Gå til innhold

Hva gjør jeg galt? Blir ikke forhold

Gjest 35+ og single attraktiv

Anbefalte innlegg

Tror brutalmann og kristian82 er inne på noe.

Du finner nok feil menn, de som ikke er "sultne" nok på forhold og flere barn.

Og hvorfor begrense seg til menn som har vært gift og fått unger... de trenger ikke flere barn med det første akkurat... Det skal hvertfall mye mer for de å gidde å ha hele karusellen med unger om igjen.. men sier ikke nei til litt sex. Så enkelt er det tror jeg!

Hva med å bare date menn som viser at de virkelig er interessert i å ha et seriøst forhold med deg før du gjør noe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror brutalmann og kristian82 er inne på noe.

Du finner nok feil menn, de som ikke er "sultne" nok på forhold og flere barn.

Og hvorfor begrense seg til menn som har vært gift og fått unger... de trenger ikke flere barn med det første akkurat... Det skal hvertfall mye mer for de å gidde å ha hele karusellen med unger om igjen.. men sier ikke nei til litt sex. Så enkelt er det tror jeg!

Hva med å bare date menn som viser at de virkelig er interessert i å ha et seriøst forhold med deg før du gjør noe? :)

TS her, har lest alt og må si at jeg ikke tar Brutal Manns svar altfor seriøst, fordi de ofte er svært bombastiske og dømmende.

De kan ha noen gode poeng som er verdt å tenke litt over, men det er to moment som ikke passer inn her, og det er:

- sikter for høyt

- menn sier alt for sex, så ikke sikkert at du er så pen som du tror selv

De to kan vi bare se bort i fra.

Bortsett fra det får jeg nok tenke litt etter på forhånd i hvilke segment jeg finner alle disse datene mine, og kanskje heller, som du sier, date de som viser at de virkelig er interessert.

Hittil dater jeg jo de som er interessert, men sannsynligvis ikke nok. Og felles for de siste datene har vært at de alle er nyskilte med to eller tre barn, og at det er 1 år siden de ble skilt. De har nok sår ennå...og de tåler ikke så mye ekstra, tror jeg. De er liksom litt skjøre.

Tipper de er klar for å motta masse, men kanskje ikke gi all verden selv. Det blir for skjevt. Flott men en varm kone, kan jeg tenke meg, men hun skal også faktisk ha en sterk mann...

Får bare fortsette! Og heller vær mer kritisk i "før den første date'n"-fasen: stille mer spørsmål og være mer kynisk da kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
TS her, har lest alt og må si at jeg ikke tar Brutal Manns svar altfor seriøst, fordi de ofte er svært bombastiske og dømmende.

De kan ha noen gode poeng som er verdt å tenke litt over, men det er to moment som ikke passer inn her, og det er:

- sikter for høyt

- menn sier alt for sex, så ikke sikkert at du er så pen som du tror selv

De to kan vi bare se bort i fra.

Og dette beviser at mitt inntrykk av deg er rett. Du mangler totalt evne til å se på deg selv i et kritisk lys. Ingen mann gidder å ha et forhold til ei slik dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette beviser at mitt inntrykk av deg er rett. Du mangler totalt evne til å se på deg selv i et kritisk lys. Ingen mann gidder å ha et forhold til ei slik dame.

Hun er vel lik majoriteten av damer, de greier jo absolutt heller ikke å se på seg selv i et kritisk lys. De fleste av disse damene har jo type, så må være noe annet rart med TS. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann44_*
Er 35+, single kvinne og får jevnlig bekreftet fra menn på gaten, på utesteder, på jobb, i hverdagen og på reiser at de synes jeg er attraktiv. De sier:

- bra kropp

- snill

- hyggelig

- vakker

- fornuftig

- av og til morsom

- stram og fast i kroppen...:-)

Vel, vel....jeg har venner, er sosial, har hatt forhold før jeg: vært samboer og greier- men det funket jo tydeligvis ikke så bra: det ble jo tross alt slutt etter et par år.

Jeg er selvsagt på ingen måte perfekt, og det er heller ikke noe mål. Hr sunne interesser som fjell, gåturer, løping og sjøliv ved siden av at jeg jevlig er ute og spiser lunch og middag med en venninne eller en date. Jeg har lest og hørt råd fra andre, og erfarer også selv. De mennene som jeg "kaprer" for treff er ressurssterke, vet hva de vil, har høyere utdanning, ganske så bra jobber, og de er vel samtlige fra Oslo vest området. Selv bor jeg i en annen by for øyeblikket, men vil gjerne flytte tilbake til Oslo snart innen de neste par årene.

Jeg treffer skilte trebarnsfedre: som har nydelige små barn som det ikke hadde vært meg i mot å være "reservemor" for, og tobarnsfedre som nylgi har blitt skilt (så litt tidlig å bli annet enn rebound) og til og med gifte menn (men holder meg i prinsippet unna de).

Det blir bra sex med attraktive menn som absolutt ikke "tar alt som beveger seg og puster" - men de ser, som meg, etter kvalitet, ellers kan det være det samme.

Alt ser bra ut: vi liker hverandre og gjør alt. Har forsøkt alt fra å være kostbar og å vente med sex til å gi meg hen og leve det ut, slik menn liker og dermed tolker som at "da liker de meg". Like greit for meg det. Har aldri hatt kjønnssykdommer og har aldri vært løs på tråden heller, det er først nå i de siste årene at jeg har levd mer livet på den fronten.

Så: hva er galt?

Det blir ikke forhold.

De skilte fedrene sier ikke "vil du være sammen med meg"?

De single uten barn eller forholdserfaring er ikke så aktuelle for meg. Jeg vil ha de med erfaring som er "lært opp".

Har dere råd til meg?

Jeg tror jeg kan behøve noen råd fra dere.

Takk.

Dette innlegget kunne jeg skrevet selv, så når du har funnet svaret så sender du det gjerne til meg? :)

Men la meg samtidig driste meg til å svare for iallefall èn skilt far (1 barn): Det skal sinnsykt mye til for at jeg ville spurt "vil du være sammen med meg". Både fordi det nesten ligger i kortene at jeg har blitt brent før ( de fleste fedre har ialleflal hatt ett forhold som gikk til h...), men mest fordi spørsmålet om hvor god "reservemor" du vil bli ligger der ubesvart til en god stund frem i datingprosessen. På samme måte som deg har jeg funnet ut at jeg trenger en alenemor. En som vet hva det vil si å sette noen foran seg selv. Det vet ikke jenter/kvinner som ikke har barn. Samme hva de selv tror. Poenget mitt er vel bare at du bør huske på at en manns barn er like viktige for ham som dine er for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg tror jeg faktisk jeg ville spurt en eller to av disse mennene du har hatt kontakt med, om hvorfor du ikke var den rette for han. Si at du har opplevd det samme flere ganger, og er interessert i å vite om det er noe du trenger å forandre. Si at du aksepterer fullt ut at han ikke er interessert, men at du gjerne vil forbedre din sjanse med en annen i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja virker nå litt rart at du måtte presisere hvor de bor da ... Er de en egen rase ?

Jepp, de er en egen rase. De fleste andre født i Norge blir født med ski på beina, der på Oslo Vest blir de født med pannebånd og BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kvinne_*
Totalt mangel på evne til selvkritikk er også slitsomt...

Slik TS fremstår i denne tråden er jeg overhode ikke overrasket over at TS er singel. Overfladisk og selvgod. Det tenner ingen.

Kan ikke forstå hvorfor du kan kalle TS for overfladisk og selvgod? Hun høres ut som en skikkelig kvinne som vet hvilke kvaliteter hun har. Dersom dere leser innlegget hennes ordentlig og reflekterer, skjønner man at hun lurer på hva som gjør at hun ikke ender i et forhold som varer med henblikk på de egenskapene hun har. Ikke at hun er her for å skryte av seg selv. At hun får mye oppmerksomhet fra menn kan jo faktisk tenkes å skyldes nettopp det faktum at hun er en flott kvinne med stor K og da er det jo veldig typisk norsk at hun skal få gjennomgå. Nordmenn er store tilhengere av jantelov, merker jeg i innleggene på dette forumet. Trist...

TS, slapp av og nyt livet. Ikke vær på søken etter en mann, la han få søke litt etter deg nå. Det er rart med det, men ofte er det slik at når man vil noe altfor mye skjer det ikke. Innta en avslappet holdning til det å være singel og la det skje det som skjer! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, slapp av og nyt livet. Ikke vær på søken etter en mann, la han få søke litt etter deg nå. Det er rart med det, men ofte er det slik at når man vil noe altfor mye skjer det ikke. Innta en avslappet holdning til det å være singel og la det skje det som skjer! Lykke til!

Hørt det poenget der før, men kan ikke si jeg er helt enig. Om man som Ts er 35 og singel så tror jeg ikke nødvendigvis det er så lurt å innta en altfor passiv holdning. Mitt inntrykk er at noen har flax når det kommer til kjærlighet og ofte treffer interessante mennesker de matcher med - om de prøver på det eller om de er mer passiv single. Andre derimot tror jeg må jobbe mer for å treffe noen. Tror i i alle fall en som f.eks. har vært langtidssingel uten å treffe noen, må endre hva han/hun gjør skal de øke sjansene for å treffe noen. Er man singel og f.eks. bruker hverdagene på jobb, trening, noen selskap hos vennepar - noe man har gjort i 4 år uten å treffe noen - så er man jo fort ikke på noen areaner der det er så trolig at man vil møte noen av det motsatte kjønn som er singel. Tror man pent kan fortsette slik i 10 år til og fortsatt være like singel. Tror dessverre endring av det ene eller andre slaget - aktiviteter, væremåte osv. - må til skal man ha noen særlig sjangs til å få møtt drømmemannen/dama, i alle fall om man har kjørt seg helt fast i et mønster som har gjort så en f.eks. de siste 5 årene ufrivillig har vært singel. Samme væremåte gir gjerne samme resultat som tidligere, mens en annen væremåte gir mer trolig et annet resultat enn tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kvinne_*
Hørt det poenget der før, men kan ikke si jeg er helt enig. Om man som Ts er 35 og singel så tror jeg ikke nødvendigvis det er så lurt å innta en altfor passiv holdning. Mitt inntrykk er at noen har flax når det kommer til kjærlighet og ofte treffer interessante mennesker de matcher med - om de prøver på det eller om de er mer passiv single. Andre derimot tror jeg må jobbe mer for å treffe noen. Tror i i alle fall en som f.eks. har vært langtidssingel uten å treffe noen, må endre hva han/hun gjør skal de øke sjansene for å treffe noen. Er man singel og f.eks. bruker hverdagene på jobb, trening, noen selskap hos vennepar - noe man har gjort i 4 år uten å treffe noen - så er man jo fort ikke på noen areaner der det er så trolig at man vil møte noen av det motsatte kjønn som er singel. Tror man pent kan fortsette slik i 10 år til og fortsatt være like singel. Tror dessverre endring av det ene eller andre slaget - aktiviteter, væremåte osv. - må til skal man ha noen særlig sjangs til å få møtt drømmemannen/dama, i alle fall om man har kjørt seg helt fast i et mønster som har gjort så en f.eks. de siste 5 årene ufrivillig har vært singel. Samme væremåte gir gjerne samme resultat som tidligere, mens en annen væremåte gir mer trolig et annet resultat enn tidligere.

Jeg mente ikke at TS skal innta en passiv holdning med henblikk på hvilke aktiviteter hun er med på eller hvilke kretser hun skal befinne seg i. Det jeg mente, og som jeg er sikker på at ts forstod, var at hun mentalt sett bør slutte å tenke på hva hun bør gjøre og hva hun gjør galt med tanke på å skaffe seg en partner. Da tenker man gjerne ikke rasjonelt og fører ikke med seg naturlige handlinger dersom man blir "besatt" av å finne seg noen. Vær naturlig er mitt råd, og jeg er helt uenig at du sikter for høyt. Kanskje du burde sikte enda høyere enn du gjør, siden mitt inntrykk er at de fleste menn vil ha kvinner med dårlige utdannelse som partnere. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at TS skal innta en passiv holdning med henblikk på hvilke aktiviteter hun er med på eller hvilke kretser hun skal befinne seg i. Det jeg mente, og som jeg er sikker på at ts forstod, var at hun mentalt sett bør slutte å tenke på hva hun bør gjøre og hva hun gjør galt med tanke på å skaffe seg en partner. Da tenker man gjerne ikke rasjonelt og fører ikke med seg naturlige handlinger dersom man blir "besatt" av å finne seg noen. Vær naturlig er mitt råd, og jeg er helt uenig at du sikter for høyt. Kanskje du burde sikte enda høyere enn du gjør, siden mitt inntrykk er at de fleste menn vil ha kvinner med dårlige utdannelse som partnere. Lykke til!

Jaja, en skal jo ikke overanalysere seg selv og bli besatt av tanken på at man må ha kjæreste. Eneste jeg mente var at siden Ts sitt lovelife tydeligvis ikke funker, kan det være smart å endre litt på væremåte, aktiviteter osv. og ikke bare fortsette i det samme gamle sporet som før - da får man vel fort bare samme resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nana_*

Jeg tror svaret ligger i at du dater menn som nylig har blitt skilt / gått ut av forhold. Statistikken viser at brudd gjerne kommer mer brått på menn mens kvinner har tenkt og fundert på det lenge. Sjokket blir da større og det tar lengre tid å komme over det.

1 år er ingenting når de har gått gjennom en prosess med separasjon, mekling, skilsmisse - barna har nok fremdeles store utfordringer med å takle situasjonen, noe som sliter på foreldrene. Det å skulle forholde seg til en ny person - seriøst forhold - oppi dette tror jeg de færreste er klar for så fort.

I tillegg er det ikke så veldig mange med 3 barn som er klar for runde nr 2 rett etter skilsmissen heller.

Tipper at disse mennene bruker deg til å booste selvtilliten sin litt; du er vakker og ressurssterk og det gir dem nok selvtillit bare å være rundt deg.

I motsetning til hva Kristian og Brutal Mann sier tror jeg faktisk at du skal sikte HØYERE enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå hvorfor du kan kalle TS for overfladisk og selvgod? Hun høres ut som en skikkelig kvinne som vet hvilke kvaliteter hun har. Dersom dere leser innlegget hennes ordentlig og reflekterer, skjønner man at hun lurer på hva som gjør at hun ikke ender i et forhold som varer med henblikk på de egenskapene hun har. Ikke at hun er her for å skryte av seg selv. At hun får mye oppmerksomhet fra menn kan jo faktisk tenkes å skyldes nettopp det faktum at hun er en flott kvinne med stor K og da er det jo veldig typisk norsk at hun skal få gjennomgå. Nordmenn er store tilhengere av jantelov, merker jeg i innleggene på dette forumet. Trist...

Synes det her var et bra og realistisk innlegg - med gode tips. Takk skal du ha, solskinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre derimot tror jeg må jobbe mer for å treffe noen. Tror i i alle fall en som f.eks. har vært langtidssingel uten å treffe noen, må endre hva han/hun gjør skal de øke sjansene for å treffe noen..

Tror du misforstår..problemet er tvert i mot ikke at en ikke treffer nok menn...snarere at det er feil type menn eller at det ikke blir seriøst forhold med disse mennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hovedproblemet til mange på dateren er at de/vi automatisk eliminerer folk, mann44, som MÅ ha en alenemor, eller TS som vil ha en som har det sånn og slik osv.

Hva med å bli forelska? Og ikke problematisere? Problemer får man i et forhold UANSETT... Men elsker man hverandre så blir ballasten en helt annen.

Jeg er som TS, over 30, får mye seksuell oppmerksomhet, treffer mange som har lyst til å pule, men som ikke vil ha flere barn, noe jeg ikke vil utelukke i min framtid.

Problemet er at mange kvinner som er pene ytterst blir antatt at er selvgode, innbilske og/eller kravstore. Jeg har blitt dumpet som date-objekt på de mest fantastiske grunnlag... "Damer som du er alltid utro, fordi dere er så glad i sex!" "Damer som du er bare ute etter en spermdonor!" "Siden menn snur seg etter deg på gata, kommer du til å dumpe meg!"

Hva med å kutte ut hele kravspesifikasjonslista di, selv om du antar at du kommer til å trives best sammen med slik og sånn, hva med å tenke utenfor boksen?

Jeg tror vi bruker all for mye tid på å tenke oss hva vi tror vi trenger, mens det vi egentlig trenger er å ha sommerfugler i magen og bommul i hodet. Har man ikke det så hjelper det fint lite om alle tingene på lista over "verdens mest perfekte mann" stemmer.

Har man derimot bomull og sommerfugler, så vil man kanskje se at 27 eller 47 år fungerer vel så bra som 39, og at to unger kan være en berikelse, eller at damer uten barn faktisk kan forstå hvordan det er å sette andre enn seg selv først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror svaret ligger i at du dater menn som nylig har blitt skilt / gått ut av forhold. Statistikken viser at brudd gjerne kommer mer brått på menn mens kvinner har tenkt og fundert på det lenge. Sjokket blir da større og det tar lengre tid å komme over det.

1 år er ingenting når de har gått gjennom en prosess med separasjon, mekling, skilsmisse - barna har nok fremdeles store utfordringer med å takle situasjonen, noe som sliter på foreldrene. Det å skulle forholde seg til en ny person - seriøst forhold - oppi dette tror jeg de færreste er klar for så fort.

I tillegg er det ikke så veldig mange med 3 barn som er klar for runde nr 2 rett etter skilsmissen heller.

Tipper at disse mennene bruker deg til å booste selvtilliten sin litt; du er vakker og ressurssterk og det gir dem nok selvtillit bare å være rundt deg.

I motsetning til hva Kristian og Brutal Mann sier tror jeg faktisk at du skal sikte HØYERE enn dette.

Et meget godt svar, du, hvem du nå enn er. meget reflektert og realistisk - og jeg tror også at det er slik det ligger an.

Skryt til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg tror hovedproblemet til mange på dateren er at de/vi automatisk eliminerer folk, mann44, som MÅ ha en alenemor, eller TS som vil ha en som har det sånn og slik osv.

Hva med å bli forelska? Og ikke problematisere? Problemer får man i et forhold UANSETT... Men elsker man hverandre så blir ballasten en helt annen.

Jeg er som TS, over 30, får mye seksuell oppmerksomhet, treffer mange som har lyst til å pule, men som ikke vil ha flere barn, noe jeg ikke vil utelukke i min framtid.

Problemet er at mange kvinner som er pene ytterst blir antatt at er selvgode, innbilske og/eller kravstore. Jeg har blitt dumpet som date-objekt på de mest fantastiske grunnlag... "Damer som du er alltid utro, fordi dere er så glad i sex!" "Damer som du er bare ute etter en spermdonor!" "Siden menn snur seg etter deg på gata, kommer du til å dumpe meg!"

Hva med å kutte ut hele kravspesifikasjonslista di, selv om du antar at du kommer til å trives best sammen med slik og sånn, hva med å tenke utenfor boksen?

Jeg tror vi bruker all for mye tid på å tenke oss hva vi tror vi trenger, mens det vi egentlig trenger er å ha sommerfugler i magen og bommul i hodet. Har man ikke det så hjelper det fint lite om alle tingene på lista over "verdens mest perfekte mann" stemmer.

Har man derimot bomull og sommerfugler, så vil man kanskje se at 27 eller 47 år fungerer vel så bra som 39, og at to unger kan være en berikelse, eller at damer uten barn faktisk kan forstå hvordan det er å sette andre enn seg selv først.

Bra svar, En god del å tenke over der.

Haha...kult sitat nederst i avataren din: "dip me in chololate and throw me to the..";-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Problemet er at mange kvinner som er pene ytterst blir antatt at er selvgode, innbilske og/eller kravstore.

Det er fordi en skremmende stor majoritet av disse kvinnene er nettop det. Jeg blir like satt ut de få gangene jeg treffer en vakker kvinne som er jordnær. Går mer enn et år mellom hver gang. En har opplevd så mye hårreisende fra vakre kvinner over årenes løp at når en ser en vakker kvinne så orker en rett og slett ikke å ofre henne mer oppmerksomhet enn et blikk. (Muligens et småkåt blik må innrømmes...) Rett og slett fordi en ikke forventer noe positivt fra den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det som er "trist" for kvinner som blir sett på og omtalt som over snittet pent. Vi får ikke sjansen til å vise det som er på innsida. Og jeg skal love at det som er på utsida bare er glasur, og det hjelper jo ikke om den er pen (glasuren altså) dersom kaka er sur og dårlig... Må tørre å smake på kaka, BM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...