Gå til innhold

Blir de som stemmer FRP sett ned på?

Snop

Anbefalte innlegg

Gjest Warrrrbrrrgl!
Ja så svar på denne påstanden som jeg skrev ovenfor.

USA er Frp sitt mål. Private helseforsikringer, ingen stønader og stor fattigdom (forskjell på fattig og rik). Så hvis du ønsker lavre trygdeutbetalinger, dyre forsikringer for å få plasse på sykehus og sykehjem, forskjeller på fattig skoler og rikmanns skoler osv,osv,osv

SÅ FOR ALL DEL STEM FRP

Man er sin egen lykkes smed. Hvordan man lever får man ta ansvaret for selv. Ikke klage hvis man ikke evner til å fikse økonomien selv.

Det er klart at hvis man går på en privat skole hvor man betaler masse penger så jobber man kanskje litt bedre enn hvis man går på en annen skole eller et universitet. Bjørknes privatskole er blant annet et slikt eksempel. Hvis man har råd til å bo på et privat sykehjem så får man det man betaler for! Selv har jeg vært på et privat sykehjem i USA hvor min tante var og hun hadde nesten sin egen pleier (måtte dele med en til). Hva får man her? Kanskje en plass på gangen! UVERDIG er det å bli gammel i Norge.

Hadde du studielån under denne utdanningen din?

Tror du at du hadde fått denne utdanningen din dersom

1) du hadde måttet betale både for den og for VGS (for hadde FRP sin politikk styrt i dette landet så ville du måtte betale for dette selv, evt foreldrene dine)

2) lånekassen ikke fantes

3) du hadde måttet jobbe nesten fulltid ved siden av pga lave lønninger og høye utgifter som ufaglært?

Og du trenger ikke være uegoistisk bare fordi du jobber frivillig på ett eller annet plan.

1. Man trenger ikke rike foreldre for å kunne måtte betale for en utdanning. Såkalt middelklasse er bra nok.

2. Aldri brukt lånekasse.

3. Helt greit. Hvis det er det man må, så må man jo.

Spørs helt an på hvordan man er som person i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er sin egen lykkes smed. Hvordan man lever får man ta ansvaret for selv. Ikke klage hvis man ikke evner til å fikse økonomien selv.

Det er klart at hvis man går på en privat skole hvor man betaler masse penger så jobber man kanskje litt bedre enn hvis man går på en annen skole eller et universitet. Bjørknes privatskole er blant annet et slikt eksempel. Hvis man har råd til å bo på et privat sykehjem så får man det man betaler for! Selv har jeg vært på et privat sykehjem i USA hvor min tante var og hun hadde nesten sin egen pleier (måtte dele med en til). Hva får man her? Kanskje en plass på gangen! UVERDIG er det å bli gammel i Norge.

1. Man trenger ikke rike foreldre for å kunne måtte betale for en utdanning. Såkalt middelklasse er bra nok.

2. Aldri brukt lånekasse.

3. Helt greit. Hvis det er det man må, så må man jo.

Spørs helt an på hvordan man er som person i utgangspunktet.

Det er da ingen som nekter deg å ansette en personlig pleier her i Norge heller, men man kan ikke kreve at man får betalt dette av staten. Det Norge har vært flinke på er å jobbe for(jobber fortsatt) at man bør ha krav på en viss standard/verdighet i livet samme hvordan det står til med økonomien. Man har også mulighet for å gå på skole uten at foreldrene er rike eller en må jobbe full tid utenom. Det er bra og jeg er mer enn gjerne med på å spleise på dette og skjønner ikke helt dette at man klager på at man har det vondt mhp skatter og avgifter. Jeg mener at skattene bør vris slik at de fremmer miljø (grønn skatt) og at noe uheldig beskatning bør fjernes (arveavgift og skatt av arb kapital bla) Men skattetrykket i norge er ikke høyt, og jeg er gjerne med å betale sykehjemsplass for din bestemor.

Ellers er jeg enig med deg, man bør ikke dra det å ta vare på alle for langt slik at man ikke har noe å jobbe for lenger, tar ansvaret for den enkeltes lykke og velferd og legger dette i hendene på samfunnet, det tror jeg tar mer livskvalitet enn det skaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hogwash_*
Oppegående mennesker ser ikke ned på andre selv om de andre måtte velge et annet parti enn en selv.

