parmanoia Skrevet 23. august 2009 #61 Del Skrevet 23. august 2009 kanskje hun ser ned på deg også p.g.a den politiske meningen du har . Kanskje hun rister på hue for seg selv og tenker "er det mulig " Tja, kanskje det. Hva vet jeg? Men det jeg merker meg, er at når jeg argumenterer, blir hun ganske kjapt enig med med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #62 Del Skrevet 23. august 2009 Tja, kanskje det. Hva vet jeg? Men det jeg merker meg, er at når jeg argumenterer, blir hun ganske kjapt enig med med... Kanskje hun rett og slett ikke har satt seg så veldig mye inn i politikk. Det er tørt og kjedelig for de fleste. Siv Jensen er flink til å snakke så folk forstår og sier det mange vil høre. Er egentlig ikke rart det er så mange som stemmer FrP pga det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cee Skrevet 23. august 2009 #63 Del Skrevet 23. august 2009 Haha! Ler litt av utsagn her av typen: "Jeg er heldigvis mer oppegående enn at jeg ser ned på mennesker med en annen oppfatning enn meg selv." og "jeg holder meg for god til å se ned på andre". De utsagnene er jo minst like nedlatende som å si at man ser ned på FrP-velgere. Argumentet om en stor andel av Norges befolkning ikke er idioter holder heller ikke vann. Jobben min gir meg kontakt med alle slags mennesker og jeg kan skrive under på at andelen personer som ikke forstår de enkleste ting og sammenhenger er overraskende - ja, nesten fascinerende - stor. Det flertallet går for er nok heller ikke alltid det beste gitt, jamfør salget til Grandiosa, Halleluja-guttas plate og Mot i Brøstet-dvder. Jeg ser litt ned på FrP-velgere. Enten har de satt seg så lite inn i deres politikk at de faktisk sitter der og stemmer mot seg selv. De er gjerne på bunnen av samfunnstigen og vil ha billigere bensin og alkohol eller whatever, og innser ikke at det er folk som dem det virkelig går til helvete med om FrP hadde fått det som de ville. Og så har du de andre som faktisk har satt seg litt inn i programmet, men som tror at det først og fremst kommer til å gå til helvete med disse på bunnen og at de selv har såpass mye penger at de bare vil tjene på det. Begge deler er lavmåls. Spesielt siden jeg tror landet hadde gått rimelig til helvete either way, for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 23. august 2009 #64 Del Skrevet 23. august 2009 Kanskje hun rett og slett ikke har satt seg så veldig mye inn i politikk. Det er tørt og kjedelig for de fleste. Siv Jensen er flink til å snakke så folk forstår og sier det mange vil høre. Er egentlig ikke rart det er så mange som stemmer FrP pga det. Ja, det er sånn jeg tror det er. Hun er ikke superopptatt av politikk, men liker ikke "svartinger" som hun kaller dem. Hun kan bli småredd bare en "svarting" kjører bussen hun skal ta. Fremmedfrykt? Så da stemmer hun FrP, og tar også alt det andre de mener for god fisk. Ikke særlig gjennomtenkt, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøspark Skrevet 23. august 2009 #65 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) ... Endret 23. september 2009 av Snøspark Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Realist Skrevet 24. august 2009 #66 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg tror forøvrig ikke de som vitser om de som går på sosialen og stemmer Frp er ute etter å ta de svakeste. Men det er kanskje ikke så rart at det blir vitset rundt dem når de stemmer på et parti som faktisk vil fjerne trygden deres. Sosialhjelpsmottagere får allerede stønadene sine sterkt kompromittert av den veldige belastningen masseinnvandringen påfører velferdsstaten. Det kan til og med være lønnsomt for dem å ofre sosialtrygden en periode for å få stanset innvandringsstrømmen. Sånn sett er det slett ikke irrasjonelt av dem å stemme på et parti de tror vil stanse masseinnvandringen til Norge. Faktisk er det en mer begavet handling enn å gjøre forskjell på dem som utøver egoistiske egeninteresser i forhold til hvilken sosioøkonomisk status de har, slik skrotnissen lenger opp i tråden faktisk gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livesen Skrevet 24. august 2009 #67 Del Skrevet 24. august 2009 Ja, det er sånn jeg tror det er. Hun er ikke superopptatt av politikk, men liker ikke "svartinger" som hun kaller dem. Hun kan bli småredd bare en "svarting" kjører bussen hun skal ta. Fremmedfrykt? Så da stemmer hun FrP, og tar også alt det andre de mener for god fisk. Ikke særlig gjennomtenkt, nei. uff, jeg synes litt synd på henne som har en venninne som deg som har så lave tanker om henne . Jeg stemmer frp, men jeg ville aldri la politiske meninger bestemme mitt valg av venner . jeg har venner som jeg vet er alt fra rødt til frp.(de jeg vet om da ) Men de er mine venner, hvordan kan jeg se ned på de da ? da er de vel ikke mine venner lenger . Jeg går faktisk ut ifra at folk har satt seg inn i politikken når de velger seg et parti og skjønner at folk har forskjellige meninger , det er helt greit. diskuterer ikke så ofte politikk med venner , får nok av det ellers . men det har såklart blitt noen heftige diskusjoner av og til, da føler jeg vi kan diskutere på sak , og ikke se ned på hverandre p.g.s den meningen vi har . Skjønner godt at din venninne sier seg enig med deg , antar hun merker holdningen din og bare vil fortest mulig ut av situasjonen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedre Rød enn ? Skrevet 24. august 2009 #68 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg ser ikke ned på mennesker som stemmer FRP. Det hadde blitt problematisk hvis jeg hadde gjort det da jeg bor i en FRP høyborg. Imidlertid slutter jeg aldri å forbause meg over at FRP får så mange stemmer fra folk på trygd eller med lav inntekt. FRP har vært skikkelig kyniske med å spille på folks fremmedfrykt. Minner meg om de fattige ekstreme kristne som stemte på Bush i 04 fordi de var imot at homofile skulle få inngå partnerskap. Er selv solid på venstresida, og det eneste som av og til appellerer til meg er FRPs kultur poitikk. Ellers synest jeg at politikken deres er stort sett forkastelig og ansvarsløs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå