Gå til innhold

Samme antrekk til brudgom, forlover, svigerfar og far?

cappocino

Hva ville du ha valgt til forlover, svigers, og far - brudgomen sjakett  

1. 1. Hva ville du ha valgt til forlover, svigers, og far - brudgomen sjakett

• Sjakett
      4
    • Kjole hvitt
      0
    • Smoking
      6
    • Mørk dress
      13

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan dere har gjort, har hørt litt diverse og klarer ikke å bestemme meg.

Brudgomen skal ha sjakett, hva ville dere ha hatt til forlover, svigerfar og far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

kan ikke de bare ha vanlig mørk dress som resten??

unødig å pålegge dem ekstra utgifter til klær synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke de bare ha vanlig mørk dress som resten??

unødig å pålegge dem ekstra utgifter til klær synes jeg..

Helt enig. Synes at brudgommen skal skille seg ut, og da passer det ikke at de andre mennene har sjakett. Det er forbeholdt brudgommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan de... men de har lyst til å matche brudgommen.

Vi har egentlig sagt at de kan velge, men de vil at vi skal bestemme, ekstrakostnad eller ikke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Synes at brudgommen skal skille seg ut, og da passer det ikke at de andre mennene har sjakett. Det er forbeholdt brudgommen.

:enig: Synes at det kun er brudgommen som skal ha litt spesielt antrekk jeg, til nød kan også forloveren ha det.

Stemte derfor på "mørk dress"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigergutt skal ha kjole og hvitt, mens alle andre menn har smoking.

Men, jeg har et spørsmål! Hvem skal ha knappehullsblomst? Kun brudgom og forlover? Eller fedre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke likt at min forlover, mamma og svigermor hadde brudekjole, så min elskede skal ha sjakett alene. De andre skal mest sannsynlig ha mørk dress.

Her er det syv som skal ha corsager, brudgommen, hans forlover, brudesvennen, pappa, pluss de tre mennene som skal gå i prosesjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg ville ikke likt at min forlover, mamma og svigermor hadde brudekjole, så min elskede skal ha sjakett alene. De andre skal mest sannsynlig ha mørk dress.  

.

bra poeng!

støtter det med at når vi får ha brudekjole helt for oss selv, så skal jammen mannen også få lov til å skille seg ut å være "helt pyntet"

(likestilling! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig helt enig... jo mer jeg tenker på det jo mer syns jeg at bare mannen min (hjelp det er så uvant å si det:)) skal ha sjakett.

Tenkte på å skille litt på fargene på vestene hvis alle skulle hatt sjakett, sånn at brudgommen skilte seg ekstra ut, men tror nok det blir smoking på de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss blir det bare brudgommen som skal ha sjakett, de andre bes om å ta på mørk dress. Knapphullsblomster bestiller vi 6 av, til sambo, forloveren hans, min og hans pappa og guttene som er brudesvenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha knappehullsblomst til brudgom, forlover, våre brødre og brudesvenn. I tillegg skal mødrene våre og mine søstre få en blomst til å ha i håret om de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig helt enig... jo mer jeg tenker på det jo mer syns jeg at bare mannen min (hjelp det er så uvant å si det:)) skal ha sjakett.  

Tenkte på å skille litt på fargene på vestene hvis alle skulle hatt sjakett, sånn at brudgommen skilte seg ekstra ut, men tror nok det blir smoking på de :)

Kjære Cappo-vennen, smoking står over sjakett i grad av pynting....

Så da blir alle de andre "finere" enn brudgommen, da.... :o

Dessuten er smoking ukorrekt å bruke før klokken 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Cappo-vennen, smoking står over sjakett i grad av pynting....

Så da blir alle de andre "finere" enn brudgommen, da.... :o

Dessuten er smoking ukorrekt å bruke før klokken 17.

Åj.. det visste jeg ikke! Takk for at du sa ifra...

Har ikke kommet så langt som å lese regler etc....

Hvordan er reglene rundt det med dresscode, har du oversikten Tex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kjole og hvitt / Galla*

Blir du invitert i et bryllup der antrekket er galla skal du møte i kjole og hvitt (snippkjole) helst med ordener dersom du har dette. Militære stiller i gallauniform.

Damene stiller i fotsid kjole med gull- eller sølvsko, lange hansker og sjal. En liten veske som henger på armen hører med.

*Smoking*

Smoking er ensbetydende med sort smoking, hvit smokingskjorte, matchende magebelte og sløyfe samt sorte lakksko.

For damene en meget pen kjole eller skjørt som absolutt ikke skal være for kort. Liten eller ingen utrigning.

*Jaquett*

Jaquetten er selve jakken, med tilhørende dressbukse, vest og kravatt.

For damer gjelder det samme som for smoking

*Mørk dress*

En mørk blå eller sort dress med diskret slips og sorte sko.

Damene stiller i pen kjole eller skjørt evnt. en meget pen buksedress.

*Daglig antrekk*

Daglig antrekk betyr dress, men ikke nødvendigvis mørk. Tilpass dressen etter årstiden og temperaturen.

For damene betyr daglig antrekk en enkel kjole eller pen buksedress.

Forøvrig er smoking et antrekk som er ukorrekt i en kirke dersom vieslen foregår før kl 17.

Jaquette er et formiddagsantrekk og er korrekt i kirken kun dersom vielsen er FØR kl 17.

Om folk vil skifte mellom fest og vielse er jo opptil hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk da ble jeg klokere!

Hjelp så mye styr bare for antrekk... men det skal jo være "orntlig" :)

Er det noe andre regler som jeg bør huske på.

Bordsetting, taler etc har vi track på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Også mindre klok igjen....

kan heller ikke brudgommen bruke smoking/kjole og hvitt i bryllp før kl 17? eller gjelder det kun gjestene?

Har du en link til siden med reglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoking er et aftensantrekk og skal derfor ikke brukes av noen før kl 17.00. Det er mange i dag som ikke tar dette så nøye og gifter seg i smoking selv om bryllupet er tidligere på dagen.

Men skal du følge skikk og bruk - nei da er det ikke korrekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Smoking er et aftensantrekk og skal derfor ikke brukes av noen før kl 17.00. Det er mange i dag som ikke tar dette så nøye og gifter seg i smoking selv om bryllupet er tidligere på dagen.

Men skal du følge skikk og bruk - nei da er det ikke korrekt

Har aldri hørt om noen som vies etter 17.00?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...