Gå til innhold

hvor lenge har du vær singel?

Gjest Gjest_vilje_*

Anbefalte innlegg

er du fornøyd? hva savner du? hva savner du ikke? hvorfor er du singel? og ellers?

Har vært singel i et par år. Savner noen å våkne sammen med patetisk nok, at noen legger armene rundt meg og drar meg inntil seg. Savner den fysiske nærheten, og forsåvidt at noen kan løfte tunge ting når det trengs. Akkurat nå er det ikke noe jeg ikke savner. Ble singel fordi jævelen var utro, så akkurat utroskap savner jeg ikke.

Ellers: så må jeg slutte å lese på singel-forumet for det ripper bare opp i ensomhetsfølelsen, er ikke så desperat til hverdags :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er du fornøyd? hva savner du? hva savner du ikke? hvorfor er du singel? og ellers?

Jeg har vært singel i seks måneder, og er faktisk kjempefornøyd! (Enn så lenge.) Var i samme forhold fra jeg var 16 til jeg var 24, så for meg er det faktisk første gangen jeg er singel som voksen. Foreløpig syns jeg det er helt fantastisk å være den eneste som bestemmer over livet mitt, å ikke ha forpliktelser overfor andre på daglig basis og å kunne være spontan når som helst uten å måtte tenke på om man har en sånn halvveis-avtale med kjæresten.

Det jeg savner aller mest er kroppskontakt - sex, men særlig ren kos. Savner å sitte i armkroken når jeg ser på tv, få klem og å holde rundt noen om natta. Savner også følelsen av å være nummer en hos noen, og å ha noen som er nummer en for meg.

Savner ikke å være i et dårlig forhold der krangling og dårlig kommunikasjon var alt vi drev med. Savner ikke å måtte passe på eksen min i sosiale sammenhenger. Savner ikke det gamle forholdet mitt, men gleder meg til å en gang prøve ut noe bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel i 5 måneder, og begynner å bli vandt til det, ganske greit å ikke måtte ta ansvar for en annen person, som krever så mye oppmerksomhet. Derimot så er det utrolig kjedelig å stå opp alene hver dag, savner fysisk kontakt og en person som elsker meg =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg har vært singel nesten 5 år. Savner å ha noen som bryr seg om meg i hverdagen. Savner en å være sammen med når jeg er for sliten til å finne på noe, men for rastløs til å sitte hjemme. Savner en jeg kan kose litt med, men er glad for å slippe sexmas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Jeg har vært singel nesten 5 år. Savner å ha noen som bryr seg om meg i hverdagen. Savner en å være sammen med når jeg er for sliten til å finne på noe, men for rastløs til å sitte hjemme. Savner en jeg kan kose litt med, men er glad for å slippe sexmas.

Om ens minner fra tidligere forhold er at sex er mas, da har en definitivt vært i feil forhold.

Forøvrig urelatert til hun jeg svarer her vil jeg skyte inn at kvinner må bli flinkere til å ha sex de gangene en ikke er heeelt i humør, men samtidig ikke føler spesielt avsmak. Rett og slett kommunisere til sin partner hvordan han skal få henne tent (nok) når hun i utgangspunktet ikke er kåt. Det er lov å bli kåt uten å føle at "han kontrollerer" deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Om ens minner fra tidligere forhold er at sex er mas, da har en definitivt vært i feil forhold.

Forøvrig urelatert til hun jeg svarer her vil jeg skyte inn at kvinner må bli flinkere til å ha sex de gangene en ikke er heeelt i humør, men samtidig ikke føler spesielt avsmak. Rett og slett kommunisere til sin partner hvordan han skal få henne tent (nok) når hun i utgangspunktet ikke er kåt. Det er lov å bli kåt uten å føle at "han kontrollerer" deg.

Jeg har alltid avsmak når jeg ikke har lyst. Håper jeg finner en fyr med lav sexdrift neste gang. Da tipper jeg opplevelsene blir litt hyggeligere. Dessuten har jeg lyst til å være den som tar initiativ av og til også, og kanskje til og med oppleve å bli avvist. Det har jeg liksom aldri fått muligheten til fordi di jeg har vært sammen med har vært så frampå på den biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det akkurat som hun du siterte der... jeg er glad for å være singel for å slippe mas om sex...

Og jeg tror nok du kan ha rett i at kvinner kan "ofre" seg dersom de ikke er heeeelt i humør...

Det er bare den ekle følelsen etterpå - etter at man har hatt sex når man egentlig ikke ville... følelsen av å gjøre det bare fordi mannen ikke skal være sur eller sint og frustrert dagen etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Det er bare den ekle følelsen etterpå - etter at man har hatt sex når man egentlig ikke ville... følelsen av å gjøre det bare fordi mannen ikke skal være sur eller sint og frustrert dagen etter...

Ja, også har man enda mindre lyst neste gang, og til slutt får man helt avsmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - det bare "baller" seg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Jeg har det akkurat som hun du siterte der... jeg er glad for å være singel for å slippe mas om sex...

Og jeg tror nok du kan ha rett i at kvinner kan "ofre" seg dersom de ikke er heeeelt i humør...

Det er den følelsen der som må unngås. Og om en har den følelsen så skyldes det én av to ting. enten så ville en VIRKELIG ikke og burde sagt nei. Eller så sliter en med å føle lyst uten skam.

I det første tilfellet handler det ofte om at partene ikek respekterer hverandre og mangler kommunikasjon.

I det andre tilfellet handler det mye om at for mange jenter er redde for å være løse. Innen rammene av et forhold kan en kvinne aldri bli løs nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Som betyr at det er et annet problem en plass i forholdet som må snakkes om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Jeg har alltid avsmak når jeg ikke har lyst. Håper jeg finner en fyr med lav sexdrift neste gang. Da tipper jeg opplevelsene blir litt hyggeligere. Dessuten har jeg lyst til å være den som tar initiativ av og til også, og kanskje til og med oppleve å bli avvist. Det har jeg liksom aldri fått muligheten til fordi di jeg har vært sammen med har vært så frampå på den biten.

Hva med å heller å finne en fyr som tenner deg hinsides all fornuft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Det er den følelsen der som må unngås. Og om en har den følelsen så skyldes det én av to ting. enten så ville en VIRKELIG ikke og burde sagt nei. Eller så sliter en med å føle lyst uten skam.

I det første tilfellet handler det ofte om at partene ikek respekterer hverandre og mangler kommunikasjon.

I det andre tilfellet handler det mye om at for mange jenter er redde for å være løse. Innen rammene av et forhold kan en kvinne aldri bli løs nok!

Det har ikke noe med skam eller noe sånt å gjøre. Problemet er jo at gutten maser selv setter man har sagt at man ikke har lyst, også får man kanskje dårlig samvittighet i tillegg fordi man har lyst så sjelden i forhold til han. I dag er det jo nærmest tabu å ikke ha sex i alle mulige former og fasonger, på alle mulige steder. Det skal ikke være lett for oss som liker best enkel og grei sex en gang i blandt :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Hva med å heller å finne en fyr som tenner deg hinsides all fornuft?

Tror neppe en fyr kan forandre meg på det planet uansett hvor bra han måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du egentlig han jeg var gift med, eller?

Jeg tror nok mange kunne hatt det helt annerledes i samlivet hvis man kommuniserte riktig, men det hjelper ikke med kommunikasjon dersom man nikker og er så enige om at man kommuniserer så bra - og så er det bare i teorien og ikke i praksis...

Det andre tilfelle du snakker om - ja, jeg er enig med deg der også... og derfor er trygghet og det å stole på hverandre veldig viktig. Og stole på at man kan si nei innimellom også - uten at den andre blir irritert... da får man mer likeverdig samliv... dersom man tør å være seg selv... og får lov til det uten skam som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest brutal_mann
Det har ikke noe med skam eller noe sånt å gjøre. Problemet er jo at gutten maser selv setter man har sagt at man ikke har lyst, også får man kanskje dårlig samvittighet i tillegg fordi man har lyst så sjelden i forhold til han. I dag er det jo nærmest tabu å ikke ha sex i alle mulige former og fasonger, på alle mulige steder. Det skal ikke være lett for oss som liker best enkel og grei sex en gang i blandt :sukk:

Bzzzt! Da har en sex av heilt feil grunner.

De gangene jeg snakker om er de gangene en er trøtt elle uinspirert på andre måter. Om partneren da gjør tilnærminger så bør en ikke ha en rygmargsrefleks som avviser. Men heller kjenne etter om en kjenner noe som lar en rive (delvis) med. I så tilfelle lar en seg heller forføre på tross av at en ikke er overkåt og leverer tidenes knull.

Forøvrig så handler sex om noe så motstridende som å dele og være egoistisk samtidig. Delingen går på å nyte den andre sin nytelse, egoismen går på å nyte fullt og helt uten skam eller andre ødeleggende ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Er du egentlig han jeg var gift med, eller?

Neppe, for vi hadde snakket om tingene ;)

Jeg tror nok mange kunne hatt det helt annerledes i samlivet hvis man kommuniserte riktig, men det hjelper ikke med kommunikasjon dersom man nikker og er så enige om at man kommuniserer så bra - og så er det bare i teorien og ikke i praksis...

Mhm... En må tørre å kjenne på redselen for mye rart for å kommunisere skikkelig i et forhold. en må også tørre å si at en overhodet ikke forstår hva den andre sier, men at en øsnker å få det til.

Det andre tilfelle du snakker om - ja, jeg er enig med deg der også... og derfor er trygghet og det å stole på hverandre veldig viktig. Og stole på at man kan si nei innimellom også - uten at den andre blir irritert... da får man mer likeverdig samliv... dersom man tør å være seg selv... og får lov til det uten skam som du sier.

Og det er også fint om den som er kåt får lov å onanere i sin partners nærhet uten sure miner. En må kunne unne sin partner at vedkommende er kåt og trenger å få utløp for kåtheten. Så kan en heller sovne inntill hverandre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Tror neppe en fyr kan forandre meg på det planet uansett hvor bra han måtte være.

Om du mener det, vil det aldri skje heller. En må være åpen for muligheter for at muligheter skal oppstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Bzzzt! Da har en sex av heilt feil grunner.

De gangene jeg snakker om er de gangene en er trøtt elle uinspirert på andre måter. Om partneren da gjør tilnærminger så bør en ikke ha en rygmargsrefleks som avviser. Men heller kjenne etter om en kjenner noe som lar en rive (delvis) med. I så tilfelle lar en seg heller forføre på tross av at en ikke er overkåt og leverer tidenes knull.

Forøvrig så handler sex om noe så motstridende som å dele og være egoistisk samtidig. Delingen går på å nyte den andre sin nytelse, egoismen går på å nyte fullt og helt uten skam eller andre ødeleggende ideer.

Jaja, så lenge jeg slipper å ha sex når jeg ikke har lyst så er jeg fornøyd :) Visse ting er herlig med å være singel. Man slipper å prate om det, man slipper å ha dårlig samvittighet, man slipper å presse seg selv. Man kan bare legge seg i senga og konsentrere seg om å sove. Herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...