Gå til innhold

HOLY CRAP!

Anbefalte innlegg

Gjest nei, nå...!
Skrevet

jeg snublet over vekten i dag, og... søren! jeg er 168 høy og veier 99 kg.

min bmi er 35 som er fedme, klasse II :(

JEG MÅ NED I VEKT!

Jeg har alltid vært overvektig, og jeg har alltid hatt den overflatiske selvironien.. "mer å ta i, mer å være glad i", "kjeften.. det er love-handles", "jeg liker mine abnorme pupper, okei?", osv ;) mens egentlig har jeg vært panisk hver gang jeg har måtte gå på vekten og har skikkelig dårlig selvtillit.

Alle tror jo da selvfølgelig at jeg er 110% fornøyd med meg selv, akkurat som jeg er, og at jeg ikke har tenkt til å gjøre noe med meg.

Jeg har i det siste blitt sykelig opptatt av hva andre ser når de ser meg, som er grunnen til at jeg gikk på vekten nå..

Mitt spørsmål er, utenom å spise sunt og gå vanlige turer med hunden, hvordan kan jeg gå ned i vekt uten at alle ser at jeg gjør et patetisk forsøk på en joggetur som ender 100 meter ned i gaten? Jeg har UFATTELIG dårlig kondis! Jeg trenger hjelp :(

Videoannonse
Annonse
Gjest nei, nå...!
Skrevet

JEG MÅ NED I VEKT!

Jeg har alltid vært overvektig, og jeg har alltid hatt den overflatiske selvironien.. "mer å ta i, mer å være glad i", "kjeften.. det er love-handles", "jeg liker mine abnorme pupper, okei?", osv ;) mens egentlig har jeg vært panisk hver gang jeg har måtte gå på vekten og har skikkelig dårlig selvtillit.

Alle tror jo da selvfølgelig at jeg er 110% fornøyd med meg selv, akkurat som jeg er, og at jeg ikke har tenkt til å gjøre noe med meg.

Jeg har i det siste blitt sykelig opptatt av hva andre ser når de ser meg, som er grunnen til at jeg gikk på vekten nå..

Mitt spørsmål er, utenom å spise sunt og gå vanlige turer med hunden, hvordan kan jeg gå ned i vekt uten at alle ser at jeg gjør et patetisk forsøk på en joggetur som ender 100 meter ned i gaten? Jeg har UFATTELIG dårlig kondis! Jeg trenger hjelp :(

Jeg glemte å legge til:

- treningsstudio er IKKE et alternativ for meg.. Med alle de snertne små babene som fjaser rundt der og muskelbuntene føler jeg meg IKKE komfortabel!

- jeg har rett og slett ikke plass til noe treningsapparater hjemme

- det finnes ikke noen steder hvor jeg kan jogge alene, osv

- jeg har "nylig" flyttet til et nytt sted, og de jeg kjenner der kunne ALDRI tenke seg å begynne å trene, for de har så forbanna fine kropper naturlig (ja, jeg er sjalu! ;) )

- jeg går til og fra butikken, til og fra jobb og ja, til og fra stort sett ALT fra før..

Skrevet

JEG MÅ NED I VEKT!

Du som er så overvektig bør gå til legen din og få henvisning til ernæringsfysiolog for et skikkelig opplegg.

Så til de gode nyhetene:

- Du skal ikke sulte deg. Du skal ligge på et lite underskudd av energiinntak. Din sultfølelse er kanskje ikke helt til å stole på, derfor bør du skrive opp hva du spiser i løpet av en normaluke og regne ut energiinnholdet i det. Så skal du spise litt mindre enn det. Hvis ditt energiinntak per dag f. eks. er 10000 kJ (1 kcal = 4,2 kJ) så prøv å redusere det til 9000.

- Trening skal ikke være et blodslit, da både mister du motivasjonen pluss at du bryter ned kroppen i stedenfor å bygge den opp. Først og fremst bør du skaffe deg en pulsklokke. Du kan til å begynne med ligge på 50-60% av makspuls, da forbrenner du mye fett og lite karbohydrater. Etterhvert som kroppen venner seg til å være i aktivitet kan du øke til 60-70% av makspuls. Makspuls er som en tommelfingerregel 220 minus alder.

- Jeg vil anbefale deg å ikke jogge. Når du er så overvektig vil det gi stor belastning på leddene dine. Sykling er mye bedre. Pass på å bruke lave nok gir til at du kan holde en pedalfrekvens på 80-90 omdreininger per minutt. Begynn med korte turer, ha med vannflaske.

Nå har det begynt å tordne her, så jeg må slå av PC'en. Lykke til!

Skrevet (endret)

Må bare si det - på treningssentre er det ikke bare "snertne små baber" og "muskelbunter". Mitt inntrykk fra de sentrene jeg har vært medlem er at det er folk i alle aldre, alle str og formen er meget varierende. Hvem hører vel mer hjemme på et treningssenter enn en overvektig person som trenger å miste noen kg? Men, skjønner at det kan være skummelt. Trodde jeg skulle få anfall når jeg gikk inn på treningssenteret med mine alt for mange kg for å melde meg inn ^^

Selv om du ikke har plass til noen treningsapparater, så kanksje du har plass til noen vektmanualer som kan ryddes vekk under senga eller noe slikt? Strikker tar heller ikke store plassen. Om du skaffer deg noen manualer, strikker og en treningsmatte så er du langt på vei. Last ned eller kjøp noen treningsvideoer som du spiller av på tv'en eller pc'en. På iform.no og diet.com (eneste sidene jeg kommer på i farta) så finnes det en god oversikt over øvelser du kan gjøre hjemme både med og uten utstyr.

Trenger ikke å ha skogen for seg selv for å jogge, ta med deg mp3spiller med favorittmusikken og gå ivei. Ikke sett for høye forventninger til deg selv med at "jeg skal jogge hele denne løypa her i kveld". Gå i raskt tempo og jogg i intervaller underveis, min erfaring er ihvertfall den at intervalltrening funker sykt bra for kondisen og fettforbrenninga. Aner ikke hvor du bor og hva som finnes rundt deg, men det er sikkert mer enn nok av løyper å velge i, og folk som er på tur er som oftest mer enn nok fokuserte på hva de skal gjøre selv og henger seg ikke opp i hva andre gjør.

Kjenner du ingen som vil trene, så synd for dem. Du må tenke på deg selv og din egen helse, kanskje du får noen med deg på trening når de ser hvor godt det har gjort deg?

Endret av Aryia
Skrevet

......

Jeg glemte å legge til:

- treningsstudio er IKKE et alternativ for meg.. Med alle de snertne små babene som fjaser rundt der og muskelbuntene føler jeg meg IKKE komfortabel!

- jeg har rett og slett ikke plass til noe treningsapparater hjemme

- det finnes ikke noen steder hvor jeg kan jogge alene, osv

- jeg har "nylig" flyttet til et nytt sted, og de jeg kjenner der kunne ALDRI tenke seg å begynne å trene, for de har så forbanna fine kropper naturlig (ja, jeg er sjalu! icon_wink.gif

Ble litt surriball med kopieringen min så jeg har lempet tillegget ditt inn i sitat fra opprinnelig innlegg. Beklager.

Sier meg enig med Aryia - ikke jogg. Ikke ennå i allfall. Det kommer til å slite hardt på beina dine og du blir demotivert. Turer med hunden er bra og har du sykkel? Sykling er mindre belastende for beina enn jogging. Når du kommer i bedre form og vekta går ned, så kan det hende du får lyst til å jogge helt av deg selv ;) .

Så er det på tide å si seg enig med Lance - treningsstudio er ikke bare for babes og muskelgutta. Jeg har trent apparattrening på treningsstudio i mange år (nei, dessverre ikke sammenhengende :( ) og folk som trener der er som regel for opptatt av seg selv og sine egne muskler til å gidde å se på deg i det hele tatt. Muskelgutta trener gjerne to og to så de er opptatt av å hjelpe (evt. løfte mer enn) kompisen. Du finner babes, der, men også husmødre, overvektige 50 åringer med ølvom og alle avskygninger innimellom der. Jeg er ingen sylfide, men har aldri opplevd kommentarer på det på et treningsstudio. Enten ignorerer folk meg (av ovenfor nevnte årsaker) eller de er hyggelige og hjelpsomme. Før du begynner å trene på studio så skal du dessuten ha en prøvetime der du blir vist rundt og får instruksjon i bruk av apparatene, -og du får utarbeidet et treningsprogram så alle muskelgrupper blir med på moroa.

Skrevet

kanskje det kan være en ting å tenke på personlig trener? Det koster litt ekstra ja, men da får du ett opplegg som er laget spesielt for deg, dine behov og ønsker. Du får hjelp med hvordan du kan trene riktigst, og du får hjelp med oppfølging.

bortsett fra det, når du går, rusler du? eller virkelig går du? Jeg bruker powerwalk som en effektiv del av treninga mi, noe som er lettere for ankler og knær en jogging, og er meget effektivt dersom jeg er bevisst på hva jeg driver med.

Selv danser jeg, så jeg prøver å jobbe med å få fokus på senter (mage/rygg, bruke musklene der for å hente bevegelse), og dette gjør jeg mens jeg går så rask gange jeg kan uten at det blir så mye at jeg ikke orker å gå en time.

Så den "skumle" muligheten, er å prøve personlig trening, mitt enklere tips er å gjøre mer ut av det du allerede gjør. Eller gjør mer av det.

Gå enda mer, og pass på bruke deg selv så mye du overhode orker når du holder på. Vil du virkelig endre kroppen, MÅ du være streng med deg selv når du jobber med det. Dersom du slurver med fokusen når du trener, SER du kanskje sporty ut og kan kanskje lure andre til at du gjøre noe med det, men det hjelper lite så lenge du ikke lurer kroppen din. Målet må vel være å være ærlig med deg selv og andre, og gjøre en reall innsats for å få en sunn kropp som du faktisk kan være i i mange år fremover.

Lykke til, gjør det for deg selv, og gjør det skikkelig. Unnasluntring lurer bare deg selv, og hjelper ikke kroppen din i det hele tatt.

Gjest nei, nå...!
Skrevet

Hei og takk for svar :-) Jeg må bare få nevne at jeg sliter med angst og deperisjoner for tiden, og det er derfor jeg har problemer med å jogge forbi en annen person eller å trene i et rom fult av folk..

Lance:

- er det noen regel hvor hvordan du regner ut energiinntaket? *grønn*

- pulsklokke... sporten?

- jeg har ikke sykkel, men om dette er beste løsningen kan jeg vel alltids kjøpe en? :)

Aryina:

- Mulig at treningssenteret ikke er full av de, men jeg sliter litt med denslags selvom =/

- Strikk og vekter skal jeg alltids få plass til vettu :D

- Jeg kan begynne å se etter litt "øde plasser" når jeg lufter hundene.. Men jeg har to hunder og ene mer vimsete enn den andre, så de tror jeg ikke jeg kan jogge med :P

Cata:

- Nei, jeg har ikke sykkel, men kan da ikke være så vanskelig å skaffe seg en?

- Treningsstudio er ikke et alternativ for meg, ikke enda ihvertfall. Kanskje når jeg har kommet i litt bedre form (både fysisk og psykisk).

Aline:

- når jeg går så går jeg med mine to vanvittig vimsete hunder.. Jeg prøver å gå fort, men det er ikke alltid like lett, så blir en del rusling og.. Men hvis du sier at hver tur er på ca 3 km (den er 6500 skritt, så jeg bare tipper på lengden) så går jeg på i ca 1,5 av de km, i 0,5 av de går jeg saaaaakte (forbi skoler og barnehager, barn er SÅÅÅÅÅ kjekke syntes hundene) og i 1 km rusler jeg litt frem og tilbake på en gammel kjerrevei.. Vi tar denne turen rundt 3 ganger for dagen.

Gjest I samme båt som deg ;)
Skrevet

Meld deg på et Grete Roede kurs (ikkje nettkurs!!).

Da får du møte mange andre som er i samme situasjonn som deg, samtidig som du lærer å spise riktig mat i riktig mengde.

LYKKE TIL :)

Skrevet

Jeg vil annbefale deg å skaffe deg en rockering! Etter litt øving kan du stå forrann tv'en og rocke ivei hjemme i stua. Da er det ingen som vil "se rart" på deg fordi du har begynnt å trene :)

Pass på å få i deg proteiner, sunt fett og sunne karbohydrater. Husk at det er lov å kose seg på Lørdag, så slipper du å sprekke flere ganger i uken!

Masse lykke til :trene:

Skrevet
Hei og takk for svar :-) Jeg må bare få nevne at jeg sliter med angst og deperisjoner for tiden, og det er derfor jeg har problemer med å jogge forbi en annen person eller å trene i et rom fult av folk..

Landeveien er fri for alle. Du kan sykle i akkurat det tempoet du vil, det gjør da også folk, så ingen ser rart på deg om du sykler sakte.

Lance:

- er det noen regel hvor hvordan du regner ut energiinntaket? *grønn*

- pulsklokke... sporten?

- jeg har ikke sykkel, men om dette er beste løsningen kan jeg vel alltids kjøpe en? :)

På alle matvarer skal det stå næringsinnhold per 100 gram. Der skal det stå hvor mange gram karbohydrater, fett og proteiner maten inneholder, totalt energiinnhold og hvor mye av energien som kommer fra henholdsvis fett, proteiner og karbohydrater. Energiinnholdet skal oppgis i både kalorier og joule, men det er noen som slurver. Hvis du får behov for å regne mellom disse enhetene så er 1 kalori = 4,2 joule.

La oss si at en brødsort inneholder 240 kJ (kilojoule) per 100 g. Hvis du spiser 250 gram av brødet så har du fått i deg (240 kJ/100 gram) x 250 gram = (240 x 2,5) kJ = 600 kJ.

Pulsklokke kjøper du for eksempel på sportsbutikker, men det er også mange nettbutikker der du kan kjøpe en. Hvis du velger en som er et hakk over de aller billigste så får du med en funksjon som regner ut omtrentlig energiforbruk.

Hvis du ikke har en sykkel bør du absolutt kjøpe en! :) Jeg vet ikke hvordan din livssituasjon er, men prøv å bruke sykkelen til det meste. Jeg har hørt at godt over halvparten av alle bilturer i Norge er under 5 km, og da kan man heller sykle. Noen av disse har nok med seg så mye greier at de ikke ville fått plass til det på sykkelen, men jeg nekter å tro at alle har det. Jeg vil tro at de fleste bilturer under 5 km fint kunne vært utført på sykkel. Utfordringen er å ikke la seg friste av stemmen som sier at "åh, det er så slitsomt å sykle, jeg kan trimme en annen dag". Det vil ta litt tid å bygge opp kondisen, men du skal ikke få blodsmak i munnen av det, da tar du for hardt i.

Du bør kjøpe sykkel hos en ordentlig sykkelbutikk. Ikke Biltema eller Obs!, ja ikke engang G-sport, de er ikke noen ordentlig sykkelbutikk. Når du er så tung så vil en vanlig billig sykkel bryte sammen ganske fort. Du trenger en som tåler en del vekt. Du trenger ikke gå voldsomt opp i pris, men du bør ikke velge en blant de aller billigste. Og det er ingen skam at en sykkel bryter sammen under deg. Jeg veier 75-80 kg avhengig av om jeg veier meg i sykkelrittsesongen eller på vinteren, og jeg har opplevd at bakhjulet på billigsykler har blitt skjevt etter bare 4-5 måneder. Det skyldtes at jeg valgte en billig sykkel med 21 gir, og 21 gir er en gammel og dårlig løsning som man ikke bør velge hvis man veier over 65 kg. Til opplysning så brukte jeg den billige sykkelen til å sykle til og fra jobb med. Jeg sykler fremdeles til og fra jobb, men på en litt dyrere sykkel.

Skrevet

1. Powerwalking og småjogging!! Fem dager i uken. Bli varm og svett og kjenn at pulsen går opp. Tør du treningssenter, gå på timer med utholdende styrketrening. Styrke er en kjempebra fettbrenner.

2. Kutt ut brus, alkohol (det du kan), mat som bare er hvetemel og ost (type pizza), junk, godteri, potetgull, sjokolade. Bli glad i grønnsaksdisken. Spis havregryn og knekkebrød framfor brød. (Hvetemel er noe dritt!)

3. Viktigst av alt: IKKE GI OPP!

Skrevet

Kan du få til en skikkelig runde rask gange eller powerwalk uten hundene noen dager i uka da? Gå skikkelig/så hardt du klarer, i si en time?

skjønner at ting er vanskelig med angst og depresjon i bildet, har vært der selv, men må innrømme at trening er en av de tingene som virkelig har vært en støtte for meg, og fremdeles er det , når ting er tøft.

Jeg danser, og på den tiden jeg var skikkelig ille med angsten og depresjon, var dansen noe av det eneste jeg klarte i løpet av en dag, men det ga meg til gjengjeld mye.

