Gå til innhold

Pleiepikes tankehjørne....

pleiepike

Anbefalte innlegg

Ååå, den lista vil jeg også ha! :jepp: Smart da! :tommelsmil:

Hurra for skolelyst! Skulle ønske jeg kunne begynne på skole nå og..men neeei da, kommer jo ikke inn. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Bra du trives på skolen i alle fall :tommelopp:

Får håpe det ordner seg med dumme Lånekassa!

Jada, koser meg masse.. Jah, håper au det gjør det.. Hu dama på skolen i Arendal mente de hadde bomma totalt,. Så vi får nå se hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, den lista vil jeg også ha! :jepp: Smart da! :tommelsmil:

Hurra for skolelyst! Skulle ønske jeg kunne begynne på skole nå og..men neeei da, kommer jo ikke inn. :dåne:

Hehe, det ska jeg gjøre! Den lista var kånge.. Så den ska leg legge inn her.. :nigo: og det var ikke så ille pris heller..

ÅÅ? Hvorfor kommer ikke du deg inn??

Endret av pleiepike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det ska jeg gjøre! Den lista var kånge.. Så den ska leg legge inn her.. :nigo: og det var ikke så ille pris heller..

ÅÅ? Hvorfor kommer ikke du deg inn??

Det er få plasser og jeg ligger aaaakkurat på karaktergrensa. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få plasser og jeg ligger aaaakkurat på karaktergrensa. :sukk:

Ååå, du vil gå da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utskrift av hefte " Cafè Hybel"

Dette er ting som nesten er ABSOLUTT å ha i hus av matvarer:

BASIS TØRRVARER:

Mel

Sukker

Salt

Pepper

Pasta

Ris

HERMETIKK:

Tomater

Bønner

Maiskorn

Kilerter

I KJØLESKAPET:

Egg

Kylling

Ost

Naturell youhurt matyoghurt

ANNET:

Hvitløk

Løk

Sitron

Persille/friske urter

Tørkede urter(feks basilikum, tiamin)

Olivenolje

Nøytral matolje

Vineddik

Sitronsaft

Sennep

Soyasaus eller andre asiatiske sauser

Buljongpulver/-terninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, du vil gå da? :-)

Arkeologi og/eller Historie! :) Skal bli arkeolog jeg en gang skjønner du. :fnise:

Kan komme inn i Trondheim..men..kan liksom ikke flytte dit.. :tongue:

Takk for liste! :jepp: Så det er en oversikt over det man til alle tider BØR ha i hus?? For brød, melk osv kommer utenom?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkeologi og/eller Historie! :) Skal bli arkeolog jeg en gang skjønner du. :fnise:

Kan komme inn i Trondheim..men..kan liksom ikke flytte dit.. :tongue:

Takk for liste! :jepp: Så det er en oversikt over det man til alle tider BØR ha i hus?? For brød, melk osv kommer utenom?? ;)

Hehe, jah.. noe man BØR ha i hus.. Da te middag vel og merke.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å svare deg på hva du ønsket å studere.. Arkeolog ja.. Høres utrolig spennende ut.. Noe jeg au faktisk kunne tenke meg å studere, men nå har jeg nå valgt helsevesenet :fnise: så da blir jeg nok værende der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY PC!!!

Wee, jeg har fått meg ny data :nigo:

Kanskje ikke helt uventa så ble det en rosa pc.. Ja, jeg rett og slett elsker rosa fargen.. Ikke spør meg hvorfor.. :fnise:

Endte på en Acer Aspire One 10.1" skjerm.. Søt liten pc med batteritid!! Wee, min "gamle" pc har ikke levetid på batteriet.. Så nå kan jeg edenlig sitte på bussen uten å måtte tenke på batteriet.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ut av babyverden og inn i min egen lille verden!

Dagen i dag begynte faktisk veldig brått! Gubben kom inn og rev av meg dyna og sa jeg måtte stå opp. UGG! * jeg vil ikke, jeg vil ikke* tenkte jeg.. Men må man så må man..

Nå sitter jeg på skolen og har undervisning i Sykepleie til hjertepasienter.. Utrlig spennende tema, men den forbaska læreren ødelegger alt! Hu snakker så forbaska trææææægt.. Ædde muli??

Men men.. Ikke så møe å gjøre me det da, får nå sitte her og følge me og seff surfe litt på KG :nigo:

Ellers er mine planer lite i dag.. Ska lese te eksamen når denne forelesningen er over... Oxo er det sanitetsvakt i kveld som jeg og gubben skal på.. Godt det er me ha, fpr jeg tid me han oxo!

--------------

Etter alt som skjedde for vel litt over 1 mnd siden har vel ting blitt endel bedre.. Men tankene er der.. PÅ hva, hvordan, hvorfor osv.. Og seff om jeg kommer te å miste han! Det er vel mitt værste mareritt... Men han sier han elsker meg, og hadde han ikke gjort det så hadde vi ikke bodd sammen :rødme: Aww! Han e nå bare helt fantastisk!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helomvending i matveiene!!

Jepp, nå må jeg nesten snu litt på kostholdet mitt... Hvorfor? Jo, fordi jeg har en ganske så kraftig matallergi som gjør at min mage ikke funker heeeelt som an skal.

