Gå til innhold

Bahias brilliante bryllupsdagbok :)


Bahia

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg endelig gifte meg med min kjære etter å ha vært kjærester i 4 år, forlovet i 3 :)

Datoen er satt til 10.juli 2010 :)

Hittil har vi ordnet:

*lokale

*fotografering

*maten er planlagt (det blir tapas. Enkelt og billig :) )

*bryllupskaken ordner jeg selv

Vi hadde bestillt kirken jeg har sognet til nesten hele livet, men ble plutselig oppringt igjen om at de har sommerstengt de 2 første ukene i juli. Uflaks :tristbla:

Nå må jeg bare ringe til den kirken vi sogner til nå for å høre om de har ledig datoen vi har valgt *krysser fingrene*

Endret av Bahia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen!

Gratulerer SÅÅÅ mye med bryllupsdagbok! :strix::bryllup:

Du går en herlig tid i møte, det skal jeg love deg! :rødme:

Gleder meg til å få følge deg fram mot den store dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Mia :)

Så morro at du er innom bryllupsdagboken min :klemmer:

Gleder meg masse til tiden fremover! Håper det blir mest kos med planleggingen, og lite stress :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

da ver jeg på plass i boka di ja!

Jeg kommer også til å følge med, Bahia :hjerte:

Så koselig at dere også er innom :klemmer:

Jeg liker når folk besøker dagboka mi, selv om det ikke er så mange som har gjort det hittil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Mia :)

Så morro at du er innom bryllupsdagboken min :klemmer:

Gleder meg masse til tiden fremover! Håper det blir mest kos med planleggingen, og lite stress :ler:

Hvis du gjør som NoAngel så blir det iallefall ikke noe stress :fnise:

Du kan jo ta litt og litt. Jeg koste meg iallefall. Ble ikke noe stress, men jeg fikk god hjelp da seff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen finner brudekjolen sin på Ebay, er for meg et mysterium! Det er jo så mange kjoler å se gjennom! Jeg får aldri til å bestemme meg når jeg har for mange valg :ler:

Men jeg vet sikkert litt mer hva jeg er ute etter når jeg har fått prøvd noen kjoler og vet hvilken type kjole som passer meg.

Hadde iallefall vært supert å fått en kjole sydd etter målene min til litt over en 1000-lapp :nigo:

Gleder meg til kjoleprøving! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja, det er sant! Så da kan Mia også prøve kjoler :ler:

Lurer nå fælt på hvordan vi skal gjøre det med alkoholservering... Planen var å stå for all drikke, men vi var nå i et bryllup der gjestene fikk vin til maten og sto for alkohol utover kvelden selv. Samboeren syns dette var en grei ordning, men jeg vil helst at vi skal stå for alt selv når vi inviterer bare denne ene dagen...

Tror vi kommer til å få ganske mye penger i gave og da syns jeg iallefall vi kan stå for all alkohol.. Reaksjonene på bryllupsforumet tilsa også at man burde stå for alkoholen da jeg laget en tråd om det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får ta en tur å prøve i oslo da :P ingen som vet at du ikke skal gifte deg da mia :D

Det hadde vært knallgøy! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja, det er sant! Så da kan Mia også prøve kjoler :ler:

Lurer nå fælt på hvordan vi skal gjøre det med alkoholservering... Planen var å stå for all drikke, men vi var nå i et bryllup der gjestene fikk vin til maten og sto for alkohol utover kvelden selv. Samboeren syns dette var en grei ordning, men jeg vil helst at vi skal stå for alt selv når vi inviterer bare denne ene dagen...

Tror vi kommer til å få ganske mye penger i gave og da syns jeg iallefall vi kan stå for all alkohol.. Reaksjonene på bryllupsforumet tilsa også at man burde stå for alkoholen da jeg laget en tråd om det :fnise:

Vi valgte å stå for alkoholen. Vi inviterte tanter og onkler osv til middag og søskenbarna og venner til kaffen. Vi ville heller gjøre det på den måten enn at gjestene i bryllupet skulle måtte betale. Gjestene betaler nok som det er for gave, reise, overnatting osv. Synes vi da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har samme dilemmaet om alkohol.

tror vi må vente til litt nærmere. å se an hva vi har råd til!

alt faller liksom på om daniel får forlenget jobb etter de 2-3 mnd han er sikret nå...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig at brudeparet skal stå for drikken, men har man ikke råd, så har man ikke råd...

Ingen vits i å blakke seg for at gjestene skal bli full! (Tror ikke det blir noe problem med besteforeldrene, men har noen søskenbarn og kompiser av mannen jeg er litt bekymret for :fnise: )

Da jeg var i et bryllup nå nylig, var det en som ble så full at han kastet opp inne på lokalet! Da hadde jeg blitt så SUR!!! Selv om det er bryllupsfest, er ikke det akkurat det samme som en fyllefest mener nå jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har så utrolig lyst på en ferie sammen etterbryllupet. mine venner sier det er helt ok at de tar med drikke til festen..

så vi får jo se hva det blir til.

må jo regne med noen tusen til alkohol om vi betaler, man kommer et stykke på vei i ferien med noen tusen..

får høre med litt folk og se hva min pappa vil betale for oss osv tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et tips om man skal ha fri bar er å ha bartendere som blander drinkene. Da blir det ikke 50/50 liksom...

Vi angret overhodet ikke på at vi hadde det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har så utrolig lyst på en ferie sammen etterbryllupet. mine venner sier det er helt ok at de tar med drikke til festen..

så vi får jo se hva det blir til.

må jo regne med noen tusen til alkohol om vi betaler, man kommer et stykke på vei i ferien med noen tusen..

får høre med litt folk og se hva min pappa vil betale for oss osv tror jeg

Tror nok det blir noen Sverigeturer på oss, ja :) Tror også vi skal ønske oss litt vin til jul, for da kan vi bare sette det til side med en gang :)

Et tips om man skal ha fri bar er å ha bartendere som blander drinkene. Da blir det ikke 50/50 liksom...

Vi angret overhodet ikke på at vi hadde det

Det var en god idé! Hva betalte dere for bartender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det blir noen Sverigeturer på oss, ja :) Tror også vi skal ønske oss litt vin til jul, for da kan vi bare sette det til side med en gang :)

Det var en god idé! Hva betalte dere for bartender?

Vi "leide inn" et vennepar av oss. Hadde bare helt enkle drinker. Skrev opp en liste over det vi hadde som vi hengte opp og så bestilte folk bare det de ville ha. Så bruke vi glass til å måle opp med slik at drinkene ble slik som på byen. 4 cl i hvert glass eller noe sånt.

Vi ga dem 1000 kr, og da var de hos oss fra kl 20 til kl 04 eller noe sånt..

Vi hadde EN som spydde, men han klarte heldigvis å gjøre det inne på toalettet, men uheldigvis i pissoaret.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå funnet ut at vi står for vin og øl til mat og utover kvelden. Baileys og Whisky blir servert til kaffen bare. Ellers har vi bare litt vodka.

Blir mye dyrere om vi i tillegg skal stå for vodka, rom, whisky, baileys osv utover hele kvelden også..

Høres dette ut som en grei løsning eller?

Leste forresten på klikk.no at det skal åpne en nettbutikk som selger vin billigere enn vinmonopolet. Nettvin.com. Siden har ikke kommet opp enda da, men den er sikkert verdt å sjekke ut :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...