Slike mennesker som ser ned på andre på grunn av deres valg av parti, er like ille som dem som ser ned på mennesker pga deres valg av religion eller pga deres hudfarge.

Ah, jeg fikk 2/3! Ser ikke ned på folk med annen hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frepper
Det er feil av trygdede og andre sosialklienter å stemme FrP fordi de vil fjerne støtte til nettopp slike.

Den generelle trygdede i Norge (nå blir det heftig generalisering!) har lav utdanning og bryr seg bare om Vinmonopolet og lavere skatter. Det de tydeligvis ikke har skjønt er at om skattene synker blir det mindre trygdepenger til dem, der de sitter på rævva og røyker rullings, klager over bensinprisene og hører på norsk country. At lavere skatt og økt privatisering = en dårligere velferdsstat har de altså ikke fått med seg.

Og det er DISSE FrP-erne vi ser ned på. De som derimot kan argumentere for hvorfor de stemmer FrP på bedre måter enn "hiv ut innvandrerne, lavere bensinpriser, billigere sprit" har jeg ingenting i mot, fordi de faktisk har satt seg inn i HELE politikken til partiet og konsekvensene av den. Derimot betyr ikke det at jeg derfor er ENIG med det de mener, men jeg kan ihvertfall respektere at de har tatt et valg.

Skjønte du det nå? Jeg tror jeg skrev litt rotete, så bare si ifra :tommelsmil:

Slike nedlatende innlegg viser godt hvorfor mennesker som ikke har det så greit stemmer Frp. Sosialistene har rett og slett ingen omsorg eller forståelse for de svake i samfunnet såfremt de ikke stemmer rødt.

For de fattige i Norge er det ikke mangelen på materielle ting som oppleves som det verste. Det er mangelen på respekt og verdighet. Ingen blir lykkelige av å få tildelt almisser fra elitister som i sitt stille sinn forakter dem. Man blir derimot lykkelig av å komme i arbeid og tjene til sitt eget brød. Fremskrittspartiet tror at ved å sette noe høyere krav til hver og enkelt av oss, vil vi få et bedre samfunn.

I sterk kontrast til det offentlige Norges maktarroganse overfor enkeltmennesker, verdsetter og tror Fremskrittspartiet at hvert individ i det store og hele skjønner hva som er best for dem selv. Og om de kanskje ikke har satt seg inn i alle detaljer, skjønner de i alle fall at når bedrevitende apparatchiker med sugerør i fellesskapskassen skal fortelle dem hva som er rett og galt, så er det ikke av nestekjærlighet, men av like egoistiske grunner som det de beskylder alle andre for å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike nedlatende innlegg viser godt hvorfor mennesker som ikke har det så greit stemmer Frp. Sosialistene har rett og slett ingen omsorg eller forståelse for de svake i samfunnet såfremt de ikke stemmer rødt.

For de fattige i Norge er det ikke mangelen på materielle ting som oppleves som det verste. Det er mangelen på respekt og verdighet. Ingen blir lykkelige av å få tildelt almisser fra elitister som i sitt stille sinn forakter dem. Man blir derimot lykkelig av å komme i arbeid og tjene til sitt eget brød. Fremskrittspartiet tror at ved å sette noe høyere krav til hver og enkelt av oss, vil vi få et bedre samfunn.

I sterk kontrast til det offentlige Norges maktarroganse overfor enkeltmennesker, verdsetter og tror Fremskrittspartiet at hvert individ i det store og hele skjønner hva som er best for dem selv. Og om de kanskje ikke har satt seg inn i alle detaljer, skjønner de i alle fall at når bedrevitende apparatchiker med sugerør i fellesskapskassen skal fortelle dem hva som er rett og galt, så er det ikke av nestekjærlighet, men av like egoistiske grunner som det de beskylder alle andre for å ha.

Se her du, snakk om slamsugebil.

FrPs bomstrid og FrP-toppers bomgodtgjørelser

Her er i alle fall noen som understreker sin egen egoisme og inkonsistens. Nei til bompenger, dersom vi skal innføre bompengene må de kun gå til veibygging og så litt penger til boblebadet mitt. Liv og lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp-velgere framstilles ofte som lavt utdanna og kunskapsløse (selv om det ikke er noen nødvendig sammenheng mellom de to tinga).

