Gjest Rettpåsak Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Det har seg sånn at jeg ikke får sove pga jeg er en del inne for tida når jeg planlegger oppstarten av firmaet mitt. Ifølge det jeg har lest burde ikke senga være på samme rom som det rommet man tilbringer mest tid på. Problemet er bare at jeg kun har et rom (ganske liten hybel). Hvordan ville dere ha løst dette?
11kr Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Hems/køyeseng? Da kommer du deg over oppholdsrommet i hvertfall, i tillegg får du mer plass til andre ting under senga
Gjest Rettpåsak Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Det kunne jo vært en ide det. Men det skal helst være dobbeltseng da så både dama og jeg får plass.. En mer drastisk mulighet er å få utvida leiligheten, men det koster litt.
Hinata Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Jeg tror det finnes loftsenger med bredde på ihvertfall 120
Gjest Rettpåsak Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Har ikke så veldig høyt tak da, så det kan bli litt trangt oppe der.
Gjest SmallTalk Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Romavdeler som skiller senga fra resten av rommet?
Gjest Rettpåsak Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 Romavdeler som skiller senga fra resten av rommet? Hadde vært fint med noe man kan åpne opp og lukke igjen. F.eks gjør to rom til et når jeg er alene også åpne rommet opp når det er flere tilstede. Finnes det?
Konstabel Snabel Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Det kan jo enkelt gjøres med bare å henge opp en gardin som kan trekkes frem og tilbake for å skille rommet. Men det finnes jo også mange romdelere alla denne: http://www.babazar.no/filestore/23344ARBFRC.jpg
Gjest Rettpåsak Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 Det kan jo enkelt gjøres med bare å henge opp en gardin som kan trekkes frem og tilbake for å skille rommet. Men det finnes jo også mange romdelere alla denne: http://www.babazar.no/filestore/23344ARBFRC.jpg Sant det med gardein igrunn. Man må vel montere noe i taket da, så utgiftene blir vel snekker + gardina.
Hinata Skrevet 10. august 2009 #11 Skrevet 10. august 2009 Snekker? Du kan vel skru noen skruer selv?
Gjest Rettpåsak Skrevet 11. august 2009 #12 Skrevet 11. august 2009 Hvis man bruker en gardin rundt senga og nattbordet blir det ikke lite luft når man skal sove? Også hvor kjøper man gode gardiner? Priser spiller liten rolle, bare det er kvalitet.
Gjest Rettpåsak Skrevet 11. august 2009 #14 Skrevet 11. august 2009 Skapseng? haha skapsenger så innmari praktiskt ut engentlig. Har de noe butikk i Oslo?
Gjest antigartner Skrevet 11. august 2009 #16 Skrevet 11. august 2009 Hvis man bruker en gardin rundt senga og nattbordet blir det ikke lite luft når man skal sove? Må du ha gardin på begge sidene rundt senga? Litt avhengig av hvordan du har møblert, selvsagt, men jeg ser for meg en gardin langs den lengste siden. Er du forresten helt sikker på at det er mangel på romavdeler som gjør at du ikke får sove? Du har jo helt sikkert masse å tenke på i etableringsfasen, og det kan ta nattesøvnen fra mange. En regelmessig døgnrytme, der en legger seg, står opp og spiser til rimelig faste tider er også viktig for søvnen. Sørg for å sove nok, men ikke for mye. Temmelig lik rytme i helger og hverdager. En spasertur for å koble av hjernen hver dag er også sunt. Hold kroppen i form med regelmessig trening. Lær deg avspenningsteknikker. Jeg hadde lette søvnproblemer selv i en hektisk periode, og ommøblering er sjelden det eneste saliggjørende hvis du ikke får sove. En må ofte jobbe med de andre momentene som jeg har nevnt. Det er ikke spesielt festlig å legge seg og stå opp til samme tid i helgene som ellers i uka, og det er heller ikke spesielt festlig å holde et strengt tur- og måltidsregime, men noen ganger er det helt nødvendig å jobbe med seg selv for å løse søvnmessige utfordringer. Å kjøpe gardiner og ringe en snekker høres litt for lettvint ut; selvom ro, orden og adskilte oppholds- og arbeidssoner selvsagt også er vel og bra.
Gjest Rettpåsak Skrevet 11. august 2009 #17 Skrevet 11. august 2009 Må du ha gardin på begge sidene rundt senga? Litt avhengig av hvordan du har møblert, selvsagt, men jeg ser for meg en gardin langs den lengste siden. Er du forresten helt sikker på at det er mangel på romavdeler som gjør at du ikke får sove? Mener kun gardin på den ene sida ja;) Den andre sida er inn mot veggen. Og, ja er helt sikker på at det er grunnen til soveproblemet. Men problemer er til for å løses:) Når man bruker senga både som en sofa og seng så blir det feil. Normalt skal senga kun benyttes til soving og sex. Merker at jeg sover mindre etter at jeg begynte å kombinere seng & sofa.
Gjest Forslag? Skrevet 11. august 2009 #18 Skrevet 11. august 2009 Mener kun gardin på den ene sida ja;) Den andre sida er inn mot veggen. Og, ja er helt sikker på at det er grunnen til soveproblemet. Men problemer er til for å løses:) Når man bruker senga både som en sofa og seng så blir det feil. Normalt skal senga kun benyttes til soving og sex. Merker at jeg sover mindre etter at jeg begynte å kombinere seng & sofa. Er dere 2 som bor der, altså du og kjæresten? Hva med å leie en liten leilighet med separat soverom? Hvis dere begge har inntekt går vel det bra, er ikke noe særlig å ha soverommet i stua, (ikke for meg ihvertfall, får sove dårlig da jeg også, bodde på hybel på vgs).
Gjest Rettpåsak Skrevet 11. august 2009 #19 Skrevet 11. august 2009 Er dere 2 som bor der, altså du og kjæresten? Hva med å leie en liten leilighet med separat soverom? Hvis dere begge har inntekt går vel det bra, er ikke noe særlig å ha soverommet i stua, (ikke for meg ihvertfall, får sove dårlig da jeg også, bodde på hybel på vgs). Kun meg som bor der. Driter i hvordan det ser ut, bare jeg får tak i ei gardin som skiller senga fra resten og en annen seng som kan gjøres om til sofa når jeg ikke slapper av.
Gjest Rettpåsak Skrevet 17. august 2009 #20 Skrevet 17. august 2009 Kanskje det er madrassen min som er for myk. Tror jeg sov bedre (lengre) da jeg hadde en hardere madrass. Noen som har erfart det samme?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå