Gå til innhold

Jeg hater mennesker!

Gjest ts

Anbefalte innlegg

Jeg har merket at jeg ikke liker andre mennesker. Tror det er pågrunnav mobbing igjennom årene. Mennesker er et grusomt vesen. Jeg liker jo venner og familie, men ingen andre. Jeg bor i en stor by og trives der absolutt ikke, jeg føler det er monstre over alt som stirrer på meg. Skal jeg til en venn løper jeg for livet. Når jeg blir stor skal jeg flytte på landet, og ha dyr som tar meg for den jeg er. Når jeg er på skolen blir jeg livredd og får panikk når jeg er på steder der det er mange mennesker eller når jeg har fremføring. Jeg får bare lyst til å dra hjem og bli der for alltid. Jeg lever i min egen verden, jeg passer ikke inn i dette samfunnet. Jeg føler meg så anderledes. Jeg ble mobbet før fordi jeg var litt lubben, jeg fikk til slutt bulimi og fikk skryt av at jeg gikk ned i vekt. Nå har jeg normal vekt og har blitt vegetarianer fordi jeg har funnet ut av at dyra er mye snillere enn onskapsfulle mennesker som stirrer på meg. Og lager masse ondskap i verden. Virker kanskje rart å si dette når jeg er ett menneske selv, men jeg føler det sånn. Jeg vil ikke dømme dere som leser dette, men det er sant alt sammen. Ingen skapninger på jorden er mer onskapsfulle enn mennesker. Mobbing og krig og alt annet grusomt, MENNESKERS FEIL!!

Jeg hater mennesker, tilogmed deg som leser dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Ariel_*

Du hater ikke mennesker..du er redd mennesker, du er redd å bli såret...og ja det er ganske naturlig når du har vært gjnnom det du har MEN du vinner ingentig på det!

Hev deg over sinnet du har mot de som plaget deg og innse at du ikke kan få det godt med deg selv før du lar fortid være fortid.

det var ikke MENNESKER i flertall som plaget deg, det var noen små lusne individ blant millioner, ikke la de ødelegge livet ditt, og dermed vinne over deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_marmelade

til og med meg ja..

skjønner at du har hatt det fælt den tiden du har blitt mobbet og slikt, men tror det er blitt så ille at du nesten trenger hjelp jeg!

prøv å få en time hos en psykolog, men husk at han/hun også er et menneske. Du kan føle deg bedre sammen med dyr ja,men det er igjen mennesker som kan hjelpe deg med å bli kvitt denne sykdommen.. prøv å fortelle det til din familie/venner kanskje dere kan komme over dette sammen? God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du bor i en stor by, er det kanskje en avdeling av Dyrebeskyttelsen der? Du kunne jo ta kontakt med dem og si at du gjerne vil komme og hjelpe dem; de blir glade for all en hjelpen de kan få. Der treffer du også andre mennesker som er glade i dyr og som jobber for at de skal ha det bra. Om du har mulighet til å være krisehjem for et dyr, vil nok et være til stor hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater også andre mennesker. Men det er bare på store forsamlingssteder, der det kryr av de. Flyplasser, kjøpesentere, busser osv. Makan til idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som art er no herk ja, men du burde gå til terapi, for å være så redd for andre mennesker er ikke sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladesaus
Jeg har merket at jeg ikke liker andre mennesker. Tror det er pågrunnav mobbing igjennom årene. Mennesker er et grusomt vesen. Jeg liker jo venner og familie, men ingen andre. Jeg bor i en stor by og trives der absolutt ikke, jeg føler det er monstre over alt som stirrer på meg. Skal jeg til en venn løper jeg for livet. Når jeg blir stor skal jeg flytte på landet, og ha dyr som tar meg for den jeg er. Når jeg er på skolen blir jeg livredd og får panikk når jeg er på steder der det er mange mennesker eller når jeg har fremføring. Jeg får bare lyst til å dra hjem og bli der for alltid. Jeg lever i min egen verden, jeg passer ikke inn i dette samfunnet. Jeg føler meg så anderledes. Jeg ble mobbet før fordi jeg var litt lubben, jeg fikk til slutt bulimi og fikk skryt av at jeg gikk ned i vekt. Nå har jeg normal vekt og har blitt vegetarianer fordi jeg har funnet ut av at dyra er mye snillere enn onskapsfulle mennesker som stirrer på meg. Og lager masse ondskap i verden. Virker kanskje rart å si dette når jeg er ett menneske selv, men jeg føler det sånn. Jeg vil ikke dømme dere som leser dette, men det er sant alt sammen. Ingen skapninger på jorden er mer onskapsfulle enn mennesker. Mobbing og krig og alt annet grusomt, MENNESKERS FEIL!!

Jeg har uthevet en del utsagn som får emg til å tenke at du hadde hatt godt av å diskutere disse tankene dine med noen, feks en psykolog. Det er helt ok å misslike mennesker, men når det preger livet ditt så mye som det gjør bør du finne en bedre måte å håndtere dette på.

Du kan få hjelp til å sortere tankene dine litt, og lære deg hvordan du kan slippe å bli livredd, sint og få panikk. Å leve med frykt for panikk er ganske slitsomt og veldig usunnt i lengden. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidl. skadeskutt
Du hater ikke mennesker..du er redd mennesker, du er redd å bli såret...og ja det er ganske naturlig når du har vært gjnnom det du har MEN du vinner ingentig på det!

Hev deg over sinnet du har mot de som plaget deg og innse at du ikke kan få det godt med deg selv før du lar fortid være fortid.

det var ikke MENNESKER i flertall som plaget deg, det var noen små lusne individ blant millioner, ikke la de ødelegge livet ditt, og dermed vinne over deg.

Ja, enig.

Jeg har blitt mobbet, jeg har blitt seksuelt misbrukt som barn - men jeg hater ikke mennesker av den grunn. Jeg hater eller forakter derimot de som utførte de vonde handlingene mot meg.

Jeg hadde blitt ødelagt hvis jeg skulle rettet sinnet mitt mot alle mennesker, det er viktig for egen helse å skille mellom de som gjør galt og de andre.

Jeg trenger de gode menneskene for å vokse og ha det bra, og derfor er det viktig at jeg ikke lar mitt sinne og bitterhet gå utover de som kan bidra til noe positivt i mitt liv. For de finnes, det har jeg erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil kanskje hate meg for dette, men here goes:

jeg synes dette var en utrolig barnslig og umoden måte å takle omverden sin på, og det blir for dumt å si at alle er slemme monstre ute etter å ta deg.

Det tror jeg kanskje du forstår når de tenker rasjonelt, og det viktigste er å komme ut av sinnstilstanden du lever i, som egentlig er ganske destruktiv. Du føler kanskje at det er det eneste riktige å gjøre, men i virkeligheten påfører du deg selv mer skade enn det noen andre mennesker har klart å gjøre.

Jeg tror virkelig at DU er din største fiende i dette tilfellet.

Å flytte til landet og isolere deg på en gård med masse dyr er ikke løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har nyheter til deg: Jeg hater ikke deg. Hvordan kan du hate en du ikke kjenner? :lete:

Hvis du aldri gir andre sjansen til å bli kjent med deg og du har forhåndsbedømt dem som "hateobjekter" før du har blitt kjent med de, ja da dømmer du også deg selv. Det beste du kan gjøre er å gi folk en sjanse til å vise hvem de er. Du vil bli forundret over hvor mange gode mennesker det faktisk finnes der ute. Ikke perfekte mennesker, det er ikke det jeg sier, men gode mennesker som gjør så godt de kan og mener godt.

De som ikke er din tillit verdig trenger du ikke å pleie noe videre. De finnes de også... og ja, det er mye sant i det du sier og jeg er på mange måter veldig enig med deg i mye av det. Når vi ikke elsker oss selv for den vi virkelig er, vil vi også få problemer med å like andre mennesker. Hvordan jeg kan si dette? Jo du det skal jeg si deg. Jeg strever litt med dette selv jeg. Mennesker kan virkelig være noen grusomme skapninger så det gjelder å SE alle de flotte, gode og snille menneskene der ute også! Se bare på alle de som hjelper dyr som ingen vil ha. Liker du ikke disse menneskene heller? Tenk litt over det jeg har sagt deg her.

Alt er ikke bare sort eller hvitt det er også mange nyanser mellom...

Skal du la mobberne vinne jente!? Reis deg opp fra offerrollen og ta livet ditt tilbake! Sorry hvis du synes jeg er hard, men av og til må en ta ansvaret for sitt eget liv for å forandre ting til det bedre.

Lykke til. Ønsker deg alt godt vennen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier seg selv at med en slik innstilling til livet og mennesker får du det du forventer. Du ødelegger jo kun for deg selv. :) De fremmede menneskene du ser på gata og overalt er jo akkurat som deg inni seg, med følelser og tanker, glede og sorg, usikkerhet og frykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjes_Linn*

Hmmm.. tror ikke du hater mennesker, men du hater mennesker som har gjort deg noe, de som har mobbet deg, de som har sett stygt på deg og de som har ledd av deg...

Det finnes MANGE snille mennesker her i verden!!!!

Livet er forkort til å gå rundt å hate, kanskje du trenger profesjonell hjelp?

Ikke noe stygt ment med det altså, men ser ut som du har mye sinne og frustrasjon i deg...

Noen du kan henvende deg til??

Lykke til... og gjør noe med problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyr kan forresten være temmelig egoistiske og brutale, de også. Anbefaler deg en tur ut av dette landet med selvtilfredse egoistiske konsumenter av mennesker, ressurser og framtid. Folk er ofte mer hjertevarme på steder hvor de har mindre materielt å strebe etter, og er mer avhengige av sine venner, slekt og naboer for å overleve.

Det kan bli en vitamininnsprøytning av håp for menneskeheten, når du returnerer. Men også forverre din misantropi når du blir enda mer obs på hvor velfødde vi er, og hvor selvtilfreds vi er som skaper problemer av bagateller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek

Tja det er vel forstålig når man tenker over alt det mennesker har gjort-

Men personlig hater jeg ikke mennesker. Men jeg stoler ikke på dem

Endret av Melchizedek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle

Ikke hør på disse krypene som forteller deg at "det finnes også gode mennesker". Jeg er totalt enig med deg. Mennesker er noen svin. Ikke la deg overtale til psykolog, bare fordi noen her ikke tåler å høre sannheten. Du har totalt rett, og det er flere av oss som ser det, men få tørr å innrømme det, fordi de automatisk blir utpekt som en tulling, mobbeoffer eller en selvutnevnt drittsekk. Flere av disse som skriver til deg er sannsynligvis folk som har vært med på å ødelegge deg, uten at de selv vet det, og til og med jeg kan ha ødelagt deg. Du trenger ikke hjelp, det er de andre som ikke forstår din frustrasjon som trenger hjelp. Flere av de som skriver her og prøver å "bygge deg opp" kommer til å stå i butikken om en stund og ødelegge noen andre. Et blikk er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker lyver, morder, voldtar, er snille når det lønner seg å være snill, handler egoistisk, og unnskylder det med at det er altruistisk, fordi det er sett ned på å være egoistisk, mens det i virkeligheten kun er egoisme som ligger bak. Mennesker med høy selvtillit overkjører mennesker med lav selvtillit. Mennesker med god selvtillit som kun er snille og omtenksomme, er veldig sjeldent. Gutter forakter damer som er stygge, og jenter forakter menn som er engstelige tøfler. Gutter som ikke er tøfler behandler ofte damer som dritt. Menn som viser aggressivitet i det daglige blir sett på som sterke. Kvinner som er aggressive sees på som hysteriske. Mennesker som gjør noe feil, skylder alltid på andre. Mennesker som gjør noe riktig, skylder alltid på seg selv.

En kan holde på forever. MEN: Noen av oss vet alt dette her, men klarer allikevel å kose oss. Noen av egenskapene vi har kunne det kanskje ha vært deilig å redusere, andre er der for en god grunn. Dette overses, fordi bitre misantroper mener menneskeheten er gal, fordi de selv har opplevd så mye negativt, eller reagert overgjennomsnittlig negativt på det lille de har opplevd. Det er vanskelig for dere tapere, å innse at deres personlighet også er delaktig i den gjørma dere befinner dere i.

I'm OK, you're OK. Sunn innstilling. Heads up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...