Da overser man at Frp har flere velgere med universitets- eller høyskoleutdanning enn f.eks SV og Venstre har. ( Frp 151 000, SV 147 000, V 112 000. Kilde: SSB valgundersøkelse 2005)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

valgresultat 2005, SSB valgundersøkelsen.

FRP 22.1%

V 5.9%

SV 8.8%

velgere med universitets- eller høyskoleutdanning

Frp 151 000, SV 147 000, V 112 000

Dette vil jo si at av disse partiene har FRP minst andel velgere med universitets og høyskoleutdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre

Selv om jeg stemmer FrP så er det kun noen få saker jeg er enige i. Forslaget om å fjerne UP fra veiene synes jeg er helt høl i hue. UP er jo med på å forhindre antall skadde og døde i trafikken, og med et slikt forslag vil det antakeligvis bli enda flere skader.

Jeg skjønner jo at man vil få bukt med vinningskriminalitet og innbrudd- men tror at det heller ville ha hjulpet med flere politifolk enn istedenfor å ta politi fra en annen enhet. Man burde jo også gi et passende risikotillegg til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at flere universitets- og høyskoleutdannede velger Frp enn f.eks SV.

At Frp er et parti kun for lavutdannede er altså en myte.

At Frp også har mange andre velgere kan tyde på at partiet - til forskjell fra f.eks SV - ikke oppfattes som et parti for kun visse sosioøkonomiske grupper.

For ordens skyld; jeg tror korrelasjonen mellom høy utdannelse og kloke politiske valg er beskjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fattige i Norge er det ikke mangelen på materielle ting som oppleves som det verste. Det er mangelen på respekt og verdighet. Ingen blir lykkelige av å få tildelt almisser fra elitister som i sitt stille sinn forakter dem. Man blir derimot lykkelig av å komme i arbeid og tjene til sitt eget brød.

Så hvorfor er da de fattige i Norge lykkeligere enn de fattige i USA? Hvordan henger dette sammen om man blir lykkeligere av arbeid, da de fattige i USA faktisk jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest31

Spm til dere som ønsker endringer og dermed faller for den populistiske politikken til FRP.

Hvor er det dere vil med Norge, hvilket land i den store verden har dere som mål.

Min påstand er slik:

De som stemmer FRP har ikke forstått at Norge er uten tvil verdens beste land å bo i. Gi meg eks på land som faktisk kan konkurere med Norge. Tenker på vår oljerikdom sammen med yttringsfrihet og alle offentlige goder. I Norge får en narkis på Oslo S sykehus plass på lik linje med Siv Jensen om de blir utsatt for en ulykke eller sykdom. Hvilket annet land kan vise til Norges rikdom og goder????

Hvilket land har dere som fobilde og hvorfor???

En trygg sosialistiks politikk siden 2.verdenskrig har skapt dette landet slik det er i dag. Et flott land med likeverd og en sosial fordeling av goder og velferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På gruppenivå ser jeg nok ned på de som stemmer FRP. Men en av mine beste venninner stemmer FRP, og jeg ser ikke ned på henne. Hvis vi kommer inn på politikk, merker jeg ganske kjapt at synspunktene hennes ikke er særlig gjennomtenkt og at hun bare kjøper alle FRP-argumenter, bare fordi Siv Jensen har sagt at det er sånn. Dessverre har hun mange fordommer mot innvandrere. Jeg rister litt på hodet og så prøver vi å la være å snakke for mye politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mmann_*

Frp har alltid vært et toneangivende parti i norsk politikk og veldig mange av deres forslag har blitt adoptert av andre regjeringsparti. Desverre har Frp endel tåpelige politikere som kommer med endel forhastede utspill som ødelegger for hele partiet. Dette gjelder generelt alle parti men Frp har alltid fått svi litt ekstra for dette siden de tross alt er på kanten. Jeg tror nok Frp vil vise seg å være et ansvarlig parti når de får makten og oppdager at livets realiteter blir vanskelige å overkomme/oppfylle.

Det er jo bare til å se til SV etter de kom i regjering. De er blitt veldig anonyme og hu Kristin er blitt ettertrykkelig kneblet. Dette er ganske normalt. Det er alltid lettere å være i opposisjon og lire av seg masse urealistiske løfter for å suge til seg noen velgere. Når de kommer i regjering så må de være snill bisk og føye seg etter de mektigeste.

Eneste grunn nå til å stemme Frp er hvis du ønsker innstramming av invandringspolitikk og mer politi i gatene. Ellers er det samme mølet som de andre partiene har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunn nå til å stemme Frp er hvis du ønsker innstramming av invandringspolitikk og mer politi i gatene. Ellers er det samme mølet som de andre partiene har...

Veldig lite innstramming Frp bidrar med her. Innvandringspolitikken er allerede streng. Minoritetsproblemer skyldes ikke for løs innvandringspolitikk anno 09, men innvandringspolitikk fra tiår tilbake, i hovedsak.

Jeg tror jeg skal stemme Frp, selv om jeg egentlig er mer Høyre-kvinne. En stemme til Høyre = mulig regjering med Kr.F og Sp. En stemme til Frp = regjering med Høyre.

En Frp-Høyre regjering = vekk med formueskatten, vekk med arveavgiften. Det er det viktigste for meg. Ønsker ikke å bli presset til å selge familiens eiendom pga arveavgift, når den tid kommer.

Jeg tåler å bli sett ned på. Så høy er jeg ikke. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Oppegående mennesker ser ikke ned på andre selv om de andre måtte velge et annet parti enn en selv.

Slike mennesker som ser ned på andre på grunn av deres valg av parti, er like ille som dem som ser ned på mennesker pga deres valg av religion eller pga deres hudfarge. Slike fordomsfulle mennesker er patetiske og overhodet ikke det døyt bedre enn dem de er fordomsfulle mot!

Problemet med sosialister er at det ikke går an å snakke med dem. Samme jævla oppgulpet hele tiden og så klarer de ikke å se ting på en annen side enn sin egen. En gjeng med egobønder hele bunten.

Du kan no ikke komme her å si at å se ned på noen pga. partivalg er det like gale som rasisme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre
En Frp-Høyre regjering = vekk med formueskatten, vekk med arveavgiften. Det er det viktigste for meg. Ønsker ikke å bli presset til å selge familiens eiendom pga arveavgift, når den tid kommer.

Det tror jeg det er veldig mange som ikke vil- selge familiens eiendom pga arveavgift. Det er jo ikke alle som er så "heldige" å ha en far som S.E. Hagen eller K.I. Røkke eller noen av de andre rikingene som ikke har noe problemer med å bla opp penger. For oss som ikke er så rike, så er det kjipt å eventuelt måtte miste en bolig som har vært i familiens eie i for eksempel over 50 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg det er veldig mange som ikke vil- selge familiens eiendom pga arveavgift. Det er jo ikke alle som er så "heldige" å ha en far som S.E. Hagen eller K.I. Røkke eller noen av de andre rikingene som ikke har noe problemer med å bla opp penger. For oss som ikke er så rike, så er det kjipt å eventuelt måtte miste en bolig som har vært i familiens eie i for eksempel over 50 år.

Nettopp. Når arveavgiften skal betales, så krever de den inn der og da. Sett at jeg på det tidspunktet ikke har penger, eller mulighet til å låne for å betale ut min bror som krever salg av eiendommen. Det er en reell problemstilling for veldig mange. For min del vil jeg da bli presset til å avvikle et salg av eiendommen i en markedssituasjon hvor jeg kanskje får mindre igjen for salget enn hva jeg ville fått ved et senere tidspunkt. Det føles helt urimelig for meg. Men siden jeg heller ikke har gjort noe for å bli født den jeg er, kan du selvfølgelig argumentere andre veien. Jeg argumenterer ikke normativt. Jeg vil bare ikke ha det sånn, og håper at andre er enige med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gruppenivå ser jeg nok ned på de som stemmer FRP. Men en av mine beste venninner stemmer FRP, og jeg ser ikke ned på henne. Hvis vi kommer inn på politikk, merker jeg ganske kjapt at synspunktene hennes ikke er særlig gjennomtenkt og at hun bare kjøper alle FRP-argumenter, bare fordi Siv Jensen har sagt at det er sånn. Dessverre har hun mange fordommer mot innvandrere. Jeg rister litt på hodet og så prøver vi å la være å snakke for mye politikk.

kanskje hun ser ned på deg også p.g.a den politiske meningen du har .

Kanskje hun rister på hue for seg selv og tenker "er det mulig "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...