Gå til innhold

Theosins vei mot Mauritiusbryllup..


Theosin

Anbefalte innlegg

Da ble det min tur til å starte bok også :goodbye:

Har lenge tittet her inne på alle de andre bøkene og tenkt at det er nok lenge til det blir min tur.. men neida.. :) jeg og kjæresten min har nå vært sammen nesten akkurat ett år, og forlovet oss for en uke siden:) Litt fort tenker nok mange, men hvorfor vente når det føles rett?

Bryllupet skal vi ha på Mauritius i november 2010, datoen er ikke helt spikret enda. Ser for meg bryllup på stranden, med sol og bølger slående inn over sanden... :rødme:

Tar imot alle gode ideer og tips med glede! Dette blir moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var forresten og prøvde str, og bestillte ringene våre i dag:) De blir kjempefine. De er i hvitt gull, ganske så brede, min har diamanter i et "stjernedryss", og hans er helt "plain". Gleder meg sååååå mye til å ha den på.. bare så synd det er så lang bestillingstid :kjefte:

Forlovere er allerede valgt fra oss begge, og PUH! de sa begge ja.. Begge sa også ja til å være med til Mauritius når vi skal gifte oss også.. Hadde nesten ikke forventet at de skulle ta seg råd til det, men søte dem skulle selvfølgelig være med:) :klemmer:

Vi kommer til å invitere litt venner, og familie selvfølgelig, å si at dersom de ønsker, og har mulighet, til å være tilstede, så er de hjertelig velkomne, men vi kommer ikke til å bli skuffet eller fornærmet dersom det er noen som ikke kan. Det er tross alt ikke gratis å dra ned dit, og det er vi som velger å ha dagen vår der nede.. Kommer selvfølgelig til å ha en eller annen form for fest når vi kommer hjem også..

Noen andre her inne som har giftet seg utenlands?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. det var det da.. har ikke helt bestemt oss for hotell enda, men tror det blir på nordsiden..

Var da innom en kjolebutikk i dag, egentlig bare for å titte, men sannelig fikk hun meg til å prøve en kjole også.. herregud.. NYDELIG!! og det er bare den første jeg prøver.. hehe. har heldigvis lenge igjen før jeg må bestemme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt det lønner seg å være på nordsiden, er stortsett finere vær og mindre dis der... :)

vi bodde på nordsiden, i grand baie... eller litt utenfor.... på Le Cannonier... :) var veldig fornøyd med det hotellet iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett av hotellene vi titter på :fnise:

Hvordan synes du det var der? Var det langt inn til byen så man kan dra på andre restauranter enn de på selve resorten etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Theosin! Gratulerer med bryllupsdagbok! Dette høres utrolig spennende og flott ut, så jeg vil gjerne følge med på denne boka hvis jeg får lov, selv om jeg har vært gift over et år selv. :rødme:

Så herlig at du har fått prøvd kjole! Ringen din høres nydelig ut! Hvor har dere bestilt ringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

kjempekoselig om noen vil følge med :sjenert: Jo fler jo bedre, og jo fler tips og ideer.. Har hittill bare prøvd en kjole, men gleder meg til å prøve fler :gjeiper:

Ringene våre er bestilt på Thune , http://www.thune.no/produkt/608_Promise_ri...px?kategoriid=8, i hvitt gull da vel og merke.. (klarte ikke legge til link jeg..)

Er så mye å tenke på at man vet ikke helt hvor man skal begynne, vi har kun satt måned for bryllupet, ikke spesifikk dato enda..

Endret av Theosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

kjempekoselig om noen vil følge med :sjenert: Jo fler jo bedre, og jo fler tips og ideer.. Har hittill bare prøvd en kjole, men gleder meg til å prøve fler :gjeiper:

Ringene våre er bestilt på Thune , http://www.thune.no/produkt/608_Promise_ri...px?kategoriid=8, i hvitt gull da vel og merke.. (klarte ikke legge til link jeg..)

Er så mye å tenke på at man vet ikke helt hvor man skal begynne, vi har kun satt måned for bryllupet, ikke spesifikk dato enda..

Så utrolig nydelig ring!!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig nydelig ring!!! :hjerter:

Tusen takk :rødme: gleder meg til de kommer!

Jeg har begynt å titte litt på alle disse skjemaene som skal fylles ut. Vet at ekteskapserklæringen ikke må tas for tidlig, siden den kun er gyldig i 4 mnd av gangen eller noe slikt(?), men hvordan er det med forlovererklæringen? Kan de gjøres allerede nå, eller er det noen tidsperiode på det også? Anyone?? :trist: Help..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Vi gleder oss skikkelig, og vi var begge enige med en gang om at dette skulle vi gjøre utendørs, og i utlandet..

Vi inviterer både venner og familie, dog en kortere gjesteliste enn den ville vært her hjemme. Forloveden har en sykt stor familie, så vi hadde fort hatt 150 gjester + +.. Selvfølglig har vi ikke råd til å betale reise og opphold for gjester, så vi inviterer, og sier at vi setter veldig pris på om de har mulighet/ fri/ ressurser (les: råd) til å være tilstedet, men vi kommer ikke til å bli hverken fornærmet, lei oss eller noe slikt dersom de ikke har mulighet.

Forloverene våre har sagt at de skal selvfølgelig være der, sånn som det ser ut nå, så er det fler av vennene våre som har sagt at de skal få det til, enn familie. Hos forloverene våre var det ikke en gang et spørsmål om hva det kostet en gang før de svarte. De syntes ideen var super, og skulle sørge for fri og begynne å spare..

Kommer også i alle tilfeller til å ha en middag for famile her hjemme i etterkant, om det ikke er slik at alle kommer, og et veldig uformelt selskap/fest for venner.

Det kommer selvflgelig til å koste oss masse penger, men vi planlegger å være borte i ca tre uker. Vi er begge to enige om at vi vil heller bruke mye penger på tre uker, og få drømmebryllupet i nydelige omgivelser, enn enda mer (ja det blir mye dyrere å ha det i Norge) penger på kun en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Vi gleder oss skikkelig, og vi var begge enige med en gang om at dette skulle vi gjøre utendørs, og i utlandet..

Vi inviterer både venner og familie, dog en kortere gjesteliste enn den ville vært her hjemme. Forloveden har en sykt stor familie, så vi hadde fort hatt 150 gjester + +.. Selvfølglig har vi ikke råd til å betale reise og opphold for gjester, så vi inviterer, og sier at vi setter veldig pris på om de har mulighet/ fri/ ressurser (les: råd) til å være tilstedet, men vi kommer ikke til å bli hverken fornærmet, lei oss eller noe slikt dersom de ikke har mulighet.

Forloverene våre har sagt at de skal selvfølgelig være der, sånn som det ser ut nå, så er det fler av vennene våre som har sagt at de skal få det til, enn familie. Hos forloverene våre var det ikke en gang et spørsmål om hva det kostet en gang før de svarte. De syntes ideen var super, og skulle sørge for fri og begynne å spare..

Kommer også i alle tilfeller til å ha en middag for famile her hjemme i etterkant, om det ikke er slik at alle kommer, og et veldig uformelt selskap/fest for venner.

Det kommer selvflgelig til å koste oss masse penger, men vi planlegger å være borte i ca tre uker. Vi er begge to enige om at vi vil heller bruke mye penger på tre uker, og få drømmebryllupet i nydelige omgivelser, enn enda mer (ja det blir mye dyrere å ha det i Norge) penger på kun en dag.

Flott gjort av venner og forlovere å stille opp synes jeg!:) Høres ut som et supert opplegg iallfall. Og når man har såpass stor familie blir det jo uansett dyrt å ha det i Norge også. Har du funnet hotell og slikt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hotell er ikke bestemt enda, har sendt forespørsel til reisebyrå på flere hoteller, for å se litt hva vi må budsjettere med. I tillegg kommer jeg til (liten snik her) å sende mail/kontakte hotellene direkte, for å se hvor mye jeg sparer på å gjøre den jobben selv. Selvfølgelig enkelt å la reisebyrået gjøre hele jobben , men da koster det meg selvfølgelig også mer penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at forloverne vil og har mulighet til å være med! :)

Såvidt jeg husker sendte vi inn forlovererklæringene samtidig med prøving av ekteskaps-papirene.. Du kan jo fylle dem ut allerede nå, men la være å skrive på dato før dere skal sende det.

Er jo greit å være ute i god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sånn at bryllup er jo en stor greie nede på Mauritius. ALLE hotellene etc har ferdige pakker for bryllup, spesialpriser for folk som gifter seg der, som er på bryllupsreise der, eller drar i forbindelse med bryllupsdag. Ofte er dette opptil 50% rabatt på brudens opphold (det vil jo si 25% rabatt all in all) og det er jo ikke å forakte. I alle disse pakkene de har for selve bryllupet så er det inkludert fotograf, med et gitt antall bilder. Jeg synes kanskje det er litt lite bilder, så jeg har tittet litt på netten for å se om vi kan leie inn en fotograf i tillegg der nede.. Skader jo ikke å sjekke hva det koster.

Falt innom nettsiden til han her http://mauritius-wedding-photographer.voyaz.com/index.html. Synes enkelte av de bildene han har i galleriet sitt er absolutt breathtaking! Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

ok.. Tror jeg kanskje fant kjolen i dag... :rødme: Den var helt nydelig!!

Var å prøvde litt alene, og damen i brudebutikken var ikke av de mest hjepsomme. Jeg satser egentlig på at hun hadde en litt dårlig dag. Hun presiserte opptil flere ganger at jeg var ALT for tidlig ute. eh.. er det ille å ta seg god tid også nå eller? Får besøk av kusinen min i helgen, og skal ta med henne for å se på kjoler, satser på å prøve denne en gang til da..

Kom hjem, rett inn på nettsiden til produsenten av kjolen (Eddy K), og selvfølgelig.. Siden kjolen jeg har falt for er en 2010modell, så har de ikke bilder av den på nettet enda..!! ååååhh.. og jeg som ville titte mer på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Bildene til han fotografen var jo superflotte! :jepp:

Det syntes jeg også :enig: Tenkte å se hva det koster å leie han inn for hele dagen.. litt lyst på slik dokumentarfotografering også, i tillegg til vanlige bilder... Vi skal ha fest i norge når vi kommer hjem også, og da hadde det vært moro å vist bilder fra selve dagen på slideshow under festen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å tenker litt på sko til bryllupet jeg.. Blir nok en del barbeintgåing, men må jo ha sko i tillegg.. Leker litt med tanken på å ha sko i en skikkelig kontrastfarge, en som går igjen i buketten kanskje.. Jeg som er såpass glad i rosa som det jeg er, kunne gjerne hatt sjokkrosa sko, litt usikker på om det passer til den eventuelle kjolen enda.. Blir blomster i håret (kanskje sammen med slør), så kan jo eventuellt ta igjen rosafargen der..

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...