Gå til innhold

Hva slags servise skal vi velge?


Gjest Gjest_Julia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Julia_*

Vi skal gifte oss, og det er vel på tide at vi blir voksne også innenfor kjøkkenskapene. Vi tenkte derfor å ønske oss et middagsservise, men vi har ikke peiling på hvilket. Det må ikke være "snirklete", og helst bestå av mest mulig rette kanter. Vil gjerne ha firkantede asjetter blant annet. Noen som har forslag til serier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thomas Loft ønsker vi oss :) Enkelt, litt japanskaktig hvitt servise med gråe striper

Finnes på Rafens og på Backe på Grensen i Oslo + glassgalleriet rundt om i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hannah_*
Jeg synes disse er veldig flotte:

New Wave - Villeroy & Boch

Jeg likte ikke denne serien, men hver sin smak..

Men, hva vet vel jeg, jeg har kjøpt mitt servise på Europris, :gjeiper:

og ELSKER det.. :fnise:

(Det som er dumt er at slike butikker ikke fører serier av servise o.l

gjennom flere år, slik at om jeg skulle mangle noe/knuse noe, får jeg neppe

tak i nytt, så jeg kjøpte masse! 20 middagstallerkener og skåler + 16 kopper,

tefat og (småfat)-fat.. Tror det ble rundt 1000,- kr tilsammen, billig!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

..."voksne også innenfor kjøkkenskapene..." :fnise: Morsom formulering.

Jeg synes Iittala har masse fint som kan kombineres om hverandre. Finnes i mange forskjellige farger, og formen er klassisk og litt retro på en gang.

Jeg har selv kjøpt vanlige, runde 365+tallerkner fra Ikea til hytta, og tenkte jeg skulle skifte sakte med sikkert ut med Iittala ved behov. Da trenger jeg ikke skifte alt på en gang - om jeg da skifter ut noe i det hele tatt. (Foreløpig funker Ikea veldig bra - og det vil det sikkert gjøre i mange år fremover.)

Men som sagt; Iittala er mitt hotte tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julia_*

:ler: Ja, vi har fornuftig bil, snart nedbetalt bolig og sparekonto, men middagsservise har vi aldri helt fått taket på.

Tusen takk for alle gode tips.

New Wave syns jeg blir for myke i kantene, liker ikke bølgefasongen. Det sier litt om hvor kantete vi ønsker at det skal være. Urban Nature syns vi også er litt for rundt.. :ler:

Thomas Loft var lekkert!

Ittala var også lekkert, men kanskje litt FOR enkelt igjen? Jeg skjønner at dette er en håpløs oppgave for dere altså, bare så det er sagt. :ler:

Kikket også litt rundt i stad, og fant et vi syns ser ganske fint ut begge to, men jeg er helt sjokkert av prisen. Godt mulig det er vanlig pris, men 350 kroner for en tallerken..?! Her er det: http://tilbords.ewat-cms.com/filesystem/20...latinum_845.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Fiona_*
Vi skal gifte oss, og det er vel på tide at vi blir voksne også innenfor kjøkkenskapene. Vi tenkte derfor å ønske oss et middagsservise, men vi har ikke peiling på hvilket. Det må ikke være "snirklete", og helst bestå av mest mulig rette kanter. Vil gjerne ha firkantede asjetter blant annet. Noen som har forslag til serier?

Husk at dette skal dere ha i mange år.

Det kan derfor lønne seg å velge noe som ikke er så supertrendy.

Dette blir like fort umoderne.

Velg et klassisk og tidløst service, og sprit opp med trendy

pynt til bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest ¤ Marit

Jeg synes Vivo, fra Til bords

Klarte ikke å lage link til det!

Enig med den over, at forhåpentligvis skal dere ha det i mange år.

Greit å sjekke hvor lenge butikken/fabrikken skal ha det i salg også, pga kjøp av deler senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, vi har fornuftig bil, snart nedbetalt bolig og sparekonto, men middagsservise har vi aldri helt fått taket på.

Tusen takk for alle gode tips.

New Wave syns jeg blir for myke i kantene, liker ikke bølgefasongen. Det sier litt om hvor kantete vi ønsker at det skal være. Urban Nature syns vi også er litt for rundt.. :ler:

Thomas Loft var lekkert!

Ittala var også lekkert, men kanskje litt FOR enkelt igjen? Jeg skjønner at dette er en håpløs oppgave for dere altså, bare så det er sagt. :ler:

Kikket også litt rundt i stad, og fant et vi syns ser ganske fint ut begge to, men jeg er helt sjokkert av prisen. Godt mulig det er vanlig pris, men 350 kroner for en tallerken..?! Her er det: http://tilbords.ewat-cms.com/filesystem/20...latinum_845.jpg

Husk at Extreme Platinum er med sølvkanter, så det er et fint servise. Går i Oppvaskmaskin og sånn, men hvis det blir vasket daglig og kraftig brukt spørs det om kanten holder seg like fin.

Men hvis det er penservise dere er ute etter, er det et Veldig pent servise:) Samme med Captiva fra tilbords, helt like i formene, men litt annen dekor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Figgjo Verde, med tilbehør fra Figgjo Spir, det er enkelt hvitt, med et veldig flott formspråk. Er laget til storkjøkken så det er veldig god kvalitet, ikke er det så ille dyrt heller selv om det selvsagt er dyrere enn IKEA ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Meticulous
..."voksne også innenfor kjøkkenskapene..." :fnise: Morsom formulering.

Jeg synes Iittala har masse fint som kan kombineres om hverandre. Finnes i mange forskjellige farger, og formen er klassisk og litt retro på en gang.

Jeg har selv kjøpt vanlige, runde 365+tallerkner fra Ikea til hytta, og tenkte jeg skulle skifte sakte med sikkert ut med Iittala ved behov. Da trenger jeg ikke skifte alt på en gang - om jeg da skifter ut noe i det hele tatt. (Foreløpig funker Ikea veldig bra - og det vil det sikkert gjøre i mange år fremover.)

Men som sagt; Iittala er mitt hotte tips. :)

Vi har også sett på serviser fra iittla og glass fra aina alto.

Er dog noe usikker på om iittala-servisene blir pene nok som "finservise"...?

Har ikke sett de "live", men kun på nett, derfor vanskelig å avgjøre.

Noen som har sett de på ordentlig som vet om de ser pene nok ut til noe mer enn hverdagsservise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også til å foreslå Figgjo, masse fint!

Selv har vi Pillivuyt, men jeg tror ikke de har noe firkantet i butikk i Norge iallfall, men knallgod kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant ut at vi syns det er tullete å ha et nydelig servise vi sjeldent bruker og har Wave serviset til hverdags og fest og syns det er fortreffelig! Når vi skal ha fest dekker vi "ekstra" med lys, servietter ++ og får festbord selv om det er samme servise - fest er like mye fest og hverdagen får et + :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi fant ut at vi syns det er tullete å ha et nydelig servise vi sjeldent bruker og har Wave serviset til hverdags og fest og syns det er fortreffelig! Når vi skal ha fest dekker vi "ekstra" med lys, servietter ++ og får festbord selv om det er samme servise - fest er like mye fest og hverdagen får et + :)

Men holder det seg like fint når dere bruker det hver dag? Jeg ville nok heller hatt et litt rimeligere service til hverdags, men brukt finservice litt oftere enn det man normalt ville gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chiffon
Kikket også litt rundt i stad, og fant et vi syns ser ganske fint ut begge to, men jeg er helt sjokkert av prisen. Godt mulig det er vanlig pris, men 350 kroner for en tallerken..?! Her er det: http://tilbords.ewat-cms.com/filesystem/20...latinum_845.jpg

Vi har dette, det er fryktelig firkantet, så om du vil ha firkantet må dette være perfekt. Det er egentlig litt for firkantet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Vi fant ut at vi syns det er tullete å ha et nydelig servise vi sjeldent bruker og har Wave serviset til hverdags og fest og syns det er fortreffelig! Når vi skal ha fest dekker vi "ekstra" med lys, servietter ++ og får festbord selv om det er samme servise - fest er like mye fest og hverdagen får et + :)

Fullstendig enig. Vi har et servise fra Villeroy & Boch, og bruker det både til hverdags og fest. Det har iallefall holdt seg fint i elleve år.

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også til å foreslå Figgjo, masse fint!

Selv har vi Pillivuyt, men jeg tror ikke de har noe firkantet i butikk i Norge iallfall, men knallgod kvalitet.

Vi har også Pillivuyt. Veldig fornøyd, god kvalitet og uendelig antall deler og variasjonsmuligheter. Vi har valgt gourmettallerkener/asjetter og synes det er lett å kombinere med deler fra andre produsenter etter hva vi liker, deriblant litt fra Figgjo. Serviset bruker vi til hverdag og fest. Og med grunndelene i hvitt er det lett å variere litt med aksentdeler i andre farger/mønstre/fasoner som ikke koster all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...