Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #1 Del Skrevet 6. august 2003 Har vært på ferie i Spania og spist masse god tapas. Noen som har noen enkle oppskrifter på noe som er litt mere spennende enn skinke og oliven? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiff Skrevet 6. august 2003 #2 Del Skrevet 6. august 2003 Surf 'n turf tapas: Rull store kongereker eller krepsehaler inn i tynnskåret spekeskinke/lettsaltet bacon, gni inn litt finhakket basilikum og fres dem i en stekepanne med litt olivenolje og et hvitløksfedd til de er varme. Annrett rullene på hvert sitt salatblad, strø litt parmesan over, og ha litt nykvernet pepper over det hele. Er du litt vågal, så kan du klemme litt sitronsaft over det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. august 2003 #3 Del Skrevet 6. august 2003 Kjøttboller er min favoritt. Lager dem ikke etter noen oppskrift egentlig, men bruker karbonadedeig som jeg sper ut med litt vann og gjerne litt strøkavring. Så tilsetter jeg finhakket løk, masse hvitløk, hakket chili, masse krydder og/eller urter. Stekes i panne. Jeg synes at det er best med en fyldig tomatsaus til kjøttbollene. Gjerne godt krydret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiff Skrevet 6. august 2003 #4 Del Skrevet 6. august 2003 Uups, ble skinke i forrige oppskrift, sorry. For å bøte på det kommer det heller en liten kyllingtapas. Kjør basilikum, litt gressløk, revet sitronskall, pepper, salt og litt sitronsaft i en kjøkkenmaskin. Hiv oppi et fedd eller to med hvitløk mens du er igang. Skjær opp kyllingfilet i passende stykker, og skjær inn små lommer som du fyller med mozarella og krydderblandingen du lagte. vend også kyllingfileten i denne blandingen, og fres i panne. Dryss over litt parmesan og finhakket gressløk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå