Gå til innhold

Hvilke kosttilskudd tar du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Idag er det jo slik at mangen tar kosttilskudd for det ene og det andre, jeg selv har heller tro på et sunt forhold til mat osv., men er jo klart at uansett kan noe mangle for hver enkelt av oss. Jeg har aldri testet meg for hvilke mangler jeg har, men kanskje jeg burde det?

Det eneste jeg tar som ekstra er Omega 3, tar full dose av den. Har gjort det nå i over et år og det er klart jeg merker forskjell, er ikke fullt så trøtt som jeg var før og huden min er blitt bedre, med tanke på akner! :)

Kanskje noen som vil anbefale noe?

Så jeg lurer, hvilke kosttilskudd tar du og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar B12 - er vegetarianer, spiser (til tider veldig) lite melkeprodukter / egg. B12 anbefales for veganere.

Omega-3 fra alger (i perioder). Bruker også linfrøolje som omega-3 tilskudd.

Skrevet

Jeg tar tran (evt omega 3), og Floradix i perioder der jeg har litt lavt jernlager.

Gjest Gjest_zero_*
Skrevet

tar ingen typer kosttilskudd, spiser heller variert og sunnt :)

Skrevet

Omega 3 for hud og helse, vitamin C for å unngå forskjølelse (der virker på meg), og Slim-max for å holde meg slank.

Skrevet

Ingen, passer på at jeg spiser riktig i stedet.

Skjønner ikke poenget med å f.eks. ta vitamin C når man kan drikke et glass med appelsinjuice i stedet og få flere og bedre stoffer i det.

Skrevet

Om du ikke skjeønner poenget er det helt greit,men du kan jaggu vere voksen nok å holde det for deg selv. Jeg svarte på det opprinnelige spørsmålet, verken mer eller mindre.

Skrevet

Omega 3,6,9 kombinert med zink for uren hud.

Folsyre mtp prøver å bli gravid.

Har også de fleste vitaminene stående, men tar ikke dette hele tiden, da jeg har hørt at det ikke er så bra heller. Prøver heller å spise grønnsaker og slikt. :)

Jern tar jeg også, fordi jeg ofte mangler det. M.a.o, legen min ber meg ta det.

Skrevet
Om du ikke skjeønner poenget er det helt greit,men du kan jaggu vere voksen nok å holde det for deg selv. Jeg svarte på det opprinnelige spørsmålet, verken mer eller mindre.

Hvorfor tror du jeg kommenterte det du skrev når jeg ikke en gang refererte innlegget ditt? Om ser etter, ser du at innleggene våre ble lagt ut med to minutters mellomrom - jeg hadde faktisk ikke lest ditt da jeg skrev mitt. Og det er uansett litt drøyt å bli så fornærma for at andre har andre meninger enn deg?

Dessuten svarte jeg også på det opprinnelige spørsmålet, siden TS også snakket om kosthold og hvorfor man tar kosstilskudd.

Gjest Gjest_alpro_*
Skrevet

Jeg tar multi-, c- og b-vitamin, samt UriVec (mot urinveisplager), kalsiumpiller og Udo's Choice (omega 3, 6 og 9).

Skrevet

Omega 3 og multivitaminer.

For å være ærlig så tar jeg det fordi de smaker godt:p Det er nemlig omega 3-kapsler med jordbærsmak og vitaminbjørner.

Men jeg spiser ikke så mye fett, så da er det jo lurt å ta omega 3 tilskudd uansett:)

Er det forresten noen som vet om det er mye omega 3 i tunfisk? Spiser dette en del nemligen ;)

Skrevet
Er det forresten noen som vet om det er mye omega 3 i tunfisk? Spiser dette en del nemligen ;)

fant en artikkel om det her :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Per dags dato: Ingenting.

Jeg burde tatt folsyre pga konstant mangel på dette, og jeg vurderer å teste ut olivenbladekstrakt. Men utover dette så har jeg ikke noe behov for noe særlig med kosttilskudd. Jeg spiser variert og rimelig sunt, og den eneste mangelen jeg har er på folsyre, noe som egentlig er ganske rart ettersom jeg spiser veldig mye av den maten det er mye folsyre i.

Gjest SjangleÅsnøvle
Skrevet

Kosttilskudd er bortkastet. Sørg heller for å få i deg de riktige vitaminene i kosten, og slutt og tull.

Skrevet

Er enig med Pingting! Tar ingen ting(kanskje bortsett fra tran om vinteren). Helsekostbransjen vet å sko seg på kundene sine

Gjest SmallTalk
Skrevet
Kosttilskudd er bortkastet. Sørg heller for å få i deg de riktige vitaminene i kosten, og slutt og tull.

Tja.. Hva hvis man har mangler man ikke klarer å ta opp kun gjennom kosten, er det bortkastet med kosttilskudd da også? Da er det jo merkelig at leger anbefaler kosttilskudd dersom man har manko på jern, b12, folsyre osv. :klø:

Jeg for min del spiser sinnsykt mye mat som er gode kilder på folsyre, men alikevel så har jeg nesten konstant underskudd. Du mener altså at det er idioti av meg å ta ekstra med folsyre da, når alternativet er tretthet, irritabilitet, ekstremt søvnbehov og kvalme?

Gjest Gjest_Ada_*
Skrevet

Jeg tar flere typer kosttilskudd, noen fast og andre periodevis.

Omega 3, B-vitaminer, Q10, ginseng, multivitamin, jern.

Et par uker i måneden tar jeg Wild yams og bidronningsgele mot PMS.

Jeg har såkalt utmattelsessyndrom, og er avhengig av tilskudd for å fungere noenlunde i hverdagen.

Gjest Gjest_pixie25_*
Skrevet
Ingen, passer på at jeg spiser riktig i stedet.

Skjønner ikke poenget med å f.eks. ta vitamin C når man kan drikke et glass med appelsinjuice i stedet og få flere og bedre stoffer i det.

nei, kansje man er allergisk da! jeg kan ikke spise/drikke noe frukt i det hele tatt.. så da har man jo ikke så mye valg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...