Gå til innhold

Besøke nettvenn i utlandet?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har noen her besøkt en nettvenn i utlandet, eller fått besøk av en fra utlandet? Hvordan la dere det opp, og hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har reist litt hit og dit nå i sommer til venner og bekjente av meg.

North Carolina: Samboerpar med 3 barn. Overnattet hos de i 2 uker og hjalp til så godt jeg kunne med eldste sønnen (autist)

Boston: 22 årig venn av dette paret, og en bekjent/venn av meg det var artig å treffe på når jeg nå var i "nærheten". Han bor hos famile, så faren hans hentet meg på flyplassen og jeg bodde hos de en ukes tid.

Canada: Venn av meg. Har huket tak i hostel, og snakket med litt folk på couchsurfing, og skal avgårde i morgen. Dette er den turen jeg anser for å være mest "normal".

Til nå har jeg gode erfaringer med dette, selv om det har vært utrolig intenst (mye vanskelige livssituasjoner i begge familiene, så det var merkelige situasjoner å komme inn fra utsiden i).

Men, her kjenner jeg et helt nettverk. Jeg har en nettvenn i Frankrike jeg kun kjenner "isolert". Han er jeg betydelig mer obs på, og om vi noen gang treffes antar jeg det blir i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, hadde en over nå i sommer. Han bodde på vandrehjem og venta trofast på at jeg skulle komme fra jobb (etter 9 timer med jobbing..), og underholde han.

Jeg lekte turguide, og presiserte at jeg ikke hadde tid hele tia. Var redd at det kunne bli litt "travelt" Som det ble også. Mitt råd, ha en plan, og en backup plan.

For min egendel føltes hele greia som en fiasko :) fyren viste seg å være kjempe sjenert. Mye mer enn jeg antok. Jeg spanderete middag, og bensin (kjørte hit og dit)

Siste dagen sa han at han hadde en del penger igjen fra turen (ja jeg hadde jo betalt alle utgifter), og om han skulle gi meg noen ? "Neida, det er da ikke nødvendig. du reise jo hit", "men da får jeg dårlig samvittighet, da må jeg gi pengene til veldedighet" ..... Om jeg hadde litt mer penger å rutte med hadde jeg ikke blitt så sur, synes han kunne kjøpt en blomster eller noe om samvittigheten plaga sånn. Jeg kunne ha kommet med mange flere gullkorn også. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, hadde en over nå i sommer. Han bodde på vandrehjem og venta trofast på at jeg skulle komme fra jobb (etter 9 timer med jobbing..), og underholde han.

Jeg lekte turguide, og presiserte at jeg ikke hadde tid hele tia. Var redd at det kunne bli litt "travelt" Som det ble også. Mitt råd, ha en plan, og en backup plan.

For min egendel føltes hele greia som en fiasko :) fyren viste seg å være kjempe sjenert. Mye mer enn jeg antok. Jeg spanderete middag, og bensin (kjørte hit og dit)

Siste dagen sa han at han hadde en del penger igjen fra turen (ja jeg hadde jo betalt alle utgifter), og om han skulle gi meg noen ? "Neida, det er da ikke nødvendig. du reise jo hit", "men da får jeg dårlig samvittighet, da må jeg gi pengene til veldedighet" ..... Om jeg hadde litt mer penger å rutte med hadde jeg ikke blitt så sur, synes han kunne kjøpt en blomster eller noe om samvittigheten plaga sånn. Jeg kunne ha kommet med mange flere gullkorn også. *sukk*

Betalte du alle utgifter for ham???? :klø:

Hvorfor ser aldri jeg noe til sånne jenter tro? De vil bare at jeg skal finansiere alt hehe

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dagen sa han at han hadde en del penger igjen fra turen (ja jeg hadde jo betalt alle utgifter), og om han skulle gi meg noen ? "Neida, det er da ikke nødvendig. du reise jo hit", "men da får jeg dårlig samvittighet, da må jeg gi pengene til veldedighet" ..... Om jeg hadde litt mer penger å rutte med hadde jeg ikke blitt så sur, synes han kunne kjøpt en blomster eller noe om samvittigheten plaga sånn.

Forstår jeg deg rett, han tilbød seg å betale, og du ble likevel sur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Har noen her besøkt en nettvenn i utlandet, eller fått besøk av en fra utlandet? Hvordan la dere det opp, og hvordan gikk det?

Ikke utenlands, men langt nok vekke i Norge til at en ikke bare kunne takke for seg og gå hjem. Endte opp med puling hver eneste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nynaeve utlogga
Forstår jeg deg rett, han tilbød seg å betale, og du ble likevel sur?

ja faktisk. Jeg hadde ikke i utgangspunktet tenkt å betale alle måltider etc for han. Det har jeg strengt tatt ikke råd til (og det vet han). Bensin og sånt syntes jeg var greit. Men det virka som det var en selvfølge. Da det var bare en fergetur før vi skiltes for godt, kom han altså med dette "generøse tilbudet". Det virket ikke som han virkelig ville gi meg noen penger. Var mer som et plikt tilbud. Om han hadde sagt noe som, da er det min tur til å spandere neste gang vi møtes (som ikke blir noe av), hadde jeg nok ikke blitt sur.

Kanskje jeg burde ha tatt fram alle kvitteringer og regnet ut hans del av det ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg burde ha tatt fram alle kvitteringer og regnet ut hans del av det ? ;)

Han burde selvfølgelig stått for sine utgifter selv. Ingen grunn til at du skulle betale noe for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nynaeve_*

hehe jo jo, men jeg regner liksom med at det går begge veier. Spanderer jeg en dag, spander vennene mine neste gang. Jeg liker ikke å telle kroner og ører. Skal jeg gi til veldedighet skal jeg sjøl bestemme til hvem, hva og hvor.

Ble nå en god historie ut av det da :) Ikke minst da vi snakka om 12 åringen min, og at vi likte det samme (12 åringen og jeg), da han sa: " gi barn en gave og de leker i timevis med esken..." :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jo jo, men jeg regner liksom med at det går begge veier. Spanderer jeg en dag, spander vennene mine neste gang. Jeg liker ikke å telle kroner og ører. Skal jeg gi til veldedighet skal jeg sjøl bestemme til hvem, hva og hvor.

Ble nå en god historie ut av det da :) Ikke minst da vi snakka om 12 åringen min, og at vi likte det samme (12 åringen og jeg), da han sa: " gi barn en gave og de leker i timevis med esken..." :fnise:

Jo, gjensidig spandering er bare positivt. Det viser omtanke :)

Men ellers så forstår jeg jo at du traff på et prakteksemplar av hankjønnet - han virket jo veldig oppegående - nei hehe

Når barn er 2-3 år så er jo faktisk julegave papiret det morsomste :ler:

Men når de er 12 år så er nok kravene betydelig høyere - naturlig nok! :)

Synd at man må igjennom så mange frosker for å finne prinsen - eller prinsessen i mitt tilfelle da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...