Fisherman Skrevet 5. august 2003 #1 Del Skrevet 5. august 2003 Hei Vi ser oss rundt etter en tre eller fireroms leilighet i Oslo, men vet ikke helt hvor vi vil bo. Når det gjelder priser finner vi mye i vår prisklasse, ihvertfall av treroms. Jeg ser vel for meg noe med heis og parkeringsmulighet. Områder jeg ser for meg ligger på Bjerke, Kalbakken, Ensjø, Etterstad, langs t-banen til Lambertseter og t-banen til Mortensrud. Hvordan er det å bo et av de stedene, og hvordan tror du det er å bo der for oss som er et par rundt 30 og som tenker på å få barn om to år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 5. august 2003 #2 Del Skrevet 5. august 2003 Etterstad kjenner jeg godt. Fint å bo, både for voksne og barn. Mye grøntarealer - stille og rolig. Både barnehage og park i kort gangavstand, Prix også. Kort vei til t-bane og buss - kort vei til sentrum. Anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 5. august 2003 #3 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg trives veldig godt både på Grorud, Kaldbakken og Bjerke. Hvis jeg skulle anbefale et av stedene måtte det nok blitt Bjerke/Årvoll området. Mange fine stille steder der. Lykke til med boligjakten :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. august 2003 #4 Del Skrevet 5. august 2003 Både Etterstad og Bjerke er ganske trivelige steder synes jeg. Kan styre min begeistring for Kalbakken og disse nye byggene ved Mortensrud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #5 Del Skrevet 5. august 2003 Bor på Valle Hovin og stortrives. Masse grøntområder - sykler til sentrum på 10-15 minutter. Stille men sentralt. 3- roms ligger på 1'3 for en strøken... har sett slitte gå for under millionen. Kan ta alle t-baner ned til byen og 21-bussen går rett fordbi. Sjekk ut Lillebergveien/svingen, St.Jørgens vei, Vallefaret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 6. august 2003 #6 Del Skrevet 6. august 2003 Ensjø er et høl! Men det vil bli bedre, for det bygges nye leiligheter og blokker hele tiden. Men per i dag er det bilforretninger, Narvesen, gamlehjem og et par blokker. For ikke snakke om Ensjø bingo og sol (med kamera i døren ), Området fra Ensjø t-bane (gamlehjemmet - Ensjøtunet) og mot Helsfyr derimot, er koselig, Gamle direktørboliger fra Fyrstikkfabrikken som er seksjonert opp til leiligheter, firemannsboliger etc. Der har man et par gater som er virkelig litt villapreget og trivelig. Litt lenger ned i gata er man på Vålerenga. Der er det noe helt annet, og et mer aktuelt sted å bo og bli boende. Ned mot Jordal også er det trivelig bebyggelse og mange barn. Ellers er jo Ensjø kjempesentralt, noen minutter med t-bane til byen og sånn sett ok. For voksne mennesker. Men med tanke på barn, ville jeg nok valgt noe annet. Da ville jeg neppe bodd i Oslo overhodet. Så mye mer man betaler for å bo i Oslo, er det ikke verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #7 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg bor på Oppsal og trives med det. Stille og rolig etablert område. Nå bor det veldig mange eldre mennesker her, men det er en utskiftning på gang, så jeg har inntrykk av at det blir flere og flere yngre og barn. Mange koselige boområder du nevner i ditt innlegg. Men det er vanskelig å gi råd om hvor det er fint å bo når man ikke vet helt hva du ønsker. Hva er viktigst for dere ved nytt bosted? Kort vei til byen, nærhet til marka? barnevennlig? boligpris? kort vei til store kjøpesentre? Da vi flyttet til Oppsal var nærhet til marka noe av det som betydde mest for oss. Samtidig har vi kort vei til Østensjøvannet og andre turmuligheter. Området er stille og rolig. vi har kort vei til butikker, og det er grønt og trivelig. T-baneturen til byen tar heller ikke så lang tid - omtrent 15 minutter. Jeg synes ellers Kalbakken er veldig koselig. Der er jeg godt kjent. Tonsenhagen er også flott. Noen områder ved Bjerke også - særlig Krokliveien. På Lambertseter er jeg ikke så veldig kjent, men jeg synes det ser fint ut. Lykke til ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå