Gå til innhold

hva kan du si tilbake når noen kaller deg en kvinne?!

Gjest girl3

Anbefalte innlegg

Det er en gutt som jeg jobber med, som kaller meg en kvinne, nedvergende... slik som "gå å jobb, din kvinne" Så lure jeg på hva jeg kan si tilbake. Det går ikke ann å si mann, for det er ikke nedvergende.. noe som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en gutt som jeg jobber med, som kaller meg en kvinne, nedvergende... slik som "gå å jobb, din kvinne" Så lure jeg på hva jeg kan si tilbake. Det går ikke ann å si mann, for det er ikke nedvergende.. noe som har forslag?

Slutt å bry deg lille gutt eller no sånt. Eller hvis han er eldre enn deg, gamle gris pell deg tilbake (til bingen) på plassen din...

Endret av Inx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå og jobb selv, guttunge. :kgbaby:

Kanskje det er bedre å ta det opp med sjefen, det skal ikke være sånn på en arbeidsplass. Da gir vel "tøffingen" seg fort, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne er ikke et skjellsord, moroklumpen. Kvinne er en hedersbetegnelse. Du kan hente kaffe for å gjøre det godt igjen.

Er det humoristisk ment, må du ta igjen med humor (selv om det er dårlig humor, og manglende takt når det hele tiden er ensidig, men mange gutter mangler selvinnsikt)

Er det ondsinnet ment, så fyr løs. Da kan du ikke dra på nok. Da kan du begynne med å si at det ikke er morsomt mer, i en kjølig tone, og så gå over til å si at dette går vanligvis inn under mobbing, og det er faktisk straffbart. Selv om du driter i det, vet jeg ikke om sjefen gjør det.

Endret av Relativista
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EmilyLane

Min x,kjæreste,fling (hva jeg nå skal kalle ham), kalte meg ofte "kvinne". Jeg ble rett og slett gal av det, siden han sa det nedsettende. Så jeg kalte han "mainnskjit" tilbake.

Enten det, eller så ignorerte jeg ham til han brukte navnet mitt istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ER jeg en kvinne da, så dersom noen hadde prøvd å bruke det mot meg som noe negativt, så hadde jeg vel mest sannsynelig bedt vedkommende vokse opp og lære seg at han ikke har tyngde nok til å beordre en kvinne til å gjøre noe som helst.

Dersom det var seriøst ment altså. Hadde det blitt sagt på fleip, hadde jeg vel bare flira av fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det sagt som humoristisk, men eg hate bare og bli kalt det, og så klare eg aldri å sei någe tilbake som irritiere han.. frustrerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har fått med meg at "kvinne" er nedverdigende, mens "mann" ikke er det...

Hva med å bare si til han at du ikke setter pris på at han sier ting på en nedverdigende måte, selv om det er på spøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Si "BRA, Knut/what's his face!!"

2. Klapp og smil med engasjement.

3. Spør "Vet du hva dette er også?"

4. Hold opp stiftemaskin/whatever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_hei_*
1. Si "BRA, Knut/what's his face!!"

2. Klapp og smil med engasjement.

3. Spør "Vet du hva dette er også?"

4. Hold opp stiftemaskin/whatever

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pass ditt eget arbeid, lille venn så skal nok jeg passe mitt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supermimz

Det er klart at kollegaen til TS er uhøflig når han kommanderer henne rundt og i tillegg sier kvinne.

Slike holdninger kan man ta opp på jobb når man har årlige samtaler, ettersom slike holdninger påvirker trivselfaktoren.

Jeg tror jeg hadde ignorert vedkommende og ikke ofret ham et eneste blikk, men si gjerne ifra om at du ikke trivest med tonen hans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det nedverdigende?

Er det fordi du (som meg) ikke føler deg gammel nok til a kalle deg selv en kvinne ennå, men synes at du fortsatt er jente? (Derav navnet ditt, kanskje...)

At han beordrer deg til å gjøre ting er vel bare å overse, men at han kaller deg for kvinne...vel...du er jo en kvinne. Eller..?

Kanskje han er forelska..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...