Mine allergier er:

• Egg
  • Melk
  • Mel
  • Nøtter
  • Skalldyr

Endel? Jah! Fikk litt sjokk da jeg hørte alt jeg ikke kunne ha. Og tenkte, NEI! Men så spiste jeg ganske så normalt frem te disse dager.. Nå har magen begynt å krangle litt mer og jeg må vende meg til en litt anderleses kost. Desverre.. :sukk:

Så i går kjøpte meg jeg sånn Alpro Soya dessertgreie.. Smakte på det nuh, og det smaker rart.. :ler: Kan ikke si jeg helt synes det var kjempegodt, men jeg vender vel meg te det... Jeg spiser speltbrød, for det er noe jeg ikke reagerer så veldig på.. Oxo bruker jeg endel melkeprodukter da... Spiser nesten normalt.. Neste ting er vel glutenfritt brød av typer slag...

Noen her som har noen gode oppskrifer på noen matretter som kan passe meg?? Elsker å lage mad.. Hehe :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag: Hjemmelagde kyllinghamburgere med båtpoteter(mandelpoteter) og en eller annen god saus ved siden.. NAMME!!!

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var det helg igjen og jeg setter kursen mot Stavanger for å komme ennå et hakk videre i min kurs mot å utdanne meg som ambulansepersonell... Wee.. Blir godt å bli ferdig me det derre, selvom det er ikke før i desember jeg er ferdig.. Blir hektisk fram til da, med masse eksamner, oppgaver osv.. :sukk: Men det må vel te for å komme frem i livet... lese lese lese og atter med lese.... Blæh..

Nå har jeg pakket nesten ferdig og er påvei i seng.. ZZZzzzove

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klaske: herregud, nå har jeg innbilt meg at boka di lå på en helt annen del av "generell dagbok" og siden jeg ikke har funnet deg så har jeg trodd at du ikke har oppdatert på en stund...Hvor dum går det ann å bli. :ler:

Jeg har heller ikke fått noen meldinger fra KG! Buh! :regler:

God tur til Stavanger! Syns det er kult at du kommer deg frem i livet jeg. :tommelsmil: Skulle ønske jeg kunne komme meg inn på skole snart også....skulle ønske jeg hadde RÅD til å komme inn på skole... :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ekke bare bare vet du :skratte:

Kos at du fant ann da :ler:

Turen til Stavanger var veldig grei! Koste meg masse.. Hatt masse teori, øvelser og tur på byen i stavanger sentrum :nigo:

Nå sitter jeg på skolen og har forelesning.. ER så forbaska trøtt kjenner jeg.... Var hjemme sent i går da, helt sikkert derfor, oxo kjørte jeg hele veien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ONSDAG!! Weee.. Hehe.. I dag har jeg faktisk vært i Arendal på skolen en liten tur.. Hadde om sondeernæring og stomigreier. Kjedelig egentlig når man faktisk kan det fra før.. Og det var obligatorisk....... Enda mer kjedelig :fnise:

SOOOL! Da jeg kom hjem i ste var det rett ut med klesvasken. Det trengtes.. Var så møe skittent fra helga.. Oxo står oppvasken te taket inne på kjøkkenet, men jeg har ikke mer Zalo!! :sukk: Må kjøpe det etter. Har vært litt slapp med oppvasken jah.. :ler:

Var på tur her på mandag med speideren, helt fantastisk. Var på Odderøya(for de som vet hvor det er). Nydelig vær. Sola skinte og det var lite vind. Den øya er bare helt nydelig å gå turer på :jepp: Skal legge ut noen bilder etterpå inne på bloggen.. Så det er bare å ta turen inn der og se om det er ønskelig :nigo:

Nå ska jeg lese litt til eksamen før jeg skal ned og holde et førstehjelpskurs... :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud å tett i nesa jeg er!! Snydeskaftet funker ikke plass.. Trur aldri jeg har brukt så møe dasspapir på en dag før.. Går ikke 5 min en gang før nesa er studd av guffe og renner i ett... :sukk: Jeg vil ikke være syk! Hakke tid!!!! :ler:

Sitter nå me en kopp(en veldig svær kopp!!) solbærte.. Håper kanskje det kan hjelpe litt på halsen. Klør i halsen. Ser oxo på Simpsons! Wee.. Det er gøy :ler:

I morgen skal jeg på langtur til min mormor.. Hu bor i Stavern.. Ska bare på dagstur.. Blir koselig. Har ikke sett hu på ei lita stund nå...

Håper formen absolutt er møe bedre i morra jah! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fantastisk dag hos min mormor i Stavern :jepp: Koste meg masse.. Traff på barndomsvenninna mi. Vi gikk en god tur rundt Stavern :)

I går var jeg i bryllup te ei venninne av meg.. Fantastisk brud!! :nigo: Flott vielse, nydelig kjole, fantastiske folk, herlig mat, fine taler, snørr og tårer osv.. :ler:

Nydelig.. Ble en sen kveld jah!

Gleder meg masse te mitt bryllup...... Når det en gang i tiden(forhåpentligvis) skjer...

Vet vel stort sett hvordan jeg vil ha det.. Regner me jeg trolig er som jenter flest, drømmer om et fantastisk bryllup fra barnestadiet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup har alle jenter drømt om ja! :Nikke: Man kan prøve å late som om man IKKE er blant "den type" jenter, men sannheten er at vi ALLE er det! :ler:

Høres ut som en kos helg da! :tommelsmil: Håper snørringa gir seg fort!! :fnise:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...