Gå til innhold

Nå får innvandrerne se å dra seg hjem

Gjest Sinna jente

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje

Det gjelder å holde begrepene fra hverandre:

En asylsøker er en person uten flyktningestatus, som reiser fra sitt hjemland og reiser inn i et annet hvor han eller hun ber om å få beskyttelse på grunn av påstått forfølgelse, krig eller lignende i hjemlandet.

En flyktning kommer som regel hit pga. krig i hjemlandet.

En innvandrer kommer hit som oftest pga. jobb, pakistanerne som kom hit på 70-tallet var arbeidsinnvandrere. Idag har vi arbeidsinnvandrere fra Sverige, Polen, Litauen osv.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Bedre fokus på integrering - mer ressurser til norskopplæring og annen opplæring i hvordan det norske samfunnet fungerer.

Kjappere saksbehandling slik at folk slipper å sitte i asylmottak i flere år uten noe fornuftig å ta seg og med den usikkerheten som følger med det å sitte i uvitenhet i flere år.

Kjappere saksbehandling slik at hvis de ikke har gyldig grunn til opphold her så sendes de kjappere ut og vet mer hva de har å forholde seg til. Og slik at de som begår kriminelle handlinger mens de venter på en avgjørelse om de får bli eller ikke kan sendes ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke-vestlige innvandrere ser stygge og farlige ut, i alle fall de fra Midtøsten og Afrika. Det er trygt å spasere rundt i Oslo om natten, sjansen er stor for at det kommer en syklende somalier som voldtar deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste innvandrerne jeg har noe imot er dem som begår forbrytelser eller med vitende vilje utnytter den norske velferdsstaten. Dere kan jo selvsagt svare at "nordmenn gjør det også" men da vil jeg svare, "ja, men nordmenn står ikke i gjeld til en hel nasjon for at vi tar i mot dem med åpne armer for å holde dem trygge i landet vårt"

Så lenge innvandrerne retter seg etter loven og bruker evnene sine til å skape et bedre liv for seg selv og resten av samfunnet så syns jeg de er velkomne. Muslimer og andre "fremmede" religioner - så lenge de lar den norske loven stå høyest, også mtp religionsfrihet, tankefrihet og ytringsfrihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff - så irriterende å miste sykkelen !

De politikere som nå slipper inn flere innvandrere - bør kunne tiltales for " lands-svik " eller landsforæderi - ved en senere anledning .Når innvandringspolitikken deres og deres beslutninger - har ført til at Norge har mistet all kontroll og er blitt maktesløse mot kriminaliteten de utfører .Og lov og orden er totalt ødelagt her til lands .Er det som er i ferd med å skje nå . Faktisk er det jo mange nordmenn som føler det utrygt å gå på gata i eget land nå - pga innvandrer gjenger som oppfører seg dominante og truende mot dem - og med ingen respekt for lov og orden .

De må jo ta ansvar for innvandringspolitikken sin - disse naive norske snillistene som ønsker ta imot flere innvandrere .Syns de burde kunne straffe forfølges etterpå -og ta ansvar på egen kappe for sin naive innvandringspolitikk .De ødelegger det trygge velordnede samfunnet / landet vårt .Ingen tvil .

Men prøv å si det høyt... Om noen tiår, når islam har fått overtaket her til lands, og etniske nordmen ser hvilken gal vei det har gått, har vi de samme etniske kampene som allerede i dag pågår andre steder i verden. Nei, reis deg og kjemp først som sist; sørg for å stemme riktig parti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flyktning kommer som regel hit pga. krig i hjemlandet.

neida, en flyktning kommer hit fordi det er gode økonomiske vilkår for latsabber her i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt hvorfor det skulle dras inn flyktninger hit fra dag 1 egentlig, folk burde heller hjelpes der de bor, og de norske politikerne burde blitt mye mindre glad i å sole seg i glansen de får fra topp-politikere internasjonalt og utenlandsk presse. Det skal gis penger hit og dit og vi skal på død og liv være giver- og hjelpeland nr. 1 i verden.

Lille Norge vil være en saga blott i løpet av, ikke kort tid, men på litt lengre sikt. 50-100 år kanskje, eller 500. Da har muslimene overtatt (utkonkurrert nordmennene i antall) og det vil være muslimske kirker/bedehus (husker ikke navnet på disse akkurat nå) til og med på toppen av Galdhøpiggen vil jeg tro. Og flere ganger i løpet av dagen vil man høre høyttalere som jomer ut: "aaajjjjahaaaaaAllahioooooo" over hele landet, for da skal alle stå med rævva i været og hodet vendt mot mekka. Like fornuftig å tro på julenissen spør du meg.

Jeg er død da, men vil vi ha det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_Misa_*

Jeg er ikke rasist, men jeg er lei av at de som kommer hit fra andre land ikke får god nok oppfølging eller integreres. Det er desverre sånn at somaliere ofte gjør kriminelle handlinger. Han som stakk ned folk på trikken var somalier og er ute på tur igjen. Voldtektene rundt grønland og grunerløkka for ett to år tilbake var somaliske menn. Jeg har blitt rana en gang og forfulgt en gang av somaliere. Han som rana meg slo jeg ned for han var høy på khat og mindre enn meg. Det verste er at de tror de eier grønland bydel i Oslo og kaller det deres bydel. HallOoooo!!

De setter opp moskeer overalt og sparker hundene våre, slår konene og barna. Men lære seg norsk og norske regler nei!

Jeg mener at ikke alle er sånn, men de det gjelder burde få oppfølging og som fortjent. Vi kan ikke reise til et muslimsk land og oppføre oss sånn.

Ikke det at de kristne er noe bedre. Nigerianere som lurer seg hit som asylsøker og gifter seg for å bli her å selge hasj er ikke bedre.

Noe må gjøres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men prøv å si det høyt... Om noen tiår, når islam har fått overtaket her til lands, og etniske nordmen ser hvilken gal vei det har gått, har vi de samme etniske kampene som allerede i dag pågår andre steder i verden. Nei, reis deg og kjemp først som sist; sørg for å stemme riktig parti!

Jeg synes det er fascinerende at dere tror at Frp kommer til å forandre på så mye. Ser dere for dere at de veiver med sin magiske tryllestav? De kommer ikke til å gjøre noe mer revolusjonerende enn andre partier har fått til. Garantert.

Frp frir hele tiden til de "enkleste" blant oss, og det er helt utrolig at folk biter på. Alle som "vi" ikke liker skal ut av landet, bensinen blir sykt billig, alkoholen skal flyte fritt. Ja, jeg synes jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Linda_*
Jeg synes det er fascinerende at dere tror at Frp kommer til å forandre på så mye. Ser dere for dere at de veiver med sin magiske tryllestav? De kommer ikke til å gjøre noe mer revolusjonerende enn andre partier har fått til. Garantert.

Frp frir hele tiden til de "enkleste" blant oss, og det er helt utrolig at folk biter på. Alle som "vi" ikke liker skal ut av landet, bensinen blir sykt billig, alkoholen skal flyte fritt. Ja, jeg synes jeg ser det.

Det er mulig at Frp ikke kommer til å utgjøre noen forskjell, og det er mulig at de vil utgjøre en stor forskjell med tanken på innvandringspolitikken. Trolig blir det noe midt imellom de to ytterpunktene jeg satt opp.

Det som er helt sikkert, er at dersom Frp kommer til makten, kan det i alle fall tenkes at innvandringspolitkken blir strammet drastisk inn, og dersom man stemmer noe til venstre for Høyre, er man i alle fall garantert at den ikke blir strammet inn i den grad at det monner(og "innstramningene"i September kan bare karakteriseres som visvas, kun et av punktene ble behandlet av Stortinget, og det sier sitt om det konkrete innholdet). Jeg velger dermed å stemme Frp(selvsagt også fordi de har standpunkter som er sammenfallende med mine på mange andre punkter også, da), og dermed vite at det i det minste er håp om at stemmen min bidrar til å stramme inn innvandringspolitikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke rasist, men jeg er lei av at de som kommer hit fra andre land ikke får god nok oppfølging eller integreres. Det er desverre sånn at somaliere ofte gjør kriminelle handlinger. Han som stakk ned folk på trikken var somalier og er ute på tur igjen. Voldtektene rundt grønland og grunerløkka for ett to år tilbake var somaliske menn. Jeg har blitt rana en gang og forfulgt en gang av somaliere. Han som rana meg slo jeg ned for han var høy på khat og mindre enn meg. Det verste er at de tror de eier grønland bydel i Oslo og kaller det deres bydel. HallOoooo!!

De setter opp moskeer overalt og sparker hundene våre, slår konene og barna. Men lære seg norsk og norske regler nei!

Jeg mener at ikke alle er sånn, men de det gjelder burde få oppfølging og som fortjent. Vi kan ikke reise til et muslimsk land og oppføre oss sånn.

Ikke det at de kristne er noe bedre. Nigerianere som lurer seg hit som asylsøker og gifter seg for å bli her å selge hasj er ikke bedre.

Noe må gjøres

Øøøøh... Han som stakk ned folk på trikken gjorde det fordi han var meget psykisk syk, ikke fordi han var fra Somaila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...