Gå til innhold

Hårarger

Sarah_83

Anbefalte innlegg

blir du fort lei håret? Hvilken farge syns du er fin akkurat nå????

og en annen ting....

Trenger tips på hårfarge - vil ha brunt hår, men en kald farge altså uten noe særlig rødt i. Er fortiden blond og nå er jeg lei det. Skifter stadig hårfarge og frisyrer. Og nå må jeg gjøre noe, men vil beholde det lange håret. Hjelp! ;)

Kanskje flere forskjellige farger for ekstra spill..

Trenger tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder hvilken hårfarge du kler, ville jeg gått til en frisør du vet er flink, og bedt om tips til hvor kald brunfargen bør være osv.

Hvis du vil beholde lengden på håret, har du vurdert pannelugg? F.eks. enten rett og tung eller en form for skrålugg?

Selv er jeg glad i blondtoner, antakeligvis fordi det er mest aktuelt for meg. Jeg har alltid vært lys, men blitt mye mørkere de siste årene, og jeg har derfor lagt inn noen lysere striper for å forsøke å få tilbake min gamle hårfarge. Frisøren mente det ville bli bra med litt kalde striper pga. at jeg har en kald hudtone, men jeg ser at de samtidig er litt honningaktige (mao. ikke alt for kalde). Det jeg egentlig drømmer om, er rødblondt hår, noe jeg egentlig tror kunne kledt meg fordi jeg har et litt gyldent skjært i håret naturlig, men jeg tør ikke å gjøre det. Ønsker ikke å bli avhengig av å helfarge hår, både fordi etterveksten må tas oftere enn med striping og fordi jeg syns håret mitt er finest teksturmessig når det ikke er helfarget (da jeg en periode helfarget brunt virket håret tynnere og mindre krøllete).

Når det gjelder håret mitt er jeg litt engstelig, og er meget forsiktig med hva jeg tør å prøve. Hvis jeg vil ha plutselige forandringer, pleier jeg heller å prøve noe nytt på klesfronten enn å ta risikoer i hårveien. Men det er jo morsomt med en hårforandring i ny og ned da, så lenge det er planlagt og man kommuniserer med frisøren. Jeg var så sint da jeg for noen år siden ble skamklipt, mens jeg i vinter var kjempefornøyd da jeg endelig turte å klippe lugg, etter å ha tenkt på det lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder hvilken hårfarge du kler, ville jeg gått til en frisør du vet er flink, og bedt om tips til hvor kald brunfargen bør være osv.

Hvis du vil beholde lengden på håret, har du vurdert pannelugg? F.eks. enten rett og tung eller en form for skrålugg?

Jeg har langt hår, men klippt opp i mange lenger og har skrålugg :) skikkelig fornøyd med selve sveisen for det er lett å lage volum og mange forskjellige sveiser osv. Har vært hos frisører å hørt hva jeg kler og jeg må holde meg unna rødtoner eller brunt med for mye rødt. Samtidig tenkte jeg å fare selv denne gangen, for det er så dyrt å gjøre det hver 3 uke hos frisøren, håret mitt vokser så sinnsykt fort. Kanskje jeg skal prøve meg på masse striper i stedenfor- er usikker. Vet noen om noen ok farger man kan bruke selv????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt hår, men klippt opp i mange lenger og har skrålugg :) skikkelig fornøyd med selve sveisen for det er lett å lage volum og mange forskjellige sveiser osv. Har vært hos frisører å hørt hva jeg kler og jeg må holde meg unna rødtoner eller brunt med for mye rødt. Samtidig tenkte jeg å fare selv denne gangen, for det er så dyrt å gjøre det hver 3 uke hos frisøren, håret mitt vokser så sinnsykt fort. Kanskje jeg skal prøve meg på masse striper i stedenfor- er usikker. Vet noen om noen ok farger man kan bruke selv????

Jeg syns det virker risikabelt å stripe håret selv. Jeg har nemlig sett mange dårlige resultater av det. Så hvis jeg skulle farge selv, ville jeg gått for helfarging, med mindre du vet hva du gjør. Når det gjelder tips til hårfarger, har jeg ikke peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Marte_*

Jeg var hos frisøen idag for å få endring fra blonde tørre striper og tilbake til min opprinnelige brune farge.

Frisøren valgte to forskjellige farger på striper, en rødlig og en litt lysere brun, bunnfargen ble farget lys brun og resultatet ble kjempefint- Håret er nå brunt med friske striper, blankt og ser sunt ut i forhold til slik det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir du fort lei håret? Hvilken farge syns du er fin akkurat nå????

og en annen ting....

Trenger tips på hårfarge - vil ha brunt hår, men en kald farge altså uten noe særlig rødt i. Er fortiden blond og nå er jeg lei det. Skifter stadig hårfarge og frisyrer. Og nå må jeg gjøre noe, men vil beholde det lange håret. Hjelp! ;)

Kanskje flere forskjellige farger for ekstra spill..

Trenger tips.

Ikkje spesielt. Eg syns svart (og farger som absolutt ikkje er naturlige) hårfarge er fint og siden eg er blond farger eg det (sambo farger som oftest, men siden min mor skal betale for frisør time til meg siden ho er lei håret mitt, skal eg farge hos frisør neste gang. Svart med ein eller annen kul unaturlig farge som min mor ikkje vil like :gjeiper:). Det er enkelte som farger håret i ein farge men som absolutt ikkje passer med det/det ser dust ut (I know, har hatt brunt ein gang, såg heilt rar ut, mye pga hårfrisyren). Eksempler på det er jo disse bertene som løper rundt med 5 tonn brunkrem i tryne og platinablont hår som omtrent blender folk.

Gå til frisør og hør om forskjellige farger de har, det fins jo mange mørke og lyse varianter med brunt. Syns det er finest med litt mørk farge og heller lysere highlights.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...