Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Jeg vet at det ideelle er å ikke vaske håret oftere enn hver tredje dag (oftere om man trener/vaskes etter trening), å vaske ansiktet morgen og kveld, men hva med kroppen?
Gjest Euforia Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Jeg vet at det ideelle er å ikke vaske håret oftere enn hver tredje dag (oftere om man trener/vaskes etter trening), å vaske ansiktet morgen og kveld, men hva med kroppen? Hvis jeg skal ut og være med andre, dusjer jeg kroppen hver dag, hvis ikke annenhver dag.
-Englefjes- Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Jeg dusjer om morgenen, og stort sett på ettermiddagen/kvelden også siden jeg trener nesten hver dag. Det er nok strengt tatt ikke nødvendig å dusje på morgenen når jeg har dusjet rett før jeg legger meg, men jeg føler for det. Håret forsøker jeg å bare vaske annenhver dag (har langt hår), men det er ikke alltid like lett å kombinere med mye trening. Som nødløsning vasker jeg bare luggen.
Inx Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 (endret) Jeg vet at det ideelle er å ikke vaske håret oftere enn hver tredje dag (oftere om man trener/vaskes etter trening), å vaske ansiktet morgen og kveld, men hva med kroppen? Jeg er avhengig av 2 ting for å ikke være sur om morgenen og utover formidagen, det er en dusj og en kopp kaffe. Altså er det ideelle å dusje med kaffe..... Endret 5. august 2009 av Inx
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Jeg dusjer ca. tre ganger i uka. Mer hvis jeg trener.
gerotten Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Jeg dusjer ca. tre ganger i uka. Mer hvis jeg trener. Herrigud!!!Hva er galt med deg? Man må da dusje hver dag!! Håper det der var en spøk..
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 Herrigud!!!Hva er galt med deg? Man må da dusje hver dag!! Håper det der var en spøk.. Hvorfor må man dusje hver dag da? Jeg har aldri følt noe behov for det... Og nei, jeg lukter absolutt ikke vondt.
Strix Skrevet 5. august 2009 #8 Skrevet 5. august 2009 Jeg dusjer hver morgen, det er det som pigger meg opp om morningene Dusjer oftere om jeg trener. Vasker håret nesten hver dag, har kort hår og mye stæsj i det somregel.
Norbertine Skrevet 5. august 2009 #9 Skrevet 5. august 2009 Jeg dusjer også ca. tre ganger i uka, mer hvis jeg trener, som jeg ikke gjør nå. De andre dagene vasker jeg meg med klut. Huden min tåler rett og slett ikke å dusjes oftere enn det. At man må dusje hver dag er en vane for mange mennesker, men det ingenting som tilsier at det er uhygienisk og at man lukter vondt om man ikke gjør det.
Lilandry Skrevet 5. august 2009 #10 Skrevet 5. august 2009 Jeg dysjer stort sett hver dag, kanskje det ikke er bra for hår og hud, men det er vel det at jeg er blitt vant til det!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #11 Skrevet 5. august 2009 Herrigud!!!Hva er galt med deg? Man må da dusje hver dag!! Håper det der var en spøk.. Bodde med noen i et par uker som klutvasket seg hver dag og dusjet 1-2 ganger i uken. Dette var i et område med 35 grader + når jeg var der. Jeg kjente aldri noen vond lukt fra noen av de, merkelig nok.
Gjest Euforia Skrevet 5. august 2009 #12 Skrevet 5. august 2009 Herrigud!!!Hva er galt med deg? Man må da dusje hver dag!! Håper det der var en spøk.. Håper det DU skrev var en spøk.
Gjest Gjest_Gro_* Skrevet 5. august 2009 #13 Skrevet 5. august 2009 Man MÅ jo ikke dusje hver dag, men jeg føler meg mye bedre når jeg har gjort det. Noen ganger dusjer jeg to ganger om dagen, men vet det ikke er bra, så prøver å la vær. Det er veldig, veldig sjedent hvis jeg ikke dusjer en dag! Håret vasker jg annhver dag, hver dag hvis jeg har trent. Det beste er å dusje hver 3 dag, ifølge noen leger. Men det er bare uaktuelt Annenhver dag kan gå hvis man ikke har svetta/trent, og hvis man vasker seg godt det dagene man ikke dusjer.
Gjest Kvinne 35 Skrevet 5. august 2009 #14 Skrevet 5. august 2009 Jeg dusjer cirka 3 ganger i året.Har hørt at det ikke er bra for huden å dusje oftere.Jeg lukter litt,men det er bedre enn å få tørr hud.
Vera Vinge Skrevet 5. august 2009 #15 Skrevet 5. august 2009 Jeg dusjer hver dag. Vasker håret hver annen eller tredje dag. De dagene jeg trener, dusjer jeg om kvelden, og jeg føler da ikke behov for å dusje påfølgende morgen (det er dessuten deilig å kunne slumre fem-ti min. lenger de morgenene jeg ikke dusjer). Når jeg har trent vasker jeg vanligvis luggen, hvis jeg nettopp har vasket hele håret. Det funker i grunnen greit, og håret mitt ser ikke skittent ut selv om det ikke vaskes hver dag. Syns heller at håret blir veldig brusete om jeg i perioder vasker det hver dag (som om sommeren, hvis jeg bader mye). Håret mitt ser gjerne finest ut dagen etter at jeg har vasket det, siden det gjerne blir mer krusete rett etter vasking (til tross for at jeg verken føner eller grer det etter vask). Om jeg hadde hatt problemer med tørr og ømfintlig hud, hadde jeg ikke sett noen problemer med å dusje sjeldnere, men vaske meg mer med klut. Det går da vel nesten for det samme uansett?
Kiyo Skrevet 5. august 2009 #16 Skrevet 5. august 2009 (endret) Jeg dusjer ca hver 3. dag, men jeg vasker meg hver dag. Endret 5. august 2009 av Kiyo
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #17 Skrevet 5. august 2009 Jeg dusjer hver dag, men prøver å ikke bruke like mye såpe hver gang, da tørker huden ut. Vasker de "viktigste" stedene, armhuler og slimhinner... Håret vasker jeg ikke så ofte, kanskje sånn hver tredje dag. Jeg pleier å tupere det, og da blir det sjelden så fett at det synes. Panneluggen derimot, må jeg "vaske på plass" hver morgen.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 5. august 2009 #18 Skrevet 5. august 2009 Hver eneste morgen. Samt så godt som hver ettermiddag, etter trening. Innimellom tre ganger om dagen dersom aktivitetsnivå/temperatur tilsier det. Synes det hørtes utrolig ekkelt ut å bare dusje tre ganger i uka, men mulig at man ikke har noe særlig aktivitetsnivå da?
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #19 Skrevet 5. august 2009 Tre ganger i uka er absolutt ikke ekkelt. I praksis vil jo det si annenhverdag (tirsdag,torsdag,lørdag). Jeg har dusjet annenhver dag kjempelenge, så det veksler jo på om det blir tre eller fire ganger i uka Men ekkelt er det IKKE! Det hender jo det blir oftere og da, hvis jeg trener eller har svettet betydelig i løpet av dagen, og hvis jeg har vært mye ute og svettet eller brukt mye solkrem. Men som regel annenhver dag:)
Gjest Grafica Skrevet 5. august 2009 #20 Skrevet 5. august 2009 Jeg vasker håret og dusjer når jeg føler behov for det. Noen ganger dusjer jeg hver dag 3-4 dager i strekk, noen ganger kan det gå 4-5 ganger mellom hver gang jeg dusjer kroppen (men da vasker jeg håret ved å stikke hodet inn i dusjen). Jeg har hud som lett blir ømfintlig og begynner å klø noe ekstremt om jeg dusjer for ofte, så jeg prøver å dusje så lite som mulig faktisk. Vasker meg med en klut under armene og sånt om jeg har svettet i sola. Sambo har ikke nevnt noe om at jeg lukter vondt akkurat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå