Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Er en konsert jeg har veeldig lyst å reise på, men den dagen er jeg 36+3. Er det farlig for babyen, og er det noe poeng å bestille billetter i det hele tatt? Er i Oslo spektrum. Tenker ikke på ståplasser, men sitteplass oppe på tribunen. Hva tror dere??
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Jeg har hørt om gravide som overhode ikke ville vurdert dette, og gravide som gladelig går på konsert. Vet ikke hva jeg ville gjort selv, men kanskje vurdert litt i forhold til musikktypen? Har det noe å si om det er heavy metal eller jazz, kanskje? Jeg tror jeg ville tatt en kjapp telefon til jordmor/fastlege og spurt, de vil antagelig si at det ikke er farlig, men om man er i tvil, er det alltid greit å sjekke opp ting, er min erfaring.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Jeg ville også tenkt litt på det med masse folk som dytter og presser når man skal inn/ut av lokalet.. ekkelt med magen ville jeg tenkt.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Det er jo ofte høy musikk på onserter og barnet hører godt der inne på det tidspunktet (selv om fostervannet sikkert demper lyden en del). Ville i hvert fall vurdert det ut fra hva slags type musikk det er.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Min baby likte ikke høye lyder, hun skvatt veldig og ble urolig av det. Jeg ville ikke dratt.
Gjest hjelp Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Hei, jeg skal på konsert i november og slår prøvingen til så vil jeg være 2-3 måneder på vei, dette er en konsert med høy lyd, kan fosteret merke noe eller bli skadet så tidlig?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Var på ulike konserter under hele svangerskapet, fra før jeg visste at jeg faktisk var gravid og helt til dagene rett før termin. Barnet hører så godt som bare det og har ikke tatt skade. Men når det skal sies, så har jeg hørt om barn i magen som blir urolige, og som sparker veldig når det er høy musikk utenfor magen. Men om dette er skadelig vet jeg ikke. Jeg hadde dratt på konserten i spektrum! Begynner barnet å sparke fælt og du føler det ubehagelig så er det jo bare å gå ut.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 jeg drev med musikk i hele mitt forrige svangerskap, sang på scenen til et stort orkester og hadde siste konsert litt under en måned før termin. Jeg tenkte faktisk aldri over at dette kunne være skadelig for barnet og skremt ble det ikke, men det var nok heller alltid vant til musikk daglig. Barnet har ihverfall ikke hørselskader da det er blitt sjekket flere ganger. Men sitteplass på tribunen i spektrum er vel ikke så voldsomt massiv lyd kanskje, hva med å bestille plasser langt opp og bort fra scenen. Jeg ville heller tenkt på folkemengden og at jeg kanskje var litt sliten for konsert.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 13. august 2009 #10 Skrevet 13. august 2009 Jeg gikk ikke på kino engang jeg etter uke 20 (er det ikke da de kan høre da?), for magen skvatt hver gang det var høye lyder rundt meg. Sikkert forskjell på hvordan barna i magen reagerer da, men jeg ville ihvertfall aldri i verden ha dratt på konsert.
Susan Sto Helit Skrevet 13. august 2009 #11 Skrevet 13. august 2009 Sitteplass og Oslo Spektrum hadde jeg faktisk ikke tenkt på som et problem engang. Lyden har ikke veldig "trøkk" oppe på tribunen. Hvertfall ikke hvis du kommer litt opp. Og det er lite både kø og trøkk hvis du ikke insisterer på å stå og vente akkurat i det dørene åpner. Spektrum er jo et nokså stort lokale. Jeg ville absolutt gått!
Nigo-san Skrevet 13. august 2009 #12 Skrevet 13. august 2009 Tja, med tanke på at det faktisk ble født to barn på Woodstockfestivalen i sin tid (vet ikke om det var mens Jimi Hendrix spilte, da), høres sitteplass på Spektrum ganske trygt ut Hadde vært mer bekymret for formen enn for lyden (den blir jo dempet kraftig), men når du har sitteplass går det helt sikkert fint. Kos deg! For øvrig var jeg på the Boss-konsert på Valle Hovin da jeg var tre måneder på vei, og selv om det var en kjempekonsert tror jeg jeg takker nei hvis situasjonen oppstår igjen. Å stå kjempetrangt i 7-8 timer rett foran scenen var slitsomt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå