gladidag Skrevet 5. august 2003 #1 Del Skrevet 5. august 2003 jeg pendler, og snart er permisjonen ute. Ikke aktuelt å bytte jobb, så jeg lurer på om noen andre gjør/har gjort det samme. Hvordan forklare barnet(et år når jeg begynner å jobbe igjen) at mamma må være borte i to uker? Fire uker fri etterpå. Bør vi øve på å være borte fra hverandre litt? Evnt. at jeg reiser bort noen dager? Hvordan reagerer et barn på plutselig være alene m pappaen så lenge?? Og hvordan gjør dere når barnet begynner i barnehage/dagmamma? Korte dager til å begynne med? Kvir meg til å reise, pappaen er jo super, så det r nok verst for meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #2 Del Skrevet 5. august 2003 kjenner en fam som har det sånn og det går veldig fint.. den første turen ut i nordsjøen, hvor hun jobber, var den verste. jenta er litt mammadalt når moren er hjemme men ellrs har det fungert veldig fint visst. den første turen er nok verst for barn og mor, etterhvert lærer barnet at mamma kommer alltid hjemigjen og blir trygg på det.. man må tenke på seg selv selv om man har barn, og jeg tror nå at både far og barn har godt av dette. sånn ellers er det vel veldig lett for at mamma tar hovedansvar og far må spørre om alt hver gang det er han som skal ordne opp.. så dette har nok ingen vondt av. begynn i jobben din med god samvittighet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 5. august 2003 #3 Del Skrevet 5. august 2003 Blir nok verst for deg. Gullet ditt kommer nok til å tilpasse seg det nye mønsteret ganske raskt. Alt du trenger si er i grunn at du bare skal på jobb. Når hun blir større er det blitt hennes hverdag: mamma går på jobb og kommer tilbake om lenge, når hun er hjemme er hun der hele tiden. Pappa går på jobb og kommer hjem hver dag, men han går på jobb hver dag. Dagmamma og barnehage pleier ha noen dager med innkjøring så det ikke skal bli så brå overgang. Snakk med dagmamma/barnehage hva de pleier gjøre, hva som funker best for de, og si hva du ønsker for å få mest mulig ro i sjelen de første dagene (er jo de som er verst). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 5. august 2003 #4 Del Skrevet 5. august 2003 Barn er jo veldig tilpasningsdyktige da....tror nok det er værst for mor.... kan jo likevell være nyttig med en liten tilvenningsperiode så ikke overgangen blir så brå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gladidag(ikkeinnlog) Skrevet 5. august 2003 #5 Del Skrevet 5. august 2003 Takk for svar... Ja det er nok verst for meg...er innstilt på at det skal gå bra, men kvir meg for det :-? jobber i Nordsjøen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 6. august 2003 #6 Del Skrevet 6. august 2003 Har en bekjent som gjør det samme. Det fungerer helt fint. Lykke til - som de andre sier: det sikkert verst for deg... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #7 Del Skrevet 7. august 2003 Har en venninne som jobber på samme måte. Hun har en avtale med dagmamma om at datteren er hos dagmamma de ukene mor er på jobb og at hun er hjemme når mor er hjemme. De betaler kun for de timene som barnet er der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 7. august 2003 #8 Del Skrevet 7. august 2003 ...og så er du jo heldig som har fire uker hjemme og kan være sammen med barnet masse da! Det går sikkert kjmepfint! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå