Gå til innhold

Din ønskeliste til statsminister Siv.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Selvsagt er du ikke seriøs, du er bare ute etter å provosere med enkle floskler. Du vet at mesteparten at det du listet opp bare er forbasket tull fra ende til annen, likevel synes du det er morsomt.

Ala

FrP-ere bruker grilldress .... Haha .....

el.

Skal jeg fortelle deg en vits? Katta med slips! Vil du høre mer? Rumpa til Per! Vil du høre resten? ...................

Nå synes jeg du er ufin. Vennligst ikke gjør narr av listen min til Siv.

Du kan lage din egen liste hvis du er så misunnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå synes jeg du er ufin. Vennligst ikke gjør narr av listen min til Siv.

Du kan lage din egen liste hvis du er så misunnelig.

Du får heller lage liste til Kristin, du! Eller kanskje Folkvord, det er vel der du hører hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får heller lage liste til Kristin, du! Eller kanskje Folkvord, det er vel der du hører hjemme.

Personangrep!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personangrep!!!!!!!

Hvorfor skal du absolutt drite ut folk som stemmer annerledes enn deg? Jeg bare lurer. Kan du ikke heller snakke om deres egen politikk? SV-ere skal absolutt svartmale andre, men sin egen politikk og sine egne løsninger vil de aldri snakke om, de skal bare gjøre narr av andre.

FrP: Jeg synes kriminelle asylsøkere må dra hjem.

SV: Du vil samle alle asylsøkerne i et fly og styrte det i Dødehavet!

Logisk brist?

Tror for øvrig ikke at de får plass i et enkelt fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du absolutt drite ut folk som stemmer annerledes enn deg? Jeg bare lurer. Kan du ikke heller snakke om deres egen politikk? SV-ere skal absolutt svartmale andre, men sin egen politikk og sine egne løsninger vil de aldri snakke om, de skal bare gjøre narr av andre.

FrP: Jeg synes kriminelle asylsøkere må dra hjem.

SV: Du vil samle alle asylsøkerne i et fly og styrte det i Dødehavet!

Logisk brist?

Tror for øvrig ikke at de får plass i et enkelt fly.

Du trekker ting ut av sammenhengen, og det jeg liker det ikke!

Du må skjønne at det er en forenklet liste hvor jeg for eksempel ikke skrev hvor mange ganger det skal arrangeres flytur. Så du kan bare holde deg for god for å latterliggjøre ønskene mine. De er høyst reelle.

Jeg er forresten ikke en SV-er, så vet du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestgjest

Kjære Siv!

Blir koselig om du blir statsminister til høsten, det skulle bare mangle at det største borgerlige partiet får den viktigste posten :)

Jeg håper selvsagt dere blir store nok til at dere slipper å samarbeide med KrF og Venstre. Sak nr. 1. er å få stanset masseinnvandringen, Norge trenger ikke muslimer. Bare se til Sverige, for å se hvordan det kan gå.

Jeg tror det bor i en liten FrPer i alle nordmenn, så det går nok bra nå til høsten.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen
Jeg tror det bor i en liten FrPer i alle nordmenn, så det går nok bra nå til høsten.

Lykke til!

:eeeh:

I beg to differ! :slåss:

Endret av Vampen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jack Sparrow

Det første tiltaket er å sørge for at alle som nekter å bo i Norge med en blå regjering bestående av Høyre, Frp og Krf får lov til å flytte! Deretter kan hun få begynne ødeleggelsene av landet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første tiltaket er å sørge for at alle som nekter å bo i Norge med en blå regjering bestående av Høyre, Frp og Krf får lov til å flytte! Deretter kan hun få begynne ødeleggelsene av landet vårt.

Det var en god ide, tror det kan bli vanskelig å gjøre noe særlig fornuftig da, og vi kommer nok til å få en del å gjøre når vi kommer tilbake om 4 år. Mulig det blir valg igjen før det også eller at Siv finner ut at det er dødfødt at hun er statsminister for de få som blir igjen.

Selv tror jeg at Siv ikke kommer til å få¨gjort noe særlig selv om hun blir statsminister. Stortinget og regjeringen er jo nødt til å samarbeide uten ett klart flertall på stortinget, noe jeg ikke tror de får. Hun lover og lover, og skifter mening støtt og stadig etter hva hun tror nordmenn vil høre.

Lurer forresten på hva hun skal gjøre med aktiv dødshjelp og Israel konflikten.

Det er jo ikke uten grunn det er en del konservative kristne som kommer til å stemme på henne og hun må jo gjøre noe for å tekkes dem også.

Jeg lurer også på hva hun har tenkt å gjøre med helse og sosial problemene. Tviler på at hun klarer å gjøre det så mye bedre. Det ville jo være synd om alle de syke og sosialklientene ble igjen i landet, mens leger og sykepleiere flyttet til Spania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Er det sant? Herregud!!!! Ikke til å tro, prioritere innvandrerne fremfor studentene. Men hvem skal opprettholde velstanden i dette landet om ikke ungdommene? Sønnen min kan trolig ikke studere i Oslo pga han ikke får bolig, vi er dog på leting (men det blir så dyrt i det private markedet). Studiestart er vel den 11.?

Naturligvis er det sant. Anker studenthybler nede ved Oslo Legevakt brukes i stor grad til asylhybler. Det samme gjaldt Bjerke studenthjem for noen år siden.

Studenter, og særlig kvinnelige, som hadde blitt tildelt noen av hyblene der, rømte jo også disse så snart de kunne finne seg noe annet. Var ikke direkte trivelig å bo der.

Ikke til å tro? Nå synes jeg at det er på tide at dere som ikke bor i det "deilige, flerkulturelle Oslo", men som fortsatt har fred for horder av "berikere", begynner tenke: I dag Oslo, i morgen resten av landet. Tenk over det når dere skal stemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Slik er det allerede.

Nei, det er det ikke. Bare ett eksempel: Han der "Atle Bakken" som han kalte seg, som het noe helt annet og var somalier med etiopisk pass, og som ble skutt ned i Oslo for en drøy uke siden: Dømt for mord i 1995, ute igjen etter fem år. Så utvist til Somalia: Fire politimenn måtte følge ham ut av Norge, han slo seg helt rebelsk. Ved ankomst Kenya og for videre flytransport til Somalia, nektet kapteinen på det kenyanske flyet ta ham med. Norge måtte da leie eget privatfly for å få ham avlevert i Somalia.

Så går det noen år, og typen er tilbake i Norge! Jeg har dessverre ikke Aftenposten i papirutgave, er vel kastet, for fredag eller lørdag: Men der sto det: Han var nå tilbake igjen og hadde innlevert ny asylsøknad. Denne ble ikke ferdigbehandlet før han ble drept. Ny asylsøknad og ikke ferdigbehandlet! Mannen var utvist fra Norge, og skulle da ikke inn igjen med ny søknad! Hva er det vi driver med her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne gjerne tenkt meg litt mer rundt punktene, se noen kjappe spørsmål under hvert enkelt punkt:

1) Legge ned asylprinsippet og bare ta imot 100 verdig trengende hvert år.

- hvordan forsvarer du at Norge ikke skal gi asyl til forfulgte når nordmenn fikk asyl da det var krig her?

- hvordan skal dette praktisk gjennomføres, all den tid Norge har forpliktet seg gjennom internasjonale avtaler?

- inkluderer disse verdig trengende familiegjenforening, all den tid de aller fleste "nye nordmenn" kommer via familiegjenforening og ikke asyl?

3) Be folket om avgjøre om vi skal sende en EU-søknad.

- det har vært avstemning 2 ggr før med negativt resultat. Hvorfor er ikke det godt nok? Meningsmålinger tyder på at det heller ikke nå er flertall. Hvorfor er ikke det godt nok? Skal man bare gjenta avstemninger til man får flertall??

4) Åpne opp for olje- og gassutvinning i Lofoten.

- betyr det at du prioriterer petroleum over fiske, eller at du stoler på at disse kan leve ved siden av hverandre dvs du anser at risikoen for at petroleum tar knekken på fiske er svært liten/ikke-eksisterende?

5) Bygge ut masse vannkraft, slik at strømmen blir tilnærmet gratis i Norge og slik at den kraftkrevende industrien kunne klare seg videre (da kan Danmark også legge ned kullkraften)

- betyr dette at du vil fjerne freding av fosser og at naturen prioriteres ned?

- skal det være private initiativ som bestemmer hva som bygges ut, eller statlig?

6) Bygge motorveier og høyhastighetstogforbindelser mellom storbyene.

- hvordan skal dette finansieres? Oljefondet er allerede tiltenkt andre oppgaver, fremtidens pensjoner og andre oppgaver som å bygge sykhus i 2050, og er allerede for lite for den oppgaven, så man kan ikke bare bruke idag som om det ikke finnes noe imorgen.

7) Ta fra kriminelle innvandrere statsborgerskapet og sende dem hjem.

- hvordan skal dette gjennomføres rent praktisk all den tid Norge = hjem og de ikke har noe annet hjem? Mange kriminelle innvandrere er 2.gen og har ikke statsborgerskap i noe annet land. Mange 1.gen har ikke ID papirer for noe annet land. Skal de da slippes i fallskjerm over "et eller annet land i afrika" så man ikke trenger håndtere byråkratiske brysomheter?

8) Invitere intelligente kinesere til å bosette seg i Norge (med gode betingelser), slik at det kan bli skikkelig fart på økonomien.

- Er dette fordi FRP innser at det ikke finnes mye intelligens i egne rekker og man derfor trenger å importere??

- Hva skal da nordmenn som konkurrerer om samme jobbene gjøre, vil de kvalifisere for trygd?

9) Reformere trygdesystemet.

- hvilke reformer er det du ønsker deg?

10) Avskaffe toppskatten og formueskatten, og på langt sikt innføre flatt skattelegging.

- antar du her mener du ønsker deg bort fra omfordeling av ressurser som idag er en av grunnpillarene for velferdsstaten. Betyr det at velferdsstaten skal bort? Hva skal da fattige/eldre/syke/uintelligente leve av, hvis samfunnet blir mer som USA?

11) Legge til rette for at folk kan jobbe mye overtid.

- hva er det som hindrer folk å jobbe mye overtid idag??

- hvis en person "beslaglegger" 2 jobber, er det da OK at flere går på trygd?

Endret av ViljaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god ide, tror det kan bli vanskelig å gjøre noe særlig fornuftig da, og vi kommer nok til å få en del å gjøre når vi kommer tilbake om 4 år. Mulig det blir valg igjen før det også eller at Siv finner ut at det er dødfødt at hun er statsminister for de få som blir igjen.

Selv tror jeg at Siv ikke kommer til å få¨gjort noe særlig selv om hun blir statsminister. Stortinget og regjeringen er jo nødt til å samarbeide uten ett klart flertall på stortinget, noe jeg ikke tror de får. Hun lover og lover, og skifter mening støtt og stadig etter hva hun tror nordmenn vil høre.

Lurer forresten på hva hun skal gjøre med aktiv dødshjelp og Israel konflikten.

Det er jo ikke uten grunn det er en del konservative kristne som kommer til å stemme på henne og hun må jo gjøre noe for å tekkes dem også.

Jeg lurer også på hva hun har tenkt å gjøre med helse og sosial problemene. Tviler på at hun klarer å gjøre det så mye bedre. Det ville jo være synd om alle de syke og sosialklientene ble igjen i landet, mens leger og sykepleiere flyttet til Spania.

Hvorfor skulle legene flytte under Siv? De får det langt bedre, ikke noe utbytteskatt eller toppskatt. Utbytteskatten er blodig urettferdig for de legene som driver privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kunne gjerne tenkt meg litt mer rundt punktene, se noen kjappe spørsmål under hvert enkelt punkt:

1) Legge ned asylprinsippet og bare ta imot 100 verdig trengende hvert år.

- hvordan forsvarer du at Norge ikke skal gi asyl til forfulgte når nordmenn fikk asyl da det var krig her?

- hvordan skal dette praktisk gjennomføres, all den tid Norge har forpliktet seg gjennom internasjonale avtaler?

- inkluderer disse verdig trengende familiegjenforening, all den tid de aller fleste "nye nordmenn" kommer via familiegjenforening og ikke asyl?

3) Be folket om avgjøre om vi skal sende en EU-søknad.

- det har vært avstemning 2 ggr før med negativt resultat. Hvorfor er ikke det godt nok? Meningsmålinger tyder på at det heller ikke nå er flertall. Hvorfor er ikke det godt nok? Skal man bare gjenta avstemninger til man får flertall??

4) Åpne opp for olje- og gassutvinning i Lofoten.

- betyr det at du prioriterer petroleum over fiske, eller at du stoler på at disse kan leve ved siden av hverandre dvs du anser at risikoen for at petroleum tar knekken på fiske er svært liten/ikke-eksisterende?

5) Bygge ut masse vannkraft, slik at strømmen blir tilnærmet gratis i Norge og slik at den kraftkrevende industrien kunne klare seg videre (da kan Danmark også legge ned kullkraften)

- betyr dette at du vil fjerne freding av fosser og at naturen prioriteres ned?

- skal det være private initiativ som bestemmer hva som bygges ut, eller statlig?

6) Bygge motorveier og høyhastighetstogforbindelser mellom storbyene.

- hvordan skal dette finansieres? Oljefondet er allerede tiltenkt andre oppgaver, fremtidens pensjoner og andre oppgaver som å bygge sykhus i 2050, og er allerede for lite for den oppgaven, så man kan ikke bare bruke idag som om det ikke finnes noe imorgen.

7) Ta fra kriminelle innvandrere statsborgerskapet og sende dem hjem.

- hvordan skal dette gjennomføres rent praktisk all den tid Norge = hjem og de ikke har noe annet hjem? Mange kriminelle innvandrere er 2.gen og har ikke statsborgerskap i noe annet land. Mange 1.gen har ikke ID papirer for noe annet land. Skal de da slippes i fallskjerm over "et eller annet land i afrika" så man ikke trenger håndtere byråkratiske brysomheter?

8) Invitere intelligente kinesere til

3fe0

å bosette seg i Norge (med gode betingelser), slik at det kan bli skikkelig fart på økonomien.

- Er dette fordi FRP innser at det ikke finnes mye intelligens i egne rekker og man derfor trenger å importere??

- Hva skal da nordmenn som konkurrerer om samme jobbene gjøre, vil de kvalifisere for trygd?

9) Reformere trygdesystemet.

- hvilke reformer er det du ønsker deg?

10) Avskaffe toppskatten og formueskatten, og på langt sikt innføre flatt skattelegging.

- antar du her mener du ønsker deg bort fra omfordeling av ressurser som idag er en av grunnpillarene for velferdsstaten. Betyr det at velferdsstaten skal bort? Hva skal da fattige/eldre/syke/uintelligente leve av, hvis samfunnet blir mer som USA?

11) Legge til rette for at folk kan jobbe mye overtid.

- hva er det som hindrer folk å jobbe mye overtid idag??

- hvis en person "beslaglegger" 2 jobber, er det da OK at flere går på trygd?

Hahahahaha .... Dummeste jeg har lest på lenge.

- Du må slutte å operere for i dag, overlege Kristiansen, du har allerede operert i 6 timer, vi kan da ikke risikere at noen av de andre legene blir arbeidsløse.

Er det en slik utvikling du ønsker? Mennesker med kompetanse må slutte å jobbe av hensyn til andre?

..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Siv!

Jeg synes FrP-politikk er sexy og gangner oss som liker å ta i et tak. Om man har fibromyalgi er nok ikke dere rett parti, men for oss andre er vi tjent med dere. Jeg vet at flyktninger og andre kriminelle skjelver i buksa med tanken med deg i posisjon, får de vet at nå er det ikke lenger fritt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha .... Dummeste jeg har lest på lenge.

- Du må slutte å operere for i dag, overlege Kristiansen, du har allerede operert i 6 timer, vi kan da ikke risikere at noen av de andre legene blir arbeidsløse.

Er det en slik utvikling du ønsker? Mennesker med kompetanse må slutte å jobbe av hensyn til andre?

..........

Er dette et forsøk på tilsvar til mine spørsmål? Isåfall er du ikke særlig talefør, for jeg skjønner ikke hva du snakker om, selv om du meget mulig har det helt klart i ditt eget hode.

Forsøk på svar: Leger jobber idag mer enn 6 timer, de har faktisk veldig lange vakter, 12-24 t. Jeg skjønner da ikke hva du mener mangler hvis du er bekymret for at leger ikke får jobbet nok overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogget FrP-velger
La oss anta at vår alles kjære Siv blir statsministeren til høsten, hvilke tiltak syntes dere hun burde gjennomføre først?

Min ønskeliste:

1. Innse at klimaproblemer er skapt av mennesker, og man må få se til å få gjort noe med dette og ikke påstå noe annet tull.

2. Ta imot reelle flyktninger, ikke alt mulig annet rart. Folk som filer vekk fingeravtrykkene sine er det noe muffens med. Ikke ta inn asylsøkere som har søkt asyl flere steder i Europa.

3. Siden det ble vist en dokumentar på tv for ikke så lenge siden hvor det ble sagt at mulla Krekar kunne bli sendt tilbake uten at det kom til å bli gjort noe med ham- synes jeg at han da kan bli sendt tilbake.

4. Bygge ut vannkraft og vindkraft. 8 stk med vindkraft holder ikke. Den rødgrønne regjeringen har vært altfor treig på det området.

5. Åpne opp for olje-og gassutvinning i Lofoten.

6. Bedre de allerede eksisterende veiene (det er flaut med hullete veier i et av verdens "rikeste" land), og kanskje sette opp fartsgrensen på noen av motorveiene (men ikke mer enn maks 10 km).

7. Ta fra kriminelle innvandrere statsborgerskapet og sende dem hjem.

8. For å få norsk statsborgerskap, må man innen en viss tidsfrist kunne snakke norsk. Språk er viktig for integreringen. (At nordmenn i Spania ikke gidder, er en annen sak som jeg ikke gidder å gå inn på fordi jeg blir bare provosert).

9. Få "kremen" av arbeidsinnvandrere til å bosette seg i Norge (de aller fleste virker som om de drar til USA (mon tro hvorfor det? :-p ))

10. Få et nytt trygdesystem.

11. Få gjort noe med oppussing av sykehus, skoler og barnehager. Samt gi mer penger til disse.

12. Toppskatt, formueskatt og arveavgift- en "pain in the ass" for VANLIGE borgere. Rikinger har jo ikke noe problem tydeligvis, men det er jo andre mennesker også i dette landet.

13. Bygge ut flere studentboliger. Holder ikke at 4000 eller noe står på venteliste ved semesterstart.

Kan sikkert nevne masse mer, men kom ikke på noe mer i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...