Det å bevege kroppen, trene og få fokus vekk fra hverdagen, er gull verd når jeg sliter. Men for å få til å få fokus vekk, så må jeg gå så hardt/fort at jeg ikke har mulighet til å tenke og fokusere på problemer samtidig. ;)

Gjest senterberte
Skrevet

På treningssenter får du hjelp av instruktør, gull verdt! Og det er ikke bare babes og muskelbunter der.

På mitt senter er de fleste damene 45 + OG det er flest damer!

Det er noen unge gutter der fra VG (17-22) fordi det ligger en skole tett ved. Men de fleste er like tynne som spaghetti og ser overhodet ikke tøffe ut!

Og så er det noen menner på 70 + (!) faktisk. Noen racere til å sykle et par av dem.

Faktisk har jeg ikke sett en babe der inne enda... et par muskelgutter, men det er fotballspillere som er delvis proffe og av og til innom tror jeg. De er i alle fall så konsentert om sitt at man kunne tråkka rett på dem uten at de reagerte.

Så du må bare finne riktig senter for DEG!

Lykke til. :goodbye:

Skrevet

Trening, særlig utholdenhetstrening, er bra mot depresjoner. Jeg merket det da jeg var nyutdannet og hadde søkt ørten jobber uten å få napp. Jeg måtte ut fra der jeg bodde i løpet av sommeren, men alle som drev med utleie satte krav om jobb for å få leie. Da fristen nærmet seg hadde jeg ett håp igjen, et firma der jeg hadde vært på 2. gangs intervju. Da så de ringte og sa at de hadde valgt en annen kom tungsinnet ramlende i hodet på meg.

Jeg var svært deprimert den dagen, men tvang meg selv til å ta en sykkeltur i skogen. Det å kjenne den enkle gleden av å utføre fysisk arbeid gjorde at tungsinnet gradvis forsvant.

Gjest Tigress
Skrevet

Gå tur. Ikkje start for hardt, og ikkje prøv å springe med den vekta, det er å be om herpa ledd. Ta med deg desse bikkjene og gå turar med dei. Kan hende klarar du ikkje å gå så langt, men etter kvart vil du kunne gå ein time eller til og med to, og det er bra for både dei og deg. Ikkje bry deg med at nokon kan sjå deg.

Drikk vatn og et grønnsakar til den store gullmedalje. Ikkje gå svolten, det er opplegg for sprekk, men sørg for å vere mett på lavkalorimat.

Skrevet

Ser det er mange gode råd om trening her, og det er viktig, men skal du gå ned mange kilo er det først og fremst hva du putter i munnen som er hovedsaken.

Jeg synes noen råd hjelper til med å gjøre slanking lettere:

1. Ikke drikk kalorier - alkohol, juice, brus m.m inneholder mye kalorier, og jeg synes i allefall ikke det er så vanskelig å avstå fra som andre ting.

2. Spis deg mett, men spis de riktige tingene. Det hjelper godt bare hvis du bestemmer deg for å kutte mat med mye sukker i som kjeks, kaker og sjokolade.

3. Ha en kosedag hvor du kan unne deg noe godt.

Start med dette, og hvis du klarer det fint, kan du stramme inn mer etter hvert med å kutte ned på brød, poteter, pasta og mat med mye fett.

Det er dumt å gå kjempehardt ut og sprekke med en gang. Gå turer i bra tempo er fin trening til å begynne med.

Skrevet

Har samme problem som deg.. Gikk på vekten og fant ut jeg veide MYE. Rundt det samme som deg.

Jeg har bestemt meg for å melde meg inn i vektklubb.no - det er en vektklubb VG har.

Jeg vet at jeg lett mister motivasjonen, og at jeg ikke har helt kontroll på om det jeg spiser blir for mye - sunt nokk - for lite osv. Derfor valgte jeg og melde meg inn der.

Man skriver en type dagbok over hva man spiser, får hjelp til å velge riktige måltider, hvor mye man kan/skal spise, masse matoppskrifter, mye treningstips, og man får også se sin egen framgang :) Noe jeg ser på som motiverende!

Du kan gå inn og lese litt om siden, og andres erfaringer om akkurat denne siden :) Det er lettere og finne ut hva man gjør galt når man skriver opp alt man spiser, og man finner ut hvor lite som faktisk ska til for at du spiser feil eller for mye. Inne på denne siden er det maange i samme situasjon man kan snakke med :)

Bare ett lite tips fra meg :)

Masse lykke til! Dette klarer du hvis du virkelig går inn for det:)

Skrevet

Her er det mye prat om trening, og det er vel og bra. Det aller viktigste når det gjelder vektnedgang er faktisk kostholdet. Siden du ikke ser så lyst på dette med å trappe opp treningen vil jeg faktisk bare anbefale deg å holde oppe turgåingen med hundene, og som noen andre nevnte kanskje sette hundene igjen hjemme av og til og gå en ekstra tur med litt høyere puls. Ikke gjør noe du føler deg ukomfortabel med, det kommer bare til å gjøre sitt til at du gir opp etter kort tid. Og hvem vet, kanskje du føler deg fjong nok til å trene på studio når du har gått ned de første fem kiloene? :)

Når det gjelder mat er det mange muligheter for å gå ned i vekt. Noen er så heldige at de har en eller to uvaner som sørger for nesten hele overvekten, det kan være at de drikker tre halvannenlitere med sukkerholdig brus om dagen, at de hiver i seg 200 gram sjokolade hver dag e.l. Du vet nok selv om du har en slik uvane, og i så fall kan det hende at det i utgangspunktet holder å kutte ut dette for å få fart på vektnedgangen.

For oss andre er det som regel helheten av kostholdet som tilsammen sørger for de ekstra kiloene, og da må det selvfølgelig en større omlegging til.

Jeg vil anbefale deg å lese deg opp på litt forskjellige dietter før du finner ut hvilken som passer for deg. Det viktige er å velge en måte som kan være mulig for deg å holde i lang lang tid, og det må derfor være en diett der du ikke føler du går glipp av alt som er godt. Hvis din last går i retning kjøtt og fete sauser kan kanskje en Atkins-diett e.l. være noe for deg, siden du da ikke trenger å kutte ut det du liker best. En sjokoholiker kan kanskje syns det er bedre å telle kalorier og kutte ut noe annet slik at hun kan spise 50 gram sjokolade tre ganger i uka.

Selv har jeg gått ned 4 kilo i sommer på å kutte ut endel karbohydrater, altså ris, pasta, potet og brød. De tre første har jeg kuttet helt ut, mens det eneste brødet jeg spiser er rugsprø med masse pålegg. For meg passer dette helt utmerket fordi jeg ikke er noe særlig glad i slik "fyllmat" uansett, og heller koser meg med mer av "det gode", nemlig pålegg, kjøtt, grønnsaker og alt annet med mer smak. Det vanskelige for meg har vært å kutte ned på godterispisingen (for sukker må man dessverre kutte uansett hvilken diett man velger), men jeg spiser fremdeles en saftis eller mørk sjokolade sikkert 5-6 ganger i uka. Dermed føler jeg ikke at jeg nekter meg noe, og jeg skjønner at jeg klarer å holde dette kostholdet til jeg har kommet ned dit jeg ønsker - og å holde en moderat utgave av det hele livet. Tidligere har jeg telt kalorier og nektet meg det jeg syns er godt, med det resultat at jeg har feiret målgang i vektreduksjonen med å stappe i meg av alt jeg ikke har spist på noen måneder. Og vips, der var visst kiloene på igjen. For meg har dette vist seg å være den lureste måten, for deg kan det kanskje være en helt annen måte å gå ned i vekt som viser seg å være den mest naturlige. :)

Det finnes mange sider på nett det du kan legge inn det du spiser på en normal dag eller fem, og da kan du kanskje få en aha-opplevelse om kostholdet ditt.

Lykke til!

Gjest nei, nå...!
Skrevet

Hei igjen. Først og fremst vil jeg bare si at jeg ble skikkelig oppløftet av å lese innleggene her :-) Jeg ble med en gang mer motivert, og jeg er KLAR!

I samme båt som deg:

Ikke en dum idè, men hvorfor ikke nettkurs?

buttergirl:

Den var søren ikke dum! Hvor får man kjøpt rockeringer nå til dags? Jeg tror mine gamle fra barndommen er kastet for lengst ;)

Lance:

Da skal jeg finne frem kalkulatoren og ta meg en tur på sportsbutikken.. Tror det er intersport som er her :-)

Alt jeg trenger er enten innen 0,5 km ellers må jeg over 6 mil.. Jeg tror kanskje 6 mil med oppoverbakker (over et fjell) og tunneller er å ta seg vann over hodet for min del ;)

Jeg tror jeg hadde dødd av skam om sykkelen min knakk sammen :sjenert:

Det er godt mulig at trening i seg selv er VELDIG bra mot deprisjon, men jeg har angst i tillegg. Jeg klarer ikke det at folk ser på meg. Av og til har jeg problemer med å gå på butikken. Jeg tror mye av dette er selvtillit-issues grunnet at jeg er tjukk, så kanskje når jeg er kommet mer i form og føler meg bedre.

Annikken:

1: Treningssenter er ikke aktuelt i første omgang ihvertfall, men kanskje powerwalk :-)

2: Hvetemel er dårlig?

3: No, ma'am!

aline:

"godt" å se at jeg ikke er alene der :) hvordan danser du? det kunne jeg tenkt meg.. Jeg kjøpte meg en pakke fitness frokostblanding da de hadde treningsdvd'er i, og prøvde den.. Kjempemorsomt ^^

senterberte:

I min kommune er det bare et treningssenter. Jeg jobber i en bedrift hvor det er ansatte i alle aldre. Så og si ALLE snertne babene og muskelbuntene jeg jobber med bruker treningssenteret, og mange skoleelever rundt om også. Jeg kjenner en som gikk der en gang men hun føler hun ble sett på, så hun gikk ikke tilbake. Nå har hun flyttet, så får ikke gått turer o.l med hun.

Tigress:

Når og hvordan vet jeg at det er på tide å trappe opp treningen? Jeg har prøvd tidligere, men jeg har trappet opp for tidlig og dermed gitt opp. Denne gangen vil jeg ikke gi opp. Denne gangen VIL jeg klare det.. Nei, jeg SKAL!

Gjest kl 15:08:

1: Vann skal bli.. (Eller fun sin iste med 1 kalori?)

2: Jeg skal ransake nettet for sunne oppskrifter og lage meg en kokebok :)

3: Alle liker lørdagsgodt! :)

Diap:

Åååå, høres ikke så gale ut :) Hvordan klarer du deg?

juliane:

Jeg satser på at jeg kommer meg på treningsstudio eller noe sånn når jeg er kommet litt på vei :) Jeg skal kanskje flytte til et nytt sted om en 6 mnd eller noe, så kanskje det blir lettere å gå til gymen da når ingen kjenner meg..

Da skal jeg finne en passende diet. Er det en side med oversikt? Eller, vet du om en side med en oversikt over dietter?

Skrevet
aline:

"godt" å se at jeg ikke er alene der :) hvordan danser du? det kunne jeg tenkt meg.. Jeg kjøpte meg en pakke fitness frokostblanding da de hadde treningsdvd'er i, og prøvde den.. Kjempemorsomt ^^

åh, du er ikke alene nei, og jeg skjønner hva du sier om at til og med å gå på butikken er vanskelig til tider, pga mennesker. Har vært der.

Men du er flink i utgangspunktet, når det kommer til å jobbe med å komme deg ut til tross for angsten, du går turer med hundene dine 3 ganger om dagen, det er ikke værst når du har sosialangst skal jeg si deg. :) Vær stolt av det, og prøv å se om du kan få til litt og litt mer.

ang treningsvideoer, folk kan si hva de vil om det, men jeg brukte det i tillegg i tunge perioder, når jeg var som værst. i tillegg til gåturer og dans, noen dager klarte jeg en ting, andre dager klarte jeg en annen, atter andre dager var det lettest å kjøre på med trening hjemme. Jeg er en av de som faktisk fikser BRUKE hjemmetrening også, og har slitt ut både treningsvideoer og steppmaskiner.... hehe... det dreier seg om å finne det man liker.

synes du treningsvideoene du har nå, er morsomme; bruk dem!! Ha det gøy. Det er minst like god trening selv om du finner noe du synes er moro, og det å ha det gøy er faktisk også veldig godt i forhold til angsten og depresjonen, så tre ganger god ting det!! :)

Nå danser jeg salsa og diverse andre latinske stiler, men på den tiden jeg var ille, danset jeg moderne linedance, som da er uten partner men stilig, koreografert dans etter musikken du f.eks hører på radioen. Det er absolutt å anbefale for de som vil prøve seg på dans men ikke føler for pardans.

Tar du litt teknikk i tillegg, så får du masse ut av dans, men der som med gangen, du må være bevisst og ikke sluntre igjennom. Som med all trening, så er det fullt mulig å gjøre den slurvete og dermed ikke få så godt resultat, eller man kan gjøre den bevisst bra, og få kjemperesultat av det. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...