Beuwi Skrevet 13. august 2009 #21 Skrevet 13. august 2009 åååh, denne tråden fikk meg til å få lyst på sjokkis! *utåkjøpe*
Klematis Skrevet 13. august 2009 #22 Skrevet 13. august 2009 Jeg spiser omtrent aldri godteri til vanlig, og har nok spist litt mer mens jeg har vært gravid. Men absolutt ikke mye, mer sånn at jeg ikke sier nei alltid når noen byr lenger. Kjøper ekstremt sjelden noe selv. Mannen spiser MYE potetgull (og er tynn som en strek...), men det klarer jeg heldigvis å holde meg unna. Men jeg har drukket en god del mer juice, som jeg også pleier være svært restriktiv med til vanlig. Og spist mer frukt. Og is... Men det har jo vært sommer Har allerede lagt på meg 12 kg, uten at jeg helt skjønner hvor de har blitt av. Synes selv at jeg ikke har lagt på meg annet enn på magen og puppene, men 12 kg? :klø: Mulig jeg burde bli mer forsiktig med sukker? Får høre med legen neste uke. Har ikke målt blodsukker siden sist jeg var hos legen, og det var vel i uke 13? Jordmor har ikke målt, pleier dere andre å bli målt ved hver kontroll?
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #23 Skrevet 13. august 2009 Mulig jeg burde bli mer forsiktig med sukker? Får høre med legen neste uke. Har ikke målt blodsukker siden sist jeg var hos legen, og det var vel i uke 13? Jordmor har ikke målt, pleier dere andre å bli målt ved hver kontroll? De sjekker vel urinprøven for sukker på hver kontroll. Men blodsukkeret har jeg ikke opplevd at de har målt, tror jeg. Å være forsiktig med sukker er uansett bra, men å stresse og å ha dårlig samvittighet er ikke sunt, det heller.
Klematis Skrevet 13. august 2009 #24 Skrevet 13. august 2009 De sjekker vel urinprøven for sukker på hver kontroll. Men blodsukkeret har jeg ikke opplevd at de har målt, tror jeg. Å være forsiktig med sukker er uansett bra, men å stresse og å ha dårlig samvittighet er ikke sunt, det heller. Ja, jeg kom på det rett etter jeg postet... Det er vel først vanlig å måle blodsukker (glukosebelastningstest) om de finner sukker i urinen. Har hvertfall ikke påvist noe "galt" med urinprøvene mine, og er over den værste isspiserperioden nå, så tror jeg klarer meg fint.
Kylling Skrevet 13. august 2009 #25 Skrevet 13. august 2009 Min store dårlige samvittighet i svangerskapet var godteriinntaket mitt. Jeg hadde et enormt søtsug, og jeg spiste til og med Coco Pops til frokost.. Ikke akkurat noe jeg er stolt over. Jeg fødte ei stor jente på nesten 4400 gram. Aner ikke om vekta hennes har sammenheng med sukkerinntaket mitt, men stor ville hun nok blitt uansett (hun var nemlig lang i tillegg, 54 cm, og jeg var nesten på samme str da jeg var baby). Jeg hadde et ukomplisert svangerskap med fine tall hele veien. La på meg 14 kg, men alle disse var borte etter 2 uker.
Beuwi Skrevet 14. august 2009 #26 Skrevet 14. august 2009 Jeg har spist helt normalt, og skeiet ut med litt godteri i ny og ne. Men har passet på å få meg litt mosjon hver dag. I dag er jeg 37 uker og har gått opp 9 kg:) Prøvene har alltid vært bra, og babyen blir gjennomsnittlig stor. Poenget er at så lenge man ikke setter seg til i sofaen med 2 literen med vaniljeis hver dag, så skal det vel gå an å leve normalt:)
Gjest Gjest_L Skrevet 14. august 2009 #27 Skrevet 14. august 2009 Ja, jeg kom på det rett etter jeg postet... Det er vel først vanlig å måle blodsukker (glukosebelastningstest) om de finner sukker i urinen. Har hvertfall ikke påvist noe "galt" med urinprøvene mine, og er over den værste isspiserperioden nå, så tror jeg klarer meg fint. Hos meg sjekket de blodsukkert på blodprøvene mine, fikk beskjed om at det var lavt så jeg måtte inn til en ny test (da var det normalt). Men jordmor ville at jeg skulle spørre etter glukosebelastningstest ved neste kontroll, sikkert fordi jeg veier litt ekstra. Ellers har jeg faktisk mer søthunger nå i graviditeten enn før, ikke lett å være flink. Verst var det igrunn i sommerferien. Men prøver nå å sørge for at alt det andre jeg spiser i løpet av maten er grovt, sundt og med næringsstoffer. Så får vi se hvor stor hun blir, vi foreldrene var begge store når vi ble født så kan vel hende det også virker inn litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå