Gå til innhold

Blir de som stemmer FRP sett ned på?

Snop

Anbefalte innlegg

Jeg følger sånn noenlunde med på hva som skjer i samfunnet, og har prøvd å satt meg litt inn i politikk, men er ikke blant de som hiver seg på debatter og har ingen partier jeg er veldig for eller imot. Men jeg har fått med meg at det alltid har vært litt vitsing om de som stemmer FRP, mer enn andre partier?

Stemmer dette eller er det noe jeg bare har fått for meg? Og hvis det stemmer, kan noen forklare meg nærmere?

(Dette er ikke en tråd for om FRP er bra eller ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Tine_*

Det stemmer i de miljøene jeg ferdes hvertfall.

Det blir sett på som et parti for folk med lav utdanning og lav sosial status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle

Ja, fordi FRP står for egoistiske, kortsiktige løsninger som bare de egoistiske eller ignorante kjøper. Populistparti. Vekk med dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har dere i såfall mange å se ned på og vitse om. Og jeg tror ikke at nesten 1 av 3 nordmenn (eller 1 av 4) er så veldig dumme og har så lav sosial intelligens.

Vekk med SV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har dere i såfall mange å se ned på og vitse om. Og jeg tror ikke at nesten 1 av 3 nordmenn (eller 1 av 4) er så veldig dumme og har så lav sosial intelligens.

Vekk med SV!

Jeg ser nok ned på nok nordmenn til at det kan stemme med den statistikken :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann
Jeg følger sånn noenlunde med på hva som skjer i samfunnet, og har prøvd å satt meg litt inn i politikk, men er ikke blant de som hiver seg på debatter og har ingen partier jeg er veldig for eller imot. Men jeg har fått med meg at det alltid har vært litt vitsing om de som stemmer FRP, mer enn andre partier?

Stemmer dette eller er det noe jeg bare har fått for meg? Og hvis det stemmer, kan noen forklare meg nærmere?

(Dette er ikke en tråd for om FRP er bra eller ikke)

Svaret er ja. De som stemmer FrP blir generelt sett litt ned på.

Å forsøke å forklare hvorfor blir altfor omfattende, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_OsloMann
Ja, fordi FRP står for egoistiske, kortsiktige løsninger som bare de egoistiske eller ignorante kjøper. Populistparti. Vekk med dem

Men det var jo kortversjonen... (Re: Hva jeg nettopp skrev, over ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på noen FORDI de evt. stemmer Frp, men jeg kan bli ganske hissig i diskusjoner med folk som har meninger som ligger så langt fra mitt syn på samfunnet at jeg blir målløs -og mange av disse stemmer dessverre Frp.

Poenget med Frp er jo at de helt klart sikkert har noen saker som til og med jeg (enda så rød jeg er) kan være enig i -men partiprogrammet deres hadde på generell basis vært fin som opptenningsved her i huset.

Når det gjelder folk som stemmer Frp, så synes jeg det er overraskende få som faktisk vet hva partiet står for når man begynner å diskutere litt..? Har mer følelsen av at de som stemmer den retningen er folk som til en viss grad liker å krangle for krangelen sin skyld, og som er mer opptatt av andres hets av partiet enn å faktisk sette seg inn i sakene deres eget parti støtter. Synes også jeg opplever relativt ofte at Frp-velgerene skiller seg ut ved å vite lite om de andre partienes partiprogram og støttesaker, -jeg mener iallefall at for at jeg skulle kunne velge et parti å stemme på så må jeg vite mest mulig om de alle sammen for å ta et godt valg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekk med SV!

Det tror jeg at de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre
Jeg ser på frp'ere som virkelighetsfjerne snålinger uten allmennkunnskap. :)

Jeg vil nok kanskje si at det kan være litt farlig å gå utifra at FrP'ere samlet sett er noen mindre begavede tullinger som ikke har peiling på ting som foregår utenfor deres ertestore hjerne, da jeg selv har snakket med høyest oppegående og særdeles intelligente individer som fint følger med på hva som skjer i verden.

Det er bare det at det ikke er disse individene som blir trukket frem når man skal vise hvilke mennesker som stemmer på dette partiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok kanskje si at det kan være litt farlig å gå utifra at FrP'ere samlet sett er noen mindre begavede tullinger som ikke har peiling på ting som foregår utenfor deres ertestore hjerne, da jeg selv har snakket med høyest oppegående og særdeles intelligente individer som fint følger med på hva som skjer i verden.

Det er bare det at det ikke er disse individene som blir trukket frem når man skal vise hvilke mennesker som stemmer på dette partiet.

FRP er todelt, den ene gruppen er liberalister som ønsker en liten stat og mye "frihet". Jeg har inntrykk av at denne gruppen stort sett både er flinke til å argumentere og er "velutdannede egoister".

Og så har du den andre gruppen som er mest opptatt av at frp lover penger øst og vest, samt sier nei til innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen i min omgangskrets ser ned på noen som stemmer FrP :)

Det finnes uintelligente mennesker som stemmer på alle partier, ikke bare FrP. Faktumet er at et veldig stor andel av den norske befolkningen stemmer FrP.

Det jeg ser ned på er alle som gjør seg opp meninger om andre partier, uten å sette seg skikkelig inn i hva de faktisk står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Melchizedek

Jeg ser ikke ned på dem fordi de stemmer FRP. Jeg ser ned på dem av samme grunn som jeg ser ned på alle mennesker. De er mennesker så jeg ser ned på dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok an på hvilke miljøer du ferdes i! Jeg tror ikke at noen på arbeidsplassen min feks ville sagt høyt i lunsjen at de stemte FrP, selv om det sikkert er noen som gjør det. Ofte blir folk angrepet om de sier det. FrP regnes av mange som mindre seriøse, et populistisk part med lettvinte løsninger og ofte kan det virke som om det er mange skurker som er med i det partiet.

Jeg har selv fordommer mot folk som stemmer FrP. Jeg tenker at de er dumme eller slemme eller begge deler. Jeg har prøvd å være mindre dømmende. Men jeg har ennå ikke møtt noen som jeg synes er oppegående og som jeg vet sympatiserer FrP. Sånn er det bare.

FRP er todelt, den ene gruppen er liberalister som ønsker en liten stat og mye "frihet". Jeg har inntrykk av at denne gruppen stort sett både er flinke til å argumentere og er "velutdannede egoister".

Og så har du den andre gruppen som er mest opptatt av at frp lover penger øst og vest, samt sier nei til innvandring.

Bra sagt!

Endret av JollyJolly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er riktig at noen av dem som stemmer FrP blir sett ned på. Som flere har nevnt, tror jeg det går et skille mellom dem som stemmer FrP pga (den uttalte) liberalismen og dem som stemmer FrP på grunn av populismen.

Ett av skillene mellom disse to gruppene, er at populistvelgerne flokker seg rundt FrP nettopp fordi partiet selv ser så voldtsomt ned på andre grupper.

Selv innrømmer jeg gjerne at jeg ser ned på sosialhjelpsmottakere som stemmer FrP fordi de ikke vil at innvandrerne skal ta jobben fra dem... Derimot ser jeg på ingen måte ned på dem som stemmer FrP fordi de prinsipielt sett ønsker seg et samfunn med større ulikheter, minst mulig offentlig sektor og dårligere sosialt sikkerhetsnett. Selv om jeg ikke er enig med dem, og selv om jeg mener at de må krympe seg hver gang "liberalistene" roper på Staten fordi det der og da er populistisk korrekt.

Endret av =Iq Zehn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var bra sagt Inx, sånn jeg har oppfattet det også.

Jeg må innrømme at jeg ser nok litt ned på FRP velgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_titti_*

Jeg er heldigvis mer oppegående enn at jeg ser ned på mennesker med en annen oppfatning enn meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darveen
Dette var bra sagt Inx, sånn jeg har oppfattet det også.

Jeg må innrømme at jeg ser nok litt ned på FRP velgere.

Oppegående mennesker ser ikke ned på andre selv om de andre måtte velge et annet parti enn en selv.

Slike mennesker som ser ned på andre på grunn av deres valg av parti, er like ille som dem som ser ned på mennesker pga deres valg av religion eller pga deres hudfarge. Slike fordomsfulle mennesker er patetiske og overhodet ikke det døyt bedre enn dem de er fordomsfulle mot!

Jeg har inntrykk av at denne gruppen stort sett både er flinke til å argumentere og er "velutdannede egoister".

Problemet med sosialister er at det ikke går an å snakke med dem. Samme jævla oppgulpet hele tiden og så klarer de ikke å se ting på en annen side enn sin egen. En gjeng med egobønder hele bunten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre
FRP er todelt

Hovedsakelig er alle partier mer eller mindre todelte. Noen mener det, og andre mener det. Ikke alle er enige i alt som står i et partiprogram.

Å se ned på mennesker på bakgrunn av hva de måtte stemme på holder jeg meg for god til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...