Gå til innhold

Jeg hater mennesker!

Gjest ts

Anbefalte innlegg

Gjest Sjokoladesaus
Ikke hør på disse krypene som forteller deg at "det finnes også gode mennesker". Jeg er totalt enig med deg. Mennesker er noen svin. Ikke la deg overtale til psykolog, bare fordi noen her ikke tåler å høre sannheten.

...

Du trenger ikke hjelp, det er de andre som ikke forstår din frustrasjon som trenger hjelp. Flere av de som skriver her og prøver å "bygge deg opp" kommer til å stå i butikken om en stund og ødelegge noen andre. Et blikk er nok.

Det handler jo ikke om å ha rett eller galt. Men når man har å stor forakt for menneskene rundt seg at man ikke klarer å ha normal livskvalitet (i form av angstanfall, føler seg livredd og bare ønsker å være hjemme) ja da er psykolog det mest nærliggende alternativet.

Hvilke meninger man har om andre mennesker har man sin fulle rett til å ha. Jeg kan forstå frustrasjonen etter å ha opplevd mye vondt, jeg har selv vært mobbeoffer, blitt terorisert etc. Jeg vet godt mange sannheter om mennesker, men om man blir så ødelagt av disse menneskene rundt seg så kan det være lurt å finne andre måter å håndtere hverdagen på.

Er det ønskelig at man skal ha det vondt, bare fordi andre mennesker er idioter, eller er det ønskelig at man kan lære seg å leve et lykkelig liv til tross for alle disse idiotiske menneskene rundt en? Er det ønskelig at man lar et blikk være nok til å ødelegge en, eller er det ønskelig at man kan finne seg en måte å ikke la andre mennesker ødelegge en på denne måten?

Hva som er sannhet eller ikke er irrelevant, så sannt man påvirkes så sterkt at man ikke kan leve et lykkelig liv bør man finne andre måter å finne lykke på. Jeg er ikke villig til å være ulykkelig bare fordi verden består av idioter. Er du? Syntes du det er rett å oppfordre TS til et fortsatt liv med angstanfall og redsel? Man kan ikke forandre verden, men man kan forandre hvordan man selv forholder seg til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Åse*
Ikke hør på disse krypene som forteller deg at "det finnes også gode mennesker". Jeg er totalt enig med deg. Mennesker er noen svin. Ikke la deg overtale til psykolog, bare fordi noen her ikke tåler å høre sannheten. Du har totalt rett, og det er flere av oss som ser det, men få tørr å innrømme det, fordi de automatisk blir utpekt som en tulling, mobbeoffer eller en selvutnevnt drittsekk. Flere av disse som skriver til deg er sannsynligvis folk som har vært med på å ødelegge deg, uten at de selv vet det, og til og med jeg kan ha ødelagt deg. Du trenger ikke hjelp, det er de andre som ikke forstår din frustrasjon som trenger hjelp. Flere av de som skriver her og prøver å "bygge deg opp" kommer til å stå i butikken om en stund og ødelegge noen andre. Et blikk er nok.

Jeg skjønner meg ikke helt på dere som er så sint og sur for alt...

Det finnes mange mennesker som snille og gode... dere har vel kanskje ikke møtt de enda??

Vi tåler å høre sannheten, men vi ser også her at folk seriøst sliter med livet sitt...

Derfor ber vi dem å oppsøke hjelp... det er IKKE normalt å gå rundt å være sint og sur hele tiden og hate alt og alle... uten at det har skjedd dem noe...

og hvordan kan du skrive at vi som svarer på hans innlegg har vært med å ødelagt ham??

Det skjønte jeg ingenting av... ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deusxmachina

Jeg hadde ofret høyrehånda min for at du skulle hatt det bra. Om jeg bare hadde fått sjansen. Om det så ender med min selvutslettelse. Det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg er ikke mer verdt enn deg. Jeg er bare verdt verdien av mine handlinger ift. andre mennesker. Muligens er jeg et ytterpunkt sammenlignet med de såkalte egoistiske. Men det finnes faktisk en del sånne som meg. Som ikke utstår at andre har det vondt og som virkelig prøver å påvirke ting til det bedre. Om det er verdt å hate meg for dette, eller løpe for livet? Forklar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nepa_*
Mennesker lyver, morder, voldtar, er snille når det lønner seg å være snill, handler egoistisk, og unnskylder det med at det er altruistisk, fordi det er sett ned på å være egoistisk, mens det i virkeligheten kun er egoisme som ligger bak. Mennesker med høy selvtillit overkjører mennesker med lav selvtillit. Mennesker med god selvtillit som kun er snille og omtenksomme, er veldig sjeldent. Gutter forakter damer som er stygge, og jenter forakter menn som er engstelige tøfler. Gutter som ikke er tøfler behandler ofte damer som dritt. Menn som viser aggressivitet i det daglige blir sett på som sterke. Kvinner som er aggressive sees på som hysteriske. Mennesker som gjør noe feil, skylder alltid på andre. Mennesker som gjør noe riktig, skylder alltid på seg selv.

En kan holde på forever. MEN: Noen av oss vet alt dette her, men klarer allikevel å kose oss. Noen av egenskapene vi har kunne det kanskje ha vært deilig å redusere, andre er der for en god grunn. Dette overses, fordi bitre misantroper mener menneskeheten er gal, fordi de selv har opplevd så mye negativt, eller reagert overgjennomsnittlig negativt på det lille de har opplevd. Det er vanskelig for dere tapere, å innse at deres personlighet også er delaktig i den gjørma dere befinner dere i.

I'm OK, you're OK. Sunn innstilling. Heads up.

Kjempeinnlegg! You made mye day :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ofret høyrehånda min for at du skulle hatt det bra. Om jeg bare hadde fått sjansen. Om det så ender med min selvutslettelse. Det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg er ikke mer verdt enn deg. Jeg er bare verdt verdien av mine handlinger ift. andre mennesker. Muligens er jeg et ytterpunkt sammenlignet med de såkalte egoistiske. Men det finnes faktisk en del sånne som meg. Som ikke utstår at andre har det vondt og som virkelig prøver å påvirke ting til det bedre. Om det er verdt å hate meg for dette, eller løpe for livet? Forklar meg.

he he.. her er det noen som egotripper på sin ikke-eksisterende-egoisme..

Å si at en vil ofte høyre armen for en fremmed er selvsagt bare pisspreik.. Det vil komme ingen til gode at du som er et så godt og nobelt menneske ender opp med en arm mindre..

De fleste mennesker liker ikke at andre har det vondt, og de fleste mennesker gjør andre menneskers hverdag bedre. Alle mennesker påvirker andre, negativt og positivt. Opplevelser kan være gode eller vonde, men alle erfaringene er gode..

Hatet mot den/de du hater skader deg mer enn den skader den/de du hater..

Endret av BlackAcid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_gjest_*

Det er jo nettopp det som er vanskelig av og til når man er blitt såret; det å tørre å stole på mennesker som faktisk er gode. Når man ikke er vant til at mennesker er snille mot en, er det jo ganske logisk at man distansierer seg eller ikke tør å la de slippe inn. Sier ikke at det er riktig, men man tenker at det er verdt det sammenliknet med å få enda mer pes og folk som svikter en. Men det er jo tungt å leve sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest deusXmachina
he he.. her er det noen som egotripper på sin ikke-eksisterende-egoisme..

Å si at en vil ofte høyre armen for en fremmed er selvsagt bare pisspreik.. Det vil komme ingen til gode at du som er et så godt og nobelt menneske ender opp med en arm mindre..

De fleste mennesker liker ikke at andre har det vondt, og de fleste mennesker gjør andre menneskers hverdag bedre. Alle mennesker påvirker andre, negativt og positivt. Opplevelser kan være gode eller vonde, men alle erfaringene er gode..

Hatet mot den/de du hater skader deg mer enn den skader den/de du hater..

Hva med å egotrippe på kynisme man tror at alltid handler om realisme. :syreoppstøtsmile, anyone?:

Hva vet du om hva som eventuelt kan komme ut av at jeg ofrer en legemsdel for et annet menneske? Gitt at betingelsene ikke kun dreier seg om å ofre for å ofre, men å ofre noe for at noen skal få det bra? Dersom faktumet var at vedkommende fikk det bra av at jeg ofret høyrehånden, vil det komme noen til gode at jeg ofrer høyrehånda. Hvem er det som da skal bedømme om jeg ofrer av egotripp'ske motiver eller av nestekjærlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veggis og er glad i mennesker også. Mener ikke de er de verste blandt dyra, sikkert vanskelig å svare på og veldig inviduelt! Og mennekser lager mange flotte ting også.

Endret av pace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket at jeg ikke liker andre mennesker. Tror det er pågrunnav mobbing igjennom årene. Mennesker er et grusomt vesen. Jeg liker jo venner og familie, men ingen andre. Jeg bor i en stor by og trives der absolutt ikke, jeg føler det er monstre over alt som stirrer på meg. Skal jeg til en venn løper jeg for livet. Når jeg blir stor skal jeg flytte på landet, og ha dyr som tar meg for den jeg er. Når jeg er på skolen blir jeg livredd og får panikk når jeg er på steder der det er mange mennesker eller når jeg har fremføring. Jeg får bare lyst til å dra hjem og bli der for alltid. Jeg lever i min egen verden, jeg passer ikke inn i dette samfunnet. Jeg føler meg så anderledes. Jeg ble mobbet før fordi jeg var litt lubben, jeg fikk til slutt bulimi og fikk skryt av at jeg gikk ned i vekt. Nå har jeg normal vekt og har blitt vegetarianer fordi jeg har funnet ut av at dyra er mye snillere enn onskapsfulle mennesker som stirrer på meg. Og lager masse ondskap i verden. Virker kanskje rart å si dette når jeg er ett menneske selv, men jeg føler det sånn. Jeg vil ikke dømme dere som leser dette, men det er sant alt sammen. Ingen skapninger på jorden er mer onskapsfulle enn mennesker. Mobbing og krig og alt annet grusomt, MENNESKERS FEIL!!

Jeg hater mennesker, tilogmed deg som leser dette!

ro ned egget chubby. Det går over etter puberteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS. Du sliter tydeligvis veldig med selvtilliten og med angst. Dette er ikke noe som er "sant" men en vrangforestilling inne i hodet ditt. Selvfølgelig er de fleste mennesker egoister som først og fremst tenker på seg selv og sitt, akkurat som deg selv.

men det du skriver her må jeg si er litt vell tåpelig.

Du utleverer egentlig bare deg selv som veldig liten og redd, ikke for å rakke ned på deg, men slik virker det hvertfall.

Det beste du kan gjøre for deg selv, er å få bygget opp selvtilliten og prøve å bli kvitt angsten du har for andre.

Tror ikke livet ditt kommer til å bli et veldig begivende og interssant liv, uten noen form for omgang med andre enn dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*

TS har definitivt et poeng når hun skriver at hun hater mennesker. Det er nok flere av henne også men mange vil kanskje ikke innrømme det. Dersom man går i dybden så er det jo nesten ingen grunn til å like mennesker. For det første er jo alle mennesker helt og holdent egoister som aldri ville gjøre noe som ikke gangner de selv. Selv veldedighet som tv2, tv3 osv har hengt seg på nylig handler jo ikke om annet enn at kjente mennesker ønsker å fremstille seg selv som gode mennesker fordi de stiller opp. Klart de stiller opp når de ikke koster dem noe. I tillegg har man jo gruppepresset. Hvem av tv3 kjendisene velger feks å stå imot en forespørsel om å stille opp på veldedighet når alle de andre gjør det?

Mennesker står sjelden i veien for å fortelle negative ting om andre mennsker for å få viljen sin eller å føle seg bedre. En kjent eller ukjent person kontakter deg aldri for å gi deg noe. Alt handler om at de skal ha noe av deg. Kroppen din, kunnskapen din, pengene dine, ha deg som venn fordi de føler seg bedre selv hvis man feks er kjendis, din bekreftelse på at DE er bra nok osv. Dersom mennesker kontakter deg for å gi deg noe er det fordi de skal ha noe i gjengjeld og da helst noe som er av mer verdi enn det de selv gir deg. Dersom du er en kjendis, en bedriftsleder, en glamourmodell eller en rik person vil folk sirkle rundt deg, ikke fordi de er interessert i hvem du er, føler eller har det. Men fordi de ønsker å ha noe å skryte av, noen som får de til å føle seg bedre, noen som kan øke deres egen status eller gi de bedre jobbmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket at jeg ikke liker andre mennesker. Tror det er pågrunnav mobbing igjennom årene. Mennesker er et grusomt vesen. Jeg liker jo venner og familie, men ingen andre. Jeg bor i en stor by og trives der absolutt ikke, jeg føler det er monstre over alt som stirrer på meg. Skal jeg til en venn løper jeg for livet. Når jeg blir stor skal jeg flytte på landet, og ha dyr som tar meg for den jeg er. Når jeg er på skolen blir jeg livredd og får panikk når jeg er på steder der det er mange mennesker eller når jeg har fremføring. Jeg får bare lyst til å dra hjem og bli der for alltid. Jeg lever i min egen verden, jeg passer ikke inn i dette samfunnet. Jeg føler meg så anderledes. Jeg ble mobbet før fordi jeg var litt lubben, jeg fikk til slutt bulimi og fikk skryt av at jeg gikk ned i vekt. Nå har jeg normal vekt og har blitt vegetarianer fordi jeg har funnet ut av at dyra er mye snillere enn onskapsfulle mennesker som stirrer på meg. Og lager masse ondskap i verden. Virker kanskje rart å si dette når jeg er ett menneske selv, men jeg føler det sånn. Jeg vil ikke dømme dere som leser dette, men det er sant alt sammen. Ingen skapninger på jorden er mer onskapsfulle enn mennesker. Mobbing og krig og alt annet grusomt, MENNESKERS FEIL!!

Jeg hater mennesker, tilogmed deg som leser dette!

Er enig med deg

"Oh we all deserve to die, Even you, Mrs. Lovett, even I"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har merket at jeg ikke liker andre mennesker. Jeg hater mennesker, tilogmed deg som leser dette!

Du bør nok oppsøke profesjonell hjelp, for å få kommet deg litt videre.

Du liker ikke deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...