Gå til innhold

Fri bar i bryllup?


Bahia

Anbefalte innlegg

1 time siden, Luckiness skrev:

Jeg har tidligere ment at man bør betale all alkohol for gjester, altså fri bar. Men har tenkt over det flere ganger nå og har landet på at så lenge det serveres alkohol til maten, noe til kaffen og gjerne velkomstdrink så er det ok. Ønsker folk mer alkohol utover dette går det an å kjøpe i baren selv. Det er jo ikke slik at bryllup = drikke mest mulig alkohol. 

 

Men hvorfor mener du plutselig nå at folk skal ta med seg lommeboka i bryllup da?

 

1 time siden, Luckiness skrev:


Når dette er sagt, den gangen vi gifter oss så kommer vi ikke til å bruke mye penger på oss selv. Jeg kommer til å kjøpe billig kjole, bruke sko jeg har, sminke og ordne håret selv, han kommer til å bruke dress han har, vi kommer ikke til å bruke penger på å bli kjørt i flott dyr bil, kommer ikke til å ha bryllupsreise f.eks. Så vi kommer ikke til å bruke mye penger på oss selv som vi heller kunne unnet gjestene. 

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, O.G. skrev:

Men hvorfor mener du plutselig nå at folk skal ta med seg lommeboka i bryllup da?

 

Ok.

Jeg sier ikke at folk må ta med lommeboken. Det er helt fritt å kjøpe mer drikke, ikke noe press. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt når det kommer til dette emnet. Om jeg skulle gifte meg, ville det vært viktigst å få til en trivelig fest med venner og familie, gjerne med god mat og drikke. Jeg vil jo helst ikke at bryllupet skal bli en drøy utgiftspost for gjestene. Samtidig har jeg jo flere ganger sett konsekvensene av fri bar på julebord og andre steder, og jeg hadde heller ikke vært interessert i at bryllupet skal være et fyllekalas. Men om man betaler en for å stå i baren, kan man vel kanskje be personen om å nekte å servere mer til noen som blir drita. Man har jo faktisk et ansvar for folk også, også når drikken er gratis. Jeg synes også det er litt usjarmerende med den norsk desperasjonen på alkohol i alle festlige anledninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Luckiness skrev:

Jeg sier ikke at folk må ta med lommeboken. Det er helt fritt å kjøpe mer drikke, ikke noe press. 

Vel, folk bryter opp tidligere da hvis det ikke er fri bar. Slu den der. ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...