Lunamamma Skrevet 5. august 2009 #1 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg vil gjerne høre FrP-eres tanker omkring miljøet vårt, global oppvarming, forurensing osv. Skremmende mange i min slekt/omgangskrets, uavhengig av politisk sympati, ser ut til å tro at mennesket ikke har hatt noen som helst innvirkning på klimaet, og/eller at jorda vil rydde opp i dette selv / evt at de ikke bryr seg om problemet, da de sannsynligvis er døde innen at Norge blir ulevelig. Samtidig registrerer jeg at klima og FrP ikke er de to ordene FrP-ere selv har for vane å blande inn i samme setning. Så derfor lurer jeg på hva dere som stemmer FrP, tenker om saken. De fleste av dere stemmer vel på dette partiet fordi de har andre saker som fenger dere mest, men nå er jeg altså interessert i å høre synspunktene deres i forhold til miljøet og trusselen som vår forurensning og vårt forbruk utgjør. (Kan forøvrig legge til at jeg er for øyeblikket partinøytral selv, da ingen på Stortinget ser ut til å ha baller til å ta ansvar når det kommer til de store spørsmåla, som feks klimatrusselen jo er.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #2 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg vil gjerne høre FrP-eres tanker omkring miljøet vårt, global oppvarming, forurensing osv. Skremmende mange i min slekt/omgangskrets, uavhengig av politisk sympati, ser ut til å tro at mennesket ikke har hatt noen som helst innvirkning på klimaet, og/eller at jorda vil rydde opp i dette selv / evt at de ikke bryr seg om problemet, da de sannsynligvis er døde innen at Norge blir ulevelig. Samtidig registrerer jeg at klima og FrP ikke er de to ordene FrP-ere selv har for vane å blande inn i samme setning. Så derfor lurer jeg på hva dere som stemmer FrP, tenker om saken. De fleste av dere stemmer vel på dette partiet fordi de har and 3fe0 re saker som fenger dere mest, men nå er jeg altså interessert i å høre synspunktene deres i forhold til miljøet og trusselen som vår forurensning og vårt forbruk utgjør. (Kan forøvrig legge til at jeg er for øyeblikket partinøytral selv, da ingen på Stortinget ser ut til å ha baller til å ta ansvar når det kommer til de store spørsmåla, som feks klimatrusselen jo er.) Nå kan jeg bare svare for meg selv, men konklusjonene til FN er høyst omdiskuterte. Mest sannsynlig at menneskene minimal innvirkning på klimaet, det er som en fjert i havet. Les forresten hva professor Solheim ved UiO skriver om det (vi er vitne er faktisk vitne til avkjøling): http://www.forskning.no/Artikler/2008/februar/1204247528.66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunamamma Skrevet 5. august 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 5. august 2009 Nå kan jeg bare svare for meg selv, men konklusjonene til FN er høyst omdiskuterte. Mest sannsynlig at menneskene minimal innvirkning på klimaet, det er som en fjert i havet. Les forresten hva professor Solheim ved UiO skriver om det (vi er vitne er faktisk vitne til avkjøling): http://www.forskning.no/Artikler/2008/februar/1204247528.66 Det jeg tenker om saken, er at uavhengig av hvor stor del av forandringene som skyldes menneskene, er det neppe sunt å opprettholde produksjonen vår slik vi gjør. Det er jo et faktum at svært mange plante- og dyrearter har blitt utryddet på grunn av vår utbygging, hogst og forurensing. For meg er det derfor ikke så veldig interessant hva som er menneskeskapt og ikke, så lenge jeg vet at mangfoldet på jorda ikke har godt av at vi lever slik vi gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #4 Del Skrevet 5. august 2009 Det jeg tenker om saken, er at uavhengig av hvor stor del av forandringene som skyldes menneskene, er det neppe sunt å opprettholde produksjonen vår slik vi gjør. Det er jo et faktum at svært mange plante- og dyrearter har blitt utryddet på grunn av vår utbygging, hogst og forurensing. For meg er det derfor ikke så veldig interessant hva som er menneskeskapt og ikke, så lenge jeg vet at mangfoldet på jorda ikke har godt av at vi lever slik vi gjør. Men du kan vel gå foran med et eksempel? En logisk konsekvens av det ovenfornevnte må bli å holde velstanden i den 3. verden nede. Det er jo der "folka" bor. Når kineserne kommer til å produsere flere biler enn hele resten av verden til sammen. Jeg synes du virker litt naiv. Om man velger å kjøre elektrisk eller bensindrevet bil, har fint lite å si egentlig. Det blir symbolpolitikk. Nå skal det være sagt at jeg selvsagt er mot skadelige gasser ala. KFK. Hører vi egentlig så mye om ozonhullene nå for tidne? Det er problem som faktisk er løst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Relativista Skrevet 6. august 2009 #5 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg har egentlig mer tillitt til miljøorganisasjoner enn jeg har til Frp i denne saken. Jeg gidder ikke unnskylde meg selv, for å late som Frp er et perfekt parti, eller at jeg er en 100% snill person, derfor kan jeg lettere forholde meg til hva jeg tror er riktig, selv om jeg velger å drite i det. Det er godt mulig jeg stemmer Frp, og da spiller skattepolitikk en større rolle, spesielt fordelingen av hvordan skatter tas inn i form av formueskatt, dokumentavgift, alle mulige sleipe ordninger. En annen grunn til å ikke stemme på miljøpartier, er at de ikke reduserer bilbruken, men kun skaffer mer penger i lomma på ruter. Dvs, det er en annen måte å ta inn økte inntekter til kollektivtraffiken på, uten å måtte gi et bedre kollektivttilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 6. august 2009 #6 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg vil gjerne høre FrP-eres tanker omkring miljøet vårt, global oppvarming, forurensing osv. Skremmende mange i min slekt/omgangskrets, uavhengig av politisk sympati, ser ut til å tro at mennesket ikke har hatt noen som helst innvirkning på klimaet, og/eller at jorda vil rydde opp i dette selv / evt at de ikke bryr seg om problemet, da de sannsynligvis er døde innen at Norge blir ulevelig. Samtidig registrerer jeg at klima og FrP ikke er de to ordene FrP-ere selv har for vane å blande inn i samme setning. Så derfor lurer jeg på hva dere som stemmer FrP, tenker om saken. De fleste av dere stemmer vel på dette partiet fordi de har andre saker som fenger dere mest, men nå er jeg altså interessert i å høre synspunktene deres i forhold til miljøet og trusselen som vår forurensning og vårt forbruk utgjør. (Kan forøvrig legge til at jeg er for øyeblikket partinøytral selv, da ingen på Stortinget ser ut til å ha baller til å ta ansvar når det kommer til de store spørsmåla, som feks klimatrusselen jo er.) Siden Norge - antall mennesker og forurensing, tilsvarer et par stater i USA, så stemmer jeg ikke på politiske parti i forhold til miljøpolitikken. Om Norge ble slettet fra kartet i går, så bidro det til 0.00001 promille mindre global oppvarming osv. så egentlig ganske så uinteressant. Stemmer ikke FRP...sånn sett burde jeg kanskje ikke svart i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrP-velger Skrevet 6. august 2009 #7 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg vil gjerne høre FrP-eres tanker omkring miljøet vårt, global oppvarming, forurensing osv. Så derfor lurer jeg på hva dere som stemmer FrP, tenker om saken. De fleste av dere stemmer vel på dette partiet fordi de har andre saker som fenger dere mest, men nå er jeg altså interessert i å høre synspunktene deres i forhold til miljøet og trusselen som vår forurensning og vårt forbruk utgjør. Det kommer aldri til å bli noe bedre på denne jorden hvis man ikke tar det ordentlige problemet- overbefolkning- på alvor. Hvis den begrenses kraftig, kan det kanskje gå an å redde stumpene før det er så altfor sent. Slik det ser ut nå, er vi på vei utfor stupet- ingen vei tilbake. Men hvor mange tør å snakke åpent om overbefolkningsproblemet, og hvor mange GJØR noe med problemet? Nesten ingen. Så da hjelper ingenting av det som blir gjort nå på andre måter. Det hjelper ikke å bruke masse penger på miljø, når fabrikker i Norge flykter utenlands og via båttrafikk og fly sender varer tilbake til landet, eller det blir økende biltrafikk pga økende menneskemengder. Det som forundrer meg mest er alle dem som kjøper og kjøper klær uten tanke på at de klærne kommer jo til Norge via enten trailer, fly eller båt- og disse transportene spyr jo ut alskens dritt hver uke/måned. Litt mindre bruk og kast hadde også vært fint. Utrolig mange kaster ting som er fullt brukbare. En vei i Telemark er full av tomme fryse- og kjøleskap(!) som folk bare har slengt fra seg fordi de ikke gidder å bruke de riktige søppelstedene. Miljøforbrytere! Jeg er for vindkraft, gjerne slik man har i Danmark. Hva gjør vel det om utsikten blir litt borte i en vindpark, hvis dette gjør til at man kan forminske annen forurensning. Bare egoister synes dette gjør noe. Selv ble jeg skikkelig oppgitt da ei kjerring sa på tv at det gjorde jo ingenting om Norge ble ENDA varmere og det begynte å vokse palmer her. Hallo? Jo, det GJØR noe. Det er jo dyr i Norge som kanskje vil dø ut ved opphetning av jorden. Og hva kommer til å skje med de polare områdene? Jeg finner det skremmende at ingen tenker. Det er jo ikke bare mennesker her på jorden, det er DYR også. Det blir jo utryddet dyr i hopetall. Og, det hjelper ikke å forby tungolje i 2015 eller 2020. Det er altfor SENT! NÅ! Må det virkelig en skikkelig KRISE til for at folk skal begynne å tenke? :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 6. august 2009 #8 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg stemmer ikke på FRP, men jeg kjenner en del som gjør det. For dem er ikke miljøproblemene grunnen til at de stemmer FRP. Det er heller problemer som innvandring, skole og skatt. Det er selvfølgelig vanskelig å vite om vi mennesker har mye, eller lite ansvar på miljøproblemene. Men det er helt klart at alle har et ansvar for å etterlate jorda som den var da vi ble født. Jorda trenger ikke oss for å overleve, men vi trenger jorda. Derfor er det viktig å ta vare på den! Dette er kanskje lettere å skjønne når man har fått barn..? Da vil man jo gjerne at barna skal oppelve en god verden, uten store miljøproblemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jada_* Skrevet 21. august 2009 #9 Del Skrevet 21. august 2009 Peak Oil er et faktum. Overbefolkning er et faktum. At Jorden tar skade av så mange mennesker som slipper ut så mye Co2 er et faktum. Å forby bensinbiler innen 2013(SV) er totalt urealistisk, Kristin Halvorsen. Global oppvarming, menneskeskapt eller ei har mye større konsekvenser enn hva vi har trodd. Man kan allerede se at oppvarmingen så langt har ført til at gasser lekker opp fra havbunnen og opp i atmosfæren, antarktisk smelter og isbreer smelter. Konklusjonen er at vi mest sannsynlig vil oppleve MASSE katastrofer fremover, både miljømessige og menneskelige (kriger osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #10 Del Skrevet 21. august 2009 Uansett hvilket parti jeg stemmer på så bryr jeg meg ikke mye om klimatrusselen. Er heller ikke særlig solidarisk av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 21. august 2009 #11 Del Skrevet 21. august 2009 Jeg stemmer ikke FRP, eller andre for den saks skyld. Men jeg er heller ingen overbevist drivhustilhenger. INGEN miljøfanatiker har klart å legge frem BEVIS for at vi vi ende opp med overoppheting av jorden. INGEN miljøfantatikere klarer å se at det klimaet som en skremmes med faktisk har eeksistert i nylig tid. Klimafantaikerne nekter å snakke om at modellene de benytter er svært mangelfulle. Kort og godt, det som miljøfantastene lanserer som dommedag er ikke annet enn kvalifisert gjetning på et uhyre tynt grunnlag. Mitt spørsmål er; hvem tjener påenger på denne skremselspropagandaen? Følg pengestrømmen og finn den faktiske årsaken til dommedagsprofetiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. august 2009 #12 Del Skrevet 21. august 2009 Jeg tenker at klimatrusselen ikke er så stor som miljøorganisasjoner skal ha det til. De har kommet med dommedagprofetier tidligere. England skulle f.eks ikke ha eksistert nå, og havene skulle vært døde for tredve år siden. Jeg er for lavere bilavgift på nye biler, da det er kjent for alle at nyere biler forurenser mindre enn gamle. Samtidig er jeg for et godt utbygd kollektivnett, i storbyer, men har forståelse for at folk som bor i distriktene faktisk ikke ønsker å planlegge dagen sin rundt den ene bussen som går på lørdager. Jeg er også for at det øremerkes midler til miljøvennlig teknologi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mmann_* Skrevet 22. august 2009 #13 Del Skrevet 22. august 2009 Vi FRP'ere har forlengst insett at det er ikke en dritt vi kan gjøre med global oppvarming. Husk at det er de milliardene som lever i underutviklede land som ønsker å ha det bedre som primært driver veksten og det er fint lite vi kan gjøre med det. Skal vi stoppe oppvarmingen må verdens befolkning halveres samt vi må alle tilbake til en 1800-talls levestandard... Vi får trøste oss med at alt dette miljøhysteriet antagelig vil generere endel nye arbeidsplasser i norge samt at vi får forbedret endel teknologi før primærdrivstoffene som er raffinert fra olje tar slutt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå