Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 6. august 2009 #1 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg har ikke noe imot norske menn, jeg har bare aldri "klikket" noe særlig med dem. De norske mennene jeg har blitt kjent med i løpet av livet har vært sympatiske og ordentlige, men jeg har aldri hatt noen spesiell kjemi med noen av dem. Da jeg begynte å reise til utlandet på egenhånd etter videregående (i forbindelse med studier og språkkurs), ble jeg kjent med mange menn fra forskjellige land. Jeg oppdaget raskt at jeg var mye mer "på bølgelengde" med menn fra andre land. I dag har jeg utenlandsk kjæreste, og alle de mannlige vennene jeg har, kommer fra andre land i Europa. Derimot er alle mine nærmeste venninner norske. Er det flere som har det likt som meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 6. august 2009 #2 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg har ikke noe imot norske menn, jeg har bare aldri "klikket" noe særlig med dem. De norske mennene jeg har blitt kjent med i løpet av livet har vært sympatiske og ordentlige, men jeg har aldri hatt noen spesiell kjemi med noen av dem. Da jeg begynte å reise til utlandet på egenhånd etter videregående (i forbindelse med studier og språkkurs), ble jeg kjent med mange menn fra forskjellige land. Jeg oppdaget raskt at jeg var mye mer "på bølgelengde" med menn fra andre land. I dag har jeg utenlandsk kjæreste, og alle de mannlige vennene jeg har, kommer fra andre land i Europa. Derimot er alle mine nærmeste venninner norske. Er det flere som har det likt som meg? Du er ikke alene, negativt syn på eget lands menn er et utbredt fenomen, særlig i Norge og i den del av verden der likestillingen har kommet lengst (Nord-Europa, spesielt Skandinavia). Det er ganske mange innlegg om denne problematikken i tråden "Det er så mange pene jenter i forhold til gutter" også den under Skråblikk og generaliseringer. Dette er noe alle norske gutter har vokst opp med. Hvem har ikke gått i klasse med jenter som har elsket latinere eller grekere og som gir uttrykk for at norske gutter er dølle og kjedelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 6. august 2009 #3 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg liker kun norske gutter. Har aldri blitt tiltrukket av utenlandske gutter. Unntaket må være svenske, danske, finske osv, fordi de har såpass lik kultur som oss i Norge. Jeg synes utenlandske gutter er alt for flørtete og pågående + alt for dårlige til å ta hint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 6. august 2009 #4 Del Skrevet 6. august 2009 Du sier du ikke klikket med norske menn. Og dette var før du var ferdig med videregående? Altså klikket du ikke på det romantiske plan med norske gutter da du var yngre enn 19 år. Kan det ha noe med alderen å gjøre? Jeg har ikke oppelvd det. Er jo ennå ung, og planlegger å dra på språkreise osv. Men jeg klikker godt med norske gutter, og liker dem generelt best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 6. august 2009 #5 Del Skrevet 6. august 2009 Du sier du ikke klikket med norske menn. Og dette var før du var ferdig med videregående? Altså klikket du ikke på det romantiske plan med norske gutter da du var yngre enn 19 år. Kan det ha noe med alderen å gjøre? Jeg har ikke oppelvd det. Er jo ennå ung, og planlegger å dra på språkreise osv. Men jeg klikker godt med norske gutter, og liker dem generelt best. Nei, ikke bare på det romantiske plan, men generelt sett. Jeg har aldri hatt noen ordentlige kompiser i Norge, dessverre. Det er ikke norske gutter det er noe galt med, det er nok jeg som er litt annerledes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Euforia Skrevet 6. august 2009 #6 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg synes norske menn har en tendens til å blekne i forhold til utenlandske. Jeg synes nordmenn generelt er ganske kjedelige utseendemessig. Har selv en norsk kjæreste (og er norsk selv) som jeg selvfølgelig synes er veldig vakker, men det er veldig få utenom ham jeg kunne tenkt meg. Jeg mener ikke mørkere i huden og brune øyne, men utenlandske gutter ser mye mer spennende ut enn norske, synes jeg. Jeg snakker ut i fra det jeg har sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 6. august 2009 #7 Del Skrevet 6. august 2009 Du er ikke alene, negativt syn på eget lands menn er et utbredt fenomen, særlig i Norge og i den del av verden der likestillingen har kommet lengst (Nord-Europa, spesielt Skandinavia). Det er ganske mange innlegg om denne problematikken i tråden "Det er så mange pene jenter i forhold til gutter" også den under Skråblikk og generaliseringer. Dette er noe alle norske gutter har vokst opp med. Hvem har ikke gått i klasse med jenter som har elsket latinere eller grekere og som gir uttrykk for at norske gutter er dølle og kjedelige. Takk for tipset om tråden, jeg hadde ikke sett den på forhånd. Uansett, jeg vil understreke at jeg ikke har et negativt syn på norske menn. Dere er både generelt sett veldig hyggelige og høflige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 6. august 2009 #8 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg liker norske menn veldig godt, jeg. Jobber i et yrke med mange menn på rundt 50-55. De tar meg alltid på alvor selv om jeg er en ung jente som kommer og forteller dem hva de skal gjøre. Herlig avslappede er de også. Da mann og baby kom innom jobb for amming for eksempel, forsøkte jeg alltid å ta hensyn ved å sette meg ute av syne for ikke å støte noen - men norske menn lar seg ikke anstøte av babyer som spiser og gikk etter meg for å høre hva jeg mente om økonomistrategiene De har en fin balanse mellom å dele av sin erfaring, og det å være ydmyke for den nye kunnskapen jeg bringer inn. De lar seg alldeles ikke true av selvstendige kvinner. Dette er bare mennene på jobb. Nå er dette høyt utdannede menn som har lite å frykte, da. Men de fleste andre menn jeg kjenner er også sånn. Kanskje det bare er jeg som er veldig heldig med hvilke menn jeg har blitt kjent med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 6. august 2009 #9 Del Skrevet 6. august 2009 Du er ikke alene, negativt syn på eget lands menn er et utbredt fenomen, særlig i Norge og i den del av verden der likestillingen har kommet lengst (Nord-Europa, spesielt Skandinavia). Det er ganske mange innlegg om denne problematikken i tråden "Det er så mange pene jenter i forhold til gutter" også den under Skråblikk og generaliseringer. Dette er noe alle norske gutter har vokst opp med. Hvem har ikke gått i klasse med jenter som har elsket latinere eller grekere og som gir uttrykk for at norske gutter er dølle og kjedelige. Takk for tipset om tråden, jeg hadde ikke sett den på forhånd. Uansett, jeg vil understreke at jeg ikke har et negativt syn på norske menn. Dere er både generelt sett veldig hyggelige og høflige! Som mann er det nok som regel bedre å bli oppfattet som spennende og fascinerende enn hyggelig og høflig - i hvert fall når det siste ligger for tett opp til kjedelig og uinteressant. Det triste med dette er at menn fra mer kvinneundertrykkende land får bekreftet sine fordommer: Mange av disse tror nok at nordeuropeiske menn har gitt etter av svakhet når kvinnene har fått en så sterk stilling, at det man ser i Nord-Europa er et skrekkeksempel på hvor galt det kan gå når kvinnen tar over. Hvis mannen ikke har baller nok til å være sjef. Og så får de bekreftelse på at kvinnene egentlig ikke ønsker å ha det sånn, at de trenger menn som er skikkelige menn, når de skandinaviske kvinnene viser sin forkjærlighet for dem. Og sin forakt eller manglende interesse for sitt eget lands menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 6. august 2009 #10 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Som mann er det nok som regel bedre å bli oppfattet som spennende og fascinerende enn hyggelig og høflig - i hvert fall når det siste ligger for tett opp til kjedelig og uinteressant. De fleste norske menn jeg kjenner greier å balansere alt dette. Det er vel en grunn til at norske kvinners forhold til syd-europeiske menn får spesielle utfordringer når kurtisen er over og mannen syns kvinnen skal finne sin plass i forholdet. Det er en grunn til at de laveste fødselsratene i Europa er i syd-europa. Italienske kvinner for eksempel, skjønner hvorfor en mann er opplagt til å være kjekk supersjarmør (=han bor hjemme hos mamma og mangler ingen ting). Endret 6. august 2009 av salma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #11 Del Skrevet 6. august 2009 jeg er gift med en mann fra syd europa, og jeg synes fortsatt han er fascinerende etter 9 aar. Men jeg skal love deg at alle de kulturelle forskjellene kan vaere vanvittig slitsomme naar det gjelder barneoppdragelse og generellt syn paa livet. Man gifter seg heller ikke kun med en, man faar hele svigerfamilien paa kjoepet. Og selv om mine svigers er hyggelige mennesker, saa har jeg etterhvert skjoendt at jeg maa akte meg for hvordan jeg utrykker meg, for deres syn paa kvinner, og innbyrdes rang i en familie, er helt anderledes enn i min norske familie. Men, som du har jeg aldri vaert saa tiltrukket av norske menn, uten aa vite helt hvorfor. Det er nok den litt "ekte", spontane og "mannlige" ustraalingen til endel sydeuropeere som faar blodet til aa bruse. Samtidig hoeres vel dette kjempeprovoserende ut for en norsk mann.. Uansett, selv om vi kan ha kjempeuenigheter om mye, saa har vi fortsatt like sterk kjemi, noe jeg har skjoendt ikke alltid er tilfellet for mine venninder som er gift med norske menn, hvor likestillingen er perfekt og samtalene mange, men hvor dragningen forsvinner med vennskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest No wonder women Skrevet 6. august 2009 #12 Del Skrevet 6. august 2009 Kommer ann på hva man ser som en viktig egenskap hos mannen. Jeg foretrekker norske menn, selv fremfor dansker og svensker (eller svensker går til en viss grad). Jeg ser mer etter en likesinnet mann som invisterer like mye i barna som jeg og som tør ta i en støvsuger enn en spennende latinomann som har hengt i skjørtet til moren sin for lenge. Sitter på kafe og flørter og gjør seg spennende på svært tvilsomme måter(plystring, konstant flørting, berøring i form av smekk på rumpa osv. ). Men det er godt at vi er forsjellinge da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ? Skrevet 7. august 2009 #13 Del Skrevet 7. august 2009 Du er ikke alene, negativt syn på eget lands menn er et utbredt fenomen, særlig i Norge og i den del av verden der likestillingen har kommet lengst (Nord-Europa, spesielt Skandinavia). Det er ganske mange innlegg om denne problematikken i tråden "Det er så mange pene jenter i forhold til gutter" også den under Skråblikk og generaliseringer. Dette er noe alle norske gutter har vokst opp med. Hvem har ikke gått i klasse med jenter som har elsket latinere eller grekere og som gir uttrykk for at norske gutter er dølle og kjedelige. For det er jo ingen tråder her inne med negativt syn på eget lands kvinner? Ingen tråder som forherliger østeuropeiske damer i forhold til norske damer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lalalalala Skrevet 7. august 2009 #14 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg har kun vært sammen med norske menn, men vil ikke si at det er fordi jeg foretrekker norske menn. Det er vel mer at jeg har foretrukket akkurat de mennene jeg har vært sammen med. Ingen må være sammen med bare norske kvinner eller menn, hvor man finner sin hjertenskjære er for meg revnende likegyldig. Det er ikke noe galt med hjemlandets kvinner eller menn fordi om man velger noe annet etter min mening. Syns mange av disse trådene blir sånn at alle norske er bare bare elendigheta og derfor velger jeg noen utenfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #15 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg foretrekker menn fra samme kultur som meg selv. Jeg har aldri falt for en mann som ikke er norsk/skandinavis. Søreuropeiske gutter kunne jeg ikke falt for, for å generalisere en del. Jeg syntes de virker veldig påtatte, og jeg liker ikke den formen for flørting og "forguding" som mange av dem har for kvinnen. Jeg ønsker ikke å bli forgudet og "kurtisert", jeg ønsker en likeverdig partner. Dette er ikke noe jeg velger bevisst, men jeg har aldri blitt tiltrukket av en mann jeg har møtt i utlandet. Jeg er ikke "på nett" med dem rett og slett. De stresser meg litt egentlig, når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #16 Del Skrevet 7. august 2009 Synes enkelte norske (og andre nordiske) menn er noen av de fysisk vakreste mennene på denne kloden. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har alltid vært tiltrukket av høye og lyse menn. Dessuten ELSKER jeg blå og klare øyne. Den mørke, søreuropeiske sjarmøren har aldri vært min greie, for å si det mildt. Dessverre så er mange nordiske menn ALTFOR sjenerte. Den norske drikkekulturen er også helt motbydelig (trist at man må drikke for å tørre å ta kontakt med det motsatte kjønn). Norske/nordiske menn er trolig noen av de mest jordnære som finnes, men det hjelper så lite når begjæret for kvinnen mangler. Kanskje tyske menn er noe å satse på? De er jo relativt nordiske i utseende, men også litt mer frampå og litt mer lidenskapelige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 7. august 2009 #17 Del Skrevet 7. august 2009 Synes enkelte norske (og andre nordiske) menn er noen av de fysisk vakreste mennene på denne kloden. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har alltid vært tiltrukket av høye og lyse menn. Dessuten ELSKER jeg blå og klare øyne. Den mørke, søreuropeiske sjarmøren har aldri vært min greie, for å si det mildt. Dessverre så er mange nordiske menn ALTFOR sjenerte. Den norske drikkekulturen er også helt motbydelig (trist at man må drikke for å tørre å ta kontakt med det motsatte kjønn). Norske/nordiske menn er trolig noen av de mest jordnære som finnes, men det hjelper så lite når begjæret for kvinnen mangler. Kanskje tyske menn er noe å satse på? De er jo relativt nordiske i utseende, men også litt mer frampå og litt mer lidenskapelige? Fint å høre at det også er norske jenter som liker norske gutter. Nå er jeg riktignok ikke lys da, selv om jeg er så norsk jeg kan bli. Ikke er jeg så altfor sjenert heller. Men greit nok, det kan sikkert være noen av dem, i hvert fall har du nok rett i at det er en del gutter som drikker seg drita litt for ofte i tenårene. Men det med at begjæret for kvinnen mangler var vel en liten overdrivelse - for å si det mildt. :gjeiper: Vet ikke hvor du har det fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #18 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg liker best norske og svenske gutter og har holdt meg stort sett til dem, enten det gjelder en flørt på byen eller et lengre forhold. En venninne av meg hadde det som deg, kombinert med en sterk utferdstrang. Etter flere år i utlandet kom hun tilbake til Norge, fant seg en ultranorsk mann og skal leve lykkelig med ham resten av livet. For noen går det over når de har fått utforske spenningen og de finner ut at det ble vanskeligere enn de hadde trodd. Andre holder seg trofaste til "sin type". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 4. september 2009 #19 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg liker best norske og svenske gutter og har holdt meg stort sett til dem, enten det gjelder en flørt på byen eller et lengre forhold. En venninne av meg hadde det som deg, kombinert med en sterk utferdstrang. Etter flere år i utlandet kom hun tilbake til Norge, fant seg en ultranorsk mann og skal leve lykkelig med ham resten av livet. For noen går det over når de har fått utforske spenningen og de finner ut at det ble vanskeligere enn de hadde trodd. Andre holder seg trofaste til "sin type". Det ville jo vært veldig rart om det ikke fantes norske jenter som likte norske gutter. Problemet er likevel at det er såpass mange jenter som foretrekker gutter av annen etnisitet, det være seg innvandrergutter eller menn fra middelhavsland, at det blir færre å ta av. I ungdomsmiljøene i indre Oslo øst er det så ille at de etnisk norske guttene ofte må dra til vestkanten eller ut av byen for å få sjans på norske jenter. For her ruler innvandrerguttene. http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/11/30/450847.html http://www.nrk.no/programmer/radio/radiodo...en/3065041.html Tilsvarende med de norske jentene som elsker søreuropeiske menn. Selv om søreuropeiske jenter nok har det litt friere enn mange innvandrerjenter, står hore/madonna-tankegangen så mye sterkere i disse landene at det aldri vil bli noen gjensidig "paring" over landegrensene. Denne "kulturutvekslingen" går én vei: Norske jenter drar i hopetall til syden for å ha vill sex, mens norske gutter ikke har noen muligheter til å få tilsvarende med tyrkiske, greske eller latinske jenter. At jentene kommer tilbake og ender opp med en norsk mann etter å ha rast fra seg med innvandrergutter er vel en litt fattig trøst for de østkantguttene som ikke har sjans i dag, fordi de er norske. Men hvis man har evnen til å tenne på denne form for ydmykelse står jo vi som norske gutter i en særstilling. Det er ikke mange etnisiteter som opplever tilsvarende forakt fra egne jenter, det virker som at dette fenomenet står aller sterkest i Nord-Europa der likestillingen har kommet lengst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #20 Del Skrevet 4. september 2009 Det er mulig innvandrerguttene er populære i ungdomsgenerasjonen, men jeg oppfatter dem ikke som populære i min generasjon, som er i 30-årene. De har veldig lav status hos meg og mine jevnaldrende venninner. Vi synes utenlandske menn stort sett er klengete, overdrevet flørtete, tar ikke et nei for et nei. Ut fra oppførselen fremstår de som veldig enkle. De klarer ikke å tolke hverken signaler eller direkte tale fra damer. I tillegg synes vi det er svært få av dem som er fysisk attraktive. De fleste er lavere og mindre kjekke enn norske menn. Så slapp av, Cuckold, for dere norske menn er nok vinnerne her i landet - ihvertfall for oss over 30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå