, så får bare krysse fingra for at jeg ikke ramler av fullstendig. Kjemper fortsatt litt med motivasjonen da humøret har vært ganske dårlig, men håper det kommer seg utover våren. Har alt for mange jern i ilden, alt for lite tid... hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Icere

Det skal bli utrolig deilig med påske og fri og fiske og pils og ski og sjokoladekake og mammas matlaging og kvikklunsj og scooterkjøring og henge etter scooter med akebrett og tryne i bratte fjellsider og spise appelsin og og og KOOOOOOOSE SÆÆÆÆ! :strix:

Ønsker deg en fin påske med andre ord. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD PÅSKE til deg også :D

I dag har jeg trent. Det var godt ;)

Logger ikke nå, men begynner på igjen etter påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da har jeg blitt lubben gjen, og målet er å bli svett HVER DAG i april. Så i dag ble det en halvtime jogg og ymse småøvelser. Tungt. Men med vondt skal vondt fordrives... eller noe sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolk-logging...

APRIL

2. april: 25 min jogg

4. april: 20 min jogg

5. april: 20 min jogg

6. april: 1 time ymse styrke (ble sliten nok, men timen var nok litt feil for meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:smilbla:

7. april: Testa ut det jeg håper skal bli "morgenruten" min - det tok ca 17 minutter fra jeg gikk ut døra til jeg var inne igjen, og da spaserte jeg et par minutter både på starten og slutten av ruta. Perfekt morgenrute!

Teorien min er nemlig at om jeg svetter litt hver dag, så er det bedre enn to timer trening to dager i uka. Det funka for meg en gang tidligere å trene 15 min jogg + litt styrke fire ganger i uka før, så kanskje det funker nå også?

I tillegg har jeg blitt flinkere på kostholdet. Eksempel:

Frokost: Havregryn med melk

Mellommål: Banan

Lunsj: Liten skål med salat, linser og bønner, to knekkebrød (små) med 1/2 egg og f.eks. kalkun

Mellommål: Knekkebrød med 1/2 egg

Middag: Ovnsstekt laks med paprika, løk, brokkoli og squash, olivenolje og pepper

Kveldsmat: En halv rå brokkoli (hahaha, men jeg ELSKER brokkoli!) og lettkakao

I tillegg har jeg tenkt å prøve "ikke spis etter klokka åtte". Dette kommer jo selvsagt an på når jeg spiste middag og/ eller kvelds, men jeg tror jeg får i meg nok til f.eks. lunsj.

Vet det er en del carbs her, men det er jo proteiner i grønnsaker. Alternativt skal jeg bruke mer skyr og tunfisk i kostholdet. Eventuelt om jeg skal prøve proteinpulver... men jeg synes altså ikke det er noe særlig godt, hehe.

Tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Du kan jo kanskje regne over hvor mye protein du får i deg iløpet av en dag? Tviler på at det er for lite. Så lenge du ligger litt i underskudd på kcal (enten ved å trene eller spise litt mindre, eller begge deler) vil du gå ned i vekt :) Syns det ser ut som du har et fint kosthold jeg, hvis du selv liker det og koser deg med det ser jeg ingen grunn til å endre på noe.

Blir du ikke :fise: av all brokkolien? Det er jo supersunt og veldig godt, men jeg kan få litt tendenser (mildt sagt) til urolig mage hvis jeg spiser mye brokkoli :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo kanskje regne over hvor mye protein du får i deg iløpet av en dag? Tviler på at det er for lite. Så lenge du ligger litt i underskudd på kcal (enten ved å trene eller spise litt mindre, eller begge deler) vil du gå ned i vekt :) Syns det ser ut som du har et fint kosthold jeg, hvis du selv liker det og koser deg med det ser jeg ingen grunn til å endre på noe.

Blir du ikke :fise: av all brokkolien? Det er jo supersunt og veldig godt, men jeg kan få litt tendenser (mildt sagt) til urolig mage hvis jeg spiser mye brokkoli :fnise:

Hahaha :smilbla: Nei, egentlig ikke... har ikke merket noe til det :) Men jeg bør kanskje ha det i minne i tilfelle jeg får i meg for mye brokkoli...

Jeg synes det så ut som veldig lite jeg da. :klø: Hvor mange kcal tenker du å ligge på per dag ca?

Jeg er egentlig veldig lite god på å telle kalorier, mest fordi jeg er lat :P Man må kjøpe vekt, og så veie alt... eller, man må vel egentlig bare veie én gang og så huske mengden per klype, dl eller lignende, men jeg har liksom aldri prøvd. Kanskje jeg skal kjøpe meg en vekt og prøve... kansjke jeg ligger mer på underskudd enn jeg aner? Jeg brukte VGs vektklubb i fjor, og da syntes jeg at jeg lå på litt for lite (ca 1500 per dag), men jeg følte at jeg var mer enn mett nok.

Så kanskje jeg skal prøve regne på det likevel... IKEA neste kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS, målet er å aldri være sulten etter lunsj og middag, da skal jeg ha spist godt og være god og mett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers trenger du egentlig ikke vekt, ikke hvis du bruker vektklubben.no (eller mylog). Der har de valg mellom gram og "en porsjon", "en spiseskje" osv :) Jeg har ikke giddet å veie, annet enn kjøtt og pasta og slikt.

Løpeløpeløpeløpe :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes brukergrensesnittet på vektklubb var så jævli at jeg bare ga opp... de kunne i det minste investert i flash eller java eller noe -- istedenfor er det relasting av siden for hver minste lille ting du gjør. Klikk klikk klikk klikk... nei jeg ble bare gal av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

APRIL

2. april: 25 min jogg

4. april: 20 min jogg

5. april: 20 min jogg

6. april: 1 time ymse styrke (ble sliten nok, men timen var nok litt feil for meg)

7. april: 15 min jogg

8. april: 25 min jogg

Skulle egentlig trene styrke i dag, men er støl i brystet og lårene, så droppa det, blir i morgen istedenfor. Skulle gjerne trent litt rygg, da. Den er svaaaaak!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...