Gå til innhold

Blir de som stemmer FRP sett ned på?

Snop

Anbefalte innlegg

Problemet med sosialister er at det ikke går an å snakke med dem. Samme jævla oppgulpet hele tiden og så klarer de ikke å se ting på en annen side enn sin egen. En gjeng med egobønder hele bunten.

Er man per definisjon sosialist når man sier noe negativt om FrP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_OsloMann
Selv innrømmer jeg gjerne at jeg ser ned på sosialhjelpsmottakere som stemmer FrP fordi de ikke vil at innvandrerne skal ta jobben fra dem... Derimot ser jeg på ingen måte ned på dem som stemmer FrP fordi de prinsipielt sett ønsker seg et samfunn med større ulikheter, minst mulig offentlig sektor og dårligere sosialt sikkerhetsnett. Selv om jeg ikke er enig med dem, og selv om jeg mener at de må krympe seg hver gang "liberalistene" roper på Staten fordi det der og da er populistisk korrekt.

Dette skjønte jeg lite av.. Du ser ned på de svakeste gruppene i samfunnet - fordi de er svake? - mens du ikke ser ned på de ærlige egoistene, bortsett fra tidvis, alt ettersom, liksom?

Det skal jammen ikke være lett, nei... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønte jeg lite av.. Du ser ned på de svakeste gruppene i samfunnet - fordi de er svake? - mens du ikke ser ned på de ærlige egoistene, bortsett fra tidvis, alt ettersom, liksom?

Det skal jammen ikke være lett, nei... :fnise:

Ja, du skjønte åpenbart ikke dette. Jeg har ikke voldsom respekt for en så inkonsekvent argumentasjon som den første gruppen bedriver. Konsekvent og konsistent argumentasjon har jeg derimot respekt for, selv om jeg er dundrende uenig.

Send en pm hvis det fremdeles er for komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ser ned på er alle som gjør seg opp meninger om andre partier, uten å sette seg skikkelig inn i hva de faktisk står for.

Det er først når man setter seg inn i galskapen, at det virkelig blir åpenbart nøyaktig hvorfor en med rette kan se ned på de som med hånden på hjertet ønsker at en slik politikk faktisk skal føres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre
Det er først når man setter seg inn i galskapen, at det virkelig blir åpenbart nøyaktig hvorfor en med rette kan se ned på de som med hånden på hjertet ønsker at en slik politikk faktisk skal føres.

Men det er jo ikke alltid slik at man er enig med alt. Man kan være enig med noe, men siden det er dette noe som er det som ligger hjertet nærmest og ingen andre har noe lignende så velger man det hele- selv om man da eventuelt får med masse annet rart med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
Men det er jo ikke alltid slik at man er enig med alt. Man kan være enig med noe, men siden det er dette noe som er det som ligger hjertet nærmest og ingen andre har noe lignende så velger man det hele- selv om man da eventuelt får med masse annet rart med på kjøpet.

Men med FRP kan ju alt dem står för kategoriseras som galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Å nei ikke ENDA en svenske!
Men med FRP kan ju alt dem står för kategoriseras som galskap.

Avhengig av hvem du spør. Mange vil nok si at noen av de andre partiene er like gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
Avhengig av hvem du spør. Mange vil nok si at noen av de andre partiene er like gale.

men dem tar ju fel ju

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Det får da være grenser. Man tar da ikke med seg pest og kolera fordi om man har lyst på svineinfluensaen. Da vaksinerer man seg heller.

Det er forskjell på å svelge noen kameler bosatt i dyreparken i Norge og å spise alle kamelene i Egypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_M
Gjør de? Sier hvem? Du?!

Frp er som nevnt her et liberalistisk parti. Dvs at de står for de samme ideologiske ideene som USA styrer landet sitt etter, og ingen kan vel være uenig i at det ikke har gått så veldig bra...Derfor har man grunnlag for å si at Frp tar litt feil, vi har sett hvordan det kan gå når markedet skal styre seg selv.

Jeg tror forøvrig ikke de som vitser om de som går på sosialen og stemmer Frp er ute etter å ta de svakeste. Men det er kanskje ikke så rart at det blir vitset rundt dem når de stemmer på et parti som faktisk vil fjerne trygden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på folk som stemmer FRP.

Uutdannete, uopplyste og egoistiske mennesker stemmer FRP. Dere kan si at jeg tar feil, men jeg har tilgode å møte en eneste FRPvelger som ikke passer inn under minst ett av disse kriteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann
Ja, du skjønte åpenbart ikke dette. Jeg har ikke voldsom respekt for en så inkonsekvent argumentasjon som den første gruppen bedriver. Konsekvent og konsistent argumentasjon har jeg derimot respekt for, selv om jeg er dundrende uenig.

Send en pm hvis det fremdeles er for komplisert.

Nei, dette ble alt for komplisert for meg, gitt...

Nei men seriøst, du beviser jo bare hva jeg så fra starten av: Du er grunnleggende nedlatende. I tillegg innbiller du deg at du har oppdaget perfekt logikk, tydeligvis. Lykke til med det.

En liten IQ-kuriositet, for øvrig: gjester kan ikke sende PM. Jeg lurer på hvor høy IQ en må ha for å skjønne det.. ? Hvor går grensen, sånn ca.? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy
Frp er som nevnt her et liberalistisk parti. Dvs at de står for de samme ideologiske ideene som USA styrer landet sitt etter, og ingen kan vel være uenig i at det ikke har gått så veldig bra...Derfor har man grunnlag for å si at Frp tar litt feil, vi har sett hvordan det kan gå når markedet skal styre seg selv.

Jeg tror forøvrig ikke de som vitser om de som går på sosialen og stemmer Frp er ute etter å ta de svakeste. Men det er kanskje ikke så rart at det blir vitset rundt dem når de stemmer på et parti som faktisk vil fjerne trygden deres.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette ble alt for komplisert for meg, gitt...

Det er feil av trygdede og andre sosialklienter å stemme FrP fordi de vil fjerne støtte til nettopp slike.

Den generelle trygdede i Norge (nå blir det heftig generalisering!) har lav utdanning og bryr seg bare om Vinmonopolet og lavere skatter. Det de tydeligvis ikke har skjønt er at om skattene synker blir det mindre trygdepenger til dem, der de sitter på rævva og røyker rullings, klager over bensinprisene og hører på norsk country. At lavere skatt og økt privatisering = en dårligere velferdsstat har de altså ikke fått med seg.

Og det er DISSE FrP-erne vi ser ned på. De som derimot kan argumentere for hvorfor de stemmer FrP på bedre måter enn "hiv ut innvandrerne, lavere bensinpriser, billigere sprit" har jeg ingenting i mot, fordi de faktisk har satt seg inn i HELE politikken til partiet og konsekvensene av den. Derimot betyr ikke det at jeg derfor er ENIG med det de mener, men jeg kan ihvertfall respektere at de har tatt et valg.

Skjønte du det nå? Jeg tror jeg skrev litt rotete, så bare si ifra :tommelsmil:

Endret av marylicious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest31
Det er feil av trygdede og andre sosialklienter å stemme FrP fordi de vil fjerne støtte til nettopp slike.

Den generelle trygdede i Norge (nå blir det heftig generalisering!) har lav utdanning og bryr seg bare om Vinmonopolet og lavere skatter. Det de tydeligvis ikke har skjønt er at om skattene synker blir det mindre trygdepenger til dem, der de sitter på rævva og røyker rullings, klager over bensinprisene og hører på norsk country. At lavere skatt og økt privatisering = en dårligere velferdsstat har de altså ikke fått med seg.

Og det er DISSE FrP-erne vi ser ned på. De som derimot kan argumentere for hvorfor de stemmer FrP på bedre måter enn "hiv ut innvandrerne, lavere bensinpriser, billigere sprit" har jeg ingenting i mot, fordi de faktisk har satt seg inn i HELE politikken til partiet og konsekvensene av den. Derimot betyr ikke det at jeg derfor er ENIG med det de mener, men jeg kan ihvertfall respektere at de har tatt et valg.

Skjønte du det nå? Jeg tror jeg skrev litt rotete, så bare si ifra :tommelsmil:

Netopp!

Jeg er en tro AP velger og det aller viktiste for meg er:

Statlig ansvar og eierskap i dagens offentlig sektor (omsorg, skole osv)

Fagforeninger

At de rikeste får betale sin del av skatten ( de med formue og/eller lønn godt over snittet).

Det FRP velger ikke greier å forstå er: Norge er et helt vanvittig godt land å bo i. Tror faktisk det er verdens beste og grunnen er enkel. Likhet og ingen forskjell på fattig og rik i det "offentlige Norge". Alle bidrar med sin del til felleskapet i form av skatter.

USA er Frp sitt mål. Private helseforsikringer, ingen stønader og stor fattigdom (forskjell på fattig og rik). Så hvis du ønsker lavre trygdeutbetalinger, dyre forsikringer for å få plasse på sykehus og sykehjem, forskjeller på fattig skoler og rikmanns skoler osv,osv,osv

SÅ FOR ALL DEL STEM FRP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg ser ned på folk som stemmer FRP.

Uutdannete, uopplyste og egoistiske mennesker stemmer FRP. Dere kan si at jeg tar feil, men jeg har tilgode å møte en eneste FRPvelger som ikke passer inn under minst ett av disse kriteriene.

Jeg har akkurat blitt ferdig med en MA i sosialantropologi. Jeg har jobbet som vikar på et opplæringssenter i Oslo for innvandrere. Jeg anser meg ikke selv som egosentrisk.

Jeg stemmer FrP.

Jeg ser ned på ekstremt tåpelige fordømmende personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange FrP'ere har faktisk mer utdanning enn vgs- også kalt høyere utdanning.

Jeg anser ikke fordømmende mennesker som verdige nok til at jeg gidder å kaste bort tiden min på dem.

Latterlige og patetiske er de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest31
Veldig mange FrP'ere har faktisk mer utdanning enn vgs- også kalt høyere utdanning.

Jeg anser ikke fordømmende mennesker som verdige nok til at jeg gidder å kaste bort tiden min på dem.

Latterlige og patetiske er de.

Ja så svar på denne påstanden som jeg skrev ovenfor.

USA er Frp sitt mål. Private helseforsikringer, ingen stønader og stor fattigdom (forskjell på fattig og rik). Så hvis du ønsker lavre trygdeutbetalinger, dyre forsikringer for å få plasse på sykehus og sykehjem, forskjeller på fattig skoler og rikmanns skoler osv,osv,osv

SÅ FOR ALL DEL STEM FRP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat blitt ferdig med en MA i sosialantropologi. Jeg har jobbet som vikar på et opplæringssenter i Oslo for innvandrere. Jeg anser meg ikke selv som egosentrisk.

Jeg stemmer FrP.

Jeg ser ned på ekstremt tåpelige fordømmende personer.

Hadde du studielån under denne utdanningen din?

Tror du at du hadde fått denne utdanningen din dersom

1) du hadde måttet betale både for den og for VGS (for hadde FRP sin politikk styrt i dette landet så ville du måtte betale for dette selv, evt foreldrene dine)

2) lånekassen ikke fantes

3) du hadde måttet jobbe nesten fulltid ved siden av pga lave lønninger og høye utgifter som ufaglært?

Og du trenger ikke være uegoistisk bare fordi du jobber frivillig på ett eller annet plan.

Jeg har dessuten ikke noe problem i at folk jeg ser ned på ser ned på meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...