Gjest fasjånista Skrevet 3. august 2009 #1 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg lurer rett og slett på hvilke aktuelle trender du har kastet deg på eller liker spesielt godt, og hvilke trende du helst ville sett lide en smertefull død. Selv er jeg glad i tights- og lang gensertrenden, gladiatorsandaler og mørke negler. Jeg kan ikke fordra haremsbukser og dyreprint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 3. august 2009 #2 Del Skrevet 3. august 2009 Kan ikke fordra telt/tunikakjolene som er så populære (i alle kjedebutikkene) nå. Haremsbukser er heller ikke helt min stil. Liker ikke tightsmoten særlig godt, men det er mest fordi det er så mange som ikke kler tights som bruker det. Liker kilehælsandaler og chinos, som heldigvis er populært i år også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 3. august 2009 #3 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Liker: *skjørt med høyt liv (dog ikke så høyt at det fungerer som støtte for frontpartiet) *belter i livet *fargerike negler *fargerike lepper *tights, så lenge de er lange *kjoler til hverdags *miniskjørt/kjoler *helt fotside kjoler *store smykker *vesker med lang stropp *enkelte maskuline innslag (f.eks. herre(inspirerte) klokker og sko) *clutch-vesker *blomstertrykk *ballongskjørt/kjoler *sterke farger, spesielt gult og blått *litt korte cardiganer/jakker Misliker: *jakker med veldig tydelige/utstående skulderputer, spesielt i dongeristoff, som Aqua-Lene hadde på seg i et eller annet program - liker derimot mer diskret markering av skuldre, som ved puffermer eller broderier på skuldrene *haremsbukser *gladiatorsandaler (eller, misliker ikke alle, men misliker de mest ekstreme og er mer likegyldig til de andre) *frynser på sko og vesker *hippiebånd rundt hodet Vet ikke hvor varmt alt er på trendbarometeret, men det var hvertfall det jeg kom på i farten. Endret 3. august 2009 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 3. august 2009 #4 Del Skrevet 3. august 2009 Eg likar ikkje haremsbukser og tunikaer med empireskjæring. Eigentleg likar eg ingenting med empireskjæring. Kilehælar er som oftast stygt, og store plastsmykker er skrekkeleg. Likar dyreprint i små doser og kjoler til kvardagsbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunamamma Skrevet 3. august 2009 #5 Del Skrevet 3. august 2009 Eg likar ikkje haremsbukser og tunikaer med empireskjæring. Eigentleg likar eg ingenting med empireskjæring. Kilehælar er som oftast stygt, og store plastsmykker er skrekkeleg. Likar dyreprint i små doser og kjoler til kvardagsbruk. Jeg misliker det meste av det jeg ser i butikkene for tiden, jeg! Jeg liker (og savner!!) - jeans med lavt liv og sleng i bena - knehøye støvletter med snøring, høye hæler, i svart eller brunt skinn - topper med skjæring/innsving i midjen, i motsetning til under puppene, som de aller fleste topper per i dag har - hverdagskjoler med skjæring i midjen Jeg misliker - tights, både korte og lange - tunikaer av alle slag - skinny jeans - vide, formløse topper - lange topper - gladiatorsandaler - skinnjakker med hette (!) - plastsmykker - haremsbukser - dyreprint - fake band-skjorter fra h&m - strikkeplagg uten fasong - overdimensjonerte solbriller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susieseys Skrevet 3. august 2009 #6 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Må nevne at jeg ofte er pesonen i butikken som går rundt og kritiserer det meste :gjeiper: "den er stygg, den er forferdelig, at noen kan gå med det ..etc" Liker absolutt ikke: Harembukser (men kan forstå at de er behagelige) Gladiatorsandaler (rett og slett sbare styggt) Dyreprint (noen kan kle det, men i små doser) Blomstermønster (litt er ok, mn i knallfarger utover hele plagg er skummelt) Øyenstikker brillene (De store som dekker halve ansiktet) Skinny jeans (liker andre i dem, men ikke på meg selv) De derre tau-smykkene med perler i som ser selv-lagede ut, og utrolig ubehagelige ut. Den trenden kan dø en smertefull død Edit: makrame smykker heter d vist Liker blandt annet: Tights, mye fordi de er så behagelige. Har ikke noe imot nagler på visse saker(vesker og armbånd) Svart og Hvit Edit: legge til litt. Endret 10. august 2009 av Susieseys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 3. august 2009 #7 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Misliker : Haremsbukser(Sterkt!!) Store perleøredobber Den "berte" stilen med stort hår, masse brunkrem, kort shorts og stor seilejakke(sees mye i sommerbyene på denne tiden, grusomt!) Synes egentlig de fleste plagg kommer i fine og mindre fine versjoner. Feks liker jeg tights(lange), men synes de tightsene med blondekant nederst som ALLE hadde en periode er helt grusomme.. Endret 3. august 2009 av VirreVapp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nimorna Skrevet 3. august 2009 #8 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg misliker absolutt alt som kan minne om åttitallet. Store, slaskete topper med skulderputer og selvlysende farger står ikke øverst på ønskelista. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 3. august 2009 #9 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Jeg misliker det meste av det jeg ser i butikkene for tiden, jeg! - topper med skjæring/innsving i midjen, i motsetning til under puppene, som de aller fleste topper per i dag har - hverdagskjoler med skjæring i midjen Og jeg syns sjelden det har vært så mye morsomt i butikkene som nå. Men jeg lurer på hvor du handler om du kun finner empireskjæring. Særlig når det gjelder kjoler, syns jeg da stadig jeg ser dem med innsving/knyting/strikk i livet nå. Det er dessuten veldig enkelt å bruke et belte i livet hvis man ønsker å markere livet. Jeg gjør det også på kjoler jeg har som egentlig har empireskjæring - går fint det. Glemte å legge til at jeg også liker en del av buksedressene som fins nå. Definitivt ikke alle, men noen kan være veldig fine (uten at jeg eier noen buksedress selv). Og så setter jeg stor pris på at bukseliningene er høyere nå enn for en stund siden. Langt mer behagelig å slippe frykten for at noe hemmelig skal synes om man bøyer seg for langt ned. Syns dessuten det kan være fint med bukser med høyt liv, hvor overdelen er stappet oppi. Har ingen så høye bukser selv, men syns det kan være fint når jeg ser det på andre. Og så er det en del stygge elementer fra 80-tallet, men jeg liker samtidig tanken om at klær skal være gøy og at det er lov å leke med farger, former og mønstre, som jeg tenker det tiåret handlet mye om. Endret 3. august 2009 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Kobe Skrevet 3. august 2009 #10 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg er ikke så veldig oppdatert på mote-fronten for tida, men fra de siste handleturene kan det se ut som skinnyjeans, tights og tunikaer fremdeles er ganske framtredende. Og jeg kan ikke gå i noe av det. Fint på enkelte, men definitivt ikke på meg. Ellers er jeg lei av empireliv på alt mulig, siden jeg har litt ukurant bryststørrelse tydeligvis. Syns stort sett gladiatorsandaler er lite flatterende, men det er vel en trend som blåser fort over. Syns det er verre at at det er så vanskelig å finne et par "vanlige" jeans. Generelt også lei av at så mye er overdimensjonert. Er godt under gjennomsnittlig lav og liten, og ser bare bortkommen ut i mye av det som er moderne nå... Jeg savner nette og figurnære kjoler og topper, jeans med lavt liv og moderat sleng. Og innsvingede dressjakker i cordfløy :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emmeline Skrevet 3. august 2009 #11 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg liker (og savner!!) - jeans med lavt liv og sleng i bena Beklager, men går det virkelig an å savne dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 3. august 2009 #12 Del Skrevet 3. august 2009 Liker: At det er så masse kjoler nå. For noen år siden var det veldig vanskelig å finne seg en sommerkjole. Liker både fotside kjoler og minikjoler, men synes mange av minikjolene kunne vært lenger. Det er meningen at en skal ha tights under, og noen av kjolene/tunikaene dekker så vidt rumpa. At en kan finne en del blå klær. Det var det lite av lenge. Og ellers god variasjon i farger. Badedrakter (men det er ikke så mange av dem) Korte buksedrakter, sånne med shorts. Så en fin med polkadotter. Hipsters Liker bukser med litt høyt liv Både store og små vesker Sko med rund tå Lange topper Shorts, til bruk om sommeren vel og merke Ballerinasko Stor ørepynt Liker ikke Tights, bortsett fra til trening Synes det er for mye drainpipes Tunikaer Mørke jeans med slitte partier Spisse sko Gullsmykker Kjoler, som består av skjørt og topp som er sydd sammen Horisontale striper! Dyreprint Rosa Hot pants med strømpebukse under Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #13 Del Skrevet 3. august 2009 Beklager, men går det virkelig an å savne dette? Haha, det er jo favoritt buksen min:) Er egentlig det samme hva som er mote, det viktigste er å bruke noe som kler en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sleazejenta Skrevet 3. august 2009 #14 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Jeg synes de der haremsbuksene er direkte grusomme (og fryktelig komiske) og så er jeg ikke så fan av sånne skjørt med høyt liv heller. Eller tunikaer. fint på noen, men jeg ser ut som en bløtkake i dem, så nei. Elsker dyreprint da. Synes egentlig det er litt kjipt at det er så mye av det nå, for jeg misliker mote i seg selv... men på den lyse siden er det jo enkelt å få tak i da Og tights er jeg fan av... Endret 3. august 2009 av sleazejenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 3. august 2009 #15 Del Skrevet 3. august 2009 Liker: -Korte tights med shorts eller kjole over (tights fordi jeg ikke vil vise mine lårs skavanker) -Noen Tunikaer (ikke alle!) - Lange gensere -Gensere/topper/jakker/kjoler med innsving i midjen Liker ikke: -Digre 80talls t-shirts med neon farger -80talls generellt med grelle farger og fasong -Store posete topper, eller formløse om du vil -Bukser med STRIKK nederst *angst* -Haremsbukser...sikkert behaglige altså, men.. -Emperie liv...ikke alle kler det Hmm....mye mye mer også men det var det jeg kom på i farten. Må legge til at jeg har blitt litt omvendt når det gjelder enkelte typer plagg i det siste. Nå liker jeg litt dyreprint i små doser. Jeg likte skinny jeans bare på andre helt til jeg prøvde noen og fant ut at jeg ikke så helt ut som en dust.. Ellers alltid likt 60talls stil, rocka stil og søt nusselig rosa sommerlig stil om noen skjønnte det litt sånn blomsterbarn. Jeg liker mye forskjellig og går derfor med mye forskjellig. Men hadde virkelig ønsket at det kom mer vanlige jeans også, med lavt liv og god vanlig bootcut..og mer topper, kjoler osv som er innsvinget i livet. Jeg har selv en ganske liten midje, men i formløse digre posete topper eller kjoler ser det rett og slett ut som jeg har tatt på meg en diger pose! Det skulle vært mer klær i forskjellige stiler, og mer klær til alle de forskjellige kroppsfasongene som vandrer der ute på to ben, synes jeg. Klær og stiler som både A, V, O, H og X-formene kler og liker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kiyo Skrevet 3. august 2009 #16 Del Skrevet 3. august 2009 Huff, her om dagen finner jeg sjeldent klær i butikkene. Jeg liker ikke: - 80-talls klær (hvorfor måtte den komme tilbake? Hvorfor??) - Neon farger, som regelrett brenner bort øynene mine - Posete bukser med strikk i buksebenet (og ofte i livet) - Skjørtene og overdelene som er sydd sammen. Absolutt gruuusomt. - Haremsbuksene av den bleie-rumpe typen (har selv en som ikke er posete i baken, kun ved knærne og den er elsk) - Overdrevent bruk av dyre-print - Frynser - Matros/seiler klær Samt myyyye mer. Nå er jeg dessuten lei tights/tunika hysteriet. Noe av det jeg derimot liker er pencil-skjørtene, og da gjerne med høyt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunamamma Skrevet 3. august 2009 #17 Del Skrevet 3. august 2009 Beklager, men går det virkelig an å savne dette? Ja, det er det veldig enkelt å savne! Jenter med tykke lår og legger kler IKKE skinny jeans, og jeg er en av dem. Jeg trenger bukser som er trange i låra og vide i leggen, så buksa balanserer kroppsformen min. Moten som er i butikkene nå, er et svært godt bevis på at klær er for modeller. Hipsters, shorts, tights, kort-korte skjørt og minikjoler er ikke for jenter med kjøtt på bena. Og joda, det lages da vide tunikaer som vi kan gjemme oss i også, men vi kler dem ikke av den grunn!!! Jeg kler ovenfornevnte bukser, søte topper med innsving i LIVET, og generelt figursydde klær. Derfor har jeg herved gitt opp shopping-verdenen inntil at Donatella Versace og disse tar til vett og skaper litt mangfold i motebildet. Dere som kler skinny jeans må for all del få fortsette å finne dette i butikkene, men vi som ikke gjør det trenger også klær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 4. august 2009 #18 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg dør litt innvendig hver gang jeg ser en jente på gata iført haremsbukser. Går hun sammen med en venninne iført tights og en overdel som ikke dekker rumpa, føler jeg behov for en megadose Valium. Hvis jeg så møter på noen i denim-shorts får jeg selvmordstanker. Motebildet de siste årene har påført meg traumer det vil kreve årevis med intensiv terapi for å komme over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 4. august 2009 #19 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Ønsker det blir en snarlig slutt på følgende: Liker ikke: # gravidfasong på topper og kjoler # smykker som legger seg oppi maten og henger seg fast i alle håndtak Liker: #Fasongsydde topper og kjoler #Orginale kvalitetssmykker som ikke henger i suppa Endret 5. august 2009 av hjertesukka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #20 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg dør litt innvendig hver gang jeg ser en jente på gata iført haremsbukser. Går hun sammen med en venninne iført tights og en overdel som ikke dekker rumpa, føler jeg behov for en megadose Valium. Hvis jeg så møter på noen i denim-shorts får jeg selvmordstanker. Motebildet de siste årene har påført meg traumer det vil kreve årevis med intensiv terapi for å komme over. Utrolig godt sagt. Jeg hater olabukser som har masse selvklippede hull, eller som ser slik ut, litt slitte jeans kan være kult, men ikke når det er klippet ovale hull over hele benet, store skulderputer, og sidrompa haremsbukser. Jeg liker store sløyfer, knallfargede negler, og lange tights, hvis de er under kjoler og ikke topper. Og nagler, ikke for å bruke dem selv, hvis de er på noen som har den rette